Przesiadka na Patrola - dylematy

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Prorok78 » czw sie 11, 2011 8:55 am

Witam wszystkich - moj pierwszy post w tej czesci forum wiec 'Dzien Dobry' :)

Pozwolcie ze spytam - po kilku latach oswajania sie z 4x4 - Land Rover, obecnie frontera B 3.2 V6 long (do sprzedania), nadszedl czas na decyzje :):) - TAK - chce Patrola !:) - TAK -

Ze wzgledow finansowych (max 22 tys liczac z pakietem startowym), bedzie to rocznik gdzies okolo polowy lat 90ych pewnie..Wiem ze nie 3.0, wiem ze na pewno 2.8 i na pewno long... Poza tym moze jestem dziwny ale podoba mi sie ta starsza kanciasta buda w Patrolach z tamtego okresu...

Mam tylko dylemat ze zdobyciem informacji :)

- do jakiego rocznika silniki 2.8 mialy 115 koni i mechaniczna pompe a od jakiego mialy juz 129 i pompe sterowana przez ECU?
- jak wyglada sprawa z zawieszeniem? Wolalbym miec mimo wszystko zestaw sprezyna/amor a nie resor - jak to wyglada rocznikowo? Z tego co udalo mi sie doszukac to GR Y60 byl juz na sprezynie - czy ktos to potwierdzi?
- jesli jednak padloby na resor - jak tu jest z liftem? Opony bede chcial wlozyc 32 lub 33 cale i troszke go podniesc (tak okolo 2-3 cali), na sprezynie sprawa prosta - kupuje zestaw 4xspringi+4xamorki (ewentualnie podkladki pod sprezyny jak ma byc budzetowo), przekladam i jade... a jak to jest z resorem?

Prosilbym rowniez o lopatologiczny przewodnik po modelach (z uwzglednieniem rocznikow), poki co sam nie wiem czego szukam (wiem ze long i ze okolo 95 rok)...i wiem ze nie GR Y61 bo te byly chyba pozniej... ale poza tym... k160, k260, Y60, Lcos tam... gdzie znajde jakis opis modeli ??

dzieki sliczne :)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: RufiG » czw sie 11, 2011 9:00 am

Z okazji którejś tam roczniki Patrola, w przedostatnim chyba numerze 4x4 znalazł się obszerny artykuł opisujący historę modelu, z uwzględnieniem zmian, wyposażenia, silników itp itd. Pewnie są w nim odpowiedzi na nurtujące się pytania.
:)21
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Wowos » czw sie 11, 2011 10:20 am

Modele patroli pokrótce:
patrol k160 (w160 - 5 drzwi)
Obrazek
1980-87
głównie dostępne z 3.3d (sd33) i 3.3td (sd33t), benzyna 2.8 (l28)

patrol k260 (w260 5 drzwi) - hiszpan
Obrazek
końcówka lat '80 - do ?
głównie 2.8td (rd28t), rzadko 3.3d, również 2.8 benzyna, rodzynki z 2.7d (td27)

patrol y60 (krótki/długi)
Obrazek
1987-97
zdecydowana większość 2.8td (rd28t), ale także z 4.2d (td42), 4.2td (td42t); benzynka 4.2 (tb42) - gaźnik lub efi

patrol y61 (krótki/długi)
Obrazek
1998-20xx
2.8tdi (rd28eti), 3.0tdi (zd30), 4.2d, 4.2td, 4.2tdi, benzynki 4.5, 4.8
Prorok78 pisze:- do jakiego rocznika silniki 2.8 mialy 115 koni i mechaniczna pompe a od jakiego mialy juz 129 i pompe sterowana przez ECU?
Pompa sterowana elektronicznie pojawiła się w y61, i od tego momentu 2.8 ma te 130 koni i fabrycznie intercooler.
Prorok78 pisze:- jak wyglada sprawa z zawieszeniem? Wolalbym miec mimo wszystko zestaw sprezyna/amor a nie resor - jak to wyglada rocznikowo? Z tego co udalo mi sie doszukac to GR Y60 byl juz na sprezynie - czy ktos to potwierdzi?
160/260 miały resor + amor
y60/61 mają już sprężyna + amor (z wyjątkami, które pomijam bo praktycznie nie występują na naszym rynku)



uff :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Prorok78 » czw sie 11, 2011 11:23 am

O rany... DZIEKI SERDECZNE !!!!! Dokladnie o to mi chodzilo :):)

To tylko dwa pytania pomocnicze:

Jak wyglada temat podniesienia takiej 260ki (dlugiej) ?? Przy czym nie chce robic SPOA - to juz za duzy extreme (przynajmniej poki co:)

Czy poza konstrukcja zawieszenia i troche zmodyfikowana buda, sa jakies roznice pomiedzy w260 a Y60 ktore moga miec znaczenie przy wyborze ? Na rocznik az tak bardzo nie patrze - z wygladu oba mi sie podobaja ale na wszelki wypadek wole zapytac :)

dzieki raz jeszcze za tak genialna pomoc :)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: honki » czw sie 11, 2011 11:41 am

W Y60 masz 100% blokadę tylnego mostu. A w 260 ewentualnie LSD
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Prorok78 » czw sie 11, 2011 11:46 am

No tak - to przesadza sprawe :)

Podziekowal serdecznie

Teraz 'tylko' trzeba znalesc ladny, tani, nie zajechany egzemplarz dlugiego Y60 i bedzie pieknie :)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: pavvel » czw sie 11, 2011 12:16 pm

Prorok78 pisze: Teraz 'tylko' trzeba znalesc ladny, tani, nie zajechany egzemplarz dlugiego Y60 i bedzie pieknie :)

nie ma takich sie skonczyly lata swietlne temu
:)21
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Wowos » czw sie 11, 2011 12:35 pm

oj tam oj tam zaraz skończyły.... :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Prorok78 » czw sie 11, 2011 12:53 pm

ja tam mocno wierze w cuda :) - no dobrze - niech chociaz bedzie poprawny :)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Wowos » czw sie 11, 2011 12:59 pm

I jak będziesz szukał y60 to celuj w jak najstarsze roczniki - z regóły są mniej zjedzone :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: zagaj1 » czw sie 11, 2011 1:35 pm

Kiedyś widziałem że Wowos miał ładne Y60 na sprzedaż, napisz na PW do niego :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: CrOOchy » czw sie 11, 2011 2:12 pm

pavvel pisze:
Prorok78 pisze: Teraz 'tylko' trzeba znalesc ladny, tani, nie zajechany egzemplarz dlugiego Y60 i bedzie pieknie :)

nie ma takich sie skonczyly lata swietlne temu
:)21

Lata świetlne to jednostka odległości nie czasu :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Prorok78 » czw sie 11, 2011 3:49 pm

Wowos pisze:I jak będziesz szukał y60 to celuj w jak najstarsze roczniki - z regóły są mniej zjedzone :wink:
No poki co patrze tak mniej wiecej 91-93 :) - mam nadzieje ze za bardzo nadgryziony nie bedzie - zreszta i tak planuje kupic, rozebrac ile sie da i wlozyc pewnie kilka dodatkowych tysiecy w odrestaurowanie do stanu umozliwiajacego w miare pewna jazde :)

Pytanie - ile warto dac za w miare dobre (chocby na oko) Y60 z tych rocznikow? Mowimy wylacznie o dlugim :)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
franc_ek
 
 
Posty: 1119
Rejestracja: czw gru 10, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Warszawa z dziada pradziada
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: franc_ek » czw sie 11, 2011 4:01 pm

http://otomoto.pl/nissan-patrol-4-2d-dl ... 55042.html

Prorok jak mogę coś doradzić- to pojedź i obejrzyj. Za tę kwotę masz silnik 4.2 D ( legenda) i swoje ulubione nadwozie.
Nawet jakbyś miał wsadzić 10 kzł to i tak masz super zabawkę.

3.0 nawet nie myśl a 2.8 od razu wymieniaj chłodnicę na nową, rozrząd, olej i módl się, żeby poprzednik nie był skurwys...m bo inaczej 8 kzł poleci w piecyk :)

Pozdrawiam
Franc ( szczęśliwy poiadacz Patrola Y60 z 4.2D)

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Prorok78 » czw sie 11, 2011 4:11 pm

franc_ek pisze:http://otomoto.pl/nissan-patrol-4-2d-dl ... 55042.html

Prorok jak mogę coś doradzić- to pojedź i obejrzyj. Za tę kwotę masz silnik 4.2 D ( legenda) i swoje ulubione nadwozie.
Nawet jakbyś miał wsadzić 10 kzł to i tak masz super zabawkę.

3.0 nawet nie myśl a 2.8 od razu wymieniaj chłodnicę na nową, rozrząd, olej i módl się, żeby poprzednik nie był skurwys...m bo inaczej 8 kzł poleci w piecyk :)

Pozdrawiam
Franc ( szczęśliwy poiadacz Patrola Y60 z 4.2D)
Wlasnie miedzy innymi na niego patrzylem :) I musze powiedziec ze mnie kuuuusi :)
3.0 nawet sie nie dotkne, mam dylemat pomiedzy 2.8 (duzo ich) i 4.2 (prawie jak bialy kruk:) - tylko jak wyglada roznica kosztow obslugowo-serwisowych pomiedzy tymi silnikami? Mowie o rozrzadzie, oleju, typowych usterkach, kosztach napraw, no i...roznicy w spalaniu :) - od razu wyjasniam - wiem ze takie auto musi wypic. Poki co moja frontera lubi lyknac od 16tu (trasa) do 22 (miasto) litrow Pb...:)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Sawa GR » czw sie 11, 2011 4:41 pm

honki pisze:W Y60 masz 100% blokadę tylnego mostu. A w 260 ewentualnie LSD
A ja w y60 mam LSD, wiec jak kolega wymaga pełnej blokady też musi na to uwagę zwrócić. Ja z lsd jestem zadowolony, szczególnie zimą, auto lepiej sie zbiera, (jedno koło na czarnym, drugie na śliskim). W terenie błotnistym na simexach też ok, po kamolach nie śmigam.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
honki
Posty: 560
Rejestracja: wt lis 29, 2005 9:45 pm
Lokalizacja: 3citi

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: honki » czw sie 11, 2011 4:53 pm

Oki.... są wyjątki. Tak jak i bębny z tyłu. Jednak o wiele więcej jest tych ze 100% blokadą niż LSD.
Nissan Patrol Y60 TD42+PTO

Awatar użytkownika
franc_ek
 
 
Posty: 1119
Rejestracja: czw gru 10, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Warszawa z dziada pradziada
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: franc_ek » czw sie 11, 2011 4:55 pm

Różnica jest taka, że w 4.2D wymieniasz olej mineralny raz na 5000 km i jeżeli jest on w dobrym stanie ( a trudno go zaszczuć) to właściwie wszytko ( filtry jak zasyfione to oczywiście też). Pali między 12 a 15 l ON na 100 km na 33 MT. Z 2.8 zaś musisz być bardzo dokładny i terminowy w serwisowaniu ( olej, chłodziwo, chłodnica, filtry ) i wtedy też będzie się odwidzięczał kulturą jazdy ( spalanie między 11 a 16 na 33MT). Moim zdaniem łatwiej o porządne 4.2d niż o 2.8 -przynajmniej u nas.
Jeżeli ten egzemplarz nie ma miny ( stoi dość długo na allegro) tzn. przekładka jest ok ( bo, że był to angol to nie mam złudzeń) to naprawdę się nie zastanawiaj. To auto potrafi być mega wdzięczne :) :)2

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Prorok78 » czw sie 11, 2011 5:09 pm

Skad wniosek ze angol?? Uklad lewarkow 'europejski'...

Mnie raczej martwi to ze sa rozne opony pozakladane na przedniej osi - popatrzcie na bieznik:)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
franc_ek
 
 
Posty: 1119
Rejestracja: czw gru 10, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Warszawa z dziada pradziada
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: franc_ek » czw sie 11, 2011 5:14 pm

wot i znawca :) Mój Parch miał taki sam układ lewarków jak był angolem i jak jest europejczykiem- czary Panie, czary :)21 :)21 A chciałbyś może w aucie za 16.000 ze cztery nowe BFG ????

Awatar użytkownika
Prorok78
 
 
Posty: 280
Rejestracja: śr sty 13, 2010 5:06 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: Prorok78 » czw sie 11, 2011 5:38 pm

No byloby milo:) Ale wolalbym 4 zajechane i jednakowe niz kazda z innej parafi:)
Patrol GR Y 60 LONG
BFG MT KM 33", OME 2", UP i T-max

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: pavvel » czw sie 11, 2011 5:52 pm

buda raczej nie bo antena po europejskiej stronie i dywany na podlodze tez europa

jedynie drazki od skrzyni i reduktora dziwnie wyja w prawo
Czasami wychodzi lepiej niż planujesz-pomyślał mąż,gdy rzucił młotkiem w kota,a trafił w żonę

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: sebson » czw sie 11, 2011 8:04 pm

franc_ek pisze:http://otomoto.pl/nissan-patrol-4-2d-dl ... 55042.html

Prorok jak mogę coś doradzić- to pojedź i obejrzyj. Za tę kwotę masz silnik 4.2 D ( legenda) i swoje ulubione nadwozie.
Nawet jakbyś miał wsadzić 10 kzł to i tak masz super zabawkę.

3.0 nawet nie myśl a 2.8 od razu wymieniaj chłodnicę na nową, rozrząd, olej i módl się, żeby poprzednik nie był skurwys...m bo inaczej 8 kzł poleci w piecyk :)

Pozdrawiam
Franc ( szczęśliwy poiadacz Patrola Y60 z 4.2D)
Na bank miał strzała w prawy przód i tylne błotniki były lakierowane (różnica odcieni) ale ma klimę :)21
Auto hulało po litwie, więc może być wyjebany zawias itd.
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
oposs
 
 
Posty: 164
Rejestracja: śr paź 15, 2008 1:21 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: oposs » czw sie 11, 2011 8:55 pm

Prorok78 pisze:na niego patrzylem :) I musze powiedziec ze mnie kuuuusi
Poszukaj innego

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przesiadka na Patrola - dylematy

Post autor: leokady » ndz sie 14, 2011 9:58 pm

Prorok78 pisze:Witam wszystkich - moj pierwszy post w tej czesci forum wiec 'Dzien Dobry' :)
Mam tylko dylemat ze zdobyciem informacji :)

- do jakiego rocznika silniki 2.8 mialy 115 koni i mechaniczna pompe a od jakiego mialy juz 129 i pompe sterowana przez ECU?
- jak wyglada sprawa z zawieszeniem? Wolalbym miec mimo wszystko zestaw sprezyna/amor a nie resor - jak to wyglada rocznikowo? Z tego co udalo mi sie doszukac to GR Y60 byl juz na sprezynie - czy ktos to potwierdzi?
- jesli jednak padloby na resor - jak tu jest z liftem? Opony bede chcial wlozyc 32 lub 33 cale i troszke go podniesc (tak okolo 2-3 cali), na sprezynie sprawa prosta - kupuje zestaw 4xspringi+4xamorki (ewentualnie podkladki pod sprezyny jak ma byc budzetowo), przekladam i jade... a jak to jest z resorem?

Prosilbym rowniez o lopatologiczny przewodnik po modelach (z uwzglednieniem rocznikow), poki co sam nie wiem czego szukam (wiem ze long i ze okolo 95 rok)...i wiem ze nie GR Y61 bo te byly chyba pozniej... ale poza tym... k160, k260, Y60, Lcos tam... gdzie znajde jakis opis modeli ??

dzieki sliczne :)
W lipcowy 4x4 off road pieknie jest (było) wszystko opisane. jak chcesz mogę Ci zeskanować.
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości