Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Moderator: Kosiarz
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Nie wiem czy to sama robisz czy ktoś za Ciebie.
Ale zmień fachowca.
Ale odpowietrzniki możesz mieć trzy.
Pompa,odpowietrznik,wysprzęglik.
Ale zmień fachowca.
Ale odpowietrzniki możesz mieć trzy.
Pompa,odpowietrznik,wysprzęglik.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Wysprzęglik jest wymieniony na nowy, razem ze szczelnym już teraz przewodem.
Odpowietrzniki są dwa - jeden w wysprzęgliku, drugi pod maską.
Osoby zaangażowane bezpośrednio w to przedsięwzięcie są 3, w tym jeden mechanik który robi Parchy. Jemu też nie udało się odpowietrzyć układu, tak żeby działał. Siedziałam 2 wieczory garażu starając się to odpowietrzyć poprawnie, bo coś z mechaniką wspólnego mam, swoją francę sama rzeźbię...i nic
Więc albo nieszczelność jest w pompce albo...nie wiem gdzie
Może to też być istotne, że przy ostatnim odpowietrzaniu, sprzęgło zaczęło pukać, co jakiś czas przy naciśnięciu go. Nie zawsze, ale dość często.
Odpowietrzniki są dwa - jeden w wysprzęgliku, drugi pod maską.
Osoby zaangażowane bezpośrednio w to przedsięwzięcie są 3, w tym jeden mechanik który robi Parchy. Jemu też nie udało się odpowietrzyć układu, tak żeby działał. Siedziałam 2 wieczory garażu starając się to odpowietrzyć poprawnie, bo coś z mechaniką wspólnego mam, swoją francę sama rzeźbię...i nic

Więc albo nieszczelność jest w pompce albo...nie wiem gdzie
Może to też być istotne, że przy ostatnim odpowietrzaniu, sprzęgło zaczęło pukać, co jakiś czas przy naciśnięciu go. Nie zawsze, ale dość często.
Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Moze problem jest gdzie indziej?
Cos wygięte, przesunięte, rozebane?
Cos wygięte, przesunięte, rozebane?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Upewnij się, że nie masz jednak takiej spiralnej rurki z odpowietrznikiem na końcu. Wrzuć fotkę pompy z przyległościami.
Manual/serwisówka do auta jest? Przy odrobinie zacięcia być w godzinę wyczytała i przećwiczyła całą procedurę...
Manual/serwisówka do auta jest? Przy odrobinie zacięcia być w godzinę wyczytała i przećwiczyła całą procedurę...
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
bo trzecia osoba leży pod autem i cofa wysprzęglik do końca
jak jest odkręcony odpowietrznik , powodzenia

lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Sprawdź czy masz odbojnik gumowy zazwyczaj go nie ma i wtedy most dobija do ramy
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Masz luz na łożysku igiełkowym półosi, i pewnie na łożyskach zwrotnicy - to powoduje zapinanie sprzęgiełek
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Wywal cały przewód i wstaw zwykły hamulcowy od pompy do wysprzeglika, oryginalny z trójnikiem jest nieodpowietrzalny prawie, oryginalnie to jakos podcisnieniem albo wtlaczali nie wiem u mnie wymiana zalatwila sprawęAkasza pisze: ↑pn wrz 23, 2019 6:14 amHah, nie wypłoszyli
Sprawdzałam teorię ze źle odpowietrzonym sprzęgłem. Okazało się że w tym Y60 są dwa odpowietrzniki (jeden ulokowany centralnie po otarciu maski, drugi przy wysprzęgliku) i mimo połowy dnia spędzonego na odpowietrzaniu układu - biegi nadal nie wchodzą. Wymieniony został wysprzęglik, przewód który wcześniej się pocił, płyn w układzie i nic.
Na zgaszonym silniku da się sprzęgło odpowietrzyć, ale po odpaleniu pedał zaczyna latać znowu luźno. Wcześniej pompowanie go na odpalonym działało i dawało radę wrzucać wtedy biegi (po 3-4krotnym wpompowaniu go).
Obecną teorią jest nieszczelna pompka sprzęgła i dzisiaj mam plan wymienić i zobaczyć co to da![]()
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Denior, a spojżaleś na datę pierwszych dwóch postów przed ich zacytowaniem ?


Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Oj tam oj tam
Siedzę w poczekalni do doktora i się nudzę, a na wiedzę nigdy nie jest za późno
🤪
Siedzę w poczekalni do doktora i się nudzę, a na wiedzę nigdy nie jest za późno
🤪
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
P.s:
Kurcze no w sumie nie zdziwiłabym się jakby rzeczywiście to miało pomóc. Ale z drugiej strony aż mi się wierzyć nie chce że przez jakąś minimalną ilość powietrza w układzie nie działa całe sprzęgło. Przecież ten mechanizm jest zamontowany zewnętrznie, wystarczy go delikatnie uszkodzić na rajdzie i piz...
Parch miał wczoraj wymienioną pompę sprzęgła, został po raz setny odpowietrzony i zmieniło się tylko to, że teraz już w ogóle wysprzęglik nie chodzi ._. Dzisiaj z rana zabiera go na lawecie mechanik odpowietrzać, bo nie idzie tego zrobić w żaden sposób.
P.s: @Takayuki, przeczytałam to wczoraj, siedząc w garażu, o 22, spędzając 4ty dzień starając się odpowietrzyć ten cholerny układ. Od czwartku szukam informacji co to może być w każdym możliwym źródle. Nie życzę nikomu z Was takiej sytuacji dwa dni po kupnie auta. Ani ja, ani mój facet, ani mój znajomy mechanik pracujący na parchach nie jesteśmy w stanie odpowietrzyć tego układu więc teksty z gatunku tego poniżej lepiej czasem zachować dla siebie, zamiast niepotrzebnie wkurwiać ludzi.
Kurcze no w sumie nie zdziwiłabym się jakby rzeczywiście to miało pomóc. Ale z drugiej strony aż mi się wierzyć nie chce że przez jakąś minimalną ilość powietrza w układzie nie działa całe sprzęgło. Przecież ten mechanizm jest zamontowany zewnętrznie, wystarczy go delikatnie uszkodzić na rajdzie i piz...
Parch miał wczoraj wymienioną pompę sprzęgła, został po raz setny odpowietrzony i zmieniło się tylko to, że teraz już w ogóle wysprzęglik nie chodzi ._. Dzisiaj z rana zabiera go na lawecie mechanik odpowietrzać, bo nie idzie tego zrobić w żaden sposób.
P.s: @Takayuki, przeczytałam to wczoraj, siedząc w garażu, o 22, spędzając 4ty dzień starając się odpowietrzyć ten cholerny układ. Od czwartku szukam informacji co to może być w każdym możliwym źródle. Nie życzę nikomu z Was takiej sytuacji dwa dni po kupnie auta. Ani ja, ani mój facet, ani mój znajomy mechanik pracujący na parchach nie jesteśmy w stanie odpowietrzyć tego układu więc teksty z gatunku tego poniżej lepiej czasem zachować dla siebie, zamiast niepotrzebnie wkurwiać ludzi.
Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
A moze docen to że kogoś zaintetesował Twoj z d.upy problemik z odpowietrzeniem sprzęgla. I chcialo sie komus podzielić z Tobą Twoim facetem i kumplem mechanikiem co to parchy naprawia swoją wiedzą.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Świetnie, masz te manuale oryginalne Nissana czy nie?Akasza pisze: ↑wt wrz 24, 2019 6:17 amP.s: @Takayuki, przeczytałam to wczoraj, siedząc w garażu, o 22, spędzając 4ty dzień starając się odpowietrzyć ten cholerny układ. Od czwartku szukam informacji co to może być w każdym możliwym źródle. Nie życzę nikomu z Was takiej sytuacji dwa dni po kupnie auta. Ani ja, ani mój facet, ani mój znajomy mechanik pracujący na parchach nie jesteśmy w stanie odpowietrzyć tego układu więc teksty z gatunku tego poniżej lepiej czasem zachować dla siebie, zamiast niepotrzebnie wkurwiać ludzi.
Masz ten trzeci odpowietrznik, czy nie?
W*kić to się mogę ja, to można na serio w miarę sprawnie ogarnąć, i zamiast 2 prostych odpowiedzi żeby wiedzieć co Ci dalej napisać, jest fofofofo. Słabe.
W manualu jest to fajnie opisane w punktach z obrazkami.
Zrób to zdjęcie, od wężyka elastycznego z podwozia w górę - żeby było widać wszystkie rurki przy pompie - to zobaczymy co tam masz.
Możecie też odkręcić pompkę od serwa i zobaczyć czy np. do środka od strony tłoczka nie leje się płyn... z zewnątrz nie będzie widać a się zapowietrzy.
Tam jest skończona i nie taka długa lista możliwych problemów, ale to trzeba współpracować. Aparat w rękę i nie wracaj bez zdjęcia

EDIT:
Nie wiem na ile to auto przewidujesz, ale przy akcji nowy wysprzęglik, nowy przewód, warto też dołożyć stówkę czy dwie na nową pompę, i zapomnieć na 10 lat o temacie.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
no i uj, a tak się dobrze zapowiadało 

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Grzes, ale ona pompe tez juz wymienilaTakayuki pisze: ↑wt wrz 24, 2019 8:08 amŚwietnie, masz te manuale oryginalne Nissana czy nie?Akasza pisze: ↑wt wrz 24, 2019 6:17 amP.s: @Takayuki, przeczytałam to wczoraj, siedząc w garażu, o 22, spędzając 4ty dzień starając się odpowietrzyć ten cholerny układ. Od czwartku szukam informacji co to może być w każdym możliwym źródle. Nie życzę nikomu z Was takiej sytuacji dwa dni po kupnie auta. Ani ja, ani mój facet, ani mój znajomy mechanik pracujący na parchach nie jesteśmy w stanie odpowietrzyć tego układu więc teksty z gatunku tego poniżej lepiej czasem zachować dla siebie, zamiast niepotrzebnie wkurwiać ludzi.
Masz ten trzeci odpowietrznik, czy nie?
W*kić to się mogę ja, to można na serio w miarę sprawnie ogarnąć, i zamiast 2 prostych odpowiedzi żeby wiedzieć co Ci dalej napisać, jest fofofofo. Słabe.
W manualu jest to fajnie opisane w punktach z obrazkami.
Zrób to zdjęcie, od wężyka elastycznego z podwozia w górę - żeby było widać wszystkie rurki przy pompie - to zobaczymy co tam masz.
Możecie też odkręcić pompkę od serwa i zobaczyć czy np. do środka od strony tłoczka nie leje się płyn... z zewnątrz nie będzie widać a się zapowietrzy.
Tam jest skończona i nie taka długa lista możliwych problemów, ale to trzeba współpracować. Aparat w rękę i nie wracaj bez zdjęcia
EDIT:
Nie wiem na ile to auto przewidujesz, ale przy akcji nowy wysprzęglik, nowy przewód, warto też dołożyć stówkę czy dwie na nową pompę, i zapomnieć na 10 lat o temacie.


Tak na marginesie ostatnio wymienialem przewod elastyczny, bo wydawalo sie ze zapowietrza sie, przecieku nie bylo, a on po prostu puchl i zachowywal sie jakby zapowietrzony, ale oplot pierdyknal i przewod przyjmowal cisnienie na schaby, puchlo i nic innego sie nie dzialo.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Faktycznie, niedoczytałem. Głupi ja.
To zostaje podwójne odpowietrzenie, czyli foto wężyków... u mła jest taki spiralny z kostką na końcu, ale 4.2 może mieć co inaczej.
To zostaje podwójne odpowietrzenie, czyli foto wężyków... u mła jest taki spiralny z kostką na końcu, ale 4.2 może mieć co inaczej.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Przewód też wymieniony lub przynajmniej uszczelnionyMisiek Cypr pisze: ↑wt wrz 24, 2019 8:07 pmZostal tylko przewod, ktory od poczatku byl podejzany...

Position between East and West makes it ideal for a home base while travelling around the world...
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Pompa wymieniona, przewód też, razem z wysprzęglikiem i całym płynem w układzie. Odpowietrzniki są dwa - jeden na górze pod maską, niedaleko pompy, drugi na wysprzegliku, to jest 2.8 silnik.
Po odpowietrzeniu na zakładzie auto jeździ, biegi wchodzą ale nadal jest zgrzyt przy 3 i 4, niemniej da się je wbić.
Okazało się że w warunkach garażowych po prostu nie byliśmy w stanie go odpowietrzyć. Coś jest w tym układzie może przytkane, zagięte albo cholera wie co, czego nie widać na zewnątrz albo ten typ tak ma, bo niezależnie od tego jak długo układ był odpowietrzany i przez kogo, nawet kompresorem - nic to nie dawało. Mogliśmy sobie tak pompować tym sprzęgłem w nieskończoność, a po odpaleniu i tak była [cenzura].
Teraz zgrzyt pojechał być sprawdzony na warsztacie, mam pewne podejrzenia w kierunku synchronizatora 3 i 4 biegu, ale że ja w skrzyni nigdy nie grzebałam to i się wypowiadać o tym nie bardzo mogę
Po odpowietrzeniu na zakładzie auto jeździ, biegi wchodzą ale nadal jest zgrzyt przy 3 i 4, niemniej da się je wbić.
Okazało się że w warunkach garażowych po prostu nie byliśmy w stanie go odpowietrzyć. Coś jest w tym układzie może przytkane, zagięte albo cholera wie co, czego nie widać na zewnątrz albo ten typ tak ma, bo niezależnie od tego jak długo układ był odpowietrzany i przez kogo, nawet kompresorem - nic to nie dawało. Mogliśmy sobie tak pompować tym sprzęgłem w nieskończoność, a po odpaleniu i tak była [cenzura].
Teraz zgrzyt pojechał być sprawdzony na warsztacie, mam pewne podejrzenia w kierunku synchronizatora 3 i 4 biegu, ale że ja w skrzyni nigdy nie grzebałam to i się wypowiadać o tym nie bardzo mogę

Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Może w skrzyni mielonka a wyprzęga i wyprzęgało dobrze?
Koło tył do góry, wrzucony bieg, sprzęgło w podłogę kręćcie kołem to zobaczysz czy wyprzęga całkiem czy coś trzyma.
Koło tył do góry, wrzucony bieg, sprzęgło w podłogę kręćcie kołem to zobaczysz czy wyprzęga całkiem czy coś trzyma.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Jeżeli sprzęgło bierze u samej góry to zgrzyty mogą być od synchronizatorów, ale jeżeli sprzęgło bierze niżej to wracamy do punktu wyjścia czyli wywal ten popaprany przewód i wstaw zwykły prosty
pozdrawiam
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Denior
GR Y60 1,9 TDI
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Chyba mamy końcową diagnozę:
1. Od samego początku układ był zapowietrzony, bo biegi nie wchodziły w ogóle. Po wymianie nieszczelnego przewodu i pompy sprzęgła oraz odpowietrzeniu na zakładzie, jest możliwość wbijania biegów i jazdy.
2. Problem ze zgrzytającymi biegami jak był, tak został. Obecnie zgrzyt jest przy wbijaniu 3 i 4 biegu, przy redukcji jest większy. Po przejechaniu się na diagnozę do mechanika, okazało się że to synchronizatory skrzyni biegów.
Wymieniliśmy olej w skrzyni (ktoś mądry zalał ją do pełna) i ilość opiłków była standardowa, nie posypały się też żadne mniejsze/większe metalowe części. Metodami chałupniczymi próbowaliśmy z dłuższym wodzikiem wysprzęglika przetestować czy biegi będą lepiej wchodzić, ale nic to nie zmieniło. Sprzęgło zostało też wyregulowane, ale nadal zgrzyta 3 i 4 bieg, trzeba wbijać je patentem, powolutku, żeby zgrzytały mniej.
Tak więc do robienia jest skrzynia, ale można jeździć.
1. Od samego początku układ był zapowietrzony, bo biegi nie wchodziły w ogóle. Po wymianie nieszczelnego przewodu i pompy sprzęgła oraz odpowietrzeniu na zakładzie, jest możliwość wbijania biegów i jazdy.
2. Problem ze zgrzytającymi biegami jak był, tak został. Obecnie zgrzyt jest przy wbijaniu 3 i 4 biegu, przy redukcji jest większy. Po przejechaniu się na diagnozę do mechanika, okazało się że to synchronizatory skrzyni biegów.
Wymieniliśmy olej w skrzyni (ktoś mądry zalał ją do pełna) i ilość opiłków była standardowa, nie posypały się też żadne mniejsze/większe metalowe części. Metodami chałupniczymi próbowaliśmy z dłuższym wodzikiem wysprzęglika przetestować czy biegi będą lepiej wchodzić, ale nic to nie zmieniło. Sprzęgło zostało też wyregulowane, ale nadal zgrzyta 3 i 4 bieg, trzeba wbijać je patentem, powolutku, żeby zgrzytały mniej.
Tak więc do robienia jest skrzynia, ale można jeździć.
Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Dosyć częsta przypadłość skrzyń w 2.8
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Zepsuło się to się naprawi
Dzięki wszystkim za podpowiedzi!

Dzięki wszystkim za podpowiedzi!
Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Jeździć z przegazówką na luzie jak w starych skrzyniach niezsynchronizowanych, nie powinno zgrzytać przy zmianie 

- goralski
-
- Posty: 10926
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
- Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
- Kontaktowanie:
Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK
Chwile podziała aż się zesra i zęby wywali, taniej synchronizator wymienić 

"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości