...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Katun » śr wrz 02, 2009 5:56 pm

Paweł Pajak pisze:co 6 mniechów
Zaglądał bym tam po każdym konkretnym topieniu, odkręcasz 6 śrub i widzisz czy jest syf czy nie. Czas przeglądu 5min.
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
Paweł Pajak
 
 
Posty: 223
Rejestracja: wt mar 11, 2008 8:53 pm
Lokalizacja: Radom

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Paweł Pajak » śr wrz 02, 2009 7:37 pm

Wykorzystam radę :)2
PATROL GR Y60 krótki

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » śr wrz 02, 2009 8:59 pm

automat wymaga zatrzymania się celem zapięcia napędu i cofania celem rozpięcia.. brak tychże czynności znacząco skróci jego żywot. Manual spinasz na stałe przed imprezą i do sterowania napedem używasz wyłącznie wajchy w kabinie a jedynym ograniczeniem jest ustawienie kół w pozycji prosto. Natomiast jak masz długi przelot na samym tyle to przełączasz sprzęgiełka na free i cieszysz sie oszczędnością tego 0.01 litra paliwa. Przyznasz, że przyjemniejsze :wink:

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: TomaszRT » śr wrz 02, 2009 9:14 pm

Mroczny pisze:Natomiast jak masz długi przelot na samym tyle to przełączasz sprzęgiełka na free i cieszysz sie oszczędnością tego 0.01 litra paliwa.
Ale przedniemu wału i mostu tak naprawdę na dobre wychodzi jak się kręcą niż jak stoją nieruszane miesiąc czy dwa..

Powinieneś był napisać 'przełączam sprzęgiełka na free i cieszę sie że mi nie telepie śmietnikiem, bo lenistwo nie pozwala mi wymienić krzyżaków/przedniego wału' czy coś w tej podobie..
:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » śr wrz 02, 2009 9:16 pm

to już nie sprawa krzyżaków...
:)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: TomaszRT » śr wrz 02, 2009 9:21 pm

aha
:)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » czw wrz 03, 2009 6:30 am

automaty zapinasz na lock i masz w zasadzie to samo na przelotach :)21
a ja i tak bym swoich zabieraków na żadne sprzęgi nie zmienił :)2 :)21 zapinanie przodu zapitalajac 80km/h bezcenne byle tylko prosto jechać :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

prego
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 02, 2009 6:16 pm
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: prego » czw wrz 03, 2009 7:07 am

Mroczny pisze:spokojnie kupuj manuale.. nawet avm
Dzięki za porady - zamówiłem AVM HP-Line - proszę jeszcze o radę, czy smarować te manuale czymś, jak tak to czym? bo czytałem gdzieś (patrz poniżej), aby nie używać smaru stałego, gdyż zakłoca to prace spręzyny... może jakieś wynalazki w spreyu?

http://4x4.auto-swiat.pl/wydania,Jak-dz ... 386,1.html

Kod: Zaznacz cały

W trakcie eksploatacji sprzęgiełka nie wymagają obsługi. Po prostu montujemy i zapominamy o nich. Nie smarujemy ich, a już pod żadnym pozorem nie pakujemy do środka smaru stałego - to najprostszy sposób na zakłócenie pracy sprężyny sterującej. Ponieważ praktycznie w ogóle nie ma części zamiennych, w przypadku uszkodzenia trzeba wymienić je w całości.
Mroczny pisze:Manual spinasz na stałe przed imprezą i do sterowania napedem używasz wyłącznie wajchy w kabinie a jedynym ograniczeniem jest ustawienie kół w pozycji prosto. Natomiast jak masz długi przelot na samym tyle to przełączasz sprzęgiełka na free i cieszysz sie oszczędnością tego 0.01 litra paliwa.
Kolego gdybyś mógł mi jeszcze powiedzieć czy jazda z załączonymi manualami, ale reduktor w kabinie w pozycji 4x2 (tylko tył), czy ma to jakiś negatywny wpływ na części, podzespoły - oprócz spalania? Czy przy manualach reduktorem można włączyć napęd 4x4 podczas jazdy? Czy lepiej się zatrzymać - mówie o rekreacyjnej jeździe - nie o ściganiu :)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » czw wrz 03, 2009 8:40 am

prego pisze:Kolego gdybyś mógł mi jeszcze powiedzieć czy jazda z załączonymi manualami, ale reduktor w kabinie w pozycji 4x2 (tylko tył), czy ma to jakiś negatywny wpływ na części, podzespoły - oprócz spalania?
pomijalny

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: jaasiu » pt wrz 04, 2009 11:49 am

Witam,
Kilka pytań do kolegów:
1.) Zakładał ktoś sprzęgło Valeo (tarcza+docisk+łożysko do k160 SD33T) jak to sie sprawuje - pytam bo muszę wymienić, a akurat mam okazyjnie kupić tylko nie wiem co to warte?
2.) Warto dać 50 pln (w ASO Nissana) za tą gumę- osłonę na łapie sprzęgła przy wysprzęgliku czy jest jakaś tańsza dobra alternatywa?
3.) Podejdzie skądś linka do ręcznego (stara zatarta w pancerzyku) albo jakieś inne skuteczne patenty - bo cena w ASO za nową zwala z nóg.....
Mix K260/K160 z SD33T

Marv
 
 
Posty: 182
Rejestracja: pt gru 29, 2006 10:22 am
Lokalizacja: Lubartów 333

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Marv » pt wrz 04, 2009 12:30 pm

Jaka jest średnica drążka stabilizacyjnego w Terrano II. muszę kupić polibusze a nie mam auta pod ręką? Może ktoś pamięta.
Dzięki
R20

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ramzes » pt wrz 04, 2009 5:52 pm

@jasiuu ...

1) Valeo -> shit totalny .. pękła tarcza po 15 tys km :roll: Sprzęgło droższe NKK lub EXEDY :)2
2) łapa w cenie dobrej jak na ASO .. brać .
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

prego
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 02, 2009 6:16 pm
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: prego » pt wrz 04, 2009 9:38 pm

Koledzy, czy do pompy sprzęgła mogę użyć taki sam płyn jak do układu wspomagania ?

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 04, 2009 9:39 pm

prego pisze:Koledzy, czy do pompy sprzęgła mogę użyć taki sam płyn jak do układu wspomagania ?
pod warunkiem że to jest DOT-4 i jest płynem hamulcowym i masz go też ww wspomaganiu kierownicy to tak :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

prego
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 02, 2009 6:16 pm
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: prego » pt wrz 04, 2009 9:49 pm

lbl78 pisze:
prego pisze:Koledzy, czy do pompy sprzęgła mogę użyć taki sam płyn jak do układu wspomagania ?
pod warunkiem że to jest DOT-4 i jest płynem hamulcowym i masz go też ww wspomaganiu kierownicy to tak :)21
O to nie wiedziałem :) Dzięki za info :) Czy koniecznie powinien być DOT 4 - w układzie hamuclowym mam DOT 3 (wg. książki) ?

Nissan Patrol GR Y60, 1995r., 2.8 turbo diesel

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pt wrz 04, 2009 9:54 pm

w górę możesz zmieniać..
jak masz tam dot3 to znaczy, że dawno nikt nic nie ruszał w hamulcach... zmień płyn

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 04, 2009 9:58 pm

Mroczny pisze:w górę możesz zmieniać..
jak masz tam dot3 to znaczy, że dawno nikt nic nie ruszał w hamulcach... zmień płyn
teoretycznie dalej można kupić DOT-3 u mnie na stacji benzynowej na przykład :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

prego
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 02, 2009 6:16 pm
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: prego » pt wrz 04, 2009 10:00 pm

Mroczny pisze:w górę możesz zmieniać..
jak masz tam dot3 to znaczy, że dawno nikt nic nie ruszał w hamulcach... zmień płyn
Ostatnio wlasnie wymienialem plyn hamulcowy - ale kupilem DOT 3 i na taki tez wymienilem :)

Z zakupem DOT-3 nie miałem najmniejszego problemu :)

Myślałem, że to konieczne, aby było zgodnie z książką oraz informacją na zakrętce od zbiorniczka płynu hamulcowego :)

A czy do pompy sprzęgła mogę zalać DOT-3 ?, gdyż zostało mi jeszcze 500ml nowego płynu :) Czy lepiej tak jak pisze kolega DOT-4 ?

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 04, 2009 10:03 pm

prego pisze:
Mroczny pisze:w górę możesz zmieniać..
jak masz tam dot3 to znaczy, że dawno nikt nic nie ruszał w hamulcach... zmień płyn
Ostatnio wlasnie wymienialem plyn hamulcowy - ale kupilem DOT 3 i na taki tez wymienilem :)

Z zakupem DOT-3 nie miałem najmniejszego problemu :)

Myślałem, że to konieczne, aby było zgodnie z książką oraz informacją na zakrętce od zbiorniczka płynu hamulcowego :)

A czy do pompy sprzęgła mogę zalać DOT-3 ?, gdyż zostało mi jeszcze 500ml nowego płynu :) Czy lepiej tak jak pisze kolega DOT-4 ?
DOT-4 kupisz wszędzie w razie jakiejkolwiek awarii DOT-3 już nie koniecznie :)2
warto sobie ujednolicić płyny ustrojowe w samochodzie :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » ndz wrz 06, 2009 9:27 pm

krzychooxxx pisze:jak dobrze wydac 20 tys na patrola long podwyzszonego kola min 33" bez wyciagarki.
wstawilem wczoraj ten temat na forum ale chyba ktos go wyrzucil :(
dzieki za sugestie na temat czego unikac itp
strona główna-> nissanFAQ -> co sprawdzić przed kupnem
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Myke » czw wrz 10, 2009 4:45 pm

Koledzy,Obywatele, Towarzysze...
Czy i Jak w Terrano I reguluje sie pedal sprzegla. Bierze bardzo nisko, trzeba wcisnac az do podlogi przy zmianie biegow. A przy ruszaniu szarpie. Zastanawiam sie czy to pedal czy sprzeglo juz przeszlo na emeryture ... :)11 :)11
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

Awatar użytkownika
Wojtek Bratford
 
 
Posty: 260
Rejestracja: czw mar 15, 2007 11:57 am
Lokalizacja: 4x4.radom.pl
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek Bratford » czw wrz 10, 2009 5:28 pm

99 % stawiałbym na sprzęgło skoro szarpie przy ruszaniu.
Z pewnością kończy się tarcza ale zalecałbym wymianę kompletu czyli tarcza+docisk+łożysko.
Znajdziemy drogę albo ją wytyczymy...
white GR & black D22 4x4.radom

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Myke » czw wrz 10, 2009 5:53 pm

A to obowiazkowo ze komplet, niechce mi sie 3 razy samochodu rozbierac. Tez tak podejzewalem bo pomimo trudnosci ze zmiana biegow (wcisniecie pedalu do podlogi) to po wcisnieciu pedalu do polowy w czasie jazdy powoduje jednak :)9 uslizg sprzegla ...
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: martii » czw wrz 10, 2009 10:44 pm

co do sprzegielek, to wypiecie w cale nie wymaga cofania, jak zmienisz na 4x2 sprawne sprzegielko wypie sie i do tylu i do przodu, tam jest tylko zwyklu mechanizm przesuwajacy wieloklin, wal i poloski nie beda w ruchu i mechanizm sie cofnie rozpinajac sprzegielko

zeby sprawdzic co jest warte uzywane, trzeba je wymyc i najlepiej rozebrac, najwazniejsza jest 1wsza przekladka z 2ma garbami, a dokladnie jej 4ry wypusty chodzace po korpusie, jak sa przytarte bedzie sie klinowac w pozycji zapiete
a strzaly, pukanie i pierdykniecie beda z drugiego ktore tez szybko j..ebnie :D

co do niegatywnych stron jezdzenia na zapietych, w dupe dostaje lozysko i simering ataku, po to kola napedzaja wal, pojezdzic tak sobie mozna jezeli bierzemy sie za remont mostu, lub mamy kawalek czarnego do nastepneo blota, ale na stale nie polecam, najpierw zrobi sie maly luzik wzdluzny ataku, pozniej wiekszy, az do takiego ze zacznie walic olejem z simeringu rozwalajac przy okazji lozyska

i zawsze dysyskusja ile smaru w sprzegielko...
w automat daje do oporu, bo:
udparnia w duzym stopniu na wode
nie ma uja we wsi zeby smar stawial opor przy zapinaniu i rozpinaniu, poprostu nie te sily, chyba ze ktos pakuje smar armatni :lol: , mase poliuretanowa lub smole
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 11, 2009 1:15 am

martii pisze: co do niegatywnych stron jezdzenia na zapietych, w dupe dostaje lozysko i simering ataku, po to kola napedzaja wal, pojezdzic tak sobie mozna jezeli bierzemy sie za remont mostu, lub mamy kawalek czarnego do nastepneo blota, ale na stale nie polecam, najpierw zrobi sie maly luzik wzdluzny ataku, pozniej wiekszy, az do takiego ze zacznie walic olejem z simeringu rozwalajac przy okazji lozyska
taaaaaa :)21 może bym i w to uwierzył, gdyby mój samochód od 20 lat nie jeździł na stałych zabierakach :wink: nie ma lekko i kilometrów mało też nie robi, co do stanu mostu nie jest on gorszy niż podobne ze sprzęgiełkami :wink: natomiast stan wału przedniego jest o wiele lepszy :)21
zresztą gdyby to było takie be to Nisan by raczej by tego nie zakładał do najbardziej obciążonych samochodów :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość