świece żarowe

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Korbamoto
 
 
Posty: 220
Rejestracja: czw paź 13, 2011 9:14 pm
Lokalizacja: WK

Re: świece żarowe

Post autor: Korbamoto » wt lis 12, 2013 12:51 am

A u mnie też coś jest padniete w swieczkach, latem pali spoko, a w chłodniejsze dni gdy silnik zimny, to palę go następująco:
Przekrecam kluczyk "na raz" kontrolka się zapala, za chwilę gaśnie. Po zgasnieciu czekam jeszcze z 5 sekund i dopiero zapłon.
Jak mroz- to ta procedurę powtarzam dwukrotnie. I zalapuje od razu, bez trzęsienia się, bez duszenia.
Wiem, wypadaloby coś z tym zrobić, ale ten system grzania po*ebany, świece drrrogie. Boję się, że pourywam świece przy wykrecaniu i dopiero se narobie jaj. Ni ma casu, ni ma kasy...
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Sawa GR » śr lis 13, 2013 9:32 am

Kręcowywujesz gałą wyprzedzenia zapłonu? Świece sprawdzić to ok 5-15min (wstępnie bez wykręcania) Masy poprawić, sprawdzić czy dogrzewanie działa. Tu naprawdę nie ma żadnej magi, na początku też chciałem zmieniać na iskry... Poczytałem, poczyściłem, jedną świece wymieniłem i podwójne grzanie stosuję tylko poniżej -15'C (parch odpalany raz w tygodniu w nieogrzewanym blaszaku)
Jak masz wkręcone oryginalne nikt nie grzebał to nie ukręcisz.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: świece żarowe

Post autor: Raymund » ndz lis 24, 2013 12:03 pm

Czym różnią się te
http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/110/214 ... 2006-.html
od tych
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/110/12162.html

i jeszcze pytanie -wie ktoś ile kosztują w serwisie nissana, bo z 4 NGK zakupionych w grudniu żyje jedna :o :)11

gr9192
Posty: 426
Rejestracja: pt lis 19, 2010 7:57 pm
Lokalizacja: góry

Re: świece żarowe

Post autor: gr9192 » ndz lis 24, 2013 2:23 pm

Każdą można ukręcić.Pryśnij dzień wczesniej wd-40 lub podobnym.Wykręcaj z wyczuciem,jak idzie za ciężko wkręć do tyłu i znowu do przodu.Ja wykręcam na zimnym silniku,niektórzy wolą na ciepłym.Na kilkanaście patroli ,które miałem (łącznie z tymi na części) kilka świec i tak ukreciłem.
4x4

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: świece żarowe

Post autor: Raymund » ndz lis 24, 2013 2:52 pm

Dzięki :)2 , wiem że to operacja najwyższego ryzyka :)21
tylko zastanawiam się czy jest sens kupować znowu NGK -bo nikt mi nie zagwarantuje że za rok będą działać :)11
a wywalanie co roku prawie 200f na same świece średnio mi podchodzi :roll:

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Sawa GR » ndz lis 24, 2013 4:30 pm

Raymund pisze: czy jest sens kupować znowu NGK -bo nikt mi nie zagwarantuje że za rok będą działać :)11
a wywalanie co roku prawie 200f na same świece średnio mi podchodzi :roll:
Dziwna sprawa, u mnie po 21 latach upaliła się 1 wymieniłem i działa już 3 rok...
Jak nikt wcześniej przy nich nie grzebał i są dokręcone z siłą przewidzianą przez manuala, odkręcenie powinno być banalne...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: świece żarowe

Post autor: Raymund » ndz lis 24, 2013 5:02 pm

Właśnie dziwna sprawa że wytrzymały tylko 11 miechów,coś krótko nawet jak na NGK :roll:

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Lesław » pt sty 24, 2014 3:59 pm

Odgrzewam.
Muszę zakupić coś do swojego, a jednak chciałbym uniknąć wizyty w ASO.
Przeczytałem wątek no i niestety, jeśli chodzi o silnik RD28TI, nie widzę żadnych konkretów.
Czy ktoś mógłby podać numer katalogowy NGK?

Zryłem sieć, zrobiłem trochę pomiarów i wyszło mi, że idealnym odpowiednikiem oryginału, pod względem parametrów i prądów jest NGK CY55
Obrazek

Oczywiście NGK tego w swoich katalogach nie podaje. Zresztą większość katalogów do silnika RD28TI podaje świece od Y60... Masakra.
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: LSD » pt sty 24, 2014 10:20 pm

Lesław pisze:
Czy ktoś mógłby podać numer katalogowy NGK?

Zryłem sieć, zrobiłem trochę pomiarów i wyszło mi, że idealnym odpowiednikiem oryginału, pod względem parametrów i prądów jest NGK CY55


Oczywiście NGK tego w swoich katalogach nie podaje. Zresztą większość katalogów do silnika RD28TI podaje świece od Y60... Masakra.

Ja znalazłem HKT CP 04
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Lesław » sob sty 25, 2014 10:16 am

Lipa. To jest właśnie różnica, która powoduje szybkie przepalanie się świec...

CP04 odpada.

Obrazek
Obrazek
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: LSD » sob sty 25, 2014 1:06 pm

O jakiej różnicy piszesz?

Tak wygląda oryginalna świeca Nissana o oznaczeniu 110654P400. Ja nie widzę różnicy.

Obrazek
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Krzysiek_MM
 
 
Posty: 812
Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: świece żarowe

Post autor: Krzysiek_MM » sob sty 25, 2014 1:23 pm

Też jestem ciekawy czemu nie HKT?
Po 2 latach przepaliła sie jedna.
:)21

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Lesław » sob sty 25, 2014 2:03 pm

Oryginalna świeca do silnika RD28TI ma numer 11065-4P40A i widoczna jest na zdjęciu w moim poprzednim poście (na samym dole).

Cytat z nissanklub:
Świece oferowane w zamiennikach wyraźnie różnią się od oryginałów i nie można ich dobierać tylko na podstawie długości i rodzaju gwintu. Ważna jest tez charakterystyka i czas nagrzewania. Z zamienników dostępne są najczęściej świece firmy HKT, ale tez można szukać z firm Bosch, Autolite, czy nawet Iskra. Oryginały to NGK. Generalna różnica w obu rodzajach świec to to, ze tylko NGK oferuje świece ceramiczne i o specyficznej konstrukcji obudowy, która nie powoduje zwarć w środku komory wstępnej głowicy. A często się to zdarza zamiennikom, a zwłaszcza po wymianie tychże komór np. podczas remontu czy planowaniu głowicy.
Kolejna sprawa to czas nagrzewania świec. W zamiennikach to zazwyczaj 10 s. i więcej. Przy ceramicznej technologii świec NGK czas ten skrócony jest do max. 4 s. Jest to bardzo istotna różnica mając na uwadze ze sterownik świec żarowych w Patrolach nie załącza fazy pełnego grzania na czas dłuższy niż 4 s., a w tym czasie standardowe świece niedostatecznie nagrzewają się, co powoduje problemy z rozruchem przy niskich temperaturach. Wtedy zazwyczaj zimową porą musimy wykonywać grzanie na dwa lub trzy razy.
Jak to jest, że oryginały nie przepalają się przez 10 lat, a zamiennik po dwóch latach? Mi nie wytrzymały nawet tyle...
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Wowos » sob sty 25, 2014 2:13 pm

Nie wiem po co tyle kombinacji, skoro NGK są ogólnodostępne :roll:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Marcin-Kraków » sob sty 25, 2014 2:49 pm

Lesław pisze: Czy ktoś mógłby podać numer katalogowy NGK?

Zryłem sieć, zrobiłem trochę pomiarów i wyszło mi, że idealnym odpowiednikiem oryginału, pod względem parametrów i prądów jest NGK CY55

Do Y61 faktycznie katalogi NGK cos maja problem.

Prosze oto nr.


Obrazek
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Lesław » sob sty 25, 2014 3:06 pm

Marcin-Kraków pisze:
Lesław pisze: Czy ktoś mógłby podać numer katalogowy NGK?

Zryłem sieć, zrobiłem trochę pomiarów i wyszło mi, że idealnym odpowiednikiem oryginału, pod względem parametrów i prądów jest NGK CY55

Do Y61 faktycznie katalogi NGK cos maja problem.

Prosze oto nr.
No właśnie bym polemizował. Moim zdaniem to CY55. Choć różnica jest minimalna...
ObrazekObrazek
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Marcin-Kraków » sob sty 25, 2014 3:19 pm

Mysle ze to moze byc ten sam wklad, jedynie obudowa jest inna.
Nigdy nie mialem w rece tej CY55, wiec sie nie wypowiem. Ale po nr aftermarketowych NGH na wszystkie swiece Patrola, zakladam ze to powinno byc CY51. Choc jak mowie, moze te CY55 tez pasuja tego nie wiem.

Seria w Y60 to byly swiece CX01 i CZ01. Aftermarketowe NGK byly oznaczone CX51 i CZ51
W Y61 na oryginalanch nie bylo juz oznaczen modelu, jedynie napis NGK i nr Nissana. Ale idac dalej tym tropem znalazlem pare lat temu swiece CY51 i okazalo sie ze robia z powodzeniem.

A z ciekawosci co mowi katalog o tych CY55 ? Do czego to niby ma pasowac ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Wowos » ndz sty 26, 2014 12:23 am

Marcin-Kraków pisze: A z ciekawosci co mowi katalog o tych CY55 ? Do czego to niby ma pasowac ?
Micipuszi pajero 2.8tdi :)21
y60 autobus, czerwony.

woyboy
 
 
Posty: 145
Rejestracja: ndz cze 15, 2008 7:19 pm
Lokalizacja: Żywiec

Re: świece żarowe

Post autor: woyboy » ndz sty 26, 2014 9:55 am

ja za radą Marcina mam już dwie cy51 w y61 i robią.

Awatar użytkownika
Lesław
 
 
Posty: 223
Rejestracja: śr lip 25, 2007 8:37 pm
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: Lesław » ndz sty 26, 2014 4:49 pm

Nm a zdjęciu, które wrzuciłem (cytat z tego wątku) jest oryginał z ASO. Zdejmując wymiary wyliczyłem że rozmiarem, co do milimetra pasuje CY55. Cy51 jest o kilka milimetrów krótsza.
CY51
Typ:CY51
Nr porządkowy:2696
Szczegóły
Napięcie:11,0 V
Prądy:8,5 A
Rozwartość klucza:12,0 mm
Opornik:0,5 Ohm
Długość całkowita:81,5 mm
Głębokość montażowa:19,0 mm
Technika łączenia:M4
CY55
Typ:CY55
Nr porządkowy:3861
Szczegóły
Napięcie:11,0 V
Prądy:8,5 A
Rozwartość klucza:12,0 mm
Opornik:0,5 Ohm
Długość całkowita:86,0 mm
Głębokość montażowa:20,0 mm
Technika łączenia:M4
Różnią się minimalnie tylko dwoma parametrami. Prądy identyczne. Chyba obie będą działać bez problemu.
Y61 2.8 '99 - robi się... :)
Samurai SJ 413 - Historia...

Perkos
 
 
Posty: 100
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 10:13 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: świece żarowe

Post autor: Perkos » pn sty 27, 2014 7:46 am

Kolego LSD na twoim zdjęciu widzę ze ta świeca jest z rdzeniem metalowym,( różnicę pomiędzy świecą ceramiczną a zwykła metalową widać na zdjęciu które wstawił Lesław), a z tego co wiem żaden silnik RD28 nie miał takich świec. W Y60 były to świece CX01 i CZ01 czyli z pojedynczym izolatorem i z podwójnym izolatorem ponieważ są montowane w dwóch szeregach po trzy. A w Y61 były stosowane tylko z pojedynczym izolatorem bo są montowane równolegle. Przepalały się ponieważ były to zwykłe ceramiczne świece. W Y61 z uwagi na to, że świece połączone są równolegle jak przy każdym innym silniku, można zastosować świece CY czyli takie z wewnętrznym regulatorem temp. grzania. Tak jak napisał kolega Lesław trzeba tylko sprawdzić długość montażową czy to ma być CY51 19mm czy CY55 20mm. Długość całkowita nie jest tak bardzo istotna (oczywiście w pewnym zakresie), byle tylko gwintu nie zabrakło zanim świeca uszczelni się na stożku
Wyrób Samurajopodobny

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: miastek » pn sty 27, 2014 9:03 am

Ja niedawno też szukałem świecy do Y61 i wtedy jakoś NGK nie były dostępne i wsadziłem jakiś zamiennik od Pajero 2.8 i robi. Firmy nie pamiętam.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: świece żarowe

Post autor: piotr e38 » śr sty 29, 2014 1:38 pm

Lesław pisze:Nm a zdjęciu, które wrzuciłem (cytat z tego wątku) jest oryginał z ASO. Zdejmując wymiary wyliczyłem że rozmiarem, co do milimetra pasuje CY55. Cy51 jest o kilka milimetrów krótsza.
CY51
Typ:CY51
Nr porządkowy:2696
Szczegóły
Napięcie:11,0 V
Prądy:8,5 A
Rozwartość klucza:12,0 mm
Opornik:0,5 Ohm
Długość całkowita:81,5 mm
Głębokość montażowa:19,0 mm
Technika łączenia:M4
CY55
Typ:CY55
Nr porządkowy:3861
Szczegóły
Napięcie:11,0 V
Prądy:8,5 A
Rozwartość klucza:12,0 mm
Opornik:0,5 Ohm
Długość całkowita:86,0 mm
Głębokość montażowa:20,0 mm
Technika łączenia:M4
Różnią się minimalnie tylko dwoma parametrami. Prądy identyczne. Chyba obie będą działać bez problemu.
Głębokość montażowa, to bardzo ważny parametr, więc jeśli CY55 pokrywa się wymiarami i prądami z oryginałem w 100%, to lepiej zasadzić takowe, a w katalogach NGK od wielu lat jest błąd jeśli chodzi o RD28Ti, aż dziwne że nikt do tej pory tego nie poprawił.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość