Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
- Lokalizacja: własna planeta na orbicie
Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Witam!
Mam pytanie dotyczące turbiny, nie znalazłem nic na ten temat, otuż czy jest możliwość usuniecia turbiny z silnika 2,8 (GR y61)?
Wiem, że wcześniejsze wersje były bez turbiny.
Czy dużo straci na mocy?
Zastanawiam się nad tym dlatego, że chciałem sie pozbyć wszystkiego co sprawia problemy (nawet choćby kosztem spadku mocy)
auto po dodaniu gazu i przy odpalaniu zostawia czarną chmurę z tyłu, turbinę słychać po dodaniu gazu.
Jeżeli można to wywalić jak to zrobić, ewentualnie co bym do tego potrzebował?
Mam pytanie dotyczące turbiny, nie znalazłem nic na ten temat, otuż czy jest możliwość usuniecia turbiny z silnika 2,8 (GR y61)?
Wiem, że wcześniejsze wersje były bez turbiny.
Czy dużo straci na mocy?
Zastanawiam się nad tym dlatego, że chciałem sie pozbyć wszystkiego co sprawia problemy (nawet choćby kosztem spadku mocy)
auto po dodaniu gazu i przy odpalaniu zostawia czarną chmurę z tyłu, turbinę słychać po dodaniu gazu.
Jeżeli można to wywalić jak to zrobić, ewentualnie co bym do tego potrzebował?
Patrol GR 61 Long
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Nie można.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
- Lokalizacja: własna planeta na orbicie
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
to bylo na serio??????????




szczecin ..... po prostu dziura
a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali 


Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
wyrzuc patrola zostaw sobie turbine 

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
IMO to trochę nie tak. Jeszcze w niektórych 260-kach instalowano wersję silnika 2,8 bez turbiny (RD-28), mam prawie codzienny kontakt z taką maszyną i wiem, że całkiem nieźle to działa. Inna sprawa, czy można po prostu pozbawić turbiny RD-28T. Na pewno są inne nastawy pompy, nie wiem też, czy nie jest tam inny wałek rozrządu (w silnikach z turbo często zwiększa się tzw. przekrycie zaworów).
pzdr.
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
- Lokalizacja: własna planeta na orbicie
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Właśnie mi o to chodziło, jeżeli jest możliwość jakie są zyski a jakie straty i co trzeba wymienić,
pompę wtryskową i tak chciałem zmienić na mechaniczną, pytanie co jeszcze kolektor itd..
I ile straci na mocy, jak chodzą te motory bez turbiny?
Auto mam głównie do terenu, na aswalcie więcej jak 100 nie jeżdzę.
pompę wtryskową i tak chciałem zmienić na mechaniczną, pytanie co jeszcze kolektor itd..
I ile straci na mocy, jak chodzą te motory bez turbiny?
Auto mam głównie do terenu, na aswalcie więcej jak 100 nie jeżdzę.
Patrol GR 61 Long
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Jesteś chyba pierwszą osobą, która chce pozbawić się mocy silnika, tylko po to, aby zyskać brak turbiny i to jeszcze w takim ciężkim klocku jak y61...
y60 autobus, czerwony.
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Ten silnik nawet z turbiną nie jedzie, a bez turbo przy tych przełożeniach ledwo ruszyłbyś na płaskim, a co dopiero pod górkę.


Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
No dobdzie.. a jak nam na wypadzie do kraju bez cywilizacji zrobi bzium i po turbo
Dobrze by było je wtedy wywalić..

Dobrze by było je wtedy wywalić..
GR long 
Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów

Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
@Marek ale ten silnik w 260 bez turbiny to jednak nie ten sam co w Y61
do tego przełożenia w mostach masz ciut inne i mase pojazdu też, tak z pół tony inną

do tego przełożenia w mostach masz ciut inne i mase pojazdu też, tak z pół tony inną

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Jak się boisz że coś się zepsuje to zostaw samochód i idz na piechote

edit: ewentualnie C330


edit: ewentualnie C330

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
To nie jest takie oczywiste. 260-ka jednego z moich kolegów (ta, o której już wspominałem) miała początkowo normalny RD28T, kiedy ten wyzionął, ducha kumpel wstawił RD28 bodajże z Cedrica albo Skyline'a (nie pamiętam). W każdym razie swap był prosty, mosty nie zmieniane a auto waży sporo, bo oszpejowane zdrowo. Oczywiście to nie jest jakaś rakieta, ale daje radę. Jedyna różnica polega na tym, że na 5-ce prawie nie przyspiesza, przez co ten bieg stał się co najwyżej overdrive'em na autobanęlbl78 pisze:@Marek ale ten silnik w 260 bez turbiny to jednak nie ten sam co w Y61![]()
do tego przełożenia w mostach masz ciut inne i mase pojazdu też, tak z pół tony inną

pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
jest
uwierz mi jest cięższy od LWB Y60 z silnikiem TD42
a co do silnika to w parchu było 2,8 bez turbiny, jednak konstrukcyjnie się ten samochór różni, inne przełożenia w mostach, skrzyni i ogólnie przy większej gumie nie będzie to działać na zwykłych mostach
a regeneracja turbiny nie przesadzajmy nie jest taka droga


a co do silnika to w parchu było 2,8 bez turbiny, jednak konstrukcyjnie się ten samochór różni, inne przełożenia w mostach, skrzyni i ogólnie przy większej gumie nie będzie to działać na zwykłych mostach

a regeneracja turbiny nie przesadzajmy nie jest taka droga

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
- Lokalizacja: własna planeta na orbicie
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
chciałem wywalić ze względu na awaryjność i jakby nie było zagrożenie dla motoru kiedy padnie,
liczyłem, że te parchy z 2,8 bez turba dawały radę więc i ten da.
Mam też auto bez turbo fakt, że jest lekkie i jeździ lepiej i bez awarii jak niejedno z turbiną, na mocy mi nie zależy i kosmicznych prędkościach, byle dawał radę na reduktorze.
Ale widzę, że jest wiele znaków zapytania więc pozostaję przy turbo, ewentualnie zmiana na 4,2D
Nie chodzi o kasę bo regeneracja turbiny to śmieszny koszt tylko jeżeli coś MOŻNA wyrzucić bez większych strat to tak robię, choćby EGR gdzie część jest za, część przeciw, powiem tak dopóki nie zaślepiłem było jak było, zaślepiłem jest lepiej.
Dziś trudno kupić auto trwałe i bezawaryjne, fabryki mają inżynierów od kodowania usterek na etapie projektowania samochodu! Wszechobecna elektronika, akcesoria "wspomagające" moc owszem ułatwiają życie, ale jak się spier.oli
.. trzeba mieć gruby portfel.
liczyłem, że te parchy z 2,8 bez turba dawały radę więc i ten da.
Mam też auto bez turbo fakt, że jest lekkie i jeździ lepiej i bez awarii jak niejedno z turbiną, na mocy mi nie zależy i kosmicznych prędkościach, byle dawał radę na reduktorze.
Ale widzę, że jest wiele znaków zapytania więc pozostaję przy turbo, ewentualnie zmiana na 4,2D

Nie chodzi o kasę bo regeneracja turbiny to śmieszny koszt tylko jeżeli coś MOŻNA wyrzucić bez większych strat to tak robię, choćby EGR gdzie część jest za, część przeciw, powiem tak dopóki nie zaślepiłem było jak było, zaślepiłem jest lepiej.
Dziś trudno kupić auto trwałe i bezawaryjne, fabryki mają inżynierów od kodowania usterek na etapie projektowania samochodu! Wszechobecna elektronika, akcesoria "wspomagające" moc owszem ułatwiają życie, ale jak się spier.oli

Patrol GR 61 Long
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Ja się tak zapytam, od kiedy to klasyczna turbosprężarka jest awaryjnym podzespołem?
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Pozwolisz, że się nie zgodzę. Mieliśmy kiedyś na warsztacie wolnossący motor rd2,8 z 99r. Wakum w głowicy, natrysk na denko, pompa mechaniczna. Jeździło to całkiem przyzwoicie. Owszem , szału nie było ale czegóż się spodziewać po wolnoklekocie. Ot dokładnie jak 160ka z sd33. Zmieniliśmy kolektor, pompa została "wolnossąca" z podkręconą dawka, sprężarka od Y60. Wóz do 1200obr trochę przykapca na czarno ale potem jedzie aż miło.N2O pisze:Ten silnik nawet z turbiną nie jedzie, a bez turbo przy tych przełożeniach ledwo ruszyłbyś na płaskim, a co dopiero pod górkę.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
caliberek1 pisze: .........., że chciałem sie pozbyć wszystkiego co sprawia problemy...........
przyjedź do mnie
jak to Y60 czy Y61
pojedziemy pokażę Ci fajne miejsce gdzie można zepchnąć to w przepaść
lub do rzeki
pomogę Ci

kupisz se potem K i zapomnisz o wszelkich problemach

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Dopóki nie wypadnie z fotelem na glebę, przez zjedzoną podłogę 

y60 autobus, czerwony.
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Od kiedy 200 tysi km przekręciN2O pisze:Ja się tak zapytam, od kiedy to klasyczna turbosprężarka jest awaryjnym podzespołem?

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
A ja powiem ci, że gówno prawda.


Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
370 tysi i nadal kreci 

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
Mysle ze niepotrzebnie sie naczytales tematu z forum pt."Opowieść o samoczynnej pracy silnika po piardnięciu turbo"caliberek1 pisze:chciałem wywalić ze względu na awaryjność i jakby nie było zagrożenie dla motoru kiedy padnie
pewnie to jest powodem tego desperackiego robienia w gacie

Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 51
- Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
- Lokalizacja: własna planeta na orbicie
Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD
i tu kolego muszę cię rozczarować, w przeciwieństwie do ciebie mam w domu toaletę do której zawsze trafię, pozatym chodzę nago więc niemożliwością jest to co napisałeśdaro 16v pisze:Mysle ze niepotrzebnie sie naczytales tematu z forum pt."Opowieść o samoczynnej pracy silnika po piardnięciu turbo"caliberek1 pisze:chciałem wywalić ze względu na awaryjność i jakby nie było zagrożenie dla motoru kiedy padnie
pewnie to jest powodem tego desperackiego robienia w gacie

..co do turbiny jak ktoś mi da 200tyś. gwarancji nawet bym się nie zastanawiał, tyle, że dają przeważnie 12 m-cy ile przejedziecie w tym czasie 20..30...40 tyś. paliwozernym smokiem!?
Moja padła po gwarancji jakieś 20 tyś. więc jak pomyślę, że znów mam za jakiś czas wymieniać czy regenerować szlag mnie trafia.
Kiedyś klekoty robiły po 1000000km bez turba licznik się przekręcał i dalej od 0!
Jak sobie podzielę chocby 500000 przez 50000 (gdyby tyle wytrzymało) wychodzi, że 10 razy musiałbym to regenerować.
jazda z uszkodzoną turbiną:
http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12 ... iesli.html
Patrol GR 61 Long
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości