Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Piotrek M » pn wrz 23, 2019 7:17 am

Nie wiem czy to sama robisz czy ktoś za Ciebie.
Ale zmień fachowca.
Ale odpowietrzniki możesz mieć trzy.
Pompa,odpowietrznik,wysprzęglik.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Akasza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 19, 2019 12:08 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Akasza » pn wrz 23, 2019 10:13 am

Wysprzęglik jest wymieniony na nowy, razem ze szczelnym już teraz przewodem.
Odpowietrzniki są dwa - jeden w wysprzęgliku, drugi pod maską.
Osoby zaangażowane bezpośrednio w to przedsięwzięcie są 3, w tym jeden mechanik który robi Parchy. Jemu też nie udało się odpowietrzyć układu, tak żeby działał. Siedziałam 2 wieczory garażu starając się to odpowietrzyć poprawnie, bo coś z mechaniką wspólnego mam, swoją francę sama rzeźbię...i nic :cry:

Więc albo nieszczelność jest w pompce albo...nie wiem gdzie
Może to też być istotne, że przy ostatnim odpowietrzaniu, sprzęgło zaczęło pukać, co jakiś czas przy naciśnięciu go. Nie zawsze, ale dość często.
Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.

Awatar użytkownika
jradek
 
 
Posty: 15385
Rejestracja: wt lip 26, 2011 8:41 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz/DE

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: jradek » pn wrz 23, 2019 12:28 pm

Moze problem jest gdzie indziej?
Cos wygięte, przesunięte, rozebane?
Jako dżentelmen upijam się po 18-stej.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Takayuki » pn wrz 23, 2019 5:31 pm

Upewnij się, że nie masz jednak takiej spiralnej rurki z odpowietrznikiem na końcu. Wrzuć fotkę pompy z przyległościami.
Manual/serwisówka do auta jest? Przy odrobinie zacięcia być w godzinę wyczytała i przećwiczyła całą procedurę...

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3918
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Marci » pn wrz 23, 2019 6:29 pm

bo trzecia osoba leży pod autem i cofa wysprzęglik do końca :)2 jak jest odkręcony odpowietrznik , powodzenia
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: denior » pn wrz 23, 2019 6:50 pm

tonyhalik pisze:
pt gru 25, 2015 11:58 am
Witam.

Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak rozpoznać zużycie sprężyn zawieszenia? Czy możliwe jest że gdy wpadnę w większą dziurę rama obijała się przedni most( obudowę dyfra). Jest tam taki wspornik wspawany i mam wrażenie że obija się on o ramę.
Sprawdź czy masz odbojnik gumowy zazwyczaj go nie ma i wtedy most dobija do ramy
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: denior » pn wrz 23, 2019 6:54 pm

tonyhalik pisze:
wt sty 12, 2016 6:07 pm
miastek pisze:A może zapinają się sprzęgiełka? Ja tak kiedyś miałem tylko nie było szumu a klekotania aż do jebnięcia i była cisza.

to chyba to. identyczny objaw. czyli rozumiem że zmieliło je?
Masz luz na łożysku igiełkowym półosi, i pewnie na łożyskach zwrotnicy - to powoduje zapinanie sprzęgiełek
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: denior » pn wrz 23, 2019 6:59 pm

Akasza pisze:
pn wrz 23, 2019 6:14 am
Hah, nie wypłoszyli :P

Sprawdzałam teorię ze źle odpowietrzonym sprzęgłem. Okazało się że w tym Y60 są dwa odpowietrzniki (jeden ulokowany centralnie po otarciu maski, drugi przy wysprzęgliku) i mimo połowy dnia spędzonego na odpowietrzaniu układu - biegi nadal nie wchodzą. Wymieniony został wysprzęglik, przewód który wcześniej się pocił, płyn w układzie i nic.

Na zgaszonym silniku da się sprzęgło odpowietrzyć, ale po odpaleniu pedał zaczyna latać znowu luźno. Wcześniej pompowanie go na odpalonym działało i dawało radę wrzucać wtedy biegi (po 3-4krotnym wpompowaniu go).

Obecną teorią jest nieszczelna pompka sprzęgła i dzisiaj mam plan wymienić i zobaczyć co to da :o
Wywal cały przewód i wstaw zwykły hamulcowy od pompy do wysprzeglika, oryginalny z trójnikiem jest nieodpowietrzalny prawie, oryginalnie to jakos podcisnieniem albo wtlaczali nie wiem u mnie wymiana zalatwila sprawę
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Piotrek M » pn wrz 23, 2019 8:01 pm

Denior, a spojżaleś na datę pierwszych dwóch postów przed ich zacytowaniem ?
:)
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: denior » pn wrz 23, 2019 10:01 pm

Oj tam oj tam
Siedzę w poczekalni do doktora i się nudzę, a na wiedzę nigdy nie jest za późno
🤪
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
Akasza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 19, 2019 12:08 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Akasza » wt wrz 24, 2019 6:17 am

P.s:
denior pisze:
pn wrz 23, 2019 6:59 pm
Wywal cały przewód i wstaw zwykły hamulcowy od pompy do wysprzeglika, oryginalny z trójnikiem jest nieodpowietrzalny prawie, oryginalnie to jakos podcisnieniem albo wtlaczali nie wiem u mnie wymiana zalatwila sprawę


Kurcze no w sumie nie zdziwiłabym się jakby rzeczywiście to miało pomóc. Ale z drugiej strony aż mi się wierzyć nie chce że przez jakąś minimalną ilość powietrza w układzie nie działa całe sprzęgło. Przecież ten mechanizm jest zamontowany zewnętrznie, wystarczy go delikatnie uszkodzić na rajdzie i piz...

Parch miał wczoraj wymienioną pompę sprzęgła, został po raz setny odpowietrzony i zmieniło się tylko to, że teraz już w ogóle wysprzęglik nie chodzi ._. Dzisiaj z rana zabiera go na lawecie mechanik odpowietrzać, bo nie idzie tego zrobić w żaden sposób.

P.s: @Takayuki, przeczytałam to wczoraj, siedząc w garażu, o 22, spędzając 4ty dzień starając się odpowietrzyć ten cholerny układ. Od czwartku szukam informacji co to może być w każdym możliwym źródle. Nie życzę nikomu z Was takiej sytuacji dwa dni po kupnie auta. Ani ja, ani mój facet, ani mój znajomy mechanik pracujący na parchach nie jesteśmy w stanie odpowietrzyć tego układu więc teksty z gatunku tego poniżej lepiej czasem zachować dla siebie, zamiast niepotrzebnie wkurwiać ludzi.
Takayuki pisze:
pn wrz 23, 2019 5:31 pm
Przy odrobinie zacięcia być w godzinę wyczytała i przećwiczyła całą procedurę...
Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Piotrek M » wt wrz 24, 2019 7:36 am

A moze docen to że kogoś zaintetesował Twoj z d.upy problemik z odpowietrzeniem sprzęgla. I chcialo sie komus podzielić z Tobą Twoim facetem i kumplem mechanikiem co to parchy naprawia swoją wiedzą.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Takayuki » wt wrz 24, 2019 8:08 am

Akasza pisze:
wt wrz 24, 2019 6:17 am
P.s: @Takayuki, przeczytałam to wczoraj, siedząc w garażu, o 22, spędzając 4ty dzień starając się odpowietrzyć ten cholerny układ. Od czwartku szukam informacji co to może być w każdym możliwym źródle. Nie życzę nikomu z Was takiej sytuacji dwa dni po kupnie auta. Ani ja, ani mój facet, ani mój znajomy mechanik pracujący na parchach nie jesteśmy w stanie odpowietrzyć tego układu więc teksty z gatunku tego poniżej lepiej czasem zachować dla siebie, zamiast niepotrzebnie wkurwiać ludzi.
Świetnie, masz te manuale oryginalne Nissana czy nie?
Masz ten trzeci odpowietrznik, czy nie?
W*kić to się mogę ja, to można na serio w miarę sprawnie ogarnąć, i zamiast 2 prostych odpowiedzi żeby wiedzieć co Ci dalej napisać, jest fofofofo. Słabe.
W manualu jest to fajnie opisane w punktach z obrazkami.
Zrób to zdjęcie, od wężyka elastycznego z podwozia w górę - żeby było widać wszystkie rurki przy pompie - to zobaczymy co tam masz.
Możecie też odkręcić pompkę od serwa i zobaczyć czy np. do środka od strony tłoczka nie leje się płyn... z zewnątrz nie będzie widać a się zapowietrzy.
Tam jest skończona i nie taka długa lista możliwych problemów, ale to trzeba współpracować. Aparat w rękę i nie wracaj bez zdjęcia :)21

EDIT:
Nie wiem na ile to auto przewidujesz, ale przy akcji nowy wysprzęglik, nowy przewód, warto też dołożyć stówkę czy dwie na nową pompę, i zapomnieć na 10 lat o temacie.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: klucz13 » wt wrz 24, 2019 7:32 pm

no i uj, a tak się dobrze zapowiadało :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Misiek Cypr » wt wrz 24, 2019 8:07 pm

Takayuki pisze:
wt wrz 24, 2019 8:08 am
Akasza pisze:
wt wrz 24, 2019 6:17 am
P.s: @Takayuki, przeczytałam to wczoraj, siedząc w garażu, o 22, spędzając 4ty dzień starając się odpowietrzyć ten cholerny układ. Od czwartku szukam informacji co to może być w każdym możliwym źródle. Nie życzę nikomu z Was takiej sytuacji dwa dni po kupnie auta. Ani ja, ani mój facet, ani mój znajomy mechanik pracujący na parchach nie jesteśmy w stanie odpowietrzyć tego układu więc teksty z gatunku tego poniżej lepiej czasem zachować dla siebie, zamiast niepotrzebnie wkurwiać ludzi.
Świetnie, masz te manuale oryginalne Nissana czy nie?
Masz ten trzeci odpowietrznik, czy nie?
W*kić to się mogę ja, to można na serio w miarę sprawnie ogarnąć, i zamiast 2 prostych odpowiedzi żeby wiedzieć co Ci dalej napisać, jest fofofofo. Słabe.
W manualu jest to fajnie opisane w punktach z obrazkami.
Zrób to zdjęcie, od wężyka elastycznego z podwozia w górę - żeby było widać wszystkie rurki przy pompie - to zobaczymy co tam masz.
Możecie też odkręcić pompkę od serwa i zobaczyć czy np. do środka od strony tłoczka nie leje się płyn... z zewnątrz nie będzie widać a się zapowietrzy.
Tam jest skończona i nie taka długa lista możliwych problemów, ale to trzeba współpracować. Aparat w rękę i nie wracaj bez zdjęcia :)21

EDIT:
Nie wiem na ile to auto przewidujesz, ale przy akcji nowy wysprzęglik, nowy przewód, warto też dołożyć stówkę czy dwie na nową pompę, i zapomnieć na 10 lat o temacie.
Grzes, ale ona pompe tez juz wymienila :)21 Zostal tylko przewod, ktory od poczatku byl podejzany... Sorka, jeszcze podejzany jest patrol :)21

Tak na marginesie ostatnio wymienialem przewod elastyczny, bo wydawalo sie ze zapowietrza sie, przecieku nie bylo, a on po prostu puchl i zachowywal sie jakby zapowietrzony, ale oplot pierdyknal i przewod przyjmowal cisnienie na schaby, puchlo i nic innego sie nie dzialo.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Takayuki » wt wrz 24, 2019 8:53 pm

Faktycznie, niedoczytałem. Głupi ja.
To zostaje podwójne odpowietrzenie, czyli foto wężyków... u mła jest taki spiralny z kostką na końcu, ale 4.2 może mieć co inaczej.

Awatar użytkownika
Quentil
Posty: 482
Rejestracja: czw mar 15, 2012 9:36 pm

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Quentil » wt wrz 24, 2019 8:57 pm

Misiek Cypr pisze:
wt wrz 24, 2019 8:07 pm
Zostal tylko przewod, ktory od poczatku byl podejzany...
Przewód też wymieniony lub przynajmniej uszczelniony :)21
Position between East and West makes it ideal for a home base while travelling around the world...

Awatar użytkownika
Akasza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 19, 2019 12:08 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Akasza » śr wrz 25, 2019 11:57 am

Pompa wymieniona, przewód też, razem z wysprzęglikiem i całym płynem w układzie. Odpowietrzniki są dwa - jeden na górze pod maską, niedaleko pompy, drugi na wysprzegliku, to jest 2.8 silnik.

Po odpowietrzeniu na zakładzie auto jeździ, biegi wchodzą ale nadal jest zgrzyt przy 3 i 4, niemniej da się je wbić.
Okazało się że w warunkach garażowych po prostu nie byliśmy w stanie go odpowietrzyć. Coś jest w tym układzie może przytkane, zagięte albo cholera wie co, czego nie widać na zewnątrz albo ten typ tak ma, bo niezależnie od tego jak długo układ był odpowietrzany i przez kogo, nawet kompresorem - nic to nie dawało. Mogliśmy sobie tak pompować tym sprzęgłem w nieskończoność, a po odpaleniu i tak była [cenzura].

Teraz zgrzyt pojechał być sprawdzony na warsztacie, mam pewne podejrzenia w kierunku synchronizatora 3 i 4 biegu, ale że ja w skrzyni nigdy nie grzebałam to i się wypowiadać o tym nie bardzo mogę :-?
Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Takayuki » czw wrz 26, 2019 6:41 pm

Może w skrzyni mielonka a wyprzęga i wyprzęgało dobrze?
Koło tył do góry, wrzucony bieg, sprzęgło w podłogę kręćcie kołem to zobaczysz czy wyprzęga całkiem czy coś trzyma.

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: denior » pt wrz 27, 2019 5:12 pm

Jeżeli sprzęgło bierze u samej góry to zgrzyty mogą być od synchronizatorów, ale jeżeli sprzęgło bierze niżej to wracamy do punktu wyjścia czyli wywal ten popaprany przewód i wstaw zwykły prosty
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
Akasza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 19, 2019 12:08 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Akasza » pn wrz 30, 2019 11:51 am

Chyba mamy końcową diagnozę:

1. Od samego początku układ był zapowietrzony, bo biegi nie wchodziły w ogóle. Po wymianie nieszczelnego przewodu i pompy sprzęgła oraz odpowietrzeniu na zakładzie, jest możliwość wbijania biegów i jazdy.
2. Problem ze zgrzytającymi biegami jak był, tak został. Obecnie zgrzyt jest przy wbijaniu 3 i 4 biegu, przy redukcji jest większy. Po przejechaniu się na diagnozę do mechanika, okazało się że to synchronizatory skrzyni biegów.

Wymieniliśmy olej w skrzyni (ktoś mądry zalał ją do pełna) i ilość opiłków była standardowa, nie posypały się też żadne mniejsze/większe metalowe części. Metodami chałupniczymi próbowaliśmy z dłuższym wodzikiem wysprzęglika przetestować czy biegi będą lepiej wchodzić, ale nic to nie zmieniło. Sprzęgło zostało też wyregulowane, ale nadal zgrzyta 3 i 4 bieg, trzeba wbijać je patentem, powolutku, żeby zgrzytały mniej.

Tak więc do robienia jest skrzynia, ale można jeździć.
Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: purti » pn wrz 30, 2019 1:54 pm

Dosyć częsta przypadłość skrzyń w 2.8
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Akasza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw wrz 19, 2019 12:08 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Akasza » wt paź 01, 2019 8:24 am

Zepsuło się to się naprawi ;)
Dzięki wszystkim za podpowiedzi!
Fuel on fire - burning tires - I'm ignited - motor discipline.

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9210
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: Takayuki » wt paź 01, 2019 5:35 pm

Jeździć z przegazówką na luzie jak w starych skrzyniach niezsynchronizowanych, nie powinno zgrzytać przy zmianie :)

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Re: Patrol Y60 1996r RD28T POCZĄTEK

Post autor: goralski » śr paź 02, 2019 9:19 pm

Chwile podziała aż się zesra i zęby wywali, taniej synchronizator wymienić :roll:
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości