...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pt wrz 11, 2009 5:57 am

co więcej... kręcący się wał dłużej żyje niż ten wiszący i podlegający obciążeniom udarowym

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: martii » pt wrz 11, 2009 8:14 am

pod warunkiem ze kontrolujesz wszelkie luzy
ale 90% parchow jezdzi dopuki nie padnie i nikt nie sprawdza czy lozyska ataku nie maja luzu lub co wogole w moscie plywa a pozniej placz

bo jak dostana luz, to jezdzac stale na spietych sprzegielkach, walek atakujacy bedzie robil za mlotek udarowy samoczynnie sie wykanczajac

a to, ze cos nieuzywane szybciej sie psuje niz jakby stalo to macie w 100% racje, nawet jak ktos wiekszosc spedza na czarnym, to zapiecie napedow i zrobienie co pareset km malego smarowania powinno nawykiem wrodzonym
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: cordoba_2004 » pt wrz 18, 2009 7:23 am

http://www.offroad-forum.de/viewtopic.p ... c&start=15
może komuś się ten temat spodoba
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 18, 2009 10:54 am

mały problemik mi tu się stał :-?
po naprawie (wszystkich) mocowań budy z ramą :)21 podniosłem delikatnie budę (2cm)
teraz wrażenia: samochód jest o wiele twardszy, jakby miał kołki a nie sprężyny, po zakrętach i po drodze jeździ się świetnie,
natomiast nierówności drogi czuć w zębach :)21 nie ma płynnego wybierania jak dawniej :wink: pojawiły się też dziwne wibracje a te co były się nasiliły :)21 zawieszenie podczas przejazdu przez dziury słychać bardziej :wink:
czy to możliwe że umierające mocowania dawały dodatkową amortyzację ?? :o
czy też coś przekombionwałem i źle zrobiłem ?? :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pt wrz 18, 2009 11:40 am

Nie skręciłeś czasem za mocno? :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 18, 2009 12:33 pm

N2O pisze:Nie skręciłeś czasem za mocno? :)21
hmmm trudno powiedzieć co jest za mocno ale dokręcałem spokojnie ręką (jedną :)21 ) leżąc pod autem :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pt wrz 18, 2009 12:41 pm

Ale gumki włożyłeś?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 18, 2009 12:44 pm

N2O pisze:Ale gumki włożyłeś?
:)21
nie dość że poduszki :)21 , to jeszcze krążki z erthalonu :-?
popuszcze zobacze co to da :)2 :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pt wrz 18, 2009 5:07 pm

pewnie jak naprawiałeś te mocowania to nie dotrzymales reżymu technologicznego i wyszły Ci różne wysokości.. Dokręcając uczyniłes fajne naprężenia i masz efekty. Poobserwuj sobie szczeliny drzwiowe i okienne oraz miejsca łączenia słupków na okoliczność gustownych perforacji
:)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 18, 2009 5:14 pm

Mroczny pisze:pewnie jak naprawiałeś te mocowania to nie dotrzymales reżymu technologicznego i wyszły Ci różne wysokości.. Dokręcając uczyniłes fajne naprężenia i masz efekty. Poobserwuj sobie szczeliny drzwiowe i okienne oraz miejsca łączenia słupków na okoliczność gustownych perforacji
:)21
problem z dotrzymaniem reżimów był taki że kilku mocowań już nie było :)21 naprężenia na pewno są :)21 i ich nie zlikwiduje, zwłaszcza że autko już swoje przeszło i buda nie taka już prosta :)21
@N2O :)2 popuszczanie przykręcanie delikatnie pomogło, niestety nie do końca ;) myślę że trzeba będzie pojeździć chwile niech się "ułoży" :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: AndGaz » pt wrz 18, 2009 9:05 pm

pytanie do szanownego grona:

- chodzi o Y61 - TYLNY LEWY łącznik stabilizatora - jakiś hydrauliczny

czy ktoś zastępował czymś innym a jeśli już to czym ? i co? i jak?

proszę o pomoc
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pt wrz 18, 2009 9:14 pm

Można odciąć zużyty i przyspawać końcówkę od nowego. :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 18, 2009 9:36 pm

Mroczny pisze:pewnie jak naprawiałeś te mocowania to nie dotrzymales reżymu technologicznego i wyszły Ci różne wysokości..
BTW możliwe jest nierówna wysokość poduszek?? bo przy spawaniu to co najwyżej różnica 1-2mm na takiej odległości powinno się zgubić :-?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pt wrz 18, 2009 9:59 pm

Oryginalnie śruby są tam z tulejkami czy bez?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » pt wrz 18, 2009 10:08 pm

N2O pisze:Oryginalnie śruby są tam z tulejkami czy bez?
z tulejkami, tulejki na 100% nie wystają poza poduszki :wink: jeśli o to ci chodzi
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pt wrz 18, 2009 10:28 pm

A tulejki nie są tam po to aby za mocno nie skręcić? Poza tym stare poduszki pewnie są już wygniecione.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
jachu.ka
 
 
Posty: 126
Rejestracja: sob paź 04, 2008 9:46 pm
Lokalizacja: Bray

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: jachu.ka » sob wrz 19, 2009 2:05 am

nie wiem gdzie pytać, pytam tu: jadę jutro oglądać terrano jedynkę 2.7TD w automacie. manuala brałbym w sumie w ciemno, temu automatu jakoś nie wierzę jak psu. jak go sprawdzić czy w dobrym stanie jest?

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » sob wrz 19, 2009 6:00 am

przejedź się
ma przerzucać w miare miękko, kickdown ma dzialać, olej ma byc niesmierdzący, skrzynia cicha i sucha

pojeździj po prostu - jak sie nagrzeje i zacznie ciągnąć.. olej

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » sob wrz 19, 2009 2:28 pm

reeb pisze:drążek kierowniczy...
zabłysnął i powiedział co wiedział...
Jesli juz chcesz sie wymadrzyć to jest to drążek kierowniczy wzdłużny
Takiego okreslenia uzywa się w nomenklaturze dla drążka idacego od wasa w przeciwieństwie do drązka który łączy zwrotnice zwanego poprzecznym.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Rusek » pn wrz 21, 2009 10:38 am

Krótkie pytanie, co moze być przyczyną tego, że po nocy na zimnym silniku dłuuugo (7-8 sek) czeka sie na ciśneinei oleju. Potem jak już je złapie to rosnie do 4 barów po czym po nagrzaniu pracuej w zakresie 2 - 4 bary.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pn wrz 21, 2009 10:40 am

wiek

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » pn wrz 21, 2009 10:56 am

Rusek pisze:Krótkie pytanie, co moze być przyczyną tego, że po nocy na zimnym silniku dłuuugo (7-8 sek) czeka sie na ciśneinei oleju. Potem jak już je złapie to rosnie do 4 barów po czym po nagrzaniu pracuej w zakresie 2 - 4 bary.
Jakie masz obroty po odpaleniu?
Może masz za niskie obroty? Moze winna jest swieca zarowa bo nie odpala równo na wszystkie garnki?
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Rusek » pn wrz 21, 2009 11:00 am

mayer pisze:
Rusek pisze:Krótkie pytanie, co moze być przyczyną tego, że po nocy na zimnym silniku dłuuugo (7-8 sek) czeka sie na ciśneinei oleju. Potem jak już je złapie to rosnie do 4 barów po czym po nagrzaniu pracuej w zakresie 2 - 4 bary.
Jakie masz obroty po odpaleniu?
Może masz za niskie obroty? Moze winna jest swieca zarowa bo nie odpala równo na wszystkie garnki?
Fakt, że po odpaleniu oborty są trochę niskie, ale silnik pali dosłownie z półobrtou.

Zastanawiam sie, czy tam poprostu coś się nie zacina itp.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pn wrz 21, 2009 12:14 pm

Może olej z filtra wraca się do miski. :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » śr wrz 23, 2009 9:27 am

Witam szanownych Kolegów . Rozbieralem mosty w Patrolu Y60 z silnikiem 2,8 , blokada Lsd , auto z Belgii i co dziwne przelozenia w mostach 37:9 , czyli 4,11 ( katalogowo powinno być 37:8 czyli 4,6 ). Z przodu i z tyłu , fabrycznie, nigdy nie kombinowane . Możliwe że były takowe wersje , lub czy ktoś spotkał się juz z takim przypadkiem? Czy przy kołach 33 calowych będzie duże zamulenie silnika ?
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości