N.Patrol Y61 6.2/6.5 Diesel, niedługo SUPERCHARGED i AUTOMAT
Moderator: Kosiarz
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Były na początku problemy ....
- jeden alternator
- jeden rozrusznik
- jedna sprężarka klimy
- przekaźnik świec żarowych
- spalone świece przez przekaźnik
- uszczelka pod kolektorem wydechowym ...
Do samochodów na Afrykę zakładamy duże chłodnice płynu i chłodnice oleju ....
Wszystkiego trzeba się nauczyć ... nawet zmontowania gotowych PowePacków
Poznań nie montuje ... wrzuca jedną sztukę chłopak w Jarocinie
- jeden alternator
- jeden rozrusznik
- jedna sprężarka klimy
- przekaźnik świec żarowych
- spalone świece przez przekaźnik
- uszczelka pod kolektorem wydechowym ...
Do samochodów na Afrykę zakładamy duże chłodnice płynu i chłodnice oleju ....
Wszystkiego trzeba się nauczyć ... nawet zmontowania gotowych PowePacków
Poznań nie montuje ... wrzuca jedną sztukę chłopak w Jarocinie
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Jestem zadowolony z silnika, jak i montażu.Igor909 pisze:Mephi jest pierwszym z forumowiczów na taką masę silników które już jeżdżąWojtek_W pisze: Gdzie najdalej bylo ktores z naszych forumowych V8 ?
Ma zamontowany nowy 6.2 ... z jego wypowiedzi na forum wynika że jest zadowolony zarówno z silnika jak i usługi montażu
Jestem również zadowolony z tzw 'customer care' ze strony Pawła.
Jest plan na przegląd zerowy, który wykonamy u Pawła po nowym roku - wszystko gra

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Jestem zadowolony z silnika, jak i montażu.mephi pisze:
Jestem również zadowolony z tzw 'customer care' ze strony Pawła.
Jest plan na przegląd zerowy, który wykonamy u Pawła po nowym roku - wszystko gra

Cieszy jak się czyta.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
- decc
- Posty: 1837
- Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
- Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
A jedna vacupompa nie?Igor909 pisze:Były na początku problemy ....
- jeden alternator
- jeden rozrusznik
- jedna sprężarka klimy
- przekaźnik świec żarowych
- spalone świece przez przekaźnik
- uszczelka pod kolektorem wydechowym ...

"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Uwazam,ze i tak bardzo malo. I to tak naprawde usterki a nie jakies tam powazne awarie. W Jarocinie gdzie to montuja?Igor909 pisze:Były na początku problemy ....
- jeden alternator
- jeden rozrusznik
- jedna sprężarka klimy
- przekaźnik świec żarowych
- spalone świece przez przekaźnik
- uszczelka pod kolektorem wydechowym ...
Do samochodów na Afrykę zakładamy duże chłodnice płynu i chłodnice oleju ....
Wszystkiego trzeba się nauczyć ... nawet zmontowania gotowych PowePacków
Poznań nie montuje ... wrzuca jedną sztukę chłopak w Jarocinie

Do auta jakiego pewnie wiem. Srebrny, krotki, tak?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Tak ...decc pisze:A jedna vacupompa nie?Igor909 pisze:Były na początku problemy ....
- jeden alternator
- jeden rozrusznik
- jedna sprężarka klimy
- przekaźnik świec żarowych
- spalone świece przez przekaźnik
- uszczelka pod kolektorem wydechowym ...
Uszkodzona w transporcie z silnikiem
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Początki są zawsze trudne.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Przyznam, że nie zmieniłem stylu jazdy w stosunku do rd28, szczególnie podczas trasy powrotnej z Krosna.
Co więcej, jechałem z większymi prędkościami niż teraz jeżdżę, było 2000-2400rpm, teraz nie przekraczam 2000rpm.
Po zmianie przełożeń nie będe musiał nawet przekraczać 2000rpm
Zresztą, moje wyliczenia mniej więcej zgadzają się z tym co znalazłem:
"6.2L powered trucks were federally rated up to 20 MPG city & 23 MPG highway"
Co więcej, jechałem z większymi prędkościami niż teraz jeżdżę, było 2000-2400rpm, teraz nie przekraczam 2000rpm.
Po zmianie przełożeń nie będe musiał nawet przekraczać 2000rpm

Zresztą, moje wyliczenia mniej więcej zgadzają się z tym co znalazłem:
"6.2L powered trucks were federally rated up to 20 MPG city & 23 MPG highway"
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Dzisiaj zrobiłem mały teścik...
Podjechałem do połowy górki, dosyć ostrej (dla znających teren - Kuklówka
),
stanąłem w połowie i z zatrzymania spróbowałem ruszyć z jedynki...
Nawet nie kwiknął, wyrwał do przodu z miejsca... kumpel i ja zrobiliśmy takie oczy
Z RD28, jak brakło mocy pod górkę, która była robiona na dwójce i to z rozpędu, to oczyście był odwrót...
Próba ruszenia z jedynki, zawsze kończyła się zgaśnięciem i oczywiście odwrotem
W tym przypadku naprawdę poczułem co to znaczy duży moment z dołu
Dodatkowo, albo się przyzwyczaiłem, albo zaczął pracować ciszej, choć rano dalej klepie i gęga
Podjechałem do połowy górki, dosyć ostrej (dla znających teren - Kuklówka

stanąłem w połowie i z zatrzymania spróbowałem ruszyć z jedynki...
Nawet nie kwiknął, wyrwał do przodu z miejsca... kumpel i ja zrobiliśmy takie oczy

Z RD28, jak brakło mocy pod górkę, która była robiona na dwójce i to z rozpędu, to oczyście był odwrót...
Próba ruszenia z jedynki, zawsze kończyła się zgaśnięciem i oczywiście odwrotem

W tym przypadku naprawdę poczułem co to znaczy duży moment z dołu

Dodatkowo, albo się przyzwyczaiłem, albo zaczął pracować ciszej, choć rano dalej klepie i gęga

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Jestes juz po zmianie przelozen?
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Jeszcze, nadal 4.625... Wymiana na 3.9 w ciągu najbliższych dni...
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Nie miałem dłużej do czynienia z zaturbionymi...
Wolnossak, ma tyle momentu i to tak nisko, że nic więcej nie trzeba - na pewno wiesz o co mi chodzi, jak mówie o braku turbo dziury
Z turbo na pewno szybciej by przyśpieszał w sprincie na światłach, wyprzedzanie też jest bardziej dynamiczne - ale 6.2L nic nie brakuje w tym temacie. Tutaj moment i moc przychodzi łagodnie, ale zdecydowanie, co więcej od zdjęcia stopy ze sprzęgła
Wolnossak, ma tyle momentu i to tak nisko, że nic więcej nie trzeba - na pewno wiesz o co mi chodzi, jak mówie o braku turbo dziury

Z turbo na pewno szybciej by przyśpieszał w sprincie na światłach, wyprzedzanie też jest bardziej dynamiczne - ale 6.2L nic nie brakuje w tym temacie. Tutaj moment i moc przychodzi łagodnie, ale zdecydowanie, co więcej od zdjęcia stopy ze sprzęgła

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Czy dobrze pamiętam, że pożeniłeś go z automatem od aluminiaka?
Nie uważasz, że na wyprawie i to daleko lepiej nie narażać się na cyrki za skrzynią?
Wszystko tam teraz masz "nie do zabicia" - oprócz skrzynki.
Nie uważasz, że na wyprawie i to daleko lepiej nie narażać się na cyrki za skrzynią?
Wszystko tam teraz masz "nie do zabicia" - oprócz skrzynki.
Y60 TD42T+PTO high-roof
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Y60 TD42T+PTOx3 Pick-up, LWB+42cm
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
To nie ja...
Ja mam manuala od 3.0, choć automat byłby miły z tym silnikiem... ale sam unikam automatów
Ja mam manuala od 3.0, choć automat byłby miły z tym silnikiem... ale sam unikam automatów

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
On potrzebuje czasu na ułożenie się .... po paru tysiącach będzie zdecydowanie cichszymephi pisze:
Dodatkowo, albo się przyzwyczaiłem, albo zaczął pracować ciszej, choć rano dalej klepie i gęga

Te silniki nie wychodzą z hamowni
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
No dobra, kolejne wrażenia... zmusiłem się do jazdy po mieście
- zazwycaj latam płaskim.
Spalanie wyszło mi 15,3L/100km - przeloty przeważnie po 10/15km.

Spalanie wyszło mi 15,3L/100km - przeloty przeważnie po 10/15km.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Ja jeździłem w lato tylko na Bio ... palił 14 trasa 17 miasto
Inne 6.5 turbo pala podobnie
6.5 wolnossący pali ok 13.5 litra
Inne 6.5 turbo pala podobnie
6.5 wolnossący pali ok 13.5 litra
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Silniki ogólnie maja lekko z Patrolami ...
Kangurą 6.0 LS-y benzyny pala 13-18 litrów
Jestem ciekaw ile wyżłopie mój 430 koni
Kangurą 6.0 LS-y benzyny pala 13-18 litrów
Jestem ciekaw ile wyżłopie mój 430 koni

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Momentu Ci nie braknie, NIGDYvivit pisze:o 6,2 raczej....koniów to mi więcej na wyprawę nie trza ale moment pod górki to i owszem nadał by się.

Co do skrzyni, to jeżdzi się jak starym, dobrym Y60, bez dwumasy...
Oczywiście wszystko się układa, sprzęgło, docisk... Albo się przyzwyczaiłem, albo rzeczywiście jest ciszej i coraz bardziej płynnie. Zmiana biegów na początku była jak uderzenie młota kowalskiego, czyli musiałem lżej puszczać sprzęgło...
Teraz silnik chodzi bardziej miękko, ale również połaczenie skrzyni i silnika jest 'łagodniejsze' ... aha silnika jeszcze nie udało mi się zdusić... Z wyjątkiem sytuacji w terenie, pod górkę, bez rozpędu


Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Tak jak pisałem już wcześniej ... jest to prosty silnik
Nie przechodzi przez hamownię , po złożeniu we fabryce był uruchomiony albo i nie
My przed wrzuceniem uruchamiamy na specjalnym stanowisku z chłodnicą i zegarami
Sprawdzamy , ustawiamy i do budy .... Paweł zresztą robi tak samo
Silnik zaczyna się układać .... będzie cichszy , żwawszy ... kontroluj olej
Do 3.000 km potrafią lekko pobierać ... po ułożeniu i dotarciu silnika wszystko jest ok
W Warszawach M20 , fiatach , polonezach i syrenkach też się docierało silniki
... żukach , nysach ... też
Nie przechodzi przez hamownię , po złożeniu we fabryce był uruchomiony albo i nie
My przed wrzuceniem uruchamiamy na specjalnym stanowisku z chłodnicą i zegarami
Sprawdzamy , ustawiamy i do budy .... Paweł zresztą robi tak samo
Silnik zaczyna się układać .... będzie cichszy , żwawszy ... kontroluj olej
Do 3.000 km potrafią lekko pobierać ... po ułożeniu i dotarciu silnika wszystko jest ok

W Warszawach M20 , fiatach , polonezach i syrenkach też się docierało silniki

... żukach , nysach ... też

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Wiem 
Przejechałem dopiero ok2000km (brak czasu), ale już czuję zmianę, na korzyść oczywiście
Oleju dolałem (ok 200ml) po powrocie od Pawła i przejechaniu pierwszego 1000km - teraz nie ubywa.

Przejechałem dopiero ok2000km (brak czasu), ale już czuję zmianę, na korzyść oczywiście

Oleju dolałem (ok 200ml) po powrocie od Pawła i przejechaniu pierwszego 1000km - teraz nie ubywa.
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
... a tym z przełożeniami 4.625 - w czerwonym kółeczku ograniczenie do 110km/h 

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
czyli od 3,0
a przełożenia jak rozumiem 4,375... , a jakie wskazania pokazuje obrotomierz
kłąmie , czy elektronicus magicus robi jakiś czarymar??


Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
A ja teraz rzucę pytanie, na które odpowiedź wszystkich nurtuje, ale każdy się wstydzi zapytać
- Panie ile to pójdzie ? ( w sensie jak zmieniła się prędkość max w stosunku do poprzedniego silnika) - może wiele to nie w nosi ale dosyć ciekawe jest 


Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: N.Patrol Y61 GM6.2L Diesel - pierwsze wrażenia.
Szerze mówiąc wali mnie to 'ile pójdzie'.
Zakres prędkości z jakimi jeżdziłem tym samochodem to max 120km/h i to pewnie podczas wyprzedzania, freeway=100/110km/h.
Z tymi wynikami jestem w stanie przejechać blisko 1000km w ciągu jednego dnia i to mnie zadowala, nie oczekiwałem, że będę jeździł wyprawówką po 160km/h
Na 4.625 jechałem nim maksymalnie 120km/h, przy 3000rpm, limit ma przy 3600rpm...
Mam samochód, który do setki ma trochę ponad 7 sekund i jeżdże nim codziennie, ale większego banana mam przy v8
Zakres prędkości z jakimi jeżdziłem tym samochodem to max 120km/h i to pewnie podczas wyprzedzania, freeway=100/110km/h.
Z tymi wynikami jestem w stanie przejechać blisko 1000km w ciągu jednego dnia i to mnie zadowala, nie oczekiwałem, że będę jeździł wyprawówką po 160km/h
Na 4.625 jechałem nim maksymalnie 120km/h, przy 3000rpm, limit ma przy 3600rpm...
Mam samochód, który do setki ma trochę ponad 7 sekund i jeżdże nim codziennie, ale większego banana mam przy v8

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość