Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Robal30 » sob lis 07, 2009 11:17 pm

własnie zakończyłem dzieło :D . Cały układ chłodzenia (to co sie da rozebrać i wyjąć) przepłukany Ludwikiem, zalany na nowo nowym płynem i .........zonk. Chłodnica w połowie sie nagrzewa, w połowie zimna jak przysłowiowy browar z lodówki. Termostat nowy, wiec to nie to. Układ sie pieknie zapowietrza. Wywala płyn zbiorniczkiem wyrównawczym. Moj wniosek-głowice po niedzieli trza zdjąć.
Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: N2O » sob lis 07, 2009 11:24 pm

Najpierw test na obecność CO2 w układzie chłodzenia zanim czapkę zdejmiesz.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Robal30
 
 
Posty: 290
Rejestracja: czw mar 08, 2007 7:45 am
Lokalizacja: Lubelszczyzna

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Robal30 » ndz lis 08, 2009 9:15 am

co to za test? Do wykonania w warunkach "domowych"?
Daihatsu Feroza 1,6 93' --> Ford Maverick 2,0 02'

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Peepuck! » ndz lis 08, 2009 10:02 am

Owszem ale taniej Ci wyjdzie skorzystać z usługi warsztatu niż kupowac tester. :roll:
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Arturo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 11
Rejestracja: pn sie 07, 2006 2:35 pm
Lokalizacja: Grójec

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Arturo » śr lis 11, 2009 3:54 pm

Arturo pisze:Wymieniłem wisko na nowe.Stare miało wyrażny opór na zimnym i na gorącym.Chłodnica ładna i czysta, termostat oryginalny nowy.Temperatura cały czas trochę poniżej połowy.Nie podoba mi się to,że nowe wisko także ma cały czas opór (nawet na zimnym).
Sprzedający wisko powiedział ,że jeśli trzyma cały czas prawidłową temp. to znaczy, że jest o.k. Wydaje mi się, że na zimnym silniku wentylator powinien chodzić w miarę lużno a nie robić przeciąg (jak startujący samolot). Wydałem parę setek i jestem w punkcie wyjścia.Czy to jest prawidłowe?

Założone następne wisko (nowe) i zap...a od samego początku.Silnik zimny-szumi jak cholera, i tak cały czas...Zostawić to tak, czy dalej kombinować. Odnoszę wrażenie,że do 2000obr. samochód jest bardziej mułowaty. Pewnie na zuycie paliwa też ma to wpływ. Temperaturę trzyma cały czas prawidłową. Może poszukac używanego sprawnego, ewentualnie rozebrać nowe (jest rozbieralne) i coś pomajstrować???? Myślałem ,że kupię nowe i będzie spokój a tu znowu jazda....
Od znajomego słyszałem,że większość zamienników właśnie tak ma...nie wiem ile w tym prawdy i nie wiem co dalej. :)11 :)11 :)11 ....może elektryczny ?? ??
patrol gr y60

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: montero » wt gru 08, 2009 12:10 pm

No właśnie mam pytanie jak się wisco Blueprinta zachowuje w porównaniu z orginałem?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: montero » wt gru 08, 2009 12:36 pm

O jaki kąt bimetal przestawia zaworek w prawidłowo działającym wisko?
Czy podczas jazdy 120 km/h przy temperaturze 20 stopni wisko jest całkowicie rozprzęgnięte?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: N2O » wt gru 08, 2009 12:57 pm

Jak masz czystą i sprawną chłodnicę to powinno się wyłączyć.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Poncki » wt gru 08, 2009 10:38 pm

Jak sądzicie, czy padnięte wisko może mieć RADYKALNY wpływ na spalanie? Mam na myśli jakieś 3 litry.
Gaz 69M

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: N2O » wt gru 08, 2009 10:40 pm

Jak chodzi cały czas na prawie sztywno to tak.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Poncki » czw gru 10, 2009 11:23 pm

U mnie wiatrak można przekręcić palcem. Nie ma możliwości, żeby pchnąć i żeby kręcił się sam.

Sytuacja taka sama na zimnym, po przejechaniu 3 km i na ciepłym.

Więc chyba mam na stałe:)

Czy w takiej sytuacji warto zmotać elektryka? Jeżdżę sporo w terenie.

Robił to ktoś w Terrano? Może kojarzycie jakiś wątek, bo znalazłem tylko do Pajero.
Gaz 69M

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: N2O » czw gru 10, 2009 11:29 pm

Elektryk w dieslu to nie najlepszy pomysł, warto mieć chłodzenie niezależne od prądu w razie awarii alternatora.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Poncki » wt gru 15, 2009 1:29 am

A jeśli przy tych temperaturach odkręcę wiatrak i pojeżdżę (uważając żeby się nie zagotować) to będzie ok? To chyba jedyny tani sposób, żeby sprawdzić czy to wisko powoduje mi duuuże spalanie.
Gaz 69M

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: kuba500 » sob gru 19, 2009 11:28 pm

podepnę się pod temat
ogólnie do tej pory nie miałem problemów z wiskiem ale zauważyłem że przy ostatnich mrozach (-15) mam spięte cały czas bez względu na temperaturę silnika :roll: to normalne czy nie powinno tak być ??
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D


Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: gkozi » wt gru 29, 2009 12:24 pm

ja tez dostaję wk.... juz - drugie wisko założone [nówka zamiennik] i na zimnym spięte na stałe, huczy zwiększa spalanie zmniejsza przyspieszenie, jak go przegonię i temp zbliży się do połowy to wisko się nagle odblokowuje i zaczyna działac jak wisko [z tym, że wtedy pojawiają się luzy na osi] a jak dalej go podgrzeję [np. w kopnym piasku] to sie spina [tak jak wisko powinno]

niech mi ktoś zagwarantuje, że jak wydam 1000 [a nie 500] na wisko to będzie w końcu działało poprawnie
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Didymos » wt gru 29, 2009 12:28 pm

Za mało danych - silnik pracowal chwilę i dopiero co zgaszony, czy stał dłuższą chwilę, np. przez noc?
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Poncki » śr gru 30, 2009 12:01 am

Didymos pisze:
Za mało danych - silnik pracowal chwilę i dopiero co zgaszony, czy stał dłuższą chwilę, np. przez noc?
Niestety nie wiem bo filmik znalazłem przez przypadek.

A w jakiej sytuacji powinno byc tak jak na filmie? Na zimnym silniku chwile po odpaleniu i aż do okolo 90 stopni?
Gaz 69M

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Didymos » śr gru 30, 2009 10:57 am

Dokładnie tak.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: kuba500 » śr gru 30, 2009 6:01 pm

gkozi pisze:ja tez dostaję wk.... juz - drugie wisko założone [nówka zamiennik] i na zimnym spięte na stałe, huczy zwiększa spalanie zmniejsza przyspieszenie, jak go przegonię i temp zbliży się do połowy to wisko się nagle odblokowuje i zaczyna działac jak wisko [z tym, że wtedy pojawiają się luzy na osi] a jak dalej go podgrzeję [np. w kopnym piasku] to sie spina [tak jak wisko powinno]

niech mi ktoś zagwarantuje, że jak wydam 1000 [a nie 500] na wisko to będzie w końcu działało poprawnie
zrobiłem rozeznanie u kolegi też tak jest :-?

A może ma ktoś sprawne wisko które spina przy wysokiej temperaturze a nie spina w mrozy ?? czy może TTTM :)21
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Poncki » śr sty 06, 2010 12:07 am

Być może zdecyduję się na wymianę wiska więc napiszcie jakie firmy polecacie, a jakie nie.

Taniocha z intercarsu nadaje się do czegoś ??
Szczególnie cenne są dla mnie opinie faktycznych użytkowników bo domyślać mogę się sam, że co tanie to do bani. Ale są wyjątki więc może akurat :)21
Gaz 69M

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: N2O » śr sty 06, 2010 12:25 am

W 2,7 wisko to chyba tylko razem z pompą wody da się wymienić.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Poncki » śr sty 06, 2010 9:19 am

Zgadza się ale tak czy inaczej jest sporo zamienników.

http://allegro.pl/item846093514_pompa_w ... d_tdi.html

http://allegro.pl/item862051708_nissan_ ... wisko.html

http://sklepy.allegro.pl/item866628924_ ... erick.html

http://sklepy.allegro.pl/item865019932_ ... _wroc.html

Jest też coś w intercarsie, no i sa używki... o ASO nie wspominając :)3

No i pytanie brzmi: które wybrać ??
Gaz 69M

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Loinek » pn sty 11, 2010 1:58 am

Ja zakupiłem na Allegro do siebie z firmy GMB płaciłem coś około 380 zł ... wymieniałem bo już z pompy lało , wraz z nową pompą dostałem uszczelke ale posmarowałem ją jeszcze specjalnym klejem dla pewności aby nie chciało się jej lać w przyszłości ...

Na na mrozach cały czas spięte , jak tem pójdzie tak na +3 stopnie działa normalnie i nie ma problemu ... nie wiem czemu tak się dzieje... chyba ten olej w środku zabardzo gęstnieje na mrozie

EDIT :

Sorka cena to 355 zlociszy : http://allegro.pl/item858384178_gmb_pom ... d_4wd.html

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: Jak szybko sprawdzic prawidłowość Wiska a Parchu 2.8 TD GR ?

Post autor: Loinek » pn sty 11, 2010 2:10 am

kuba500 pisze:
gkozi pisze:ja tez dostaję wk.... juz - drugie wisko założone [nówka zamiennik] i na zimnym spięte na stałe, huczy zwiększa spalanie zmniejsza przyspieszenie, jak go przegonię i temp zbliży się do połowy to wisko się nagle odblokowuje i zaczyna działac jak wisko [z tym, że wtedy pojawiają się luzy na osi] a jak dalej go podgrzeję [np. w kopnym piasku] to sie spina [tak jak wisko powinno]

niech mi ktoś zagwarantuje, że jak wydam 1000 [a nie 500] na wisko to będzie w końcu działało poprawnie
zrobiłem rozeznanie u kolegi też tak jest :-?

A może ma ktoś sprawne wisko które spina przy wysokiej temperaturze a nie spina w mrozy ?? czy może TTTM :)21

U mojego ojca w TII 3.0 też się spina cały czas na morzie , a ma orginalne ... sąsiad ma Patrola 3.0 też mu się spina ... i jeszcze jeden sąsiad co ma Navare (chyba 2,5 tdi czy co tam jest) gdy przejzdza zawsze mi przed domem czy gdziekolwiek go widze to też cały czas wyje. Kolega tez ma TII 2.7 TD i jemu nie spina na mrozie działa normalnie. Loteria ....


Ja wymieniłem i jak tylko jest wyższa tem zaraz się rozpina , ale postoje chwile na światłach i ładnie się załącza ... ale jak tylko tem spadnie np: do 0 spina się i chodzi cały czas

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości