Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automata

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Marek » pn sty 06, 2014 4:37 pm

Się nie śmiej - wykonany starannie zgodnie z wszystkimi regułami sztuki, a właściwie nawet lepiej, niż dedykowany - bo przekrój stały i bez żadnych ostrych załamań (w przeciwieństwie do fabrycznych). No i porządna rura, a nie z karbowane ujwieco :wink:
Można się co najwyżej przyczepić, że nie pomalował pod kolor, bo po oczach wali niemożebnie.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » pn sty 06, 2014 7:04 pm

[quote="Wowos"]Obrazek

Takie umiejscownienie wlotu (kierunek wlotu) powietrza psuje cały efekt.
O ile w terenie i przy niższych prędkościach nie ma problemu, ale na trasie turbine będzie musiała mocno walczyć o każdy chaust powietrza :)3
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Marek » pn sty 06, 2014 7:56 pm

W mocno podkręconych silnikach każdy kóń mocy liczy się głównie w terenie, czyli przy umiarkowanych prędkościach, oraz przy przyspieszaniu (czyli względnie wolnej jeszcze jeździe). Na czarnym (jeśli nie będzie pałowania do prędkości przydźwiękowych) silniczek będzie chodził na umiarkowanej mocy i tak żarłoczny na powietrze nie będzie. Rzekłbym - tak ustawiony snork ma cenną zaletę samoregulacji: dopuszcza max. moc przy małych prędkościach i utrudnia wariacki pęd na pełnej pycie (co zwykle dla silnika najlepsze nie jest).
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: marekw72 » pn sty 06, 2014 9:28 pm

To ja wrócę na chwilę do części zamiennych

Nie moge zlokalizować numerów części- łóżka koła pasowego i rolki . Dla łatwości przekazu
załączam rysunek:
Organoleptycznie w kole pasowym jest NSK630030DU, w rolce dwa inne też NSK ale oznaczenia są do wewnątrz.
MOże ktoś już je wymieniał i zna oznaczenia. Będę wdzięczny


Obrazek
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: pyntront » wt sty 07, 2014 12:41 pm

Marek pisze:W mocno podkręconych silnikach każdy kóń mocy liczy się głównie w terenie, czyli przy umiarkowanych prędkościach, oraz przy przyspieszaniu (czyli względnie wolnej jeszcze jeździe). Na czarnym (jeśli nie będzie pałowania do prędkości przydźwiękowych) silniczek będzie chodził na umiarkowanej mocy i tak żarłoczny na powietrze nie będzie. Rzekłbym - tak ustawiony snork ma cenną zaletę samoregulacji: dopuszcza max. moc przy małych prędkościach i utrudnia wariacki pęd na pełnej pycie (co zwykle dla silnika najlepsze nie jest).
Tylko, że TD42T to do pałowania w terenie chyba nie najlepszy pomysł z definicji jest - ciężkie to jak cholera... Jak ktoś walczy o każdego konia, to z całą pewnością są lepsze alternatywy.
Jak dla mnie, to TD42T już w fabrycznej konfiguracji nie wyrabia z powietrzem i jakiekolwiek dodatkowe ograniczenie wpłynie na jego nie-używalność na trasie, a on jest bardzo wdzięczną jednostką "do turystyki" i szkoda z niego robić pomnik do błota.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Vesa » wt sty 07, 2014 3:43 pm

Ważne aby dojechać kulturalnie do miejsca docelowego (tj. np. wyprzedzić bezpiecznie tira załadowanym wyprawowo autem 90 do 120km.) a potem ważne aby na podjeździe 2km na połoninę też zachowywał się dobrze (grzanie, moc it.), czyli właśnie do turystyki.
Snorkel ważna sprawa nie trzeba topić auta aby się przydał,

wyczyn kolegi, o którym myślę ZAWSZE jak jadę w kałużę.

http://www.youtube.com/watch?v=37oIezsY-gU

może pech, ale komin to sprawa podstawowa - właśnie do turystyki. Bo dla mnie najważniejsze w turystyce jest to co widzę za oknem a nie zastanawianie się - co się może rop....lić
czyli czy combo TD42T + oryginalny np. "safari" (do 3.0 w GU4 powiedzmy) zmieni szanowni wydajność czy nie ? :)
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3680
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: lysy76 » wt sty 07, 2014 4:12 pm

Vesa pisze:Ważne aby dojechać kulturalnie do miejsca docelowego (tj. np. wyprzedzić bezpiecznie tira załadowanym wyprawowo autem 90 do 120km.) a potem ważne aby na podjeździe 2km na połoninę też zachowywał się dobrze (grzanie, moc it.), czyli właśnie do turystyki.
Snorkel ważna sprawa nie trzeba topić auta aby się przydał,

wyczyn kolegi, o którym myślę ZAWSZE jak jadę w kałużę.

http://www.youtube.com/watch?v=37oIezsY-gU
Chłopakom z filmiku pokrowiec na kinetyka by się przydał...
8)
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » wt sty 07, 2014 9:35 pm

Ja mam snorkel "typu" Safari. Po jego założeniu nie czułem różnicy w utracie mocy. Auto kupiłem z filtrem typy box + steżek czyli miało nieograniczony dostęp do powietrza. Snorkel nie spowodował spadku mocy, Jedyna różnica (bardzo subtelna) jest w momencie odwrócenia czapki snorkla. Jak jest z przodu do na trasie auto odczuwalnie lepiej przyspiesza - przy większej prędkości jak trzeba kogoś wyprzedzić itp.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Vesa » śr sty 08, 2014 4:32 pm

mam jeszcze jedno pytanie przy okazji :
szanowny Pan sprzedawca:

http://otomoto.pl/nissan-patrol-td42ti- ... 96351.html

pisze w pewnym momencie w opisie aukcji:

"na biegu jałowym słychać skrzynie (kto już oglądał 4.2 to wie oco kaman)

yyy ? :) o co kaman ;)
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Takayuki » śr sty 08, 2014 4:38 pm

Zużyte skrzynie rzężą na luzie, był gdzieś temat o tym...
EDIT: Moja pierwsza skrzynia 4.2 z przebiegiem ~200k nie hałasowała mimo rozsypania się w niej jednego synchronizatora, druga kupiona z allegro z anglika o nieznanym przebiegu też nie hałasuje.
Ostatnio zmieniony śr sty 08, 2014 4:49 pm przez Takayuki, łącznie zmieniany 1 raz.

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: marekw72 » śr sty 08, 2014 4:47 pm

Vesa pisze:mam jeszcze jedno pytanie przy okazji :
szanowny Pan sprzedawca:

http://otomoto.pl/nissan-patrol-td42ti- ... 96351.html

pisze w pewnym momencie w opisie aukcji:

"na biegu jałowym słychać skrzynie (kto już oglądał 4.2 to wie oco kaman)

yyy ? :) o co kaman ;)

Musisz posłuchać mojej przy najbliższej okazji :-)
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » śr sty 08, 2014 7:01 pm

Każda skrzynia w TD42 hałasuje na luzie, tylko to też zależy od tego jakie silnik ma ustawione wolne obroty, jakie ma sprzęgło, jakie jest zużycie skrzyni i jeszcze pewnie milion innych powodów.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » śr sty 08, 2014 7:28 pm

Każda hałasuje tylko niektóre bardzo delikatnie i tego nie słychać :)

Do tej pory grzebałem w 4 skrzyniach od 4,2. W trzech z nich 90% hałasu dało się wyeliminować wymieniając łożysko wałka skrzęgłowego. W czwartej nic to nie dało. Wymieniłem następnie wszystkie łożyska główne z tego jedno jest dostępne tylko w ASO (ok 350-400 zł). Hałasowała dokładnie tak samo jak przed wymianą łożysk.

W 4,2 skrzynie są dość mocno zużyte bo te auta w większości służyły do ciągania przyczep.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » śr sty 08, 2014 9:51 pm

marekw72 pisze:

Musisz posłuchać mojej przy najbliższej okazji :-)
może i sie uda posłuchać
ten odgłos nie zmienił sie prze 20tyś km
u mnie słychać skrzynie bo wyjątkowo silnik cicho pracuje
ale za to w automacie panuje całkowita cisza :)21
mam kiedyś do piotrka przyjechać to może jakiegoś spota zrobimy td42
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: piotr e38 » śr sty 08, 2014 11:50 pm

Zanim Ty się do mnie zbierzesz, to zdążę TD42 zajeździć albo zmienić na jakąś dużą benzynę :)21 :)21

Też potwierdzam, hałasujące skrzynie, moja co prawda robi to bardzo nieznacznie i subtelnie, ale jednak hałasuje, w Y61 2,8 jak wywaliłem dwumasę to też zaczeła skrzynia hałasować, z dwumasą była cisza. :)21
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: grzes » czw sty 09, 2014 6:57 am

Vesa pisze:
wyczyn kolegi, o którym myślę ZAWSZE jak jadę w kałużę.

http://www.youtube.com/watch?v=37oIezsY-gU

może pech, ale komin to sprawa podstawowa - właśnie do turystyki. Bo dla mnie najważniejsze w turystyce jest to co widzę za oknem a nie zastanawianie się - co się może rop....lić
po co ten gosc trzyma tego kinetyka w rekach?

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » czw sty 09, 2014 9:08 am

Za nowy i za ładny, żeby ubrudzić :)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: scuaz » czw sty 09, 2014 9:31 pm

piotr e38 pisze:Zanim Ty się do mnie zbierzesz, to zdążę TD42 zajeździć albo zmienić na jakąś dużą benzynę :)21 :)21 :)21
no to przyjade benzynowym :)21
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: komario » śr sty 15, 2014 4:17 pm

Panie i Panowie

czy ktokolwiek widział albo wie cos o TD47?

nie nie pomyliłem się TD47

Obrazek
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: Takayuki » śr sty 15, 2014 4:49 pm

:o
Nic więcej niż google, ten autobus i jakiś wózek widłowy, ale tam niby 4 cylindry?
http://vmech-vmech.blogspot.com/2009/03 ... 13439.html
Po modelu tego wózka szukając innych widać, że po zdjęciach faktycznie 4 cylindry w wózku siedzą.
Po modelu autobusu, wszędzie TD42/4160ccm... ciekawe.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » czw sty 16, 2014 7:26 pm

komario pisze:Panie i Panowie

czy ktokolwiek widział albo wie cos o TD47?

nie nie pomyliłem się TD47

To co wkleiłeś na fotce to TD42 tylko z wózka widłowego, maszyby bodowlanej lub jakiejś ciężarówki / autobusu. Raczej to ostatnie skoro ma klimę.

Najbliższy tej pojemności jest FD46, ale wygląda zupełnie inaczej.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
komario
Posty: 686
Rejestracja: śr sty 23, 2008 2:04 pm

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: komario » czw sty 16, 2014 7:42 pm

LSD pisze:
komario pisze:Panie i Panowie

czy ktokolwiek widział albo wie cos o TD47?

nie nie pomyliłem się TD47

To co wkleiłeś na fotce to TD42 tylko z wózka widłowego, maszyby bodowlanej lub jakiejś ciężarówki / autobusu. Raczej to ostatnie skoro ma klimę.

Najbliższy tej pojemności jest FD46, ale wygląda zupełnie inaczej.
Zdziwilo mnie to u Japsow.
Znalazlem to w autobusie i wozku widlowym.
Z opisu powinien miec 4 cylindry (szokujace).
jezeli ma 4 cylindry to absolutnie do zastosowan terenowych sie nie nadaje.
pewnie kreci sie do 2500 obr max.
PATROL GU4 LWB 4,2 TD - TD42T MANUAL
SUPER SAFARI 4,5 - TB45 GULF MANUAL był

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: N2O » czw sty 16, 2014 8:06 pm

Isuzu 3,9 czterocylindrowe maiło maksymalną moc przy 3600.
Wszystko zależy od wykorbienia.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: LSD » czw sty 16, 2014 8:25 pm

Tu są podstatowe dane:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_FD_engine

Obawiam się, że ten silnik to straszny kloc.
Na pewno ma 4 cylindry. Wersja 6 cylindrowa tego silnika to FD67.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

gobo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt sie 22, 2008 10:33 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców TD42Ti , TD42 , 4.2D ..... motamy automat

Post autor: gobo » czw sty 16, 2014 9:05 pm

http://allegro.pl/show_item.php?item=3891051801
... nie trzeba motać automata.... już zmotany można kupić :D
XH codziennie oraz Y61 nie codziennie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości