N.Patrol Y61 6.2/6.5 Diesel, niedługo SUPERCHARGED i AUTOMAT

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » czw gru 30, 2010 5:50 pm

Były na początku problemy ....

- jeden alternator
- jeden rozrusznik
- jedna sprężarka klimy
- przekaźnik świec żarowych
- spalone świece przez przekaźnik
- uszczelka pod kolektorem wydechowym ...

Do samochodów na Afrykę zakładamy duże chłodnice płynu i chłodnice oleju ....

Wszystkiego trzeba się nauczyć ... nawet zmontowania gotowych PowePacków

Poznań nie montuje ... wrzuca jedną sztukę chłopak w Jarocinie
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » czw gru 30, 2010 6:28 pm

Igor909 pisze:
Wojtek_W pisze: Gdzie najdalej bylo ktores z naszych forumowych V8 ?
Mephi jest pierwszym z forumowiczów na taką masę silników które już jeżdżą

Ma zamontowany nowy 6.2 ... z jego wypowiedzi na forum wynika że jest zadowolony zarówno z silnika jak i usługi montażu
Jestem zadowolony z silnika, jak i montażu.
Jestem również zadowolony z tzw 'customer care' ze strony Pawła.
Jest plan na przegląd zerowy, który wykonamy u Pawła po nowym roku - wszystko gra :)2
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Fiba » czw gru 30, 2010 6:39 pm

mephi pisze:
Jestem zadowolony z silnika, jak i montażu.
Jestem również zadowolony z tzw 'customer care' ze strony Pawła.
Jest plan na przegląd zerowy, który wykonamy u Pawła po nowym roku - wszystko gra :)2[/quote]

Cieszy jak się czyta.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: decc » czw gru 30, 2010 10:38 pm

Igor909 pisze:Były na początku problemy ....

- jeden alternator
- jeden rozrusznik
- jedna sprężarka klimy
- przekaźnik świec żarowych
- spalone świece przez przekaźnik
- uszczelka pod kolektorem wydechowym ...
A jedna vacupompa nie? :wink:
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Wojtek_W » czw gru 30, 2010 11:26 pm

Igor909 pisze:Były na początku problemy ....

- jeden alternator
- jeden rozrusznik
- jedna sprężarka klimy
- przekaźnik świec żarowych
- spalone świece przez przekaźnik
- uszczelka pod kolektorem wydechowym ...

Do samochodów na Afrykę zakładamy duże chłodnice płynu i chłodnice oleju ....

Wszystkiego trzeba się nauczyć ... nawet zmontowania gotowych PowePacków

Poznań nie montuje ... wrzuca jedną sztukę chłopak w Jarocinie
Uwazam,ze i tak bardzo malo. I to tak naprawde usterki a nie jakies tam powazne awarie. W Jarocinie gdzie to montuja? :)9
Do auta jakiego pewnie wiem. Srebrny, krotki, tak?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » pt gru 31, 2010 7:57 pm

decc pisze:
Igor909 pisze:Były na początku problemy ....

- jeden alternator
- jeden rozrusznik
- jedna sprężarka klimy
- przekaźnik świec żarowych
- spalone świece przez przekaźnik
- uszczelka pod kolektorem wydechowym ...
A jedna vacupompa nie? :wink:
Tak ...
Uszkodzona w transporcie z silnikiem
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Fiba » pt gru 31, 2010 8:06 pm

Początki są zawsze trudne.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » ndz sty 02, 2011 1:24 pm

Przyznam, że nie zmieniłem stylu jazdy w stosunku do rd28, szczególnie podczas trasy powrotnej z Krosna.
Co więcej, jechałem z większymi prędkościami niż teraz jeżdżę, było 2000-2400rpm, teraz nie przekraczam 2000rpm.
Po zmianie przełożeń nie będe musiał nawet przekraczać 2000rpm :)21

Zresztą, moje wyliczenia mniej więcej zgadzają się z tym co znalazłem:
"6.2L powered trucks were federally rated up to 20 MPG city & 23 MPG highway"
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » czw sty 06, 2011 11:15 pm

Dzisiaj zrobiłem mały teścik...
Podjechałem do połowy górki, dosyć ostrej (dla znających teren - Kuklówka :)21 ),
stanąłem w połowie i z zatrzymania spróbowałem ruszyć z jedynki...
Nawet nie kwiknął, wyrwał do przodu z miejsca... kumpel i ja zrobiliśmy takie oczy :o

Z RD28, jak brakło mocy pod górkę, która była robiona na dwójce i to z rozpędu, to oczyście był odwrót...
Próba ruszenia z jedynki, zawsze kończyła się zgaśnięciem i oczywiście odwrotem :)11
W tym przypadku naprawdę poczułem co to znaczy duży moment z dołu :)2

Dodatkowo, albo się przyzwyczaiłem, albo zaczął pracować ciszej, choć rano dalej klepie i gęga :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Raymund » czw sty 06, 2011 11:22 pm

Jestes juz po zmianie przelozen?

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » czw sty 06, 2011 11:37 pm

Jeszcze, nadal 4.625... Wymiana na 3.9 w ciągu najbliższych dni...
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » pt sty 07, 2011 12:19 am

Nie miałem dłużej do czynienia z zaturbionymi...
Wolnossak, ma tyle momentu i to tak nisko, że nic więcej nie trzeba - na pewno wiesz o co mi chodzi, jak mówie o braku turbo dziury :wink:
Z turbo na pewno szybciej by przyśpieszał w sprincie na światłach, wyprzedzanie też jest bardziej dynamiczne - ale 6.2L nic nie brakuje w tym temacie. Tutaj moment i moc przychodzi łagodnie, ale zdecydowanie, co więcej od zdjęcia stopy ze sprzęgła :)2
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Starck
Posty: 732
Rejestracja: pn sie 18, 2008 9:02 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Starck » pt sty 07, 2011 12:25 am

Czy dobrze pamiętam, że pożeniłeś go z automatem od aluminiaka?
Nie uważasz, że na wyprawie i to daleko lepiej nie narażać się na cyrki za skrzynią?
Wszystko tam teraz masz "nie do zabicia" - oprócz skrzynki.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » pt sty 07, 2011 12:27 am

To nie ja...
Ja mam manuala od 3.0, choć automat byłby miły z tym silnikiem... ale sam unikam automatów :wink:
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » pt sty 07, 2011 7:30 am

mephi pisze:
Dodatkowo, albo się przyzwyczaiłem, albo zaczął pracować ciszej, choć rano dalej klepie i gęga :)21
On potrzebuje czasu na ułożenie się .... po paru tysiącach będzie zdecydowanie cichszy :wink:
Te silniki nie wychodzą z hamowni
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » czw sty 20, 2011 10:05 am

No dobra, kolejne wrażenia... zmusiłem się do jazdy po mieście :roll: - zazwycaj latam płaskim.
Spalanie wyszło mi 15,3L/100km - przeloty przeważnie po 10/15km.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » czw sty 20, 2011 8:07 pm

Ja jeździłem w lato tylko na Bio ... palił 14 trasa 17 miasto
Inne 6.5 turbo pala podobnie
6.5 wolnossący pali ok 13.5 litra
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » czw sty 20, 2011 9:24 pm

Silniki ogólnie maja lekko z Patrolami ...
Kangurą 6.0 LS-y benzyny pala 13-18 litrów

Jestem ciekaw ile wyżłopie mój 430 koni :roll:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » wt sty 25, 2011 7:22 pm

vivit pisze::)21 o 6,2 raczej....koniów to mi więcej na wyprawę nie trza ale moment pod górki to i owszem nadał by się.
Momentu Ci nie braknie, NIGDY :)21
Co do skrzyni, to jeżdzi się jak starym, dobrym Y60, bez dwumasy...
Oczywiście wszystko się układa, sprzęgło, docisk... Albo się przyzwyczaiłem, albo rzeczywiście jest ciszej i coraz bardziej płynnie. Zmiana biegów na początku była jak uderzenie młota kowalskiego, czyli musiałem lżej puszczać sprzęgło...

Teraz silnik chodzi bardziej miękko, ale również połaczenie skrzyni i silnika jest 'łagodniejsze' ... aha silnika jeszcze nie udało mi się zdusić... Z wyjątkiem sytuacji w terenie, pod górkę, bez rozpędu :roll: Ale z jedynki ruszył, bez sprzeciwu :)2
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Igor V8 » wt sty 25, 2011 8:56 pm

Tak jak pisałem już wcześniej ... jest to prosty silnik
Nie przechodzi przez hamownię , po złożeniu we fabryce był uruchomiony albo i nie
My przed wrzuceniem uruchamiamy na specjalnym stanowisku z chłodnicą i zegarami
Sprawdzamy , ustawiamy i do budy .... Paweł zresztą robi tak samo
Silnik zaczyna się układać .... będzie cichszy , żwawszy ... kontroluj olej
Do 3.000 km potrafią lekko pobierać ... po ułożeniu i dotarciu silnika wszystko jest ok :wink:

W Warszawach M20 , fiatach , polonezach i syrenkach też się docierało silniki :)21

... żukach , nysach ... też :D
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » wt sty 25, 2011 9:14 pm

Wiem :)21
Przejechałem dopiero ok2000km (brak czasu), ale już czuję zmianę, na korzyść oczywiście :)2
Oleju dolałem (ok 200ml) po powrocie od Pawła i przejechaniu pierwszego 1000km - teraz nie ubywa.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » wt sty 25, 2011 9:27 pm

... a tym z przełożeniami 4.625 - w czerwonym kółeczku ograniczenie do 110km/h :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: Harley » śr sty 26, 2011 7:32 pm

czyli od 3,0 ?? a przełożenia jak rozumiem 4,375... , a jakie wskazania pokazuje obrotomierz ?? kłąmie , czy elektronicus magicus robi jakiś czarymar??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: zagaj1 » śr lut 02, 2011 7:52 am

A ja teraz rzucę pytanie, na które odpowiedź wszystkich nurtuje, ale każdy się wstydzi zapytać :lol: - Panie ile to pójdzie ? ( w sensie jak zmieniła się prędkość max w stosunku do poprzedniego silnika) - może wiele to nie w nosi ale dosyć ciekawe jest :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.

Post autor: mephi » śr lut 02, 2011 8:02 am

Szerze mówiąc wali mnie to 'ile pójdzie'.
Zakres prędkości z jakimi jeżdziłem tym samochodem to max 120km/h i to pewnie podczas wyprzedzania, freeway=100/110km/h.
Z tymi wynikami jestem w stanie przejechać blisko 1000km w ciągu jednego dnia i to mnie zadowala, nie oczekiwałem, że będę jeździł wyprawówką po 160km/h
Na 4.625 jechałem nim maksymalnie 120km/h, przy 3000rpm, limit ma przy 3600rpm...

Mam samochód, który do setki ma trochę ponad 7 sekund i jeżdże nim codziennie, ale większego banana mam przy v8 :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość