
Kilka podstawowych pytań...
Moderator: Kosiarz
- whyduck
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
- Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica
Kilka podstawowych pytań...
Po zakupie autka dowiedziałem się, że dłuży czas stał na komisie (około 4 lata). Silnik 2,8TD. Czy ma to wpływ na jakość paska rozrządu, który był wymieniony przy 220tyś, a aktualnie ma 260? Kiedy wymienilibyście pasek? Poza tym, dodam, że olej był wymieniony, ale czy wymiana co 15 tyś. jeżdżąc 50/50 (teren/szosa) wystarczy? Poza tym chciałbym się pozbyć zaworu EGR. Czy ma ktoś jakieś doświadczenie z tym, jak te silniczki się zachowują przy usunięciu tego wynalazku proekologicznego? 

Re: Kilka podstawowych pytań...
Pasek koniecznie wymień.
Olej co 10.
Olej co 10.
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.
Ropa do traktorów.
Re: Kilka podstawowych pytań...
A zawór EGR wystarczy zaślepić odpowiednią blaszką, wytniesz ją na kształt uszczelki przy EGR. Nic się nie będzie działo, a nawet będzie lepiej
Poczytaj ten post jest o zaślepianiu EGR http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=84861

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Kilka podstawowych pytań...
whyduck pisze: .... Kiedy wymienilibyście pasek? ....
Zaraz po zakupie.
Re: Kilka podstawowych pytań...
a inne oleje powymieniałeś?
a opony?
ja bym się trochę obawiał takich struchlałych kapci
a opony?
ja bym się trochę obawiał takich struchlałych kapci

- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Kilka podstawowych pytań...
I do tego pewnie kwadratowych. 

Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- Hasan_ciach
- Posty: 549
- Rejestracja: śr lis 25, 2009 8:58 pm
- Lokalizacja: oleśnica
Re: Kilka podstawowych pytań...
...to twoje pierwsze auto?!
i nie koniecznie 4x4...
i nie koniecznie 4x4...

biały mały parch
I"II by back ! !
I"II by back ! !
- whyduck
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
- Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica
Re: Kilka podstawowych pytań...
auto nie pierwsze, ale pierwszy i na pewno nie ostatni 4x4:D opony wymienione na początku, oleje w silniku i mostach również. nawet płyn chłodniczy. co do egr-a to wiem jak go zaślepić, ale czy są jakieś późniejsze negatywne skutki? jak to wpływa na turbinę? poniekąd ją i tak też chyba będę musiał niebawem oddać do regeneracji.
Re: Kilka podstawowych pytań...
Zaślepienie EGR nie niesie za sobą żadnych negatywnych skutków, poważnie mówię same zalety
nie wpłynie on też na turbinę. Silnik będzie oddychał świeżym powietrzem a nie spaliną, to już wiesz 


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Kilka podstawowych pytań...
Ja mam to szczęście że fabrycznie nie posiadam EGR-a 

Re: Kilka podstawowych pytań...
wymień cały rozrząd nie jest drogi, tylko troszeczkę roboty bo chłodnicę trzeba wydrzeć.. przy okazji możesz też pompę wody wymienić.mopar pisze:Pasek koniecznie wymień.
Olej co 10.
- whyduck
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
- Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica
Re: Kilka podstawowych pytań...
w takim bądź razie sobotni poranek poświęcam na zaślepienie egr-a
jeszcze takie małe pytanie. podczas wjechania w dziurę (nie w asfalcie) wielkości mniej więcej połowy koła, tylko i wyłącznie prawa przednia strona ma straszne łupnięcie (nie ma znaczenia czy przy skręcie, czy podczas jazdy prosto) z tym, że:
- nie ma tłumika w sprężynach
- wymieniony został przegłub, a oleju w moście nie ubywa
- wymienione zostały drążki, końcówki stabilizatora i gumy na stabilizatorze
- wymienione zostały amortyzatory.
Czy brak tego tłumika może powodować takie walnięcie, jak by dosłownie nie było powietrza w oponach i przyładowałbym w krawężnik?

- nie ma tłumika w sprężynach
- wymieniony został przegłub, a oleju w moście nie ubywa
- wymienione zostały drążki, końcówki stabilizatora i gumy na stabilizatorze
- wymienione zostały amortyzatory.
Czy brak tego tłumika może powodować takie walnięcie, jak by dosłownie nie było powietrza w oponach i przyładowałbym w krawężnik?

Re: Kilka podstawowych pytań...
Tak, bo jest to tak zwany Odbój mający za zadanie ograniczyć skok zawieszenia do tego stopnia aby nic się ze sobą nie zderzyło, jego brak powoduje że na przykład amortyzator gniecie się do oporu i on morze taki dźwięk powodować bądź sprężyna labo most z czymś koliduje
W każdym bądź razie powinieneś niezwłocznie zamontować odbój 


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- whyduck
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
- Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica
Re: Kilka podstawowych pytań...
w sumie ma to sens, że amortyzator jak się złoży ze sprężyną, która nie będzie miała odboju, to most albo inny element podwozia może zawadzić o coś co słychać aż tak w kabinie. most jest przesunięty bliżej prawej strony, może dlatego wali tylko prawa strona. Kurde jak najszybciej muszę je kupić. Szkoda mostu. Odbojów niema ani z lewej, ani z prawej :/
- whyduck
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
- Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica
Re: Kilka podstawowych pytań...
no i jeszcze pytanko odnośnie egr-a. bo w przypadku autka mojej lubej(1,0
benzynowa corsa) bezwzględnie trzeba było założyć blaszkę bo egr jest tak zabudowany, że inaczej nie można było zatkać spalin przy okazji nie zatykania wody. a w przypadku mojego auta nie wystarczy właśnie włożyć przysłowiowej kulki do węża od spalin, albo zatkać śrubą? nie wiem czy ja to dobrze rozumiem, jak patrze na konstrukcje Twojej blaszki zagaj. tu nie przepływa woda przez egr, więc nie wystarczy zaślepić węża?

Re: Kilka podstawowych pytań...
Prawdę mówiąc to nie wiem
blaszkę wycina się 5 min i drugie 5 min montuje, więc problemu niema, a do tej pory co słyszałem i widziałem to wszyscy w patrolach i 2,8 i 3,0 zaślepiają blaszką ... WojtekW niedawno zaślepiał w swoim 2,8 blaszką, i większość instrukcji mówi żeby wsadzić blaszkę. Więc jak by wystarczyło jakiś wężyk zaślepić to napewno ktoś bym wspomniał ... Nie bardzo rozumiem o jaki wąż Ci chodzi, ale to co zatykasz blaszką to jest dolot spalin do EGR ...

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Kilka podstawowych pytań...
A co z tym bączkiem trza zrobić?? Mam full orginał motór i też bym przetestował zaślepieniezagaj1 pisze:Prawdę mówiąc to nie wiemblaszkę wycina się 5 min i drugie 5 min montuje, więc problemu niema, a do tej pory co słyszałem i widziałem to wszyscy w patrolach i 2,8 i 3,0 zaślepiają blaszką ... WojtekW niedawno zaślepiał w swoim 2,8 blaszką, i większość instrukcji mówi żeby wsadzić blaszkę. Więc jak by wystarczyło jakiś wężyk zaślepić to napewno ktoś bym wspomniał ... Nie bardzo rozumiem o jaki wąż Ci chodzi, ale to co zatykasz blaszką to jest dolot spalin do EGR ...

Nissan Patrol
Re: Kilka podstawowych pytań...
Nic, wsadzasz blaszkę pod niego i jeździsz 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- whyduck
- jestem tu nowy...
- Posty: 11
- Rejestracja: pn maja 16, 2011 8:52 pm
- Lokalizacja: Wrocław, Oleśnica
Re: Kilka podstawowych pytań...

taką blaszkę się wstawia w moim przypadku między egr-a, a turbinę. w sumie to rzeczywiście to jest chwila moment, żeby to zrobić, więc nie ma nad czym się tu rozpisywać.
Re: Kilka podstawowych pytań...
Dokładnie



Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość