Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: sebson » czw maja 10, 2012 11:48 pm

Zapewne poczekam na rozwój sytuacji :)21
Dzieki za pomoc :wink:

btw: przegoniłem trochę auto i temp max 1/2 a na ciepłym silniku wisko chodzi z oporem i luz jakby znikł.
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Peepuck! » pt maja 11, 2012 5:17 am

Czyli zapina. Tak czy inaczej luz jest nie dopuszczalny i oznacza rychłą* agonie wiskozy...

*) 1-50000 km :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: sebson » pt maja 11, 2012 11:30 am

Z tym luzem to już się lekko pogubiłem :roll:
Usłyszałem dziwnie dźwięki z silnika i zdiagnozowałem wisko wydające "szumy" :)21
Namacalnie jak poruszyłem wiatrakiem wyczułem luz a wczoraj po przejażdżce jakby ten luz zanikł :-?

Będe obserwował zjawisko...wszak auto niedzielne, to na razie temat nie ruszam.

btw: co polecacie jak zamiennik??
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re:

Post autor: leokady » pt maja 18, 2012 8:41 am

cox pisze:jezdzisz parchem kwadransik w cieply dzien az wskazowka od temperatury przestaje sie podnosic.
potem zatrymujesz sie gasisz motor i czekasz z 5 minut.
uruchamiasz motor i dodajesz tzw. gazu (na biegu jalowym) zeby motor zakrecil powyzej 3000 obr./min.
powinienes slyszec odglos startujacego F-16 :)
jezeli takiego zjawiska nie zaobserwowales to albo zle obserwujesz albo wisko do wymiany :)
Mogłem tak sprawdzić :)
Ale autko jest teraz u fachowców, więc pewnie się wyjaśni. :)
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
bartce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 76
Rejestracja: śr lis 24, 2010 1:16 pm
Lokalizacja: EL

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: bartce » ndz maja 20, 2012 3:27 pm

Fiba pisze:Znalazłem wiskozę do Patrola Y60 firmy Shimahide w dobrej cenie . Warto to uwagi .?
genialne sprzęgło wentylatora !! , pewien na 100% nie jestem, ale jest duuuża szansa że to część OES.
Wykonane bardzo porządnie, na japońskim łożysku NTK, element na którym osadza się wentylator również ocechowany magicznym napisem "made in Japan" - zakupione z wyprzedaży stocku pewnej dużej firmy Inter Cars z Czosnowa Mazowieckiego - za całe 216PLN - zamontowane - pracuje wręcz książkowo - dokładnie tak jak powinno. Temperatura podczas dzisiejszego orania w kopalni piasku stała jak zaklęta. Dla mnie Shimahide :)2

więcej tu: http://www.shimahide.jp/
Pozdro!
Bart.

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Fiba » ndz maja 20, 2012 3:45 pm

Kupiłem i założyłem i jak na razie pracuje bez zarzutu ,może to firmy Shimahide pochodzi dłużej . Zobaczymy oby .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: sebson » pt maja 25, 2012 7:46 pm

Fiba pisze:Kupiłem i założyłem i jak na razie pracuje bez zarzutu ,może to firmy Shimahide pochodzi dłużej . Zobaczymy oby .
Gdzie zakupiłeś to wisko...podrzuć jakieś namiary.
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Whitie » pt maja 25, 2012 7:47 pm

sebson pisze:
Fiba pisze:Kupiłem i założyłem i jak na razie pracuje bez zarzutu ,może to firmy Shimahide pochodzi dłużej . Zobaczymy oby .
Gdzie zakupiłeś to wisko...podrzuć jakieś namiary.
Tak, tak, dawaj
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Fiba » pt maja 25, 2012 7:52 pm

W sklepie motoryzacyjnym znajomy mi wyszukał wśród innych . Cena coś 250 zeta jak patrzył to było jeszcze 20 szt na stanie
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Fiba » pn maja 28, 2012 12:29 pm

Rozmawiałem ze znajomym sprzedawcą i te wiskozy są w intercarsie . Tylko teraz zdrożały i są po 330 zł . Któryś z tych oddziałów intercarsu ma jeszcze te wiskozy na stanie kilka szt .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Simbus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 31, 2011 11:15 am
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Simbus » pn lip 16, 2012 4:42 pm

Coś mi śwista w Parchu, gdy na zimnym silniku ruszam i na ciepłym gdy zgaszę i po kilku minutach odpalam i ruszam. Gdy dodaję gazu z regóły na jedynce, dwójce ja mu gaz a on śwista :-? Jeśli chodzi o temperaturę to zawsze wzorowo, bez różnicy czy pałowanie w terenie czy gonitwa na trasie. Zawsze odrobinę mniej niż na połowie. Silnik chodzi idealnie, pali bez problemu, równo pracuje I przyśpiesza. W sumie z tym piskiem przejechałem już blisko 15 tyś. km jednak niedawno mechanik podkręcił mi turbinę i faktycznie teraz moc jest odczuwalnie większa jednak i świst się mocno zwiększył. Czy to wisco ?
Y61 3.0 Superwinch Talon 14, 33 cale, 2 cale liftu + ...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: N2O » pn lip 16, 2012 10:54 pm

Sprawdź zawór bezpieczeństwa na dolocie - może puszcza.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: leokady » wt lip 17, 2012 8:11 am

Simbus pisze:... W sumie z tym piskiem przejechałem już blisko 15 tyś. km jednak niedawno mechanik podkręcił mi turbinę i faktycznie teraz moc jest odczuwalnie większa jednak i świst się mocno zwiększył. Czy to wisco ?
Zastanawia mnie to. "psioczą" ludziska na ten silnik 3.0, że wybucha, że najgorszy, a tu niektórzy jeszcze podkręcają moc i nic się nie dzieje... Niech mi to ktoś wyjaśni, o co tu chodzi??
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
Simbus
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: ndz lip 31, 2011 11:15 am
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: Simbus » wt lip 17, 2012 10:56 am

W moim Parchu silnik był zmieniany w w serwisie u Niemców na gwarancji. Obecnie ma przejechane około 120 tyś/km. Wszystko działa jak należy. Temperatura zawsze wzorowa. Po podkręceniu turbiny śmiga aż miło. Ten świst był również przed podkręceniem turbo, jednak teraz jest głośniejszy.
Y61 3.0 Superwinch Talon 14, 33 cale, 2 cale liftu + ...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: zagaj1 » wt lip 17, 2012 6:39 pm

To może po prostu turbo świszczy, u mnie ładnie słychać świst jak się okno otworzy, w snorklu :) Jak podkręcił Ci te turbo ?? Mam chipa w swoim 3,0 ale i turbo bym se też podkręcił :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

jarecki_M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt cze 19, 2012 5:56 pm

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: jarecki_M » pt lip 20, 2012 11:15 am

Na wstępie chciałbym się przywitać, jarecki jestem i pisze z Podlasia :)

Mój patrol miał coś nie tak z układem chłodzenia. Podczas jazdy ze stała prędkościa ok 90km/h przez 10km temperatura wygląda jak na zdjęciu. Termostat nowy, chłodnica czysta, gorąca, pompa gania.

Obrazek

Zabrałem się za czyszczenie układu chłodzenia:

Wlałem do układu 2L octu 10%, pojeździłem godzine, do pełnego otwarcia termostatu, żeby go dobrze wypłukało.
Obrazek

Zlałem wszystko i przedmuchałem ukłąd sprężarką, z układu wyleciała minimalna ilość brudu, był czysty.
Obrazek

Obrazek

Najlepiej dla mnie było dkręcać przewód pod spodem silnika, wtedy zlatuje większa część wody i później dodatkowo dmuchać sprężarą żeby wydmuchać wode z bloku, (dla cierpliwych wyciągać termostat bo sie zamknie od zimnego powietrza, ja tego nie robiłem) :oops:
Obrazek

Wypłukałem układ 2 razy czystą wodą (wlewam wodę, grzeje układ do otwarcia termostatu i bardzo ostrożnie wyciągam przewód z dołu jak na wcześniejszym zdjęciu)
UWAGA!!! warto wcześniej odkręcić korek od chłodnicy BARDZO OSTROŹNIE bo jest tam ciśnienie i chluśnie bardzo gorąca woda ok 90*C.
Jak już nie będzie ciśneinia w układzie, przewód najlepiej jest zdjąć z króćca za pomocą jakiejś linki, z daleka, CIĄGLE UWAŻAJĄC BO CHLUŚNIE SPORO LITRÓW PRAWIE WRZĄCEJ WODY!
Ja to zrobiłem rękoma i sie delikatnie poparzyłem... :roll:

Ucieszony, zalałem nowy płyn i jazda
Po 15 min, wielkie rozczarowanie, patrol dalej się grzeje :evil:

Zabrałem się za ponowne oględziny wisko i oto co tym razem odkryłem:

Sami oceńcie (test na gorącym silniku)...

http://youtu.be/5ATnOmThHVA

Szybki telefon, tego samego dnia dostaje w ręce wisko z InterCarsu firmy Shimahide z kraju kwitnącej wiśni.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

15min i po robocie, nowe wisko wstawione a w starym to co na zdjęciach :lol:

Obrazek

Wyciekło sporo wody a z wiskotycznego oleju zostały zmieszane z wodą gluty.

Obrazek

Obrazek

Jak to miało robić :lol:

Obrazek

Porównanie nowej i starej wiskozy:

http://youtu.be/sjv1CjpQzCc

Przyczyną wypłynięcia oleju z wiskozy i dostania się tam wody był duży luz na wałku wiskozy. Warto złapać za wentylator i poruszać, sprawdzić luz, jak sie mocno gibie możliwe że też jest na wykończeniu, albo padło lata świetlne temu.

Układ chłodzenia jet ważny, szczegolnie w RD28T, często w bagnie nie zwraca się uwagi na wskaźnik temperatury, nie mając świadomości niesprawnego układu chłodzenia i powstają legendy o pękających głowicach, że parch to złom że się grzeje i nie warto. Jak się dba tak się ma.

A w międzyczasie kurier przywiózł: :D

Obrazek

Pzdr :D
Ostatnio zmieniony pt lip 20, 2012 12:31 pm przez jarecki_M, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: sebson » pt lip 20, 2012 12:06 pm

@jarecki,
ile dałeś za wisko??
Nissan Patrol

jarecki_M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: wt cze 19, 2012 5:56 pm

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: jarecki_M » pt lip 20, 2012 12:23 pm

sebson pisze:@jarecki,
ile dałeś za wisko??
310pln

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: sebson » pt lip 20, 2012 5:05 pm

jarecki_M pisze:
sebson pisze:@jarecki,
ile dałeś za wisko??
310pln
Thx :)2
już zamówiłem za 300pln :wink:
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: leokady » czw sie 23, 2012 9:58 am

A u mnie była walnięta głowica w RD28T (bolało)
Zakładam, że kupiłem z taką ale teraz jest nówka sztuka.
Tylko jeszcze nie miałem okazji dobrze sprawdzić czy wszystko gra :(
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: FIX » pt lis 16, 2012 9:30 pm

Odsmażę kotleta, mimo, że było wałkowane. Parch Y60 RD28T.
Wisko nowe, firmy shimahide czyli niby to dobre. Ale dupa, spięte non stop, bez względu czy zimny czy ciepły. Kręcąc ręcznie czuć, że się luzuje. Po uruchomieniu silnika spina się na stałe. Zrobiłem eksperyment i na chwilę puściłem gorące powietrze na wisko i tu bingo, rozpięło się tak jak bozia przykazała.
Silnik nagrzewa się w miarę szybko, temperaturę trzyma właściwą, deko poniżej połowy skali. Ale niepokoi mnie tylko, że mimo książkowej temperatury cała chłodnica jest zimna :)11 Płyn chłodzący jest pod korkiem. Poprzednio ujeżdżałem toyotę i tam owe zjawisko nie występowało, tzn chłodnica po otwarciu termostatu nabierała temperatury.
Gdzie tu szukać przyczyny? Czy termostat się zawiesił, czy zapowietrzył się układ? Wiem, że i tak muszę to palcem dotknąć, ale może ktoś mi wskaże kierunek działania. :roll: Wg mojego rozumowania jeżeli występował by któryś z wyżej wymienionych objawów, silnik by się przegrzewał, ale nie, trzyma właściwą temperaturę.
PLIS HELP.
GU4

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: janusz k160 » pt lis 16, 2012 9:49 pm

Bez turba na Pikuja pojechałem na UA-3500-4000 obrotów pod górę tak parę godzin....silnik robi do tej pory-turbawka naprawiona, nie przegrzał się-chłodnica trzyma temperaturę-może masz odmę? :o
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: janusz k160 » pt lis 16, 2012 9:52 pm

jarecki_M pisze:
sebson pisze:@jarecki,
ile dałeś za wisko??
310pln

Ściemniasz-2 lechy widzę.. :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: sebson » pt lis 16, 2012 10:16 pm

@Fix,
podstawowe pytanie, czy odpowietrzyłeś układ po zalaniu płynu??
Bo jak chłodnica zimna, to może brakować płynu.
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
FIX
Posty: 450
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 7:36 pm
Lokalizacja: Żyrardów WZY

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD

Post autor: FIX » pt lis 16, 2012 10:21 pm

sebson pisze:@Fix,
podstawowe pytanie, czy odpowietrzyłeś układ po zalaniu płynu??
Bo jak chłodnica zimna, to może brakować płynu.
Ale do licha wskaźnik temperatury coś powinien pokazać, a ten stoi zamurowany. Poza tym płyn jest pod korkiem, po naciśnięciu węża chce się wylewać.
GU4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość