5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » czw paź 01, 2015 8:48 pm

Silnior 5.9 (Magnum 360) 245 HP, 460 Nm
Jak widac w porownaniu do M60B40 mniejsza moc ale wiekszy moment.
Sprzegło - Patrol
Zalety - nie trzeba motac michy i kolektorow, mniejsze gabaryty, prostszy adapter.
Wady - wieksza masa, ma upierdliwe immo i trzeba odpalac na kompie Rama albo 5.2 przed f.l.

Pare fot:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiecej info o silniku i motaniu na jeep.org:

http://www.jeep.org.pl/forum/thread-52883.html
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

ehhh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 1:35 am

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: ehhh » ndz paź 11, 2015 11:24 am

Genialna robota, mam nadzieje, ze kiedyś będę miał czas, samozaparcie, miejsce i pieniądze żeby spróbować zrobić samodzielne coś podobnego. A przez ponad rok jeździłem za 5.2, próbowałem nawet kupić 5.9, ale nic ciekawego nie było. V8 robi robotę:)

Trzymam kciuki za finalizację całości.

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Marek » ndz paź 11, 2015 12:19 pm

Podoba mi się :)2 Mam nadzieję, że wycięcie na bendix w kielichu dostanie jakąś sensowną szczelną osłonę ? Bo inaczej w kontakcie z błotem, wodą i solą zawartość kielicha szybko sczeźnie.

pzdr, :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » ndz paź 11, 2015 1:28 pm

ehhh pisze:Genialna robota, mam nadzieje, ze kiedyś będę miał czas, samozaparcie, miejsce i pieniądze żeby spróbować zrobić samodzielne coś podobnego. A przez ponad rok jeździłem za 5.2, próbowałem nawet kupić 5.9, ale nic ciekawego nie było. V8 robi robotę:)

Trzymam kciuki za finalizację całości.
Jak by ktos chcial isc w te V8 to polecam najpierw 5.2 przedliftowe (latwa elekrtyka) a potem ewentualnie zmienic dol na 5.9.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » ndz paź 11, 2015 1:30 pm

Marek pisze:Podoba mi się :)2 Mam nadzieję, że wycięcie na bendix w kielichu dostanie jakąś sensowną szczelną osłonę ? Bo inaczej w kontakcie z błotem, wodą i solą zawartość kielicha szybko sczeźnie.

pzdr, :)21
Z tym wycieciem to dalem ciala - pierwsze koty za ploty. Jak by to zrobic dokladniej to mozna dac prosta uszczelke z metra o profilu C na kielich i powinno zagrac.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

ehhh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 1:35 am

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: ehhh » ndz paź 11, 2015 6:10 pm

Szarbia - mógłbyś jakoś rozwinąć temat robienia flanszy? Jak do tego podejść? Rozumiem, ze po zwymiarowaniu otworów w skrzyni i silniku dostajesz rysunki w cadzie i "nakładasz" na siebie przyjmując środek w wyjściach z silnika i skrzyni. Czy robi to się zupełnie inaczej? Szukałem jakiś czas temu w internecie informacji o tym, ale najcześciej kończyło to tylko na wypowiedziach ludzi "robisz flanszy i z głowy" ale żadnych konkretów jak to ugryźć samodzielnie. Masz jakieś linki, bądź literaturę która pomogłaby mi zrozumieć jak od a do z połączyć losowy silnik z losowa skrzynia?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Misiek Cypr » ndz paź 11, 2015 6:56 pm

Problemem nie jest flansza, tlko wycentrowanie osi wału korbowego z wałkiem sprzęgłowym, reszta to pikuś.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

ehhh
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 19
Rejestracja: ndz lis 10, 2013 1:35 am

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: ehhh » ndz paź 11, 2015 7:53 pm

A czy przypadkiem to nie dobrze zrobiona flansza to robi? Wiec zrobienie flanszy nie jest pikusiem.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » pn paź 12, 2015 8:43 am

ehhh pisze:Szarbia - mógłbyś jakoś rozwinąć temat robienia flanszy? Jak do tego podejść? Rozumiem, ze po zwymiarowaniu otworów w skrzyni i silniku dostajesz rysunki w cadzie i "nakładasz" na siebie przyjmując środek w wyjściach z silnika i skrzyni.
Tak to sie wlasnie robi. Jak ktos jest w miare biegly w jakims CAD to zaden problem.
Dane sa w formacie igs. Jest to uniwersalny format i chyba kazdy CAD to łyka.
Ewentualne dostajesz tabelke ze wspolzednymi i wklepujesz recznie do swojego CAD.
Wynikiem z CAD ma byc rysunek konturu w formacie dwg. Jest to format Autocada, ktory łykaja wszystkie wycinarki.

Jest jeszcze metoda skanowaniem. Dostajez wtedy detal w CAD w jakims paskudnym i nieedytowalnym formacie (wyglada jak wata). Trzeba wiec samemu "zawiesic" punkty wślepiajac sie w tą wate.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: KSikorski » pn paź 12, 2015 11:20 am

ehhh pisze:Jak do tego podejść?
Tak to mniej więcej robiłem...

Obrazek

Obrazek
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: apede » pn paź 12, 2015 5:40 pm

No, ale ty masz fory ze współrzędnościówką w pracy - to się nie liczy :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: KSikorski » pn paź 12, 2015 7:33 pm

Wszystkie inne metody nadają się do podtarcia...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

RYBOSTWOR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 1:02 am

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: RYBOSTWOR » ndz paź 18, 2015 11:09 am

Dwa pytania:
Jak są tolerowane wymiary?
Jak ten silnik zmotać z automatem w 3.0?
PZDR
Rybostwor
NISSAN PATROL 3.0 2001r

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » ndz paź 18, 2015 8:08 pm

Ja dalem 0.2 mm do wycinarki.

Automaty to mnie osobiscie nie obchodza ale o ile wiem Jeep ma dobre.
Do tego reduktor Dana 300 (wyjscie na przod po prawej) i po bólu.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Misiek Cypr » ndz paź 18, 2015 8:24 pm

Akurat 5.2 i 5.9 nie miały dobrych automatów. Znaczy dość delikatne były. Nie polecam.

4.7 był spiety z bardzo wytrzymałym automatem i 4.0 też ze skrzynią AW4.

Jakbym budował zmote, to na bazie silnika 4.7 z zespołem napędowym. A sam bym wybrał chyba WJ 4.7 QD do śmigania.

Jeep ma zajefajne przełożenie reduktora 2.72 w serii.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » ndz mar 13, 2016 9:51 pm

Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: pilmar » ndz mar 13, 2016 10:15 pm

A jaki był powód wymiany m60b40 na tego jeepa ??

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » ndz mar 13, 2016 10:28 pm

Gabaryty, miska, kolektory.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: pilmar » ndz mar 13, 2016 11:15 pm

ale pomijając nawet, że m60b40 złoi to 5,9 pod każdym względem w podobnych masą autach,
to jeep nie wytrzyma połowy "pałowania" w górnych obrotach, co zniesie bmw.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » pn mar 14, 2016 7:19 am

460 Nm nadrobi pewne niedociagniecia tej konstrukcji.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13259
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Misiek Cypr » pn mar 14, 2016 7:23 am

Ten silnik sie kreci 4700rpm do obcinki. To nie widze nawet mozliwosci i potrzeby krecic go tam, gdzie bmw dopiero zaczynna oddychac. To fajny piec, ktory ciagnie rowno w pelnym zakresie
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: pilmar » pn mar 14, 2016 8:21 am

Zgadzam się , fajny do gulgotania w jeepie, ale nie widzę go do katowania w zmocie.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » pn mar 14, 2016 8:53 am

W sobote bym u mnie gościu ogladac zestaw. Padl mu 2.8 i kupil kpl. 5.2 za 2k. Po prostu potrzebowal silnika do samochodu do jazdy, niekoniecznie do katowania. A swap prosty - wsporniki łap i Y-pajp pod kolektorami do zrobienia.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: apede » pn mar 14, 2016 4:57 pm

Szarbia pisze:kupil kpl. 5.2 za 2k. Po prostu potrzebowal silnika do samochodu do jazdy
Robisz podłą i krecią robotę igorowi. Jesteś jak biedronka wybudowana przy almie :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: 5.9 (5.2) z Jeepa Grand Cherokee ZJ + skrzynia Patrola 3.0

Post autor: Szarbia » pn mar 14, 2016 5:07 pm

Wolne żarty - ja żukowatość składam a u Igora nówki sztuki :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości