Dokręcanie śrub Patrol 1990 2.8TD RD28T
Moderator: Kosiarz
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:34 pm
- Lokalizacja: LUBARTÓW
- Kontaktowanie:
Dokręcanie śrub Patrol 1990 2.8TD RD28T
Witam wszystkich,
Mam problem z głowicą. Próbowałem znaleść coś na forum ale siedzę od godziny i nic nie mogę trafić. Więc proszę o pomoc.
Potrzebuję kilka informacji:
1. jak dokręcać głowicę po wymianie uszczelki (kolejność śrób)?
2. Jaki moment dymamometryczny przy dokręcaniu?
3.Jaką uszcelkę oryginał czy podróbę?
4. Na co zwrócić szczególną uwagę?
Mechanik powiedział mi cenę z kosmosu a nie zabardzo mnie stać w tej chwili proszę więc o pomoc.
Mam problem z głowicą. Próbowałem znaleść coś na forum ale siedzę od godziny i nic nie mogę trafić. Więc proszę o pomoc.
Potrzebuję kilka informacji:
1. jak dokręcać głowicę po wymianie uszczelki (kolejność śrób)?
2. Jaki moment dymamometryczny przy dokręcaniu?
3.Jaką uszcelkę oryginał czy podróbę?
4. Na co zwrócić szczególną uwagę?
Mechanik powiedział mi cenę z kosmosu a nie zabardzo mnie stać w tej chwili proszę więc o pomoc.
KIEDY ŚPIĘ NIE JADĘ!!!
z dobrych i niedrogich firm AJUSA
z ELVIS-ami parokrotnie miewalem reklamacje. sruby zaczynasz od srodka, potem przemiennie na krzyz od srodka na zewnatrz. moment- mierzysz srednice szpilki i mnozysz x10 to ogolne zasady dla aluminiowych glowic. Moje wieloletnie doswiadczenie mowi zeby dociagac szpilki przynajmniej w 4 etapach zaczynajac np. od 40niutonow, potem 60, 80, i pelny
3 1 6
5 2 4 itp
a z jakiej przyczyny glowice zdjales? jest splanowana? ile zebrane?


3 1 6
5 2 4 itp
a z jakiej przyczyny glowice zdjales? jest splanowana? ile zebrane?
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Ogólne zasady nie sprawdzają się przy RD28T. Do Ajusy dołączony jest świstek z instrukcją co i jak. Odkręca się też w określonej kolejności. Wymień szpilki. A najlepiej poszukaj, bo o głowicach było zylion razy.Kielon pisze:ogolne zasady dla aluminiowych glowic
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.
Ciepły sik i ziew na drogę.
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Z firm i uszczelek mialem kiedys Tacome. Byla ok. Ale jak bym teraz jeszcze kiedys robil to tylko na oryginalnej uszczelce. Roznica w jakosci wykonania spora w porownaniu do zamiennikow. Roznica w cenie nie zabija.
Planowanie glowicy i wymiana szpilek to moim zdaniem powinien byc obowiazek. Przed zalozeniem glowicy sprawdz czy blok prosty. Jak nie to planuj bo inaczej naprawa bedzie na krotki czas.
Planowanie glowicy i wymiana szpilek to moim zdaniem powinien byc obowiazek. Przed zalozeniem glowicy sprawdz czy blok prosty. Jak nie to planuj bo inaczej naprawa bedzie na krotki czas.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

no instukcje z manuala jedno, doswiadczenia warsztatowe drugie. planowanie jest bezwaglednie konieczne, ale wymiana szpilek na nowe to uznaniowo. jesli zostaja stare to krecic tak jak ja pisze, jak wkladasz nowe to wedlug instrukcji- z popuszczaniem. starych sie nie popuszcza, bo wydluzenie osiagnely juz po pierwszym montazu. warto za to przy starych rozgrzac zlozony motor, potem wystudzic i na zimno sprawdzic jeszcze raz klejno dociagniecie tym samym momentem jakim byl ostatni etap. co do wyjatkowosci rd28-rzeczywiscie nie jest to motor wybaczajacy bledy, ale naprawde sa bardziej upierdliwe wynalazki, np diesle bmw..
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi 
Uljan 469b

Uljan 469b
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:34 pm
- Lokalizacja: LUBARTÓW
- Kontaktowanie:
Włożyłem Ajusie czy jak tam + nowe śruby i piardło po 5000km.
Teraz założyłem orginał uszczelkę, planowanie bloku i głowicy nowe śrubki i robi jak narazie.
Tylko nie szlifujcie zaworów bo to zrobiłem tak zalecał warsztat i lipa musiałem kupić drugie. W patrolu się tego nie robi.
Są różne grubości żeby nie dotykać zaworów uszczelek. I, II, III - szlif.
Dzięki za pomoc.
Teraz założyłem orginał uszczelkę, planowanie bloku i głowicy nowe śrubki i robi jak narazie.
Tylko nie szlifujcie zaworów bo to zrobiłem tak zalecał warsztat i lipa musiałem kupić drugie. W patrolu się tego nie robi.
Są różne grubości żeby nie dotykać zaworów uszczelek. I, II, III - szlif.
Dzięki za pomoc.
KIEDY ŚPIĘ NIE JADĘ!!!
Co ty, stary, z tymi zaworami pinkolisz?Amigo25 pisze:Tylko nie szlifujcie zaworów bo to zrobiłem tak zalecał warsztat i lipa musiałem kupić drugie. W patrolu się tego nie robi.
Są różne grubości żeby nie dotykać zaworów uszczelek. I, II, III - szlif.
Dzięki za pomoc.
I po jakiemu to, bo rozbioru logicznego nie potrafie dokonac

Podoba mi sie, jak w jednym poscie zadajesz elementarne pytania i jednoczesnie autorytatywnie sie wypowiadasz

Uklony!
... ale oo ssso chhhoozzi
?
Egon GR'93

Egon GR'93
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:34 pm
- Lokalizacja: LUBARTÓW
- Kontaktowanie:
Jak da się zauważyć posta napisałem w marcu.
Z uwagi że interesuje się autem zdążyłem dowiedzieć się co nieco o problemie głowicy ( sprawdziłem na własnej skórze) i silnika, zresztą u autorytetów cenionych na forum rajdy 4x4.
Co do szlifowania zaworów wyraziłem się niejasno. Chodziło mi o skracanie trzpienia zaworów a nie szlifowanie (szlifowanie, docieranie jak najbardziej zalecane).
Z uwagi że interesuje się autem zdążyłem dowiedzieć się co nieco o problemie głowicy ( sprawdziłem na własnej skórze) i silnika, zresztą u autorytetów cenionych na forum rajdy 4x4.
Co do szlifowania zaworów wyraziłem się niejasno. Chodziło mi o skracanie trzpienia zaworów a nie szlifowanie (szlifowanie, docieranie jak najbardziej zalecane).
KIEDY ŚPIĘ NIE JADĘ!!!
Pokaz mi autorytet który doradza takie idiotyzmy a sam osobiscie trzasne go w pysk. Kto ...wa mać skraca trzonki zaworowe????Amigo25 pisze:Jak da się zauważyć posta napisałem w marcu.
Z uwagi że interesuje się autem zdążyłem dowiedzieć się co nieco o problemie głowicy (...)u autorytetów Chodziło mi o skracanie trzpienia zaworów
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: sob mar 03, 2007 11:34 pm
- Lokalizacja: LUBARTÓW
- Kontaktowanie:
zadzwoń sobie do tego pana naprzykład:
http://www.allegro.pl/item192063037_nis ... letna.html
mówi że skracał zawory.
Poza tym zalecają to w tym punkcie dostałem namiar w rajdach jako super fachowcy też zalecają skracanie trzpieni.
http://www.mq.pl/autoszlif-olszewski/
Jednak coś w tym jest.
W patrolu wiem że niepowinno się tego robić, ale te głąby to robią.
http://www.allegro.pl/item192063037_nis ... letna.html
mówi że skracał zawory.
Poza tym zalecają to w tym punkcie dostałem namiar w rajdach jako super fachowcy też zalecają skracanie trzpieni.
http://www.mq.pl/autoszlif-olszewski/
Jednak coś w tym jest.
W patrolu wiem że niepowinno się tego robić, ale te głąby to robią.
KIEDY ŚPIĘ NIE JADĘ!!!
Weź sobie zawór, dowolny, od dowolnego samochodu, poddaj go badaniom na strukture metalograficzną... Zobaczysz ze:
1. Grzybek zaworowy i przylgnia zaworu jest naweglana i azotowana celem uzyskania maksymalnej odpornosci na pracę w wysokiej temperaturze i na ścieranie.
2. Trzonek zaworowy jest utwardzany POWIERZCHNIOWO celem uzyskanie maksymalenj odpornosci na zgniatanie przez wałek lub dźwigienkę.
Teraz weź na chłopski bawoli rozum.... obcinam trzonek i ścinam powierzchnie przystosowana do współpracy z wałkiem... Debilizm? To tak jakbyś ściął bieżnik w oponie do zera bo uzyskasz opony typu slick rodem z F1 no przeciez trzeba być kretynem zeby w to uwierzyć. Dlatego po planowaniu głowicy nie skraca sie trzonka tylko OBNIŻA SIĘ gniazda zaworowe, a jesli ktoś uważa inaczej to zmień szlifierza głowic.
1. Grzybek zaworowy i przylgnia zaworu jest naweglana i azotowana celem uzyskania maksymalnej odpornosci na pracę w wysokiej temperaturze i na ścieranie.
2. Trzonek zaworowy jest utwardzany POWIERZCHNIOWO celem uzyskanie maksymalenj odpornosci na zgniatanie przez wałek lub dźwigienkę.
Teraz weź na chłopski bawoli rozum.... obcinam trzonek i ścinam powierzchnie przystosowana do współpracy z wałkiem... Debilizm? To tak jakbyś ściął bieżnik w oponie do zera bo uzyskasz opony typu slick rodem z F1 no przeciez trzeba być kretynem zeby w to uwierzyć. Dlatego po planowaniu głowicy nie skraca sie trzonka tylko OBNIŻA SIĘ gniazda zaworowe, a jesli ktoś uważa inaczej to zmień szlifierza głowic.
Mayer nie napinaj się tak
Jak obniżasz gniazdo to zawór bardziej "wchodzi" w głowicę i w takich silnikach jak stare ople, mercedesy (nie pamiętam symbolu) robi się problem - kończy się zakres pracy popychacza hydraulicznego i dlatego szlifuje się trzonki zaworów. Ale ze względu na to co opisałeś chodzi dziesiąte częśc mm.
Ty lepiej napisz co się dzieje z twoim silnikiem

Ty lepiej napisz co się dzieje z twoim silnikiem
no masz racje zbiera się czasem przy kolejnym szlifie 1- 2 dziesiatek .przemo69 pisze:Mayer nie napinaj się takAle ze względu na to co opisałeś chodzi dziesiąte częśc mm.
Ty lepiej napisz co się dzieje z twoim silnikiem
a co do mojego silnika to mam akuratnie przerwę w składaniu smietnika z powodu narodzin syna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości