przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Post autor: martii » pn paź 25, 2010 10:50 pm

zachowanie właściwego układu tłumików jest ważne tylko w silnikach NA - bez doładowania gdzie ważna role spełniają zjawiska falowe - tam bardziej liczy sie dolot powietrza, dlatego rozwierca sie luz zmienia na wieksze przepustnice, robi sie porting zaworów wkładając większe i konstrukcja wydechu dopasowana do charakterystyki wydechu

w przypadku turbo po wyjściu z turbiny wydech powinien być jak najmniej restrykcyjny - ograniczeniem jest tylko hałas

najprosciej
weźcie sobie butelkę wody zróbcie mała dziurkę (wydech spełniający cisze nocna) i zobaczcie ile siły zużyjecie na opróżnienie w stosunku do tego jak nakrętkę całkowicie usuniecie (wydech bez tłumików)
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
thorosz
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr lut 27, 2008 10:41 am
Lokalizacja: Sokółka
Kontaktowanie:

Re: przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Post autor: thorosz » sob lis 20, 2010 9:33 pm

a może któryś z kolegów zamiast tłumików zakładał strumienice ??

Awatar użytkownika
Templar
 
 
Posty: 193
Rejestracja: czw lis 13, 2008 6:38 pm
Lokalizacja: Warszafka, Mroków

Re: przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Post autor: Templar » ndz lis 21, 2010 12:33 am

Do diesla?

Awatar użytkownika
thorosz
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr lut 27, 2008 10:41 am
Lokalizacja: Sokółka
Kontaktowanie:

Re: przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Post autor: thorosz » ndz lis 21, 2010 12:45 am

nom
czy lepiej zwykłą rurę zamiast puchy tłumika??

Awatar użytkownika
Templar
 
 
Posty: 193
Rejestracja: czw lis 13, 2008 6:38 pm
Lokalizacja: Warszafka, Mroków

Re: przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Post autor: Templar » ndz lis 21, 2010 1:00 am

Z tego co znalazłem na sieci strumienica za turbina więcej może zepsuć niż pomóc a w najlepszym wypadku pozostanie obojętna dla układu. Nie jestem ekspertem a jedynie przytaczam wielokrotnie powtarzane na różnych forach opinie. Ja się nie bawiłem i wcisnołem stary tłumik+ rurke w bok.

Awatar użytkownika
thorosz
 
 
Posty: 154
Rejestracja: śr lut 27, 2008 10:41 am
Lokalizacja: Sokółka
Kontaktowanie:

Re: przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Post autor: thorosz » ndz lis 21, 2010 1:10 am

nie no kawałek rurki grosze kosztuje albo w szpargałach gdzieś można znaleźć a strumienica z 70 złociszy :)

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Post autor: drygol » ndz lis 21, 2010 6:17 pm

Tylko ze tego co sie slyszalo to strumienica musi byc wyliczona pod cisnienie dolotu i wylotu.
Inaczej komputer pokladowy bedzie wariowac i zle dobierac stosunek powietrza do paliwa bo bedzie mial inne niz przewidziane odczyty z czujnikow. Nie wiem jak to sie ma co do poszczegolnych silnikow w patrolach ale ta zasada ponoc jest dosyc ogolna.
Chyba ze zel slyszalem to odrazu zdementujcie pogloski :)
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Post autor: Wowos » ndz lis 21, 2010 7:05 pm

drygol pisze:...komputer pokladowy...
w y60 ?? :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
drygol
Posty: 402
Rejestracja: pt paź 01, 2010 7:57 am

Re: przelot zamiast tlumikow w y60 2,8td

Post autor: drygol » ndz lis 21, 2010 9:11 pm

heh dlatego mowilem ze jeszcze nie znam tych silnikow :D
ale jak jest to raczej dobrze mowie nie ? :D
--== Constant Learning ==--

Patrol Long Y60 `96 2.8T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości