Wyprawowy Nissan Y61 V8
Moderator: Kosiarz
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Mój 6.5TD , koła 35 , przełożenia 3.9 , 5-ka marksa , 100km/h 1800 obrotów
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Cześć.
Widzę, że założyłeś już 35
Widzę, że założyłeś już 35

NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Tak , wiosnę widać 

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
W 6.2 Maćka @Mpv na 35-kach przy przełożeniach 4.11 jest identyczniemephi pisze: Przy 100km/h(GPS) - jest ok 2100rpm
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Z wyliczeń wychodzi, że 5 Marksa przyspiesza o 10 %
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Moim zdaniem obroty na 5-ce spadają ok 400-500 obrotówLANDEK pisze:Ile przyspiesza ta 5 Marksa
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Marks rozgranicza skrzynie do 2004 roku i po 2004
http://www.marks4wd.com/products/gearma ... -gears.htm
http://www.marks4wd.com/products/gearma ... -gears.htm
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
W skrzyniach do 2004 roku ... powyżej 2004 15 %LANDEK pisze:Z wyliczeń wychodzi, że 5 Marksa przyspiesza o 10 %
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
chyba coś jest pokręcone
z tego wynika że w nowej skrzyni 5 jest najwolniejsza
z tego wynika że w nowej skrzyni 5 jest najwolniejsza
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Z teorii wychodzi, że przy 2300 powinieneś mieć 110 km/hmephi pisze:Trochę mnie nie było ...LANDEK pisze:Manual Nissana.
Przed zmianą przełożeń w mostach miałem 80 km/h przy 2000 obrotów (przełożenia 4,375), teraz mam równo 100 km/h przy 2000 obrotów.
Przy 2500 mam 120 km/h.
Szkoda, że nie można zejść jeszcze niżej, tak z 200 obrotów...
Coś dziwnie z tymi obrotami, u mnie przy dyfrach 3.9 jest tak:
Przy 90km/h(GPS) - jest ok 1900rpm
Przy 100km/h(GPS) - jest ok 2100rpm
Przy 120km/h(GPS) - jest ok 2300rpm
Koła 285/75/16 BFG AT
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Wiecie czemu tak drążę ten temat...
Bo teoretycznie wszystkim się teoria pokrywa z praktyką max +- 2 %
A u mnie jest za mało o 10 - 11 % it o jest zastanawiające.
Przecież wszyscy mamy koła napompowane podobnie, tak więc to nie może robić różnicy.
Bo teoretycznie wszystkim się teoria pokrywa z praktyką max +- 2 %
A u mnie jest za mało o 10 - 11 % it o jest zastanawiające.
Przecież wszyscy mamy koła napompowane podobnie, tak więc to nie może robić różnicy.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
To 15 % według Marksa uzyskuje się przy skrzyni z 4,5 benzyny - o ile dobrze zrozumiałem.
Two new 5th gear ratio is as follows:
Original Nissan 5th GQ and GU .84:1
Gearmaster Nissan 5th .74:1 = 10% reduction in engine revs over standard
Original Nissan 5th GU 4.5ltr .91:1
Gearmaster Nissan 5th .74:1 = 15% reduction in engine revs over standard
Two new 5th gear ratio is as follows:
Original Nissan 5th GQ and GU .84:1
Gearmaster Nissan 5th .74:1 = 10% reduction in engine revs over standard
Original Nissan 5th GU 4.5ltr .91:1
Gearmaster Nissan 5th .74:1 = 15% reduction in engine revs over standard
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Brunswick z Australii montuje do wolnossącego 6.5 przełożenia 3.9
http://www.brunswickdiesels.com.au/new/conversion.php
http://www.brunswickdiesels.com.au/new/conversion.php
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Swoją drogą jadą na bogato ...
NISSAN GU 3 Ltr - SERPENTINE FRONT
1. NEW COMPONENT 6.5 LTR V8 CHEV DIESEL ENGINE $13,000.00
2. FULLY REBUILT 6.5 LTR V8 CHEV DIESEL ENGINE $11,000.00
BELL HOUSING ADAPTOR KIT INCLUDING FREIGHT EX EAST $1,190.00
MACHINED AND BALANCED FLY WHEEL $400.00
MOUNT BRACKETS $250.00
ENGINE OIL COOLER KIT $320.00
MODIFY AIR CON BRACKET $280.00
POWER STEERING PUMP & PULLEY $350.00
SANDEN COMPRESSOR $480.00
REPIPE & REGAS $220.00
NEW DELCO 105 AMP ALTERNATOR $320.00
HOSES, BELT, PULLEYS, SPACERS, FITTINGS ETC $450.00
GENUINE NISSAN MOUNTS x 2 $310.00
GLOW PLUG TIMER/RELAY & HARNESS $245.00
3" EXHAUST SYSTEM $950.00
TACHO SENSOR AND GEAR $245.00
ELECTRIC FUEL PUMP $250.00
AUTO ELECTRICAL RE-WIRE $1,000.00
DONALDSON KIT $410.00
AIR INTAKE HAT $150.00
VAC PUMP & PULLEY $450.00
LABOUR TO FIT CHEV V8 DIESEL $3,000.00
POLICE PASS/LICENSING APPROVAL $200.00
HEAVY DUTY CLUTCH 12" TURBO DIESEL $850.00
3.9 DIFF CENTRES FITTED WITH SPEEDO CORRECTOR $2,250.00
NEW REDUCTION STARTER $550.00
REPLACEMENT IMMOBILISER IF REQUIRED $220.00
CUSTOM BUILT RADIATOR $1,545.00
RADIATOR SHROUD $300.00
CHEV FAN AND CLUTCH $400.00
TOTAL FOR REBUILT 6.5 LTR ENGINE CONVERSION $28,585.00
CATALYTIC CONVERTOR - 01/03 ONWARDS $350.00
GVM UPGRADE IF REQUIRED $880.00
OPTIONAL EXTRA
TURBO FITTED $5,000.00
INTERCOOLER FITTED $1,500.00
3" TURBO EXHAUST SYSTEM $1,100.00
NISSAN GU 3 Ltr - SERPENTINE FRONT
1. NEW COMPONENT 6.5 LTR V8 CHEV DIESEL ENGINE $13,000.00
2. FULLY REBUILT 6.5 LTR V8 CHEV DIESEL ENGINE $11,000.00
BELL HOUSING ADAPTOR KIT INCLUDING FREIGHT EX EAST $1,190.00
MACHINED AND BALANCED FLY WHEEL $400.00
MOUNT BRACKETS $250.00
ENGINE OIL COOLER KIT $320.00
MODIFY AIR CON BRACKET $280.00
POWER STEERING PUMP & PULLEY $350.00
SANDEN COMPRESSOR $480.00
REPIPE & REGAS $220.00
NEW DELCO 105 AMP ALTERNATOR $320.00
HOSES, BELT, PULLEYS, SPACERS, FITTINGS ETC $450.00
GENUINE NISSAN MOUNTS x 2 $310.00
GLOW PLUG TIMER/RELAY & HARNESS $245.00
3" EXHAUST SYSTEM $950.00
TACHO SENSOR AND GEAR $245.00
ELECTRIC FUEL PUMP $250.00
AUTO ELECTRICAL RE-WIRE $1,000.00
DONALDSON KIT $410.00
AIR INTAKE HAT $150.00
VAC PUMP & PULLEY $450.00
LABOUR TO FIT CHEV V8 DIESEL $3,000.00
POLICE PASS/LICENSING APPROVAL $200.00
HEAVY DUTY CLUTCH 12" TURBO DIESEL $850.00
3.9 DIFF CENTRES FITTED WITH SPEEDO CORRECTOR $2,250.00
NEW REDUCTION STARTER $550.00
REPLACEMENT IMMOBILISER IF REQUIRED $220.00
CUSTOM BUILT RADIATOR $1,545.00
RADIATOR SHROUD $300.00
CHEV FAN AND CLUTCH $400.00
TOTAL FOR REBUILT 6.5 LTR ENGINE CONVERSION $28,585.00
CATALYTIC CONVERTOR - 01/03 ONWARDS $350.00
GVM UPGRADE IF REQUIRED $880.00
OPTIONAL EXTRA
TURBO FITTED $5,000.00
INTERCOOLER FITTED $1,500.00
3" TURBO EXHAUST SYSTEM $1,100.00
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Oj chyba forum miało odtwarzanie z backupu... i to nie kompletneLANDEK pisze:Mephi, jak będziesz się nudziłmephi pisze:Trochę mnie nie było ...LANDEK pisze:Manual Nissana.
Przed zmianą przełożeń w mostach miałem 80 km/h przy 2000 obrotów (przełożenia 4,375), teraz mam równo 100 km/h przy 2000 obrotów.
Przy 2500 mam 120 km/h.
Szkoda, że nie można zejść jeszcze niżej, tak z 200 obrotów...
Coś dziwnie z tymi obrotami, u mnie przy dyfrach 3.9 jest tak:
Przy 90km/h(GPS) - jest ok 1900rpm
Przy 100km/h(GPS) - jest ok 2100rpm
Przy 120km/h(GPS) - jest ok 2300rpm
Koła 285/75/16 BFG ATmożesz sprawdzić jaką masz prędkość przy 2000 obrotów na poszczególnych biegach

Dobra dzisiaj mi się nudziło i oto efekt....
Przy 2000rpm mam następujące prędkości na poszczególnych biegach:
1 - 19 km/h
2 - 33 km/h
3 - 55 km/h
4 - 80km/h
5 - 95km/h
Oponki (BFG AT 285/75/16) dopompowane na 2atm.
Dyfry 3.9
Skrzynia od 3.0 2001
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
a prędkość mierzona wskazaniem licznika?mephi pisze: Oponki (BFG AT 285/75/16) dopompowane na 2atm.
Dyfry 3.9
Skrzynia od 3.0 2001
z czujnikiem prędkości w skrzyni coś robione było?
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Dzięki Mephi
Przystępuję do analizy




Przystępuję do analizy



NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
scuaz pisze:a prędkość mierzona wskazaniem licznika?mephi pisze: Oponki (BFG AT 285/75/16) dopompowane na 2atm.
Dyfry 3.9
Skrzynia od 3.0 2001
z czujnikiem prędkości w skrzyni coś robione było?
Zapomniałem dodać, że mierzone GPSem.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
mój sztrucel trafia w tym tygodniu na warsztat , też jestem bardzo ciekaw nowych przełożeń , pod koniec tygodnia powinienem zobaczyć czy praktiku ... 

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Wie ktoś, jakie przełożenia kolejnych biegów ma skrzynia z 4,5 benzyny
Mephi, u ciebie teoria pokrywa się z praktyka na 100 % na 4 i 5 biegu na pierwszych 2 w praktyce jest wyższa o 10 % a n 3 o 5 %.

Mephi, u ciebie teoria pokrywa się z praktyka na 100 % na 4 i 5 biegu na pierwszych 2 w praktyce jest wyższa o 10 % a n 3 o 5 %.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
... trudno utrzymać prędkość, obroty i odczytać dokładne wskazania GPS, który działa z pewnym opóźnieniemLANDEK pisze:Wie ktoś, jakie przełożenia kolejnych biegów ma skrzynia z 4,5 benzyny![]()
Mephi, u ciebie teoria pokrywa się z praktyka na 100 % na 4 i 5 biegu na pierwszych 2 w praktyce jest wyższa o 10 % a n 3 o 5 %.

Ale najśmieszniej jest u mnie z prędkościomierzem, przekłamuje o 10%, jednak powyżej 100km/h, o ok 13%... Licznik przejechanych KM też kłamie, ale o 14% - oczywiście wszystko porównując do wskazań z GPSa


Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Kurde, wykupiliście wszystkie przełożenia 3.9 normalnie paskudy. Szukam już prawie pół roku i dupa
Ktoś coś wie to PW
Przyjdzie chyba szarpnąć się na oryginała od Marksa
Przetestować muszę ale pierrwsze odczucia to takie że 4.11 nawet z 35" to nieco za mało. Jakos tak mi się wydaje że dla mojego 6.2 ideałem było by mieć przy 100 km/h 1900-2000 obr. Jak Igor juz pisał przy 4.11 mam na 35" 2100 a chciałbym pozostać na 33" Jakos mi ten silnik nie pasuje do kręcenia na wysokie obroty
Za to wrażenia niesamowite, taki mocniejszy 4.2d z jeszcze lepszym dołem, miodzio 



Przyjdzie chyba szarpnąć się na oryginała od Marksa



4x4=16
Żaba: zielony parch y60 long
Żaba: zielony parch y60 long

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
No to pakuj długą piątkę od Marksa
Mniej zachodu przy przekładce...

Mniej zachodu przy przekładce...
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości