świece żarowe
Moderator: Kosiarz
Re: świece żarowe
A u mnie też coś jest padniete w swieczkach, latem pali spoko, a w chłodniejsze dni gdy silnik zimny, to palę go następująco:
Przekrecam kluczyk "na raz" kontrolka się zapala, za chwilę gaśnie. Po zgasnieciu czekam jeszcze z 5 sekund i dopiero zapłon.
Jak mroz- to ta procedurę powtarzam dwukrotnie. I zalapuje od razu, bez trzęsienia się, bez duszenia.
Wiem, wypadaloby coś z tym zrobić, ale ten system grzania po*ebany, świece drrrogie. Boję się, że pourywam świece przy wykrecaniu i dopiero se narobie jaj. Ni ma casu, ni ma kasy...
Przekrecam kluczyk "na raz" kontrolka się zapala, za chwilę gaśnie. Po zgasnieciu czekam jeszcze z 5 sekund i dopiero zapłon.
Jak mroz- to ta procedurę powtarzam dwukrotnie. I zalapuje od razu, bez trzęsienia się, bez duszenia.
Wiem, wypadaloby coś z tym zrobić, ale ten system grzania po*ebany, świece drrrogie. Boję się, że pourywam świece przy wykrecaniu i dopiero se narobie jaj. Ni ma casu, ni ma kasy...
K260 '91
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający
P.A.T.R.O.L. Pojazd Akrobacyjno Turystyczno Rolniczy Oraz Latający
- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Kręcowywujesz gałą wyprzedzenia zapłonu? Świece sprawdzić to ok 5-15min (wstępnie bez wykręcania) Masy poprawić, sprawdzić czy dogrzewanie działa. Tu naprawdę nie ma żadnej magi, na początku też chciałem zmieniać na iskry... Poczytałem, poczyściłem, jedną świece wymieniłem i podwójne grzanie stosuję tylko poniżej -15'C (parch odpalany raz w tygodniu w nieogrzewanym blaszaku)
Jak masz wkręcone oryginalne nikt nie grzebał to nie ukręcisz.
Jak masz wkręcone oryginalne nikt nie grzebał to nie ukręcisz.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: świece żarowe
Czym różnią się te
http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/110/214 ... 2006-.html
od tych
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/110/12162.html
i jeszcze pytanie -wie ktoś ile kosztują w serwisie nissana, bo z 4 NGK zakupionych w grudniu żyje jedna

http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/110/214 ... 2006-.html
od tych
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/110/12162.html
i jeszcze pytanie -wie ktoś ile kosztują w serwisie nissana, bo z 4 NGK zakupionych w grudniu żyje jedna


Re: świece żarowe
Każdą można ukręcić.Pryśnij dzień wczesniej wd-40 lub podobnym.Wykręcaj z wyczuciem,jak idzie za ciężko wkręć do tyłu i znowu do przodu.Ja wykręcam na zimnym silniku,niektórzy wolą na ciepłym.Na kilkanaście patroli ,które miałem (łącznie z tymi na części) kilka świec i tak ukreciłem.
4x4
Re: świece żarowe
Dzięki
, wiem że to operacja najwyższego ryzyka
tylko zastanawiam się czy jest sens kupować znowu NGK -bo nikt mi nie zagwarantuje że za rok będą działać
a wywalanie co roku prawie 200f na same świece średnio mi podchodzi


tylko zastanawiam się czy jest sens kupować znowu NGK -bo nikt mi nie zagwarantuje że za rok będą działać

a wywalanie co roku prawie 200f na same świece średnio mi podchodzi

- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Dziwna sprawa, u mnie po 21 latach upaliła się 1 wymieniłem i działa już 3 rok...Raymund pisze: czy jest sens kupować znowu NGK -bo nikt mi nie zagwarantuje że za rok będą działać![]()
a wywalanie co roku prawie 200f na same świece średnio mi podchodzi
Jak nikt wcześniej przy nich nie grzebał i są dokręcone z siłą przewidzianą przez manuala, odkręcenie powinno być banalne...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Re: świece żarowe
Właśnie dziwna sprawa że wytrzymały tylko 11 miechów,coś krótko nawet jak na NGK 

Re: świece żarowe
Odgrzewam.
Muszę zakupić coś do swojego, a jednak chciałbym uniknąć wizyty w ASO.
Przeczytałem wątek no i niestety, jeśli chodzi o silnik RD28TI, nie widzę żadnych konkretów.
Czy ktoś mógłby podać numer katalogowy NGK?
Zryłem sieć, zrobiłem trochę pomiarów i wyszło mi, że idealnym odpowiednikiem oryginału, pod względem parametrów i prądów jest NGK CY55

Oczywiście NGK tego w swoich katalogach nie podaje. Zresztą większość katalogów do silnika RD28TI podaje świece od Y60... Masakra.
Muszę zakupić coś do swojego, a jednak chciałbym uniknąć wizyty w ASO.
Przeczytałem wątek no i niestety, jeśli chodzi o silnik RD28TI, nie widzę żadnych konkretów.
Czy ktoś mógłby podać numer katalogowy NGK?
Zryłem sieć, zrobiłem trochę pomiarów i wyszło mi, że idealnym odpowiednikiem oryginału, pod względem parametrów i prądów jest NGK CY55

Oczywiście NGK tego w swoich katalogach nie podaje. Zresztą większość katalogów do silnika RD28TI podaje świece od Y60... Masakra.
Y61 2.8 '99 - robi się...
Samurai SJ 413 - Historia...

Samurai SJ 413 - Historia...
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Lesław pisze:
Czy ktoś mógłby podać numer katalogowy NGK?
Zryłem sieć, zrobiłem trochę pomiarów i wyszło mi, że idealnym odpowiednikiem oryginału, pod względem parametrów i prądów jest NGK CY55
Oczywiście NGK tego w swoich katalogach nie podaje. Zresztą większość katalogów do silnika RD28TI podaje świece od Y60... Masakra.
Ja znalazłem HKT CP 04
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: świece żarowe
Lipa. To jest właśnie różnica, która powoduje szybkie przepalanie się świec...
CP04 odpada.


CP04 odpada.


Y61 2.8 '99 - robi się...
Samurai SJ 413 - Historia...

Samurai SJ 413 - Historia...
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
O jakiej różnicy piszesz?
Tak wygląda oryginalna świeca Nissana o oznaczeniu 110654P400. Ja nie widzę różnicy.

Tak wygląda oryginalna świeca Nissana o oznaczeniu 110654P400. Ja nie widzę różnicy.

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
-
-
- Posty: 812
- Rejestracja: sob lut 23, 2008 3:16 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: świece żarowe
Też jestem ciekawy czemu nie HKT?
Po 2 latach przepaliła sie jedna.

Po 2 latach przepaliła sie jedna.

Re: świece żarowe
Oryginalna świeca do silnika RD28TI ma numer 11065-4P40A i widoczna jest na zdjęciu w moim poprzednim poście (na samym dole).
Cytat z nissanklub:
Cytat z nissanklub:
Jak to jest, że oryginały nie przepalają się przez 10 lat, a zamiennik po dwóch latach? Mi nie wytrzymały nawet tyle...Świece oferowane w zamiennikach wyraźnie różnią się od oryginałów i nie można ich dobierać tylko na podstawie długości i rodzaju gwintu. Ważna jest tez charakterystyka i czas nagrzewania. Z zamienników dostępne są najczęściej świece firmy HKT, ale tez można szukać z firm Bosch, Autolite, czy nawet Iskra. Oryginały to NGK. Generalna różnica w obu rodzajach świec to to, ze tylko NGK oferuje świece ceramiczne i o specyficznej konstrukcji obudowy, która nie powoduje zwarć w środku komory wstępnej głowicy. A często się to zdarza zamiennikom, a zwłaszcza po wymianie tychże komór np. podczas remontu czy planowaniu głowicy.
Kolejna sprawa to czas nagrzewania świec. W zamiennikach to zazwyczaj 10 s. i więcej. Przy ceramicznej technologii świec NGK czas ten skrócony jest do max. 4 s. Jest to bardzo istotna różnica mając na uwadze ze sterownik świec żarowych w Patrolach nie załącza fazy pełnego grzania na czas dłuższy niż 4 s., a w tym czasie standardowe świece niedostatecznie nagrzewają się, co powoduje problemy z rozruchem przy niskich temperaturach. Wtedy zazwyczaj zimową porą musimy wykonywać grzanie na dwa lub trzy razy.
Y61 2.8 '99 - robi się...
Samurai SJ 413 - Historia...

Samurai SJ 413 - Historia...
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Nie wiem po co tyle kombinacji, skoro NGK są ogólnodostępne 

y60 autobus, czerwony.
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Lesław pisze: Czy ktoś mógłby podać numer katalogowy NGK?
Zryłem sieć, zrobiłem trochę pomiarów i wyszło mi, że idealnym odpowiednikiem oryginału, pod względem parametrów i prądów jest NGK CY55
Do Y61 faktycznie katalogi NGK cos maja problem.
Prosze oto nr.

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Re: świece żarowe
No właśnie bym polemizował. Moim zdaniem to CY55. Choć różnica jest minimalna...Marcin-Kraków pisze:Lesław pisze: Czy ktoś mógłby podać numer katalogowy NGK?
Zryłem sieć, zrobiłem trochę pomiarów i wyszło mi, że idealnym odpowiednikiem oryginału, pod względem parametrów i prądów jest NGK CY55
Do Y61 faktycznie katalogi NGK cos maja problem.
Prosze oto nr.


Y61 2.8 '99 - robi się...
Samurai SJ 413 - Historia...

Samurai SJ 413 - Historia...
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Mysle ze to moze byc ten sam wklad, jedynie obudowa jest inna.
Nigdy nie mialem w rece tej CY55, wiec sie nie wypowiem. Ale po nr aftermarketowych NGH na wszystkie swiece Patrola, zakladam ze to powinno byc CY51. Choc jak mowie, moze te CY55 tez pasuja tego nie wiem.
Seria w Y60 to byly swiece CX01 i CZ01. Aftermarketowe NGK byly oznaczone CX51 i CZ51
W Y61 na oryginalanch nie bylo juz oznaczen modelu, jedynie napis NGK i nr Nissana. Ale idac dalej tym tropem znalazlem pare lat temu swiece CY51 i okazalo sie ze robia z powodzeniem.
A z ciekawosci co mowi katalog o tych CY55 ? Do czego to niby ma pasowac ?
Nigdy nie mialem w rece tej CY55, wiec sie nie wypowiem. Ale po nr aftermarketowych NGH na wszystkie swiece Patrola, zakladam ze to powinno byc CY51. Choc jak mowie, moze te CY55 tez pasuja tego nie wiem.
Seria w Y60 to byly swiece CX01 i CZ01. Aftermarketowe NGK byly oznaczone CX51 i CZ51
W Y61 na oryginalanch nie bylo juz oznaczen modelu, jedynie napis NGK i nr Nissana. Ale idac dalej tym tropem znalazlem pare lat temu swiece CY51 i okazalo sie ze robia z powodzeniem.
A z ciekawosci co mowi katalog o tych CY55 ? Do czego to niby ma pasowac ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Micipuszi pajero 2.8tdiMarcin-Kraków pisze: A z ciekawosci co mowi katalog o tych CY55 ? Do czego to niby ma pasowac ?

y60 autobus, czerwony.
Re: świece żarowe
ja za radą Marcina mam już dwie cy51 w y61 i robią.
Re: świece żarowe
Nm a zdjęciu, które wrzuciłem (cytat z tego wątku) jest oryginał z ASO. Zdejmując wymiary wyliczyłem że rozmiarem, co do milimetra pasuje CY55. Cy51 jest o kilka milimetrów krótsza.
CY51
Typ:CY51
Nr porządkowy:2696
Szczegóły
Napięcie:11,0 V
Prądy:8,5 A
Rozwartość klucza:12,0 mm
Opornik:0,5 Ohm
Długość całkowita:81,5 mm
Głębokość montażowa:19,0 mm
Technika łączenia:M4
Różnią się minimalnie tylko dwoma parametrami. Prądy identyczne. Chyba obie będą działać bez problemu.CY55
Typ:CY55
Nr porządkowy:3861
Szczegóły
Napięcie:11,0 V
Prądy:8,5 A
Rozwartość klucza:12,0 mm
Opornik:0,5 Ohm
Długość całkowita:86,0 mm
Głębokość montażowa:20,0 mm
Technika łączenia:M4
Y61 2.8 '99 - robi się...
Samurai SJ 413 - Historia...

Samurai SJ 413 - Historia...
Re: świece żarowe
Kolego LSD na twoim zdjęciu widzę ze ta świeca jest z rdzeniem metalowym,( różnicę pomiędzy świecą ceramiczną a zwykła metalową widać na zdjęciu które wstawił Lesław), a z tego co wiem żaden silnik RD28 nie miał takich świec. W Y60 były to świece CX01 i CZ01 czyli z pojedynczym izolatorem i z podwójnym izolatorem ponieważ są montowane w dwóch szeregach po trzy. A w Y61 były stosowane tylko z pojedynczym izolatorem bo są montowane równolegle. Przepalały się ponieważ były to zwykłe ceramiczne świece. W Y61 z uwagi na to, że świece połączone są równolegle jak przy każdym innym silniku, można zastosować świece CY czyli takie z wewnętrznym regulatorem temp. grzania. Tak jak napisał kolega Lesław trzeba tylko sprawdzić długość montażową czy to ma być CY51 19mm czy CY55 20mm. Długość całkowita nie jest tak bardzo istotna (oczywiście w pewnym zakresie), byle tylko gwintu nie zabrakło zanim świeca uszczelni się na stożku
Wyrób Samurajopodobny
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: świece żarowe
Ja niedawno też szukałem świecy do Y61 i wtedy jakoś NGK nie były dostępne i wsadziłem jakiś zamiennik od Pajero 2.8 i robi. Firmy nie pamiętam.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: świece żarowe
Głębokość montażowa, to bardzo ważny parametr, więc jeśli CY55 pokrywa się wymiarami i prądami z oryginałem w 100%, to lepiej zasadzić takowe, a w katalogach NGK od wielu lat jest błąd jeśli chodzi o RD28Ti, aż dziwne że nikt do tej pory tego nie poprawił.Lesław pisze:Nm a zdjęciu, które wrzuciłem (cytat z tego wątku) jest oryginał z ASO. Zdejmując wymiary wyliczyłem że rozmiarem, co do milimetra pasuje CY55. Cy51 jest o kilka milimetrów krótsza.
CY51
Typ:CY51
Nr porządkowy:2696
Szczegóły
Napięcie:11,0 V
Prądy:8,5 A
Rozwartość klucza:12,0 mm
Opornik:0,5 Ohm
Długość całkowita:81,5 mm
Głębokość montażowa:19,0 mm
Technika łączenia:M4Różnią się minimalnie tylko dwoma parametrami. Prądy identyczne. Chyba obie będą działać bez problemu.CY55
Typ:CY55
Nr porządkowy:3861
Szczegóły
Napięcie:11,0 V
Prądy:8,5 A
Rozwartość klucza:12,0 mm
Opornik:0,5 Ohm
Długość całkowita:86,0 mm
Głębokość montażowa:20,0 mm
Technika łączenia:M4
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość