SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Moderator: Kosiarz
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Nissan Patrol Y61 przednie koła
Czy to tak ma latać na boki ? Czy może to oznaka wywalonych łóżysk ? Czy czegoś innego ?
Przy podniesionym kole nie czuć "w rękach" luzu
https://youtu.be/8GimTHUdXh8
Czy to tak ma latać na boki ? Czy może to oznaka wywalonych łóżysk ? Czy czegoś innego ?
Przy podniesionym kole nie czuć "w rękach" luzu
https://youtu.be/8GimTHUdXh8
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Szukam przyczyny wpadania w drgania przy prędkości od 85-100km. Wyważyłem koła na 0/0 ( bez ciężarków było wewn. i zewn. 160 i 55, 93 i 55, 65 i 105, 25 i 85 ) Wymieniłem krzyżaki na nowe. Po wymianie krzyżaków żadnej różnicy. Po wyważeniu kół różnica spora na plus ale nadal potrafi wpaść w drgania. Czasem drgania są większe czasem mniejsze. Nadal szukam przyczyny, ktoś coś ? Warto zdemontować wał i jego wyważyć ? Wizualnie nie widać uszkodzeń/wgniecień.
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
skontaktuj się z mrocznym on jest też z rzeszowa , czasami osoba patrząca z boku to zauważa co jest źle , lub auto na kobyłki koła zdjęte i lecimy te 80-100 , najpierw sam tył , a później 4x4 lub zdejmi przedni wał lub sprawdz osiowość wału , wałów , podmien koła z innego auta , lub źle wykonany lift i krzyżaki pracują pod złym kątem http://regeneracjawalownapedowych.pl/11 ... y_napedowe
i wyrwane z treści bardzo ważne
i wyrwane z treści bardzo ważne
Oś źródła momentu obrotowego oraz oś odiornika tegoż momentu obrotowego powinny być równoległe do siebie. Inne położenie może powodować występowanie wibracji.
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
a amortyzator skrętu?
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Dzięki za sugestie
Amortyzator skrętu - założony nowiutki
Lift - jak kupiłem auto to nie było bicia, od tego czasu nie zmieniałem nic w zawieszeniu / w lifcie. Lift jest jedynie zrobiony na podkładkach pod sprężyny. Koła 33
Auto na kobyłki to dobry pomysł, spróbuje w tym kierunku
Inne opony - trzeby by znaleźć jakieś podobne i przetestować, spróbuje skontaktować się z Mrocznym. Może też doradzi coś jeszcze. Obecnie mam Silverstone Cooper Pro i jak je kupiłem to również nie było tego bicia.
Dodatkowo jedno mocowanie ramy z nadwoziem lata w powietrzu ( rdza zeżarła ) - ale nie wiem czy to by powodowało takie drgania.
Amortyzator skrętu - założony nowiutki
Lift - jak kupiłem auto to nie było bicia, od tego czasu nie zmieniałem nic w zawieszeniu / w lifcie. Lift jest jedynie zrobiony na podkładkach pod sprężyny. Koła 33
Auto na kobyłki to dobry pomysł, spróbuje w tym kierunku
Inne opony - trzeby by znaleźć jakieś podobne i przetestować, spróbuje skontaktować się z Mrocznym. Może też doradzi coś jeszcze. Obecnie mam Silverstone Cooper Pro i jak je kupiłem to również nie było tego bicia.
Dodatkowo jedno mocowanie ramy z nadwoziem lata w powietrzu ( rdza zeżarła ) - ale nie wiem czy to by powodowało takie drgania.
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Zamień koła przód z tyłem dla formalności.
Jak nie, a pewnie nie, to przyczyną jest suma luzów w przednim zawieszeniu przeważnie niewyczuwalnych na szarpakach
- wahacze przy moście i ramie tulejki
- drążek panharda tulejki
- końcówki drążków kierowniczych wszystkie 4
- luz na przekładni kierowniczej
- łożyska piasty
- łożyska zwrotnic
Miałem to samo, naszukałem się jak głupi, po tulejkach panharda było lepiej ale nie idealnie. winne były łożyska zwrotnicy, jak skasowałem na chama zabierając 1mm podkładek objaw znikł.
Złożone wszystko na nowych od a do z jak książka pisze i spokój na ok 50 tysięcy km. Teraz znowu lekko telepie, nie rozbierałem jeszcze.
Jak nie, a pewnie nie, to przyczyną jest suma luzów w przednim zawieszeniu przeważnie niewyczuwalnych na szarpakach
- wahacze przy moście i ramie tulejki
- drążek panharda tulejki
- końcówki drążków kierowniczych wszystkie 4
- luz na przekładni kierowniczej
- łożyska piasty
- łożyska zwrotnic
Miałem to samo, naszukałem się jak głupi, po tulejkach panharda było lepiej ale nie idealnie. winne były łożyska zwrotnicy, jak skasowałem na chama zabierając 1mm podkładek objaw znikł.
Złożone wszystko na nowych od a do z jak książka pisze i spokój na ok 50 tysięcy km. Teraz znowu lekko telepie, nie rozbierałem jeszcze.
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
W punkt.Takayuki pisze: ↑ndz sie 04, 2019 9:02 pmZamień koła przód z tyłem dla formalności.
Jak nie, a pewnie nie, to przyczyną jest suma luzów w przednim zawieszeniu przeważnie niewyczuwalnych na szarpakach
- wahacze przy moście i ramie tulejki
- drążek panharda tulejki
- końcówki drążków kierowniczych wszystkie 4
- luz na przekładni kierowniczej
- łożyska piasty
- łożyska zwrotnic
Miałem to samo, naszukałem się jak głupi, po tulejkach panharda było lepiej ale nie idealnie. winne były łożyska zwrotnicy, jak skasowałem na chama zabierając 1mm podkładek objaw znikł.
Złożone wszystko na nowych od a do z jak książka pisze i spokój na ok 50 tysięcy km. Teraz znowu lekko telepie, nie rozbierałem jeszcze.
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Mam podobny problem w Disco. U mnie winny jest luz na przekładni ( już raczej nie do skasowania).
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Mam podobnie w swoim y60.
I obstawiam wyważenie wału napędowego. Dla jasności, tylnego wału.
Bo rozumiem, że wibracje występują przy jeżdzie 4x2 ?
I obstawiam wyważenie wału napędowego. Dla jasności, tylnego wału.
Bo rozumiem, że wibracje występują przy jeżdzie 4x2 ?
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
widzę, że lista jest długa. Zacznę chyba od tulejek panharda bo znalazłem temat na innym forum ( eng ) że pomogło. Dla zainteresowanych https://www.patrol4x4.co.za/viewtopic.php?t=736
Odpowiadając na inne pytanie - Tak, problem występuje przy 4x2. Przy takich prędkościach chyba 4x4 nie jest zalecane
Odpowiadając na inne pytanie - Tak, problem występuje przy 4x2. Przy takich prędkościach chyba 4x4 nie jest zalecane
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Dla tych co wolą filmy i obrazki - tutaj gość po kolei pokazuje gdzie co się znajduje i jak to sprawdzić/odkręcić,
https://www.youtube.com/watch?v=xPLgglRbDF0
Widzę, że temat na forach anglojęzycznych jest mega popularny. Wystarczy wpisać "Nissan Patrol wheel wobble" i dostaniemy masę wyników.
https://www.youtube.com/watch?v=xPLgglRbDF0
Widzę, że temat na forach anglojęzycznych jest mega popularny. Wystarczy wpisać "Nissan Patrol wheel wobble" i dostaniemy masę wyników.
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
A dlaczego nie wolno jezdzic 4x4 do 100 km/h ?
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Nie wiem, a nie ma przeciwskazań ? Jeśli tak to ciekawe czy bicie pojawiło by się również przy 4x4
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Możesz tak jechać, ale nie po asfalcie ( chyba, że będziesz jechał prosto, bez zakrętów)
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Nie dramatyzujcie.Na mokrym, sliskim asfalcie , szutrze, piachu mozna tak jechac duze odleglosci. Wazne aby kola mialy uślizg.
Na suchej przyczepnej nawieżchni taka jazda jest złym rozwìazaniem.
Na suchej przyczepnej nawieżchni taka jazda jest złym rozwìazaniem.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 4
- Rejestracja: sob mar 08, 2014 11:24 am
- Lokalizacja: Kraków-Sucha B.
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
czesc. witam wszystkich. mechanicy zmienili mi w koncu silnik na m57. Ale ograniczyli mi skok przedniego prawego zawieszenia tak bardzo ze kiedys to wybierało dziury, a teraz dobija na bele czym.... turbo zBMW uderza o główke mostu.. Zaproponujecie Coś. Zawiach mam orginał i wolałbym tak zostawić....
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Aktualności z cyklu - jak wyeliminować bicie przy 80-100km/h
Dzisiaj rozkręciłem łożyska zwrotnic żeby zmontować je spowrotem ale bez podkładek. Z prawej strony polało się około 1l wodo-smaro-oleju. Łożyska wyglądają jak na zdjęciu. Te dwa bardziej skorodowane to ze zwrotnicy gdzie było bagno. Niestety nie miałem nowych łożysk, ale te obecne wg mnie działały całkiem nieźle. Zmontowałem bez podkładek, rozpędziłem się na autostradzie i co ? I nic. Bicie jak było tak jest.


Sprawdzałem też w rękach tuleje na panhardzie i końcówkich drążków. Nie czuć tam żadnego luzu. Przy podniesionych kołach sprawdzając luz na łożyskach też nic nie wyczuwam. Z listy podanej kilka postów wyżej zostają jeszcze wahacze i luz na przekładni. Jak sprawdzić luz na przekładni ?
Może być też tak, że bicie spowodowane jest sumą mikro luzów ( nie wyczuwalnych ręcznie ) na każdym łożysku, tuleji itd
Dzisiaj rozkręciłem łożyska zwrotnic żeby zmontować je spowrotem ale bez podkładek. Z prawej strony polało się około 1l wodo-smaro-oleju. Łożyska wyglądają jak na zdjęciu. Te dwa bardziej skorodowane to ze zwrotnicy gdzie było bagno. Niestety nie miałem nowych łożysk, ale te obecne wg mnie działały całkiem nieźle. Zmontowałem bez podkładek, rozpędziłem się na autostradzie i co ? I nic. Bicie jak było tak jest.


Sprawdzałem też w rękach tuleje na panhardzie i końcówkich drążków. Nie czuć tam żadnego luzu. Przy podniesionych kołach sprawdzając luz na łożyskach też nic nie wyczuwam. Z listy podanej kilka postów wyżej zostają jeszcze wahacze i luz na przekładni. Jak sprawdzić luz na przekładni ?
Może być też tak, że bicie spowodowane jest sumą mikro luzów ( nie wyczuwalnych ręcznie ) na każdym łożysku, tuleji itd
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
weż koła od innego auta miałem tak kiedyś w parchu , jeżeli po zmianie kół będzie trzeba szukać , ściągni serwis manuala dawałem linki lub podeśli na priwa adres mailowy to wyślę 45mb po włosku mam , jest rozpisany łopatologicznie 

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Czy ktoś może zna zasadę działania tych siłowników ? Jak sprawdzić czy działają poprawnie ?



Próbuję rozwiązać problem falujących obrotów w Patrolu 2.8 TDiC. Na biegu jałowym silnik raz chodzi równiutko, obroty około 800obr a raz obroty spadają do 750 i zaczyna trząść całym silnikiem i autem. Po chwili znowu obroty wzrastają do 800 i tak w kółko.



Próbuję rozwiązać problem falujących obrotów w Patrolu 2.8 TDiC. Na biegu jałowym silnik raz chodzi równiutko, obroty około 800obr a raz obroty spadają do 750 i zaczyna trząść całym silnikiem i autem. Po chwili znowu obroty wzrastają do 800 i tak w kółko.
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Czy na dzień dzisiejszy wejście w posiadanie Nissana k160 ma jakikolwiek sens?
Jest czym to naprawiać?
Silnik 3.3 turbo wiadomo, chwalony. A benzynowe 2.8? Z tego co widzę to to było w różnych konfiguracjach w Nissanach serii Z.
Jest czym to naprawiać?
Silnik 3.3 turbo wiadomo, chwalony. A benzynowe 2.8? Z tego co widzę to to było w różnych konfiguracjach w Nissanach serii Z.
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Fajna zadbana 160 zawsze oko cieszy.
Do czego chcesz 160 tke używać ?
Rajdy, wycieczki, fun car ?
Do czego chcesz 160 tke używać ?
Rajdy, wycieczki, fun car ?
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Nie kupuję, próbuję skreślić z listy "chciał bym" i szukam argumentów o-)
Ostatnio, po zakupie zwykłego jeździdła wykorzystanie terenówki ewoluowało z "auto do wszystkiego" na "stanie w garażu", tak że ten...
Ale przez te lata wyjeździłem następujące wnioski:
- wyprute i zmotane auto na simexach niezbyt się nadaje na wycieczki z rodziną
- powyższe nadal ma jeszcze jakieś braki które by można uzupełnić, żeby lepiej sobie radziło na rajdach typu pieczątki/OSy - niekończące się motanie
- na rajdach auto dziwnym trafem zwykle się dość mocno niszczy o-)
- powyższe przy wyjazdach jednodniowych w teren ze znajomymi radzi sobie zbyt dobrze i trzeba mocniej szukać wyzwań i głębiej się wklejać
- bardziej mi się podobały te wyjazdy kiedy auta były lekko dłubnięte i na MTkach
- na żadnej dalekiej wyprawie nie byłem, bo zawsze coś - nutka niepewności co do auta, rodzina, czas, pieniądze, okazja itd.
Czyli wychodzi, że auto do wycieczek z rodziną i wypadów w teren ze znajomymi w okolicach bliższych niż dalszych. No i do cieszenia oka.
Co w przypadku 160ki przekłada się pewnie na windę, spoa i 35".
Alternatywnie, z większą dozą komfortu to pewnie jakiś ZJ 5.2 lift 4", opony 32" i winda. To już by nie cieszyło tak oka, ale wygoda dla rodziny i v8 dla mnie...
I tak się nie zmieszczę do krótkiego k160 w 5 osób o-)
Ostatnio, po zakupie zwykłego jeździdła wykorzystanie terenówki ewoluowało z "auto do wszystkiego" na "stanie w garażu", tak że ten...
Ale przez te lata wyjeździłem następujące wnioski:
- wyprute i zmotane auto na simexach niezbyt się nadaje na wycieczki z rodziną
- powyższe nadal ma jeszcze jakieś braki które by można uzupełnić, żeby lepiej sobie radziło na rajdach typu pieczątki/OSy - niekończące się motanie
- na rajdach auto dziwnym trafem zwykle się dość mocno niszczy o-)
- powyższe przy wyjazdach jednodniowych w teren ze znajomymi radzi sobie zbyt dobrze i trzeba mocniej szukać wyzwań i głębiej się wklejać
- bardziej mi się podobały te wyjazdy kiedy auta były lekko dłubnięte i na MTkach
- na żadnej dalekiej wyprawie nie byłem, bo zawsze coś - nutka niepewności co do auta, rodzina, czas, pieniądze, okazja itd.
Czyli wychodzi, że auto do wycieczek z rodziną i wypadów w teren ze znajomymi w okolicach bliższych niż dalszych. No i do cieszenia oka.
Co w przypadku 160ki przekłada się pewnie na windę, spoa i 35".
Alternatywnie, z większą dozą komfortu to pewnie jakiś ZJ 5.2 lift 4", opony 32" i winda. To już by nie cieszyło tak oka, ale wygoda dla rodziny i v8 dla mnie...
I tak się nie zmieszczę do krótkiego k160 w 5 osób o-)
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Jeżeli lubisz tą markę, to W 160 3,3td bedzie bardzo odpowiednia. Oczywiscie bez druciarstwa. Tanio niestety może nie być.
Aha i nie potrzebne jest spoa z 35 tkami do turystycznych przejażdżek.
Ja sam jeżdzę Y60 i robię tysiace km rocznie i zdecydowanie nie zamienił bym mojego Patrola na inne auto terenowe.
Przecież to bardzo ładne auto
https://www.google.com/search?q=nissan+ ... bhGMrHDX6M
Aha i nie potrzebne jest spoa z 35 tkami do turystycznych przejażdżek.
Ja sam jeżdzę Y60 i robię tysiace km rocznie i zdecydowanie nie zamienił bym mojego Patrola na inne auto terenowe.
Przecież to bardzo ładne auto
https://www.google.com/search?q=nissan+ ... bhGMrHDX6M
Re: SZYBKIE PYTANIE, SZYBKA ODPOWIEDZ
Yhm... Fanem marki to nie jestem. Raczej zwykle jeżdżąc Suzuki krytykowałem Patrole o-)
No i niestety długi, choć znacznie sensowniejszy na moje potrzebny, wizualnie już nie ma tego czegoś...
Jeżeli 35" wchodzi bez spoa i nie trzeba wyciąć pół auta, żeby nie tarło to tym lepiej.
Ale długi to niestety bez grubego liftu nie wygląda o-\ Próżne to, ale jednak o-)
No i niestety długi, choć znacznie sensowniejszy na moje potrzebny, wizualnie już nie ma tego czegoś...
Jeżeli 35" wchodzi bez spoa i nie trzeba wyciąć pół auta, żeby nie tarło to tym lepiej.
Ale długi to niestety bez grubego liftu nie wygląda o-\ Próżne to, ale jednak o-)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości