Kilka podstawowych pytań...

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
whyduck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica

Kilka podstawowych pytań...

Post autor: whyduck » sob cze 04, 2011 2:27 pm

Po zakupie autka dowiedziałem się, że dłuży czas stał na komisie (około 4 lata). Silnik 2,8TD. Czy ma to wpływ na jakość paska rozrządu, który był wymieniony przy 220tyś, a aktualnie ma 260? Kiedy wymienilibyście pasek? Poza tym, dodam, że olej był wymieniony, ale czy wymiana co 15 tyś. jeżdżąc 50/50 (teren/szosa) wystarczy? Poza tym chciałbym się pozbyć zaworu EGR. Czy ma ktoś jakieś doświadczenie z tym, jak te silniczki się zachowują przy usunięciu tego wynalazku proekologicznego? 8)

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: mopar » sob cze 04, 2011 2:52 pm

Pasek koniecznie wymień.
Olej co 10.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: zagaj1 » sob cze 04, 2011 3:51 pm

A zawór EGR wystarczy zaślepić odpowiednią blaszką, wytniesz ją na kształt uszczelki przy EGR. Nic się nie będzie działo, a nawet będzie lepiej :)21 Poczytaj ten post jest o zaślepianiu EGR http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=84861
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: mik » sob cze 04, 2011 3:59 pm

whyduck pisze: .... Kiedy wymienilibyście pasek? ....

Zaraz po zakupie.

muuusk
 
 
Posty: 236
Rejestracja: czw lis 20, 2008 9:57 pm
Lokalizacja: łódź

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: muuusk » sob cze 04, 2011 4:20 pm

a inne oleje powymieniałeś?
a opony?
ja bym się trochę obawiał takich struchlałych kapci :o

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: Fiba » sob cze 04, 2011 4:55 pm

I do tego pewnie kwadratowych. :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Hasan_ciach
Posty: 549
Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:58 pm
Lokalizacja: oleśnica

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: Hasan_ciach » sob cze 04, 2011 5:49 pm

...to twoje pierwsze auto?!
i nie koniecznie 4x4... :)21
biały mały parch


I"II by back ! !

Awatar użytkownika
whyduck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: whyduck » pn cze 06, 2011 2:13 am

auto nie pierwsze, ale pierwszy i na pewno nie ostatni 4x4:D opony wymienione na początku, oleje w silniku i mostach również. nawet płyn chłodniczy. co do egr-a to wiem jak go zaślepić, ale czy są jakieś późniejsze negatywne skutki? jak to wpływa na turbinę? poniekąd ją i tak też chyba będę musiał niebawem oddać do regeneracji.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: zagaj1 » pn cze 06, 2011 7:49 am

Zaślepienie EGR nie niesie za sobą żadnych negatywnych skutków, poważnie mówię same zalety :) nie wpłynie on też na turbinę. Silnik będzie oddychał świeżym powietrzem a nie spaliną, to już wiesz :D
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: mik » pn cze 06, 2011 8:21 am

Ja mam to szczęście że fabrycznie nie posiadam EGR-a :)13

Awatar użytkownika
saleta
 
 
Posty: 1340
Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
Kontaktowanie:

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: saleta » pn cze 06, 2011 8:27 am

mopar pisze:Pasek koniecznie wymień.
Olej co 10.
wymień cały rozrząd nie jest drogi, tylko troszeczkę roboty bo chłodnicę trzeba wydrzeć.. przy okazji możesz też pompę wody wymienić.
był ZJ4.0`93LPG,31x10,5KL71,13000lbs
jest Y61`99/01SE 35``,itd
https://picasaweb.google.com/piojeep

Awatar użytkownika
whyduck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: whyduck » pn cze 06, 2011 8:27 am

w takim bądź razie sobotni poranek poświęcam na zaślepienie egr-a :) jeszcze takie małe pytanie. podczas wjechania w dziurę (nie w asfalcie) wielkości mniej więcej połowy koła, tylko i wyłącznie prawa przednia strona ma straszne łupnięcie (nie ma znaczenia czy przy skręcie, czy podczas jazdy prosto) z tym, że:
- nie ma tłumika w sprężynach
- wymieniony został przegłub, a oleju w moście nie ubywa
- wymienione zostały drążki, końcówki stabilizatora i gumy na stabilizatorze
- wymienione zostały amortyzatory.
Czy brak tego tłumika może powodować takie walnięcie, jak by dosłownie nie było powietrza w oponach i przyładowałbym w krawężnik? :x

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: zagaj1 » pn cze 06, 2011 8:44 am

Tak, bo jest to tak zwany Odbój mający za zadanie ograniczyć skok zawieszenia do tego stopnia aby nic się ze sobą nie zderzyło, jego brak powoduje że na przykład amortyzator gniecie się do oporu i on morze taki dźwięk powodować bądź sprężyna labo most z czymś koliduje :) W każdym bądź razie powinieneś niezwłocznie zamontować odbój :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
whyduck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: whyduck » pn cze 06, 2011 8:58 am

w sumie ma to sens, że amortyzator jak się złoży ze sprężyną, która nie będzie miała odboju, to most albo inny element podwozia może zawadzić o coś co słychać aż tak w kabinie. most jest przesunięty bliżej prawej strony, może dlatego wali tylko prawa strona. Kurde jak najszybciej muszę je kupić. Szkoda mostu. Odbojów niema ani z lewej, ani z prawej :/

Awatar użytkownika
whyduck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: whyduck » pn cze 06, 2011 10:01 am

no i jeszcze pytanko odnośnie egr-a. bo w przypadku autka mojej lubej(1,0 :) benzynowa corsa) bezwzględnie trzeba było założyć blaszkę bo egr jest tak zabudowany, że inaczej nie można było zatkać spalin przy okazji nie zatykania wody. a w przypadku mojego auta nie wystarczy właśnie włożyć przysłowiowej kulki do węża od spalin, albo zatkać śrubą? nie wiem czy ja to dobrze rozumiem, jak patrze na konstrukcje Twojej blaszki zagaj. tu nie przepływa woda przez egr, więc nie wystarczy zaślepić węża?

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: zagaj1 » pn cze 06, 2011 2:32 pm

Prawdę mówiąc to nie wiem :D blaszkę wycina się 5 min i drugie 5 min montuje, więc problemu niema, a do tej pory co słyszałem i widziałem to wszyscy w patrolach i 2,8 i 3,0 zaślepiają blaszką ... WojtekW niedawno zaślepiał w swoim 2,8 blaszką, i większość instrukcji mówi żeby wsadzić blaszkę. Więc jak by wystarczyło jakiś wężyk zaślepić to napewno ktoś bym wspomniał ... Nie bardzo rozumiem o jaki wąż Ci chodzi, ale to co zatykasz blaszką to jest dolot spalin do EGR ...
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: sebson » pn cze 06, 2011 4:59 pm

zagaj1 pisze:Prawdę mówiąc to nie wiem :D blaszkę wycina się 5 min i drugie 5 min montuje, więc problemu niema, a do tej pory co słyszałem i widziałem to wszyscy w patrolach i 2,8 i 3,0 zaślepiają blaszką ... WojtekW niedawno zaślepiał w swoim 2,8 blaszką, i większość instrukcji mówi żeby wsadzić blaszkę. Więc jak by wystarczyło jakiś wężyk zaślepić to napewno ktoś bym wspomniał ... Nie bardzo rozumiem o jaki wąż Ci chodzi, ale to co zatykasz blaszką to jest dolot spalin do EGR ...
A co z tym bączkiem trza zrobić?? Mam full orginał motór i też bym przetestował zaślepienie :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: zagaj1 » pn cze 06, 2011 5:02 pm

Nic, wsadzasz blaszkę pod niego i jeździsz :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
whyduck
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: whyduck » wt cze 07, 2011 7:30 am

Obrazek

taką blaszkę się wstawia w moim przypadku między egr-a, a turbinę. w sumie to rzeczywiście to jest chwila moment, żeby to zrobić, więc nie ma nad czym się tu rozpisywać.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Kilka podstawowych pytań...

Post autor: zagaj1 » wt cze 07, 2011 12:53 pm

Dokładnie :)2 :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości