Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: janusz k160 » czw sie 04, 2011 1:48 pm

martii pisze:...mój ma już lekko ponad 45tysi od remontu (1,5roku), doładowanie 1,1b, dołożony FMIC, lekko obrobiona głowica i kolektor dolotowy i podkręcona pompa paliwowa - i temperatura nigdy nie przekroczyła polowy, a nie ma lekko - bo w 90% traktuje go jak osobówkę...
Dobrze jest mieć pomiar temp.gazów w kolektorze wylotowym-mój się tylko raz spocił-w chorwacji pod górę na 3000 rpm-po założeniu budzików wiem dlaczego. :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: sebson » czw sie 04, 2011 4:13 pm

Miele ten temat lekkiego tjuningu Gr-a i mam pytanko, jakie zegary zakładać jeśli mam zamiar założyć-modyfikować:
-IC
-MBC
-CATCH TANK
-DAWKA NA POMPIE
Wiecej ulepszeń nie planuję :wink:
Aaa, jeszcze wydech 3" z tłumikiem przelotowym.
Egr zaślepiony.
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Ba » czw sie 04, 2011 7:34 pm

egt. do wyboru - temp silnika robiace pik :), ciśnienie oleju, ja bym wybrał dodatkowy temp dżwiękowy. do tego boost może być.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » czw sie 04, 2011 9:32 pm

Po zwiększeniu dawki, z mojego Patrola zrobił się wariat, ale w myśl zasady lepsze jest wrogiem dobrego, postanowiłem coś pokręcić boost pinem :)21

Żeby nie uczyć się na własnych błędach, proszę o cenne rady i wskazówki w temacie j.w.? W szczególności, czy tak jak to robi gro forumowiczów z forum Volkswagena, od strzała:
- piłować podkładkę?
- kręcić trzpieniem na najbardziej agresywną stronę (a potem ewentualnie schodzić stopniowo w dół)?
- zwiększać napięcie sprężyny?
czy z doświadczeń wynika, że w Patrolu bez piłowania podkładki i np. jakiś tam procent na trzpieniu? W jakiej kolejności: 1) podkładka, 2) boost pin, 3) sprężyna?
W przypadku Y61 chyba za każdym razem trza będzie zdejmować Intercooler, co znacznie utrudnia metodę małych kroków.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: martii » czw sie 04, 2011 10:09 pm

pilowalem podkladke 3 razy - az ja wywalilem :D
podkladka ogranicza skok boostpina przy max cisnieniu

jak go wyciagniesz bedzie na nim rysa od regulatora dawki

ja na poczatek zrobilem max agresive - frajda z jazdy niesamowita, na suchym asfalcie palil gumy do 2jki, spalanie w miescie rozsadne 14-15, ale trasa powyzej 15, poniewaz przy 90km/h mial 0,8b doladowania

narazie mam ustawiony tryb posredni - boostpin bez podkladki przekreciony o ok 90' pali tyle co przed grzebaniem 12-15 a przy 90 mam 0,5b doladowania, jazda to czysta przyjemnosc, oczywiscie jak na kiosk ruchu, do 120 zbiera sie sie jak przecietna osobowka

najbardziej do testow potrzeby jest zegar doladowania, bo nie ma co bawic sie z boostpinem jak nie bedziesz wiedzial ile dmucha turbo
pozniej regulacja wg, tu masz 2 wyjscia MBC, lub podkladki pod WG lub regulacja sruba, jezeli taka jest, lub nowa dziurka
dopiero po tym zabierasz sie za pompe
zegar EGT warto miec, podobnie jak zegar temperatury oleju

patrol to nie rajdowka, ani 1,8 honda robiona na 700 koni, wystarczy Ci zestaw z autogauge
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » czw sie 04, 2011 10:16 pm

Wielkie dzięki!
Wszystkie zegary, które wymieniłeś, już mam (egt, boost, olej). Czy przed kręceniem boost pinem powinienem cofnąć dawkę to ustawienia pierwotnego (w przybliżeniu)?
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: martii » czw sie 04, 2011 10:28 pm

ja nie ruszalem dawki, mam seryjna
krecenie dawka, przy zwiekszaniu doladowania uwazam za blad, bo krecac dawke przesuwamy linie dawki w calym zakresie, a w przypadku zwiekszenia doladowania zwiekszenie dawki powinno wystapic tylko przy doladowaniu, a za to odpowiada boostpin
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: kuba500 » czw sie 04, 2011 10:58 pm

podepnę się pod temat :wink:
też będę montował wskaźniki doładowania, temp oleju i EGT, i montaż dwóch pierwszych nie przysporzy mi kłopotu natomiast nie bardzo wiem w którym miejscu podpiąć egt czy przed turbiną czy za , jakby ktoś miał jakąś fotę będę dźwięczny :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: sebson » pt sie 05, 2011 7:10 pm

kuba500 pisze:podepnę się pod temat :wink:
też będę montował wskaźniki doładowania, temp oleju i EGT, i montaż dwóch pierwszych nie przysporzy mi kłopotu natomiast nie bardzo wiem w którym miejscu podpiąć egt czy przed turbiną czy za , jakby ktoś miał jakąś fotę będę dźwięczny :wink:
Zrób Kuba a ja się do ciebie później zgłoszę po wskazówki :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » sob sie 06, 2011 9:27 pm

Przekręciłem dzisiaj boost pina o 90 stopni zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Podczas jazdy dymił, więc zmniejszyłem ociupinkę dawkę (wcześniej była podkręcona). Zmiany zdecydowanie na plus, ale nasuwają mi się następujące pytania:

1) EGT w czasie spokojnej jazdy, czyli tak jak zwykłem jeździć przed dłubaniem, :)21 w granicach między 190 a 240 stopni (POMIAR ZA TURBINĄ). Stojąc na światłach temperatura spada do ok. 170 stopni. Przy ostrym, ale raczej krótkotrwałym pyceniu w granicach 280-340 stopni.
Czy te wartości są akceptowalne mając na uwadze trwałość silnika/turbiny?

2) czy wraz z ruszeniem dawki oraz boost pina powinienem zmieniać kąt zapłonu i czy będzie to miało wpływ na EGT? Obecnie mam chyba dosyć "opóźniony", bo na zimnym nie pali od strzała, natomiast silnik nie wydaje metalicznego dźwięku.

3) jeżeli EGT z pkt. 1) jest zbyt wysokie to co można zrobić innego niż zmniejszenie dawki lub zwiększeniem turbiny, aby EGT było ok?
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: N2O » sob sie 06, 2011 9:35 pm

340 za turbo to nie jest dużo, przy katowaniu temp za turbo nie powinna przekraczać około 550 stopni. Zapnij jakąś ciężką przyczepę i rób testy pod górkę, i baw się dawką tak abyś pod obciążeniem na pełnym bucie miał około 500 stopni, wtedy jest w miarę bezpiecznie.
Sonda temperaturowa jeśli jest za turbo to powinna być jak najbliżej turbiny.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » sob sie 06, 2011 9:41 pm

Dzięki za odpowiedź. Coś podepnę i jutro potestuję. A co z kątami wtrysku? Zmieniać, czy zostawić jak jest?
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: N2O » sob sie 06, 2011 9:45 pm

Jak masz pompę mechaniczną, to powinieneś też założyć pokrętełko do odpalania na zimno.
Zbyt wczesny kąt wtrysku będzie powodował głośne(i szkodliwe dla silnika) spalanie i niemoc turbosprężarki. Możesz spróbować lekko przyspieszyć wtrysk, ale to już wymaga doświadczenia i dobrego słuchu przy takiej kombinacji z silnikiem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » sob sie 06, 2011 10:09 pm

Takie pokrętło to chyba mam (ssanie?). Zdaje się tylko, że nie umiem go używać :)21

Jeszcze raz dziękuję!
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Wowos » sob sie 06, 2011 10:29 pm

To jest "zwiększasz" obrotów jałowych - przydaje się w zimie :wink:
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: N2O » sob sie 06, 2011 11:23 pm

Nie tylko podnosi obroty, ale też ciągnie za wajchę wyprzedzenia kąta wtrysku.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: piotr e38 » ndz sie 07, 2011 9:37 pm

RufiG pisze:Dzięki za odpowiedź. Coś podepnę i jutro potestuję. A co z kątami wtrysku? Zmieniać, czy zostawić jak jest?
Jeśli masz za późny kąt wtrysku, to silnik pracuje ciszej, ale jest bardziej mułowaty, przyspieszenie kąta ożywi motor, ale trzeba uważać żeby nie przegiąć bo zacznie głośno klepać i będziesz miał spalanie stukowe, a to już nie wpływa korzystnie na silnik.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » ndz sie 07, 2011 10:34 pm

Dzisiaj minimalnie podkręciłem dawkę, i tak już zostawiam. Temperatura jest ok, chociaż trochę dymi, szczególnie na początku przygazówki z niższych obrotów.

Ale ja w innej sprawie. Czym objawia się ślizgające się sprzęgło? Pytam, bo jak docisnę, to powyżej 0,9 bara czuje dziwne drgania/wibrację, które nawet czuć na pedale gazu.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Wowos » ndz sie 07, 2011 11:09 pm

Obroty wzrastają, a nie przyspieszasz
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: RufiG » ndz sie 07, 2011 11:24 pm

W takim razie to chyba nie ten problem. Dzięki!
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

niedobry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: śr maja 02, 2012 10:15 pm

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: niedobry » śr lis 14, 2012 9:11 pm

Tak-jak jest EGR zje... popsuty to puszcza i kupa jest. Nowy w Aso 1600 zeta Jak masz wszystko zrobione ( pompa, turbo) to zaślep EGR i skontaktuj się z GURU Dawka na pompie i t d.....
PS1. Opcja -wymień silnik na V8 D-drogo...
PS2. Opcja-załóż benzyniaka od Igora...taniej i fun jest...
PS3. Opcja-sprzedaj auto.....najgorsza...
BTW-po założeniu zegarów temp. spalania na wydechu i boosta ( o aku nie wspominam, bo to standard)-okazało się, że zaślepienie EGR mojemu silnikowi bardzo dobrze robi-pompa i turbina ok-tak dobrze, że trzeba było boosta z 1,2 na 0,9 skręcać.... -ale i tak dymi jak sto diabłów.... . Krok drugi to pompaaaaaa.....
Spalanie-12,5l/100 km na ciężkiej nodze.....ale jaka frajda


Panowie a o którego IGORA chodzi z tym benzynowym motorem na sprzedaż?

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: martii » czw lis 15, 2012 10:42 am

mysle ze odgrzewane kotleciki sa juz niezjadliwe po ponad roku
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

niedobry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: śr maja 02, 2012 10:15 pm

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: niedobry » czw lis 15, 2012 11:01 am

Panowie, jakiego benzyniaka można założyć u Igora?

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: Wojtek_W » czw lis 15, 2012 11:09 am

Najlepiej chyba napisac do Igora wlasnie ;)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

niedobry
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 82
Rejestracja: śr maja 02, 2012 10:15 pm

Re: Podnieśc moc Y61 2,8tdi

Post autor: niedobry » czw lis 15, 2012 4:30 pm

No tak racja :)21 już zaatakowałem, dzięki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość