Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

caliberek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: własna planeta na orbicie

Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: caliberek1 » ndz cze 19, 2011 2:24 pm

Witam!
Mam pytanie dotyczące turbiny, nie znalazłem nic na ten temat, otuż czy jest możliwość usuniecia turbiny z silnika 2,8 (GR y61)?
Wiem, że wcześniejsze wersje były bez turbiny.
Czy dużo straci na mocy?
Zastanawiam się nad tym dlatego, że chciałem sie pozbyć wszystkiego co sprawia problemy (nawet choćby kosztem spadku mocy)
auto po dodaniu gazu i przy odpalaniu zostawia czarną chmurę z tyłu, turbinę słychać po dodaniu gazu.
Jeżeli można to wywalić jak to zrobić, ewentualnie co bym do tego potrzebował?
Patrol GR 61 Long

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: N2O » ndz cze 19, 2011 3:32 pm

Nie można.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

caliberek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: własna planeta na orbicie

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: caliberek1 » ndz cze 19, 2011 4:00 pm

acha, czyli regeneracja.
Dzięki
Pozdrawiam
Patrol GR 61 Long

Awatar użytkownika
kogucik2
Posty: 740
Rejestracja: wt lis 16, 2004 10:56 pm
Lokalizacja: szczecin

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: kogucik2 » ndz cze 19, 2011 5:31 pm

to bylo na serio?????????? :o :o :o
szczecin ..... po prostu dziura :) a w dole parch 2.8 3cale i 35 cali :)

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: martii » ndz cze 19, 2011 5:33 pm

wyrzuc patrola zostaw sobie turbine :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: Marek » ndz cze 19, 2011 6:04 pm

IMO to trochę nie tak. Jeszcze w niektórych 260-kach instalowano wersję silnika 2,8 bez turbiny (RD-28), mam prawie codzienny kontakt z taką maszyną i wiem, że całkiem nieźle to działa. Inna sprawa, czy można po prostu pozbawić turbiny RD-28T. Na pewno są inne nastawy pompy, nie wiem też, czy nie jest tam inny wałek rozrządu (w silnikach z turbo często zwiększa się tzw. przekrycie zaworów).
pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

caliberek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: własna planeta na orbicie

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: caliberek1 » ndz cze 19, 2011 8:58 pm

Właśnie mi o to chodziło, jeżeli jest możliwość jakie są zyski a jakie straty i co trzeba wymienić,
pompę wtryskową i tak chciałem zmienić na mechaniczną, pytanie co jeszcze kolektor itd..
I ile straci na mocy, jak chodzą te motory bez turbiny?
Auto mam głównie do terenu, na aswalcie więcej jak 100 nie jeżdzę.
Patrol GR 61 Long

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: Wowos » ndz cze 19, 2011 9:18 pm

Jesteś chyba pierwszą osobą, która chce pozbawić się mocy silnika, tylko po to, aby zyskać brak turbiny i to jeszcze w takim ciężkim klocku jak y61...
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: N2O » ndz cze 19, 2011 11:38 pm

Ten silnik nawet z turbiną nie jedzie, a bez turbo przy tych przełożeniach ledwo ruszyłbyś na płaskim, a co dopiero pod górkę.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: Wowos » ndz cze 19, 2011 11:42 pm

Od czegoś ma ten reduktor ?? :)21
y60 autobus, czerwony.

RX01
 
 
Posty: 263
Rejestracja: sob lip 28, 2007 7:08 am
Lokalizacja: Laskowice

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: RX01 » pn cze 20, 2011 6:04 am

No dobdzie.. a jak nam na wypadzie do kraju bez cywilizacji zrobi bzium i po turbo ??
Dobrze by było je wtedy wywalić..
GR long :)
Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów :D

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: lbl78 » pn cze 20, 2011 6:12 am

@Marek ale ten silnik w 260 bez turbiny to jednak nie ten sam co w Y61 :)21
do tego przełożenia w mostach masz ciut inne i mase pojazdu też, tak z pół tony inną :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: sebastian2357 » pn cze 20, 2011 7:19 am

Jak się boisz że coś się zepsuje to zostaw samochód i idz na piechote :)2 :D

edit: ewentualnie C330 :)21
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: Marek » pn cze 20, 2011 9:12 am

lbl78 pisze:@Marek ale ten silnik w 260 bez turbiny to jednak nie ten sam co w Y61 :)21
do tego przełożenia w mostach masz ciut inne i mase pojazdu też, tak z pół tony inną :)21
To nie jest takie oczywiste. 260-ka jednego z moich kolegów (ta, o której już wspominałem) miała początkowo normalny RD28T, kiedy ten wyzionął, ducha kumpel wstawił RD28 bodajże z Cedrica albo Skyline'a (nie pamiętam). W każdym razie swap był prosty, mosty nie zmieniane a auto waży sporo, bo oszpejowane zdrowo. Oczywiście to nie jest jakaś rakieta, ale daje radę. Jedyna różnica polega na tym, że na 5-ce prawie nie przyspiesza, przez co ten bieg stał się co najwyżej overdrive'em na autobanę :). Pod względem wagi - nie wiem, czy króciak Y-61 jest cięższy od wypasionej długiej 260-ki.
pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: lbl78 » pn cze 20, 2011 9:23 am

jest :)21 uwierz mi jest cięższy od LWB Y60 z silnikiem TD42 :)21
a co do silnika to w parchu było 2,8 bez turbiny, jednak konstrukcyjnie się ten samochór różni, inne przełożenia w mostach, skrzyni i ogólnie przy większej gumie nie będzie to działać na zwykłych mostach :)21
a regeneracja turbiny nie przesadzajmy nie jest taka droga :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

caliberek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: własna planeta na orbicie

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: caliberek1 » pn cze 20, 2011 9:50 am

chciałem wywalić ze względu na awaryjność i jakby nie było zagrożenie dla motoru kiedy padnie,
liczyłem, że te parchy z 2,8 bez turba dawały radę więc i ten da.
Mam też auto bez turbo fakt, że jest lekkie i jeździ lepiej i bez awarii jak niejedno z turbiną, na mocy mi nie zależy i kosmicznych prędkościach, byle dawał radę na reduktorze.
Ale widzę, że jest wiele znaków zapytania więc pozostaję przy turbo, ewentualnie zmiana na 4,2D :)12
Nie chodzi o kasę bo regeneracja turbiny to śmieszny koszt tylko jeżeli coś MOŻNA wyrzucić bez większych strat to tak robię, choćby EGR gdzie część jest za, część przeciw, powiem tak dopóki nie zaślepiłem było jak było, zaślepiłem jest lepiej.
Dziś trudno kupić auto trwałe i bezawaryjne, fabryki mają inżynierów od kodowania usterek na etapie projektowania samochodu! Wszechobecna elektronika, akcesoria "wspomagające" moc owszem ułatwiają życie, ale jak się spier.oli :o.. trzeba mieć gruby portfel.
Patrol GR 61 Long

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: N2O » pn cze 20, 2011 4:00 pm

Ja się tak zapytam, od kiedy to klasyczna turbosprężarka jest awaryjnym podzespołem?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: Peepuck! » pn cze 20, 2011 4:07 pm

N2O pisze:Ten silnik nawet z turbiną nie jedzie, a bez turbo przy tych przełożeniach ledwo ruszyłbyś na płaskim, a co dopiero pod górkę.
:)21
Pozwolisz, że się nie zgodzę. Mieliśmy kiedyś na warsztacie wolnossący motor rd2,8 z 99r. Wakum w głowicy, natrysk na denko, pompa mechaniczna. Jeździło to całkiem przyzwoicie. Owszem , szału nie było ale czegóż się spodziewać po wolnoklekocie. Ot dokładnie jak 160ka z sd33. Zmieniliśmy kolektor, pompa została "wolnossąca" z podkręconą dawka, sprężarka od Y60. Wóz do 1200obr trochę przykapca na czarno ale potem jedzie aż miło.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: Patryk 160 » pn cze 20, 2011 7:12 pm

caliberek1 pisze: .........., że chciałem sie pozbyć wszystkiego co sprawia problemy...........

przyjedź do mnie
jak to Y60 czy Y61

pojedziemy pokażę Ci fajne miejsce gdzie można zepchnąć to w przepaść
lub do rzeki

pomogę Ci :)21

kupisz se potem K i zapomnisz o wszelkich problemach :)2
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: Wowos » pn cze 20, 2011 7:16 pm

Dopóki nie wypadnie z fotelem na glebę, przez zjedzoną podłogę :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: Dżem » pn cze 20, 2011 7:42 pm

N2O pisze:Ja się tak zapytam, od kiedy to klasyczna turbosprężarka jest awaryjnym podzespołem?
Od kiedy 200 tysi km przekręci :D
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: N2O » pn cze 20, 2011 7:50 pm

A ja powiem ci, że gówno prawda.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: Patry » pn cze 20, 2011 8:43 pm

370 tysi i nadal kreci :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: daro 16v » pn cze 20, 2011 8:44 pm

caliberek1 pisze:chciałem wywalić ze względu na awaryjność i jakby nie było zagrożenie dla motoru kiedy padnie
Mysle ze niepotrzebnie sie naczytales tematu z forum pt."Opowieść o samoczynnej pracy silnika po piardnięciu turbo"
pewnie to jest powodem tego desperackiego robienia w gacie :)21
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

caliberek1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pn paź 25, 2010 6:21 pm
Lokalizacja: własna planeta na orbicie

Re: Wyrzucenie turbo z Patrola 2,8 TD

Post autor: caliberek1 » pn cze 20, 2011 9:33 pm

daro 16v pisze:
caliberek1 pisze:chciałem wywalić ze względu na awaryjność i jakby nie było zagrożenie dla motoru kiedy padnie
Mysle ze niepotrzebnie sie naczytales tematu z forum pt."Opowieść o samoczynnej pracy silnika po piardnięciu turbo"
pewnie to jest powodem tego desperackiego robienia w gacie :)21
i tu kolego muszę cię rozczarować, w przeciwieństwie do ciebie mam w domu toaletę do której zawsze trafię, pozatym chodzę nago więc niemożliwością jest to co napisałeś :)21
..co do turbiny jak ktoś mi da 200tyś. gwarancji nawet bym się nie zastanawiał, tyle, że dają przeważnie 12 m-cy ile przejedziecie w tym czasie 20..30...40 tyś. paliwozernym smokiem!?
Moja padła po gwarancji jakieś 20 tyś. więc jak pomyślę, że znów mam za jakiś czas wymieniać czy regenerować szlag mnie trafia.
Kiedyś klekoty robiły po 1000000km bez turba licznik się przekręcał i dalej od 0!
Jak sobie podzielę chocby 500000 przez 50000 (gdyby tyle wytrzymało) wychodzi, że 10 razy musiałbym to regenerować.
jazda z uszkodzoną turbiną:
http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12 ... iesli.html
Patrol GR 61 Long

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości