NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

PRONAL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob lip 12, 2008 1:26 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: PRONAL » czw wrz 18, 2014 7:08 pm

Kolejny etap odbudowy po ramie i mostach to ogarnięcie zawieszenia .Czyli czyszczenie wahaczy ,malowanie i montaż mostów do ramy z
zawieszeniem dobinson +3 cale i tuleje poliuretanowe (przód centryczne-dropboxy) .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2015 5:17 pm przez PRONAL, łącznie zmieniany 1 raz.
GR Y60 diesel

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: ernil » czw wrz 18, 2014 7:47 pm

Zamontowałeś oryginalne, seryjne wahacze uprzednio je pomalowawszy? :o
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: vandall_jr » czw wrz 18, 2014 7:57 pm

ernil pisze:Zamontowałeś oryginalne, seryjne wahacze uprzednio je pomalowawszy? :o
1:0

i silentbloki bardziej by robiły :)21 lecz ogrom pracy widać :wink:
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: ernil » czw wrz 18, 2014 8:02 pm

No dlatego się dziwię mocno - jeżeli to seryjny wahacz, to przy takim nakładzie roboty nie rozumiem takowego czynu... :)
Rozumiem - zamontować, bo kasy brak albo co. Ale po co wtedy malować? :wink:
Z tulejkami Juniorku masz oczywiście rację. Poproszę Seniora, by Ci odblokował kanały w TV takie od 16 lat. Ale na więcej nie licz :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: N2O » pt wrz 19, 2014 1:57 pm

marekw72 pisze:Hej
A jak się jeździ z przednią blokadą typu LSD ? W terenie to rozumiem, że pewnie lepiej ale na asfalcie ?.Do turystyki to fajny byłby patent ? Da się takie LSD sprawdzić przed zakupem czy jeszcze żyje ?


pzr
marekw
Jeździ się bardzo dobrze.
A sprawdzić LSD da się bardzo prosto - 2 osoby, 2 rury między szpilki z obu stron mostu i kręcimy w przeciwne strony - jak nie idzie albo idzie bardzo ciężko, to będzie działać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

PRONAL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob lip 12, 2008 1:26 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: PRONAL » pt wrz 19, 2014 3:47 pm

ernil pisze:Zamontowałeś oryginalne, seryjne wahacze uprzednio je pomalowawszy? :o
Tak zamontowałem seryjne wahacze .Przed montażem zostały wypiaskowane i pomalowane .
ernil pisze:No dlatego się dziwię mocno - jeżeli to seryjny wahacz, to przy takim nakładzie roboty nie rozumiem takowego czynu... :)
Rozumiem - zamontować, bo kasy brak albo co. Ale po co wtedy malować? :wink:
Z tulejkami Juniorku masz oczywiście rację. Poproszę Seniora, by Ci odblokował kanały w TV takie od 16 lat. Ale na więcej nie licz :)21
Jako ,że jestem początkujący i jest to moje pierwsze auto 4x4 proszę o jakieś wskazówki dotyczące wahaczy .Z góry dziękuję i pozdrawiam .
GR Y60 diesel

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: ernil » pt wrz 19, 2014 5:10 pm

Słabe są.
I to bardzo.
Dlatego się mocno zdziwiłem, że przy takim zakresie prac wsadziłeś je nazad.

Możesz sobie zrobić odpowiednio dłuższe (lift) i mocniejsze wahacze sam (jak umiesz), możesz kupić u nas (skoro już masz nasze dropboxy) albo wybrać coś z oferty innych Sprzedawców.

Tylny panhard i tylne wahacze to chyba jedyne słabe punkty podwozia Parcha.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: N2O » pt wrz 19, 2014 5:31 pm

Zapomniałeś o ramie.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: Takayuki » pt wrz 19, 2014 9:04 pm

PRONAL pisze: Jako ,że jestem początkujący i jest to moje pierwsze auto 4x4 proszę o jakieś wskazówki dotyczące wahaczy .Z góry dziękuję i pozdrawiam .
Normalnie wahacz jest równolegle z ramą, schowany.
Po lifcie most idzie z jego jednym końcem w dół i wystaje mocniej.
Rurka jest cieniutka, z 1.5mm ścianki? Przez to, że wystaje można w nią łatwo przyłożyć kamieniem, opierając się o nią w koleinie czy coś...
Wtedy się wgniecie i osłabi, a że w czasie jazdy przenosi spore siły to po krótkim czasie zostaje z rurki coś takiego:

Obrazek

Co się kończy unieruchomieniem auta, i tu jeszcze lekkim rozwaleniem nadkola przez oponę i opony przez nadkole :)21

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: ernil » pt wrz 19, 2014 9:25 pm

Natomiast z panhardem dzieje się tak :)21
Obrazek
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: Szarbia » pt wrz 19, 2014 9:34 pm

No to jeszcze foty ramy brakuje :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: ernil » pt wrz 19, 2014 9:36 pm

To jest '93r., więc rama jeszcze wtedy była montowana :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16840
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: Kabal » pt wrz 19, 2014 9:45 pm

Patryk nie odpuści takiej okazji. Zara będzie porno sesja :)21
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

PRONAL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob lip 12, 2008 1:26 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: PRONAL » pt wrz 19, 2014 9:58 pm

N2O pisze:Zapomniałeś o ramie.
:)21
Rama jest bardzo zdrowa szczególnie tylna belka :wink: .
ernil pisze:Słabe są.
I to bardzo.
Dlatego się mocno zdziwiłem, że przy takim zakresie prac wsadziłeś je nazad.

Możesz sobie zrobić odpowiednio dłuższe (lift) i mocniejsze wahacze sam (jak umiesz), możesz kupić u nas (skoro już masz nasze dropboxy) albo wybrać coś z oferty innych Sprzedawców.

Tylny panhard i tylne wahacze to chyba jedyne słabe punkty podwozia Parcha.
Dzięki za cenne wskazówki (te fotki z wahaczem i panhardem dają do myślenia) .Panhardy regulowane mam w planie od samego początku ,ale wahacze teraz napewno pójdą do wymiany i zrobię je sam , efekty postaram się pokazać w temacie a wasze dropboxy pierwsza klasa .Generalnie swoje auto traktuję jako pasje i prawie wszystkie prace wykonuję osobiście (+ oczywiście pomoc ze strony kolegów) .Dlatego cały czas się uczę a praca przy tym aucie jest bardzo kształcąca :D .
GR Y60 diesel

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: N2O » pt wrz 19, 2014 10:03 pm

Widziałem kiedyś zdrową ramę, ale pękniętą.
:lol:

To co należałoby przy takiej robocie wzmocnić/przerobić, to połączenie tylnych mocowań sprężyn - mają dziwną tendencję do odrywania się od ramy.
:)21 :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

marekw72
 
 
Posty: 264
Rejestracja: wt sty 22, 2008 12:40 pm
Lokalizacja: Narol/Warszawa

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: marekw72 » sob wrz 20, 2014 9:41 am

N2O pisze:
marekw72 pisze:Hej
A jak się jeździ z przednią blokadą typu LSD ? W terenie to rozumiem, że pewnie lepiej ale na asfalcie ?.Do turystyki to fajny byłby patent ? Da się takie LSD sprawdzić przed zakupem czy jeszcze żyje ?


pzr
marekw
Jeździ się bardzo dobrze.
A sprawdzić LSD da się bardzo prosto - 2 osoby, 2 rury między szpilki z obu stron mostu i kręcimy w przeciwne strony - jak nie idzie albo idzie bardzo ciężko, to będzie działać.
:)21
A czy y61 z przodu tez ma 31 zebow ?
Patrol K160 SD33 / Y61 3.0 (M57) /Y61 RB4.8 Super Safari

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: Szarbia » sob wrz 20, 2014 11:42 am

N2O pisze:Widziałem kiedyś zdrową ramę, ale pękniętą.
:lol:

To co należałoby przy takiej robocie wzmocnić/przerobić, to połączenie tylnych mocowań sprężyn - mają dziwną tendencję do odrywania się od ramy.
:)21 :)21
Czy chodzi tylko o te kielichy czy tez o podluznice?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: N2O » sob wrz 20, 2014 11:45 am

O kielichy - dużo innych samochodów ma tam po prostu belkę spinająca kielichy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: N2O » sob wrz 20, 2014 11:46 am

marekw72 pisze:
N2O pisze:
marekw72 pisze:Hej
A jak się jeździ z przednią blokadą typu LSD ? W terenie to rozumiem, że pewnie lepiej ale na asfalcie ?.Do turystyki to fajny byłby patent ? Da się takie LSD sprawdzić przed zakupem czy jeszcze żyje ?


pzr
marekw
Jeździ się bardzo dobrze.
A sprawdzić LSD da się bardzo prosto - 2 osoby, 2 rury między szpilki z obu stron mostu i kręcimy w przeciwne strony - jak nie idzie albo idzie bardzo ciężko, to będzie działać.
:)21
A czy y61 z przodu tez ma 31 zebow ?
Też.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

PRONAL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob lip 12, 2008 1:26 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: PRONAL » ndz wrz 21, 2014 8:08 am

N2O pisze:Widziałem kiedyś zdrową ramę, ale pękniętą.
:lol:

To co należałoby przy takiej robocie wzmocnić/przerobić, to połączenie tylnych mocowań sprężyn - mają dziwną tendencję do odrywania się od ramy.
:)21 :)21
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mam nadzieję ,że wytrzyma i nie oderwie się .
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2015 5:18 pm przez PRONAL, łącznie zmieniany 1 raz.
GR Y60 diesel

PRONAL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob lip 12, 2008 1:26 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: PRONAL » ndz wrz 21, 2014 5:48 pm

Kolejnym etapem remontu był montaż jeszcze oryginalnego silnika 2.8TD (wymieniony kompletny rozrząd + pompa wody)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po montażu ori 2.8TD przyszedł czas na karoserie .Trochę czasu od rozbiórki minęło ale tak zaczął się najdłuższy etap remontu auta ,czyli ogarnięcie budy :)21

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

...
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2015 5:20 pm przez PRONAL, łącznie zmieniany 1 raz.
GR Y60 diesel

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: Patryk 160 » ndz wrz 21, 2014 6:15 pm

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

boban22
Posty: 734
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: boban22 » wt wrz 23, 2014 10:19 pm

Ogrom pracy wykonałeś kolego. Ja też po wielu przygodach z mechanikami paparuchami większość prac staram robić się sam, ale na coś takiego jednak bym się nie porwał. Trzymam kciuki za efekt końcowy no i późniejszą bezaawaryjną jazdę. :)2
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: Sawa GR » śr wrz 24, 2014 6:38 am

PRONAL pisze:
Mam nadzieję ,że wytrzyma i nie oderwie się .
Masz to tak na wierzchu to czemu nie połączysz kielichów?
Kilka min roboty a masz spokój, i siły skręcające działajajace na ramę mniejsze, większy spokój w razie jakiś skoków itp...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

PRONAL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: sob lip 12, 2008 1:26 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: NISSAN PATROL V8 "GROSZEK" swap 2.8 na 6.2

Post autor: PRONAL » ndz paź 05, 2014 8:36 am

boban22 pisze:Ogrom pracy wykonałeś kolego. Ja też po wielu przygodach z mechanikami paparuchami większość prac staram robić się sam, ale na coś takiego jednak bym się nie porwał. Trzymam kciuki za efekt końcowy no i późniejszą bezaawaryjną jazdę. :)2
Dzięki kolego za dobre słowa :D ,temat postanowiłem zamieścić na forum ,żeby podzielić się wiedzą którą zdobyłem przy tym projekcie .Staram się cały czas ,żeby poskładać auto w 100% i zacząć cieszyć się jazdą .
Sawa GR pisze:
PRONAL pisze:
Mam nadzieję ,że wytrzyma i nie oderwie się .
Masz to tak na wierzchu to czemu nie połączysz kielichów?
Kilka min roboty a masz spokój, i siły skręcające działajajace na ramę mniejsze, większy spokój w razie jakiś skoków itp...
Jak masz kolego jakiś ciekawy pomysł to chętnie skorzystam jak byś mógł się nim podzielić .


Prace przy budzie zacząłem od tylnych nadkoli i podłogi w ich okolicach oraz przy progach .

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

...
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2015 5:21 pm przez PRONAL, łącznie zmieniany 1 raz.
GR Y60 diesel

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości