K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: sebson » pt lut 24, 2012 10:29 pm

Wowos pisze:Hmmm to korzystając z tego faktu...

GR rządzi :)21
Nissan Patrol Not Dead
:)21
Znaczy Gr :)2
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Korbamoto » pn lut 27, 2012 10:32 pm

Dowiedziałem się, że firmy naprawiające szyby dorobią (lub dobiorą) szybe pełną, uszczelkę dotną z metra, wywalą zgniłe ramki, wstawią nowa na stałe i będzie szczelnie, wieczne i nie ma co rdzewieć. Nie będę się bawił w motanie rzemieślniczych ramek.
Wlaśnie szukam w okolicy.
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Didymos » wt lut 28, 2012 12:15 pm

Tylko zwróć uwagę co tam wpakują.
Miałem taką jedną szybę w 160-ce i po wyjęciu okazało się, że jest docięta ze zwykłego szkła :)11 a nie klejonego czy tam hartowanego.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Guma_1973
 
 
Posty: 203
Rejestracja: pn kwie 30, 2007 11:27 am
Lokalizacja: Bańgów City
Kontaktowanie:

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Guma_1973 » wt lut 28, 2012 8:13 pm

W mojej byłej 260tce w tych ramkach pięknie rósł mech. Gęsty. Szyby oczywiście kompletnie nieotwieralne. Między szybami - tam gdzie zachodzą na siebie - miałem ślimaka - skubany tak się rozrósł ze swoim domkiem że nie mógł "wyjść" bo miał za mało miejsca, poruszał się tylko w górę i w dół. Cały jeden sezon z nim jeździłem.

Generalnie - te ramki to ogólnoświatowy problem. Chyba się po prostu trzeba przyzwyczaić :)
Super Patrol Super K160 "El Diablo"
www.silesiapark4x4.pl

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: pojara90 » czw mar 01, 2012 10:25 am

Tu masz kolego gotowca http://allegro.pl/nissan-patrol-k260-ra ... 49002.html

Specjalnie dla Ciebie :)21 Kupuj przyrząd i interes życia :)2
W160
PajeroLong SS

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Patryk 160 » czw mar 01, 2012 2:34 pm

pojebało Wam chłopaki

ja dzwoniłem do gościa już rok temu

trzeba mieć w hvj ramek i przyżąd gwarantuje produkcję ze zgnilizny
czyli sztukujemy jedne z kilkunastu


KTO MA OCHOTĘ ZAPRASZAM DO DYSKUSJI
MOGĘ WYKONAĆ ZLECENIE ZBIOROWE

RAMKI WIECZNE
Z KWASU RZECZ JASNA

spisać listę chętnych
zaoferować kwoty

pomyśle
policze
odpowiem

i sie temat zamknie
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: pojara90 » czw mar 01, 2012 4:11 pm

O karwa zapomniałem o Tobie @pppat :wink: Przeglądam codzienie alle w poszukiwaniu różnych gratów do K160 tak z czystego zboczenia :)21 i trafiłem na tą aukcje a że przypasiła pięknie do tego tematu to ją tutaj wrzuciłem.

Chyba Ci nie zrobiłem konkurencji :wink: kwas to kwas :)2 :)21
W160
PajeroLong SS

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Patryk 160 » czw mar 01, 2012 5:43 pm

pojara90 pisze:O karwa zapomniałem o Tobie @pppat :wink: Przeglądam codzienie alle w poszukiwaniu różnych gratów do K160 tak z czystego zboczenia :)21 i trafiłem na tą aukcje a że przypasiła pięknie do tego tematu to ją tutaj wrzuciłem.

Chyba Ci nie zrobiłem konkurencji :wink: kwas to kwas :)2 :)21

konkurencja jest dobra

poprzeczka zawsze idzie w górę !!

ale no wybacz :roll: to nie jest dla mnie konkurencja
ja sie staram jak mogę bo bardzo lubię to auto
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
savek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt maja 27, 2008 9:56 am

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: savek » pt mar 02, 2012 6:28 pm

Przy okazji malowania wytargałem szyby z hardtop-a. Uszczelka rozpadła się w rękach, a z ramek posypała się piękna ruda całymi płatami. Z racji tego, że mam wersję 2 osobową stwierdziłem, że gratom z paki wietrzenie niepotrzebne. Plan mam co następuje: kawał pleksy dociąć i dwie opcje: albo to wkleić albo na uszczelkę od przedniej szyby z malucha zmotać. Jedyne co by się przydało to jaka-taka przezroczystość tej pleksy. Widziałem kilka holendrów k160/260 z zaśpelkami ale wszystkie były całkiem nieprzezroczyste a czasem się przydaję zerknać przez te okienka jednak. Czy ktoś już może kombinował w tą stronę? Jakieś sugestię?
UAZ 469B - rozłożony zakonserwowany czeka lepszych czasów. Patrol 160 3,3D skrzynia 4-ka wolne mosty

Awatar użytkownika
savek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 63
Rejestracja: wt maja 27, 2008 9:56 am

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: savek » śr mar 14, 2012 5:44 pm

Dobrze. Bez rad sobie poradziłem, efekt jeszcze trzeba zweryfikować użytując śmietnika. Wyciąłęm 4mm plekse po zewnętrzyn wymiarze ramki, wkleiłem to na chama na silikon szklarski. Ciekawe czy w najmniej odpowiednim momencie mi to wszystko nie wylata. Jak wylata to spróbuję na uszczelkę z maleja. Jak ogarnę detale do końca to podeślę jakąś fotkę.
UAZ 469B - rozłożony zakonserwowany czeka lepszych czasów. Patrol 160 3,3D skrzynia 4-ka wolne mosty

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Patryk 160 » śr mar 14, 2012 5:46 pm

ale to już było
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
supermajku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 04, 2014 10:09 am
Lokalizacja: Wrocław/Cienin-Raków-Golewo

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: supermajku » śr mar 26, 2014 1:39 am

Czy jest jeszcze opcja dorobienia prowadnic do szyb do GR?
Gdzie we Wrocławiu kupię taki podwójny ceownik. Boczne szyby w GR mają uszczelkę, metalową (zgnitą) ramkę "E", i flokowane uszczelki miedzy metalramkę a szyby. Ceny w aso to 1400, 900 i 500zł. Więc może jakiś patent?
Czy jeżeli zastąpię podwójny ceownik który jest w przekroju jak " E" zwykłym o takim samym wymiarze zewnętrznym tyle że w przekroju "C", to ta uszczelka flokowana podczas przesuwania szyby zrobi robotę? Aby to nie telepało jak w ikarusie. Czy jeżeli w środkwy rowek uszczelki flokowanej od strony metalowego Ceownika (podwójnego ceownika) dam listewkę która by c "C" robiła "E" jak w ori to będzie to spełniało swoją funkcję?

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Fazi » śr mar 26, 2014 6:48 pm

Bardzo czytelny opis-pytanie :)21
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Patryk 160 » śr mar 26, 2014 6:56 pm

:)21

Przywieź pół worka kasy to zrobię Ci te ramki z nierdzewki , i będziesz miał na zawsze .

A jeśli używasz auta do burczenia na poligonie to to nie ma sensu , wklej se całe szyby i masz z bani .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
pojara90
Posty: 2316
Rejestracja: wt wrz 16, 2008 5:54 pm
Lokalizacja: góry i doliny

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: pojara90 » śr mar 26, 2014 6:59 pm

Fazi pisze:Bardzo czytelny opis-pytanie :)21
Czego nie kumasz.

E=MC2 przy czym M to masa własna pojazdu a C do kwadratu ponieważ są dwie strony.

Teraz czaisz. ??

:)21
W160
PajeroLong SS

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: N2O » śr mar 26, 2014 6:59 pm

Ile to już lat jak obiecałeś ramki zrobić?
:)21 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Patryk 160 » śr mar 26, 2014 7:04 pm

Pamiętaj,że zawsze dotrzymuje słowa .

:)13
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
supermajku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 04, 2014 10:09 am
Lokalizacja: Wrocław/Cienin-Raków-Golewo

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: supermajku » śr mar 26, 2014 8:03 pm

Zrobiłem. materiał na ramki kosztował mnie 14,10zł:
w szczegółach:

http://nissan4u.com/parts/patrol_gr/el_ ... nd_handle/

kolejność montażu wg powyższego diagramu to 5 w 2 w 1. Czyli flokowana uszczelka- ślizg dla szyby w metalową ramkę a to w uszczelkę dużą do karoserii.
Do połowy okien miałem zgnitą ramkę. odciołem do momentu zdrowego a reszte dosztukowałem z ceownika Aluminiowego 20x20 ścianka 2.
Odmierzyłem gdzie zaczyna się łuk i nacinałem boczne ścianki ceownika w V tak aby łuk wyprofilować. idealnie nie musi być, bo i tak końcowe doklepanie kształtu profilu już na aucie. uszczelka (ta flokowana co jest przy szybie) pasuje jak ulał. owszem pomiędzy torami szyb nie ma blaszki dla stabilizacji ale i tak tylko jedna szyba się otwiera i nie stanowi to problemu, poza tym szyba jest sztywna. wszystko łądnie wchodzi w dużą uszczelką. z montażem nie było problemu. Akcja dopasowania ceownika z montażem okien i czyszczeniem uszczelek z "substancji poligonowej" godzina.

Jeżeli miałbym dopasowywać gotowce w celach komercyjnych to 250 zł za sztukę w wariancie połówkowym (już z dopasowanym łukiem, nadmiar do docięcia) z przesyłką bym sprzedawał. para 400. Pełne 300/500. Cena za przesyłkę10%, myśl 80%, materiał5%, robociznę5%. :P

80% kosztów macie już z głowy.

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Patryk 160 » śr mar 26, 2014 8:11 pm

super , zgłaszam Cię do nagrody nobla .

:)21
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
supermajku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 04, 2014 10:09 am
Lokalizacja: Wrocław/Cienin-Raków-Golewo

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: supermajku » śr mar 26, 2014 11:20 pm

Dziękuję

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: BENGI » śr mar 26, 2014 11:44 pm

Didymos pisze:Tylko zwróć uwagę co tam wpakują.
Miałem taką jedną szybę w 160-ce i po wyjęciu okazało się, że jest docięta ze zwykłego szkła :)11 a nie klejonego czy tam hartowanego.
taka uwaga, lepiej nie robić sobie bocznych szyb z "klejonki" :roll:
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
supermajku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 04, 2014 10:09 am
Lokalizacja: Wrocław/Cienin-Raków-Golewo

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: supermajku » pt mar 28, 2014 11:06 am

do stosowania jako szkoło musi być szkło hartowane, aby było bezpiecznie. Natomiast zamiast pleksy polecam poliwęglan.

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: Patryk 160 » pt mar 28, 2014 11:15 am

a czy szyba bezpieczna to nie sa przypadkiem dwie szyby sklejone ze sobą matą żywiczną ?
bo jeśli tak to robią się z nich identyczne noże jak ze zwykłego szkła i również jest to zagrożeniem w razie ...
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
supermajku
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: wt mar 04, 2014 10:09 am
Lokalizacja: Wrocław/Cienin-Raków-Golewo

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: supermajku » pt mar 28, 2014 2:55 pm

https://www.youtube.com/watch?v=cjJzqo9nFwU
bezpieczeństwo można różnie rozumieć. Owszem szyba laminowana jest bezpieczna.
podsumujmy:
zwykła szyba: na skutek uderzenia powstają nie regularne ostre i duże kształty. w motoryzacji nie wolno stosować
szyba hartowana: nie dość że mocniejsza to tłucze się w małe kawałeczki do 1 cm.
szyba laminowana: małe kawałeczki, brak "szpicy", bardziej elastyczna oraz zostaje na swoim miejscu, nie ulega całkowitemu zniszczeniu, możliwośc naprawy (odpryski), lepiej izolują hałas, temperaturę.

Ze względu na zastosowanie w motoryzacji i cenę szyby laminowane stosuje się jako szyby czołowe, konieczne aby potrącany nie wpadł nam do środka i aby małe kamyki nie tłukły na szyby od razu.

Żadko stosuje się boczne laminowane (kuloodporne, lub bmw,mercedes, audi, jako super tłumiące). Pośrednim rozwiązaniem są naklejane zwykłe folie na szyby od przyciemniających po antywłamaniowe, które są bardzo wytrzymałe.

Lecz są sytuacje kiedy szybę trzeba stłuc( ewakuacja) i tutaj hartowana jest jak znalazł.



Do naszego zastosowania ori szyba z używek nie jest droga, jest dopasowana etc, jeżeli chcemy zredukować masę, zaoszczędzić bądź dorobienie szyby jest za drogie to użyjmy poliwęglanu, gdyż w odróżnieniu od pleksy nie matowieje od słońca daje się polerować, jest wytrzymalszy i podczas pękania mało kiedy robi szpice jak pleksa. to tak jakby porównać zwykłą szybą do hartowanej. Lecz owszem arkusz poliwęglanu znalazłem za 60zł a pleksy za 8zł.
Z drugiej strony nie ma co dramatyzować, zaraz to się nie połamie tak szybko, wkońcu jest elastyczne i tanie. Jeżeli miałbym w Patrolu zaślepiać czymś okna po bokach była by to pleksa: 1 kasa, 2 przepuszcza światło, nawet jak by miało by to być matową przesłoną. Natomiast testowałem plekse jako szyba w motorówce... Bardzo szybko zmurszała i popękała, zrobiła się matowa i nic nie było widać.


PS. "matą żywiczną" (toż to zwykły laminat). Szyby czołowe mają w środku polimery przeróżnego rodzaju, coś jakby folia.

Porównajcie sobie pleksi vs poliwęglan:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Szk%C5%82o_akrylowe
http://pl.wikipedia.org/wiki/Poliw%C4%99glany

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: K260 Zgnite ramki okien w hardtopie.

Post autor: drygol » czw kwie 03, 2014 6:28 am

Mam poliweglan 4mm wrzucony i jedyny minus to to ze sie rysuje.
Drugi raz wrzucilbym juz 6 mm minimum i wtedy na wstecznym mam PapaMobile :)21
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości