Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ??

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: Ba » ndz lis 23, 2014 7:22 pm

SpeedGold4x4 pisze:Czy taniej biorąc pod uwage że wszystkie ważniejsze podzespoły mam (winda star, reduktor, mosty y60, kola fedimy 37" silnik BMW 2.5 192KM . Kosztowało mnie to do 10tys zł.
nooo.. czyli tanio już było :)
tel: 600298546

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: Misiek Cypr » ndz lis 23, 2014 7:32 pm

Wsadz zespol V8 od jeepa z automate I masz dosc niezajebliwy naped, z duzym momentum w calym zakresie za nieduze pieniadze.

Ten silnik nie ma nawet przeplywomierza
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: NUREK MAV » ndz lis 23, 2014 8:09 pm

hmmm ... no dobra mamy zapierdala'wóz,a co z hamulcami seria czy zmiana i na co ..?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
SpeedGold4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 4:21 pm

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: SpeedGold4x4 » pn lis 24, 2014 12:25 am

Narazie seria ale mam serwo i 4 zaciski z e38 (przód 4 tłoczone, tył dwu) ale narazie to trzeba mieć czym jechać.

Awatar użytkownika
SpeedGold4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 4:21 pm

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: SpeedGold4x4 » wt lis 25, 2014 10:01 am

Wie ktoś może co to za samochód, widział jak to jedzie bo mosty i reduktor taki sam jak u mnie a silnik tylko 1.8is 140KM.
http://olx.pl/oferta/zmota-4x4-1-8-is-b ... f8b7af1c86

Awatar użytkownika
SpeedGold4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 4:21 pm

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: SpeedGold4x4 » pt lis 28, 2014 6:52 pm

pilmar pisze:policz przełożenia, pod moment na kołach, odnieś się z tym do np.oryginalnego patrola i będziesz miał rozeznanie.
fedima 93cm, silnik 2,5bmw z org. skrzynią, robur, mosty 4,6 - nie będzie jazdy, szczególnie w gnoju.
żeby to jako tako zadziałało to reduktor musi zredukować 1 do 3 , a nie 1 do 1,8 jak ma robur.
niechce mi się tu rozpisywać, ale przekonasz się sam.
Na asfalcie 4 i 5 bieg będą zbyteczne.
Mam podobne auto, ale na m60b40 ale ze skrzynią na wolniejszych przełożeniach.
Zmiana koncepcji z 2.5 (m50b25) na 3.5 V8 (m62b35) do tego skrzynia z:

- BMW M57D30 skrzynia ta ma przełożenia:

Ilość obrotów silnika / bieg / ilość obrotów wału na wyjściu ze skrzyni
10 / 1 / 1.9
10 / 2 / 3.5
10 / 3 / 5.5
10 / 4 / 8.8
10 / 5 / 10
10 / R / 2.2

Do tego reduktor Robur
Przełożenie szybkie: na jeden obrót na wejściu , jeden obrót na wyjściu (1:1)
Przełożenie wolne: na jeden obrót na wejsciu, ponad połowa na wyjściu (1:06)

Czyli przyjmijmy:

Silnik obraca sie 10obr jedziemy 1 biegiem przełożenie 1.9 x 0.6 (przełożenie reduktora robur) mamy zredukowane wyjscie za reduktorem na 1.14 dalej już mamy mosty.

Tak samo przeliczyłem skrzynie Patrola na pierwszym biegu i włączonym reduktorze na 10 obrotów silnika wyjscie ze skrzyni obruciło się 1.25

Czyli przełożenie finalne skrzyni BMW i reduktora robura jest wolniejsze od oryginalnego przełożenia Patrola.


Dobrze ja to wszystko licze ??


Silnik Patrol 2.8td 115KM i 170nm
Silnik Bmw m50b25 193km i 250nm

przełożeniena BMW niby wolniejsze silnik mocniejszy czemu miało by to nie jechać ??

Już tak czy inaczej będzie V8 3.5 235KM i 345Nm

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: CrOOchy » pt lis 28, 2014 9:20 pm

Robur terenowe przełożenie ma 1:1,8
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
SpeedGold4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 4:21 pm

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: SpeedGold4x4 » sob lis 29, 2014 1:09 am

CrOOchy pisze:Robur terenowe przełożenie ma 1:1,8
Czyli że na jeden obrót wału na wejsciu do reduktora, na wyjsciu obraca się on 1.8 obrotu ??

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: Szarbia » sob lis 29, 2014 11:23 am

SpeedGold4x4 pisze:
CrOOchy pisze:Robur terenowe przełożenie ma 1:1,8
Czyli że na jeden obrót wału na wejsciu do reduktora, na wyjsciu obraca się on 1.8 obrotu ??
:o
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
SpeedGold4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 4:21 pm

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: SpeedGold4x4 » sob lis 29, 2014 1:25 pm

Szarbia pisze:
SpeedGold4x4 pisze:
CrOOchy pisze:Robur terenowe przełożenie ma 1:1,8
Czyli że na jeden obrót wału na wejsciu do reduktora, na wyjsciu obraca się on 1.8 obrotu ??
:o
To jest odpowiedź? he

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: NUREK MAV » sob lis 29, 2014 6:18 pm

Zapytanie kolejne ... chłodnice zostawiasz patrolową czy zmieniasz na bmw..?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
KamiL200
Posty: 798
Rejestracja: pn cze 04, 2007 2:46 pm
Lokalizacja: 4Raid

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: KamiL200 » sob lis 29, 2014 7:00 pm

SpeedGold4x4 pisze:
CrOOchy pisze:Robur terenowe przełożenie ma 1:1,8
Czyli że na jeden obrót wału na wejsciu do reduktora, na wyjsciu obraca się on 1.8 obrotu ??
Reduktor jak sama nazwa wskazuje redukuje przełożenie 1,8:1 :)23 a nie 1:1,8 :)21
Czyli na 1,8 obrotu na wejściu do REDUKTORA daje 1 obrót na wyjściu :wink:
Patrol LS1 "Czarna Mamba"

Awatar użytkownika
SpeedGold4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 4:21 pm

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: SpeedGold4x4 » pn gru 01, 2014 1:09 pm

No to na jedno wychodzi bo ja przyjąłem 1 obrót na wejściu i na wyjściu wychodzi 0.6 obr.

Dla porównania przeliczyłem w ten sam sposób reduktor z Samurai 1.3 wyszło 1:05 (na jeden obrót wału na wejściu. A wyjściu obrócił się 0.5 obrotu.)

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: sbst » śr gru 17, 2014 6:46 am

Podepne sie. A co sadzicie o silniku Ls430? Boi sie wody? Jakies wady?
Ostatnio zmieniony śr gru 17, 2014 8:56 am przez sbst, łącznie zmieniany 1 raz.
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
plum76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 67
Rejestracja: ndz wrz 07, 2008 11:21 pm
Lokalizacja: WARKA

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: plum76 » śr gru 17, 2014 9:03 am

jak juz to bierz ls400 czyli 1uz-fe, w ls430 masz cięższa wersję tego motoru trochę mocniejsza i wiecej elektroniki.
ja w swoim wsadzone mam 1uz tu mozna poczytac: http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... &hilit=uzj a tu sa zdjecia http://sliva.pl/czym-jezdzimy,fj40.html

paweł
fj40+1uz=uzj40

Awatar użytkownika
sbst
 
 
Posty: 1489
Rejestracja: sob lip 31, 2010 6:55 pm
Lokalizacja: Centrala ;)

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: sbst » śr gru 17, 2014 1:15 pm

eeee jak juz mam motać to po całości ;) "troche mocniejsza" to słowo klucz ;)
sęk w tym że akurat 430 może być na widełkach
PATROLnięty ;)

~----oo----/ LAWETA (przyczepa) - 2x4,5m, 1800/2500kg -moge sie podzielic :)21

Awatar użytkownika
SpeedGold4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 42
Rejestracja: ndz wrz 05, 2010 4:21 pm

Re: Projekt budowy Zmoty mosty- Patrol silnik-BMW ale jaki ?

Post autor: SpeedGold4x4 » śr sty 21, 2015 3:53 pm

U mnie wybór padł na M60 BMW plus skrzynia manual z BMW 3.0D z przespawanym dzwonem z V8.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość