Zaglądał bym tam po każdym konkretnym topieniu, odkręcasz 6 śrub i widzisz czy jest syf czy nie. Czas przeglądu 5min.Paweł Pajak pisze:co 6 mniechów
...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Biały kuter Y60
tel: 502-358-221
tel: 502-358-221
- Paweł Pajak
-
- Posty: 223
- Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
- Lokalizacja: Radom
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
automat wymaga zatrzymania się celem zapięcia napędu i cofania celem rozpięcia.. brak tychże czynności znacząco skróci jego żywot. Manual spinasz na stałe przed imprezą i do sterowania napedem używasz wyłącznie wajchy w kabinie a jedynym ograniczeniem jest ustawienie kół w pozycji prosto. Natomiast jak masz długi przelot na samym tyle to przełączasz sprzęgiełka na free i cieszysz sie oszczędnością tego 0.01 litra paliwa. Przyznasz, że przyjemniejsze 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Ale przedniemu wału i mostu tak naprawdę na dobre wychodzi jak się kręcą niż jak stoją nieruszane miesiąc czy dwa..Mroczny pisze:Natomiast jak masz długi przelot na samym tyle to przełączasz sprzęgiełka na free i cieszysz sie oszczędnością tego 0.01 litra paliwa.
Powinieneś był napisać 'przełączam sprzęgiełka na free i cieszę sie że mi nie telepie śmietnikiem, bo lenistwo nie pozwala mi wymienić krzyżaków/przedniego wału' czy coś w tej podobie..

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
to już nie sprawa krzyżaków...


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
aha


'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
automaty zapinasz na lock i masz w zasadzie to samo na przelotach
a ja i tak bym swoich zabieraków na żadne sprzęgi nie zmienił
zapinanie przodu zapitalajac 80km/h bezcenne byle tylko prosto jechać 

a ja i tak bym swoich zabieraków na żadne sprzęgi nie zmienił



Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 6:16 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Dzięki za porady - zamówiłem AVM HP-Line - proszę jeszcze o radę, czy smarować te manuale czymś, jak tak to czym? bo czytałem gdzieś (patrz poniżej), aby nie używać smaru stałego, gdyż zakłoca to prace spręzyny... może jakieś wynalazki w spreyu?Mroczny pisze:spokojnie kupuj manuale.. nawet avm
http://4x4.auto-swiat.pl/wydania,Jak-dz ... 386,1.html
Kod: Zaznacz cały
W trakcie eksploatacji sprzęgiełka nie wymagają obsługi. Po prostu montujemy i zapominamy o nich. Nie smarujemy ich, a już pod żadnym pozorem nie pakujemy do środka smaru stałego - to najprostszy sposób na zakłócenie pracy sprężyny sterującej. Ponieważ praktycznie w ogóle nie ma części zamiennych, w przypadku uszkodzenia trzeba wymienić je w całości.
Kolego gdybyś mógł mi jeszcze powiedzieć czy jazda z załączonymi manualami, ale reduktor w kabinie w pozycji 4x2 (tylko tył), czy ma to jakiś negatywny wpływ na części, podzespoły - oprócz spalania? Czy przy manualach reduktorem można włączyć napęd 4x4 podczas jazdy? Czy lepiej się zatrzymać - mówie o rekreacyjnej jeździe - nie o ściganiuMroczny pisze:Manual spinasz na stałe przed imprezą i do sterowania napedem używasz wyłącznie wajchy w kabinie a jedynym ograniczeniem jest ustawienie kół w pozycji prosto. Natomiast jak masz długi przelot na samym tyle to przełączasz sprzęgiełka na free i cieszysz sie oszczędnością tego 0.01 litra paliwa.

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
pomijalnyprego pisze:Kolego gdybyś mógł mi jeszcze powiedzieć czy jazda z załączonymi manualami, ale reduktor w kabinie w pozycji 4x2 (tylko tył), czy ma to jakiś negatywny wpływ na części, podzespoły - oprócz spalania?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam,
Kilka pytań do kolegów:
1.) Zakładał ktoś sprzęgło Valeo (tarcza+docisk+łożysko do k160 SD33T) jak to sie sprawuje - pytam bo muszę wymienić, a akurat mam okazyjnie kupić tylko nie wiem co to warte?
2.) Warto dać 50 pln (w ASO Nissana) za tą gumę- osłonę na łapie sprzęgła przy wysprzęgliku czy jest jakaś tańsza dobra alternatywa?
3.) Podejdzie skądś linka do ręcznego (stara zatarta w pancerzyku) albo jakieś inne skuteczne patenty - bo cena w ASO za nową zwala z nóg.....
Kilka pytań do kolegów:
1.) Zakładał ktoś sprzęgło Valeo (tarcza+docisk+łożysko do k160 SD33T) jak to sie sprawuje - pytam bo muszę wymienić, a akurat mam okazyjnie kupić tylko nie wiem co to warte?
2.) Warto dać 50 pln (w ASO Nissana) za tą gumę- osłonę na łapie sprzęgła przy wysprzęgliku czy jest jakaś tańsza dobra alternatywa?
3.) Podejdzie skądś linka do ręcznego (stara zatarta w pancerzyku) albo jakieś inne skuteczne patenty - bo cena w ASO za nową zwala z nóg.....
Mix K260/K160 z SD33T
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jaka jest średnica drążka stabilizacyjnego w Terrano II. muszę kupić polibusze a nie mam auta pod ręką? Może ktoś pamięta.
Dzięki
Dzięki
R20
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
@jasiuu ...
1) Valeo -> shit totalny .. pękła tarcza po 15 tys km
Sprzęgło droższe NKK lub EXEDY
2) łapa w cenie dobrej jak na ASO .. brać .
1) Valeo -> shit totalny .. pękła tarcza po 15 tys km


2) łapa w cenie dobrej jak na ASO .. brać .
era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 6:16 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Koledzy, czy do pompy sprzęgła mogę użyć taki sam płyn jak do układu wspomagania ?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
pod warunkiem że to jest DOT-4 i jest płynem hamulcowym i masz go też ww wspomaganiu kierownicy to takprego pisze:Koledzy, czy do pompy sprzęgła mogę użyć taki sam płyn jak do układu wspomagania ?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 6:16 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
O to nie wiedziałemlbl78 pisze:pod warunkiem że to jest DOT-4 i jest płynem hamulcowym i masz go też ww wspomaganiu kierownicy to takprego pisze:Koledzy, czy do pompy sprzęgła mogę użyć taki sam płyn jak do układu wspomagania ?


Nissan Patrol GR Y60, 1995r., 2.8 turbo diesel
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
w górę możesz zmieniać..
jak masz tam dot3 to znaczy, że dawno nikt nic nie ruszał w hamulcach... zmień płyn
jak masz tam dot3 to znaczy, że dawno nikt nic nie ruszał w hamulcach... zmień płyn
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
teoretycznie dalej można kupić DOT-3 u mnie na stacji benzynowej na przykładMroczny pisze:w górę możesz zmieniać..
jak masz tam dot3 to znaczy, że dawno nikt nic nie ruszał w hamulcach... zmień płyn

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 25
- Rejestracja: wt cze 02, 2009 6:16 pm
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Ostatnio wlasnie wymienialem plyn hamulcowy - ale kupilem DOT 3 i na taki tez wymienilemMroczny pisze:w górę możesz zmieniać..
jak masz tam dot3 to znaczy, że dawno nikt nic nie ruszał w hamulcach... zmień płyn

Z zakupem DOT-3 nie miałem najmniejszego problemu

Myślałem, że to konieczne, aby było zgodnie z książką oraz informacją na zakrętce od zbiorniczka płynu hamulcowego

A czy do pompy sprzęgła mogę zalać DOT-3 ?, gdyż zostało mi jeszcze 500ml nowego płynu

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
DOT-4 kupisz wszędzie w razie jakiejkolwiek awarii DOT-3 już nie koniecznieprego pisze:Ostatnio wlasnie wymienialem plyn hamulcowy - ale kupilem DOT 3 i na taki tez wymienilemMroczny pisze:w górę możesz zmieniać..
jak masz tam dot3 to znaczy, że dawno nikt nic nie ruszał w hamulcach... zmień płyn
Z zakupem DOT-3 nie miałem najmniejszego problemu
Myślałem, że to konieczne, aby było zgodnie z książką oraz informacją na zakrętce od zbiorniczka płynu hamulcowego![]()
A czy do pompy sprzęgła mogę zalać DOT-3 ?, gdyż zostało mi jeszcze 500ml nowego płynuCzy lepiej tak jak pisze kolega DOT-4 ?

warto sobie ujednolicić płyny ustrojowe w samochodzie

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
strona główna-> nissanFAQ -> co sprawdzić przed kupnemkrzychooxxx pisze:jak dobrze wydac 20 tys na patrola long podwyzszonego kola min 33" bez wyciagarki.
wstawilem wczoraj ten temat na forum ale chyba ktos go wyrzucil
dzieki za sugestie na temat czego unikac itp
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Koledzy,Obywatele, Towarzysze...
Czy i Jak w Terrano I reguluje sie pedal sprzegla. Bierze bardzo nisko, trzeba wcisnac az do podlogi przy zmianie biegow. A przy ruszaniu szarpie. Zastanawiam sie czy to pedal czy sprzeglo juz przeszlo na emeryture ...

Czy i Jak w Terrano I reguluje sie pedal sprzegla. Bierze bardzo nisko, trzeba wcisnac az do podlogi przy zmianie biegow. A przy ruszaniu szarpie. Zastanawiam sie czy to pedal czy sprzeglo juz przeszlo na emeryture ...


Bo bez blota to nie robota 
Terrano 2.7TD 1990...

Terrano 2.7TD 1990...
- Wojtek Bratford
-
- Posty: 260
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 11:57 am
- Lokalizacja: 4x4.radom.pl
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
99 % stawiałbym na sprzęgło skoro szarpie przy ruszaniu.
Z pewnością kończy się tarcza ale zalecałbym wymianę kompletu czyli tarcza+docisk+łożysko.
Z pewnością kończy się tarcza ale zalecałbym wymianę kompletu czyli tarcza+docisk+łożysko.
Znajdziemy drogę albo ją wytyczymy...
white GR & black D22 4x4.radom
white GR & black D22 4x4.radom
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
A to obowiazkowo ze komplet, niechce mi sie 3 razy samochodu rozbierac. Tez tak podejzewalem bo pomimo trudnosci ze zmiana biegow (wcisniecie pedalu do podlogi) to po wcisnieciu pedalu do polowy w czasie jazdy powoduje jednak
uslizg sprzegla ...

Bo bez blota to nie robota 
Terrano 2.7TD 1990...

Terrano 2.7TD 1990...
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
co do sprzegielek, to wypiecie w cale nie wymaga cofania, jak zmienisz na 4x2 sprawne sprzegielko wypie sie i do tylu i do przodu, tam jest tylko zwyklu mechanizm przesuwajacy wieloklin, wal i poloski nie beda w ruchu i mechanizm sie cofnie rozpinajac sprzegielko
zeby sprawdzic co jest warte uzywane, trzeba je wymyc i najlepiej rozebrac, najwazniejsza jest 1wsza przekladka z 2ma garbami, a dokladnie jej 4ry wypusty chodzace po korpusie, jak sa przytarte bedzie sie klinowac w pozycji zapiete
a strzaly, pukanie i pierdykniecie beda z drugiego ktore tez szybko j..ebnie
co do niegatywnych stron jezdzenia na zapietych, w dupe dostaje lozysko i simering ataku, po to kola napedzaja wal, pojezdzic tak sobie mozna jezeli bierzemy sie za remont mostu, lub mamy kawalek czarnego do nastepneo blota, ale na stale nie polecam, najpierw zrobi sie maly luzik wzdluzny ataku, pozniej wiekszy, az do takiego ze zacznie walic olejem z simeringu rozwalajac przy okazji lozyska
i zawsze dysyskusja ile smaru w sprzegielko...
w automat daje do oporu, bo:
udparnia w duzym stopniu na wode
nie ma uja we wsi zeby smar stawial opor przy zapinaniu i rozpinaniu, poprostu nie te sily, chyba ze ktos pakuje smar armatni
, mase poliuretanowa lub smole
zeby sprawdzic co jest warte uzywane, trzeba je wymyc i najlepiej rozebrac, najwazniejsza jest 1wsza przekladka z 2ma garbami, a dokladnie jej 4ry wypusty chodzace po korpusie, jak sa przytarte bedzie sie klinowac w pozycji zapiete
a strzaly, pukanie i pierdykniecie beda z drugiego ktore tez szybko j..ebnie

co do niegatywnych stron jezdzenia na zapietych, w dupe dostaje lozysko i simering ataku, po to kola napedzaja wal, pojezdzic tak sobie mozna jezeli bierzemy sie za remont mostu, lub mamy kawalek czarnego do nastepneo blota, ale na stale nie polecam, najpierw zrobi sie maly luzik wzdluzny ataku, pozniej wiekszy, az do takiego ze zacznie walic olejem z simeringu rozwalajac przy okazji lozyska
i zawsze dysyskusja ile smaru w sprzegielko...
w automat daje do oporu, bo:
udparnia w duzym stopniu na wode
nie ma uja we wsi zeby smar stawial opor przy zapinaniu i rozpinaniu, poprostu nie te sily, chyba ze ktos pakuje smar armatni

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
taaaaaamartii pisze: co do niegatywnych stron jezdzenia na zapietych, w dupe dostaje lozysko i simering ataku, po to kola napedzaja wal, pojezdzic tak sobie mozna jezeli bierzemy sie za remont mostu, lub mamy kawalek czarnego do nastepneo blota, ale na stale nie polecam, najpierw zrobi sie maly luzik wzdluzny ataku, pozniej wiekszy, az do takiego ze zacznie walic olejem z simeringu rozwalajac przy okazji lozyska




zresztą gdyby to było takie be to Nisan by raczej by tego nie zakładał do najbardziej obciążonych samochodów

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość