Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
mariusz stach
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm
Post
autor: mariusz stach » pn lis 04, 2013 12:41 am
Witam...
mam do kolegów takie zapytanie...
LSD tylnego mostu może być założone do przedniego mostu? będzie to działać? Nie trafi szlag przeguby...?
zakładam oczywiście że technicznie sie da po próba taka została juz poczyniona...

Czy dobrze rozumiem zasadę działania tego mechanizmu? koła przy ruszeniu napędzane są oba bo olej w moście jest gesty i "skleja" płytki cierne? A pod wpływem tarcia i temperatury olej robi się rzadszy i rozłącza sklejone płytki i tym samym cały mechanizm różnicowy?
Czy jest z goła inaczej ...LSD zaczyna działać dopiero w momencie kiedy jedno koło znacząco zaczyna sie szybciej kręcić od drugiego?
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » pn lis 04, 2013 12:58 am
Da się. Jest sens.
Do Y60/Y61 potrzebujesz LSD z tylnego mostu od terrano.
Do 160/260-ki najlepiej tylnego LSD z mostu C200.
LSD ma swoje napięcie wstępne - około 200-400Nm w sprawnym LSD.
Różnica momentów na kołach większa niż to napięcie wstępne powoduje że zaczyna się kręcić tylko jedno koło.
Samo LSD najlepiej działa jak się daje mocno w palnik.
Specjalny olej leje się po to aby tarczki się nie skleiły.
-
Sawa GR

- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Sawa GR » pn lis 04, 2013 10:00 pm
A mnie sie zawsze wydawalo ze olej LS zwieksza tarcie miedzy plytkami... Zreszta simexy zabily mi LSD wiec olej bez znaczenia
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
-
mariusz stach
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm
Post
autor: mariusz stach » wt lis 05, 2013 12:09 am
Dzieki ...
że terrano to juz wiedziałem...ale mam wątpliwości czy w samochodzie które będzie jeździć na wyprawy dość często i po czarnym to będzie działać? a wręcz nie przeszkadzać?
-
mariusz stach
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm
Post
autor: mariusz stach » wt lis 05, 2013 11:45 am
Jedno pytanie...
jest róznica miedzy mostami z 1 terrano a z 2 tdi??? ta sama ilosć frezów?
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » wt lis 05, 2013 12:32 pm
A tak swoja droga to sie latwo pisze, zeby wymienic kosz.
Ale trzeba umiec zazebienie ustawic albo zabulic 500 - 1000 zl.
-
Krzysiek_MM
-

- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Post
autor: Krzysiek_MM » wt lis 05, 2013 12:51 pm
Za robocizne?
Czy jakiś element układanki trzeba dokupić nowy w aso?

-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » wt lis 05, 2013 2:06 pm
za robociznę
bo jeśli ma to być na długo i zgodnie ze sztuką , to jest kupa roboty .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
mariusz stach
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm
Post
autor: mariusz stach » wt lis 05, 2013 6:45 pm
pomóżcie proszę bo muszę szybko podjąć decyzje czy wkładać to LSD czy nie a mam tylko most z terrano 2

-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » wt lis 05, 2013 6:59 pm
uważam,że do samochodu na WYPRAWY nie warto
a wręcz jest niewskazane
bo np jeśli będziesz chciał jechać normalną drogą a zaśnieżoną , to LSD w przodzie uniemożliwi Ci jazdę z włączonym przodem ,
ponieważ włączenie przodu z LSD i jechanie śliską drogą , utwardzoną , uniemożliwi Ci kierowanie , nie będziesz panował nad autem .
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
rafale_23
-

- Posty: 292
- Rejestracja: sob paź 15, 2011 10:27 am
- Lokalizacja: Strzepcz/Pomorskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: rafale_23 » wt lis 05, 2013 7:13 pm
jezeli to nie auto przeprawowe a wyprawowe to daruj sobie...
tez stałem z takim dylematem gdy przód w Y61 mi sie sypnał ale ...nie zdecydowałem sie...jezeli masz tylna 100% blokade to na wyprawe jest wystarczajaco...
częśc wyprawówek nie słyszało n awet o blokadzie...
Nissan Patrol Y61 2,8 Long Off Road
Nissan Patrol Y60 ZMOTA
Dopóki walczysz Jesteś zwycięzca!
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt lis 05, 2013 7:14 pm
Patryk 160 pisze:uważam,że do samochodu na WYPRAWY nie warto
a wręcz jest niewskazane
bo np jeśli będziesz chciał jechać normalną drogą a zaśnieżoną , to LSD w przodzie uniemożliwi Ci jazdę z włączonym przodem ,
ponieważ włączenie przodu z LSD i jechanie śliską drogą , utwardzoną , uniemożliwi Ci kierowanie , nie będziesz panował nad autem .
Patryku, a jeździłeś z LSD z przodu po śliskim czy tylko gdybasz?

-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » wt lis 05, 2013 7:30 pm
N2O pisze:Patryk 160 pisze:uważam,że do samochodu na WYPRAWY nie warto
a wręcz jest niewskazane
bo np jeśli będziesz chciał jechać normalną drogą a zaśnieżoną , to LSD w przodzie uniemożliwi Ci jazdę z włączonym przodem ,
ponieważ włączenie przodu z LSD i jechanie śliską drogą , utwardzoną , uniemożliwi Ci kierowanie , nie będziesz panował nad autem .
Patryku, a jeździłeś z LSD z przodu po śliskim czy tylko gdybasz?

teoria mówi,że będzie wbrew kierowcy dążył do jazdy na wprost
nie jeździłem
(

trochę nagmatwałem w poprzednim poście , bo mam za dużo pootwierane w kompie i pisałem na kilka podejść , ale wiadomo co miałem na myśli )
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt lis 05, 2013 7:42 pm
-
Krzysiek_MM
-

- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Post
autor: Krzysiek_MM » wt lis 05, 2013 7:59 pm
Jezdziłem y60 z lsd z przodu zimą.
Tył normalny diff lock.
Jechało się dziwnie

ale przewidywalnie.
Jeśli miałbym dyfer rozebrany i potrzebne graty to bym zakładał.
Aha... Nie płaciłem nigdy więcej niż 200pln za pogrzebanie przy główce mostu
do terenówki lub busa. I jeszcze marudziłem.
500-600 to płace za robocizne przy remoncie główki od scanii 4

-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » wt lis 05, 2013 8:01 pm
to może jak 90% składaczy jedynie składają ?
normalnie to ma wytrzymać 20 lat
a po składaczach spoooro mniej
luknij choćby do manuala ile jest pierdolingu
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » wt lis 05, 2013 8:06 pm
Przecież ataku nie ruszasz, a z tym jest najwięcej zabawy.
Przekładasz jedynie talerz na drugi kosz i można przy okazji dać nowe łożyska.

-
przem81
-

- Posty: 2802
- Rejestracja: czw lut 17, 2011 6:25 pm
- Lokalizacja: podkarpacie/austria
Post
autor: przem81 » wt lis 05, 2013 8:16 pm
Panowie jaki olej do mostu z LSD ?
W starej knidze olejowej mi kiedys znaleźli, na forumie tez mi juz raz podawał Gebels, niestety zgineło w niepamieci.
W knidze stalo ze 145 ..... dalej nie pamietam.
W nowych knigach stoi produkt specjalny i dupa.
Bardzo upraszam szanowne grono o pomoc.
W260 2.8D 32MT/32M+S
-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » wt lis 05, 2013 8:24 pm
N2O pisze:Przecież ataku nie ruszasz, a z tym jest najwięcej zabawy.
Przekładasz jedynie talerz na drugi kosz i można przy okazji dać nowe łożyska.

a w to już nie wnikałem
wiadomo,że jeśli nie rusza się ataku to najgorsze przechodzi bokiem
i nie ma nic do regulowania
ale tam gdzieś pisali o remoncie całości
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
czifu
- jestem tu nowy...

- Posty: 89
- Rejestracja: pn paź 08, 2012 12:59 pm
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Post
autor: czifu » wt lis 05, 2013 8:51 pm
przem81 pisze:Panowie jaki olej do mostu z LSD ?
W starej knidze olejowej mi kiedys znaleźli, na forumie tez mi juz raz podawał Gebels, niestety zgineło w niepamieci.
W knidze stalo ze 145 ..... dalej nie pamietam.
W nowych knigach stoi produkt specjalny i dupa.
Bardzo upraszam szanowne grono o pomoc.
U mnie do mostu nalałem COMMA LS80W90 LIMITED SLIP bo taki zaleca serwisówka, blokada działa jak malina

Jest
Terrano 1 2,4b+lpg 1988r
Łopel vectra 1,8b+lpg 1995r
-
waldus11
- jestem tu nowy...

- Posty: 76
- Rejestracja: sob cze 09, 2012 4:37 pm
- Lokalizacja: Kartuzy
Post
autor: waldus11 » wt lis 05, 2013 11:18 pm
Panowie czy objaśnicie mi trochę na czym polega ten trik z tym LSD? co trzeba wyjąć, a co włożyć?
-
mariusz stach
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 10:42 pm
Post
autor: mariusz stach » wt lis 05, 2013 11:56 pm
Panowie prawie sie zdecydowałem na wlozenie tego LSD do przodu tylko musze wiedzieć czy most terrano 2 nadaje sie do tego czy musi być od terrano1?
jestem na etapie wkładania silnika 4.2 z toyoty do Y61 chce tez zmienić przełożenia w mostach na szybsze z 4.2 patrola i przy tej okazji włożyć to LSD....
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » śr lis 06, 2013 12:18 am
Powinno pasować.
-
Szarbia
-

- Posty: 3626
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
- Lokalizacja: Powiat Wolomin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Szarbia » śr lis 06, 2013 7:54 am
N2O pisze:Przecież ataku nie ruszasz, a z tym jest najwięcej zabawy.
Przekładasz jedynie talerz na drugi kosz i można przy okazji dać nowe łożyska.

No nie wiem czy ataku nie trzeba ruszac
Przeciez jego ustawienie zalezy od talerza a talerz i kosz wymieniamy, tak?
-
Didymos

- Posty: 2164
- Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
- Lokalizacja: Węgrów
Post
autor: Didymos » śr lis 06, 2013 11:05 am
Jak talerz?
Przecież musi zostać stary, nie można mieszać kompletów, zmienia się tylko kosz i ustawia luz międzyzębny, i napięcie łożysk kosza.
To i tak już niezła zabawa

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości