
...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Otwórz korek, rozgrzej silnik, po ostygnięciu dolej płynu, zamknij korek.


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
HI.
Uwaga, nowy jestem (pisarz), bo forum czytam od kilku miesięcy, przed i po zakupie Y60.
Szacun, bo wiele się od Was nauczyłem i pomogło mi to wiele razy w przeglądzie, naprawie czy codziennej eksploatacji auta.
Może i się powtarzam, ale uważam że to auto jest:
- może i niezbyt atrakcyjny wygląd,
- może i nie ekonomiczne,
- może i nie wyścigówka
....ale ma w sobie to coś, że zasłużyło u mnie na "dożywocie"...
W tej chwili potrzebuje od Was informacji, może potwierdzenia na temat łożysk przedniego mostu. Z odgłosów jakie się wydobywają ( stuki na nierównościach), przy włączonym napędzie ( pracująca półoś) wnioskuje, (a sądzę że poprawnie) - że posypało się łożysko igiełkowe półosi ( półoś-piasta).
Może i nie mam racji, ale zdecydowałem na zakup łożysk w zamienniku i wytypowałem łożyska o oznaczeniu i wymiarach:
- łożysko igiełkowe półoś-piasta – HK 3516 35x42x16
- łożysko zwrotnicy - 30304 ZKL 20x52x16.25
- łożysko wewnętrzne piasty - LM 501349/310 NACHI 41.27X73.43X19.55
- łożysko wewnętrzne piasty - 30209 45x85x20.75
I tu do Was pytanie, czy dobrze???
Wymiana we własnym zakresie wydaje się do ogarnięcia ( przy średnich warunkach warsztatowych) ale może macie jakieś doświadczenia, co może mnie zaskoczyć???
Za wszelkie uwagi, porady serdecznie dziękuję.
P.S Zamówiłem już te, które widnieją powyżej....się pożyje, się zobaczy...
Jakby kogoś interesowało - 2 łożyska piasty, igiełkowe półosi i 1szt zwrotnicy - 202zł - wszystkie firmy NACHI.
Co Wy na to, dobrze zrobiłem, czy jednak w błoto...kasa.
Pozdr.
pincz-off
Uwaga, nowy jestem (pisarz), bo forum czytam od kilku miesięcy, przed i po zakupie Y60.
Szacun, bo wiele się od Was nauczyłem i pomogło mi to wiele razy w przeglądzie, naprawie czy codziennej eksploatacji auta.
Może i się powtarzam, ale uważam że to auto jest:
- może i niezbyt atrakcyjny wygląd,
- może i nie ekonomiczne,
- może i nie wyścigówka
....ale ma w sobie to coś, że zasłużyło u mnie na "dożywocie"...

W tej chwili potrzebuje od Was informacji, może potwierdzenia na temat łożysk przedniego mostu. Z odgłosów jakie się wydobywają ( stuki na nierównościach), przy włączonym napędzie ( pracująca półoś) wnioskuje, (a sądzę że poprawnie) - że posypało się łożysko igiełkowe półosi ( półoś-piasta).
Może i nie mam racji, ale zdecydowałem na zakup łożysk w zamienniku i wytypowałem łożyska o oznaczeniu i wymiarach:
- łożysko igiełkowe półoś-piasta – HK 3516 35x42x16
- łożysko zwrotnicy - 30304 ZKL 20x52x16.25
- łożysko wewnętrzne piasty - LM 501349/310 NACHI 41.27X73.43X19.55
- łożysko wewnętrzne piasty - 30209 45x85x20.75
I tu do Was pytanie, czy dobrze???
Wymiana we własnym zakresie wydaje się do ogarnięcia ( przy średnich warunkach warsztatowych) ale może macie jakieś doświadczenia, co może mnie zaskoczyć???
Za wszelkie uwagi, porady serdecznie dziękuję.
P.S Zamówiłem już te, które widnieją powyżej....się pożyje, się zobaczy...
Jakby kogoś interesowało - 2 łożyska piasty, igiełkowe półosi i 1szt zwrotnicy - 202zł - wszystkie firmy NACHI.
Co Wy na to, dobrze zrobiłem, czy jednak w błoto...kasa.
Pozdr.
pincz-off
Ostatnio zmieniony śr paź 14, 2009 3:20 pm przez pinczoff, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wojtek Bratford
-
- Posty: 260
- Rejestracja: czw mar 15, 2007 11:57 am
- Lokalizacja: 4x4.radom.pl
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
W D22 zaszwankowała mi zmieniarka CD.
Niby coś tam próbuje mieszać wewnątrz jak włączam ale po chwili
milknie i wyświetla komunikat "cd error"..To fabryczna zmieniarka Nissana na 6 płyt.
Dodam,że płyt też nie chce oddać
Spotkał się ktoś z takim tematem? Jakaś konstruktywna podpowiedź jak się do tego zabrać
Z góry dziękuję za pomoc.
Niby coś tam próbuje mieszać wewnątrz jak włączam ale po chwili
milknie i wyświetla komunikat "cd error"..To fabryczna zmieniarka Nissana na 6 płyt.
Dodam,że płyt też nie chce oddać

Spotkał się ktoś z takim tematem? Jakaś konstruktywna podpowiedź jak się do tego zabrać

Z góry dziękuję za pomoc.
Znajdziemy drogę albo ją wytyczymy...
white GR & black D22 4x4.radom
white GR & black D22 4x4.radom
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
prowokacja ? 

Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
ja nigdy tego nie robiąc wcześniej - latem zrobiłem w 2 dni włącznie z regeneracją kul ,ale cieplo było, najtrudniej co mi szlo to zdejmowanie drażków kierowniczychpinczoff pisze:HI.
Uwaga, nowy jestem (pisarz), bo forum czytam od kilku miesięcy, przed i po zakupie Y60.
Szacun, bo wiele się od Was nauczyłem i pomogło mi to wiele razy w przeglądzie, naprawie czy codziennej eksploatacji auta.
Może i się powtarzam, ale uważam że to auto jest:
- może i niezbyt atrakcyjny wygląd,
- może i nie ekonomiczne,
- może i nie wyścigówka
....ale ma w sobie to coś, że zasłużyło u mnie na "dożywocie"...
W tej chwili potrzebuje od Was informacji, może potwierdzenia na temat łożysk przedniego mostu. Z odgłosów jakie się wydobywają ( stuki na nierównościach), przy włączonym napędzie ( pracująca półoś) wnioskuje, (a sądzę że poprawnie) - że posypało się łożysko igiełkowe półosi ( półoś-piasta).
Może i nie mam racji, ale zdecydowałem na zakup łożysk w zamienniku i wytypowałem łożyska o oznaczeniu i wymiarach:
- łożysko igiełkowe półoś-piasta – HK 3516 35x42x16
- łożysko zwrotnicy - 30304 ZKL 20x52x16.25
- łożysko wewnętrzne piasty - LM 501349/310 NACHI 41.27X73.43X19.55
- łożysko wewnętrzne piasty - 30209 45x85x20.75
I tu do Was pytanie, czy dobrze???
Wymiana we własnym zakresie wydaje się do ogarnięcia ( przy średnich warunkach warsztatowych) ale może macie jakieś doświadczenia, co może mnie zaskoczyć???
Za wszelkie uwagi, porady serdecznie dziękuję.
Pozdr.
pincz-off
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam,
Problemik nie zasługuje na oddzielny topic, więc tu:
Na ile sensowne i opłacalne jest regenerowanie przedniego czopa wałka głównego (zdawczego) w skrzyni Patrola 160. Wysypało się łożysko igłowe pomiędzy nim, a wałkiem sprzęgłowym i zmasakrowało powierzchnię wzmiankowanego czopa (o dziwo, bieżnia zewnętrzna w wałku sprzęgłowym jest OK). Na razie podmieniłem skrzynię na rezerwową i jeżdżę, ale chcę tamtą doprowadzić do stanu używalności. A zatem - czy ma sens taka regeneracja czy raczej szukać drugiego wałka (nowego bądź używki) - może ktoś z Kolegów ćwiczył ten temat
?
pzdr.
Problemik nie zasługuje na oddzielny topic, więc tu:
Na ile sensowne i opłacalne jest regenerowanie przedniego czopa wałka głównego (zdawczego) w skrzyni Patrola 160. Wysypało się łożysko igłowe pomiędzy nim, a wałkiem sprzęgłowym i zmasakrowało powierzchnię wzmiankowanego czopa (o dziwo, bieżnia zewnętrzna w wałku sprzęgłowym jest OK). Na razie podmieniłem skrzynię na rezerwową i jeżdżę, ale chcę tamtą doprowadzić do stanu używalności. A zatem - czy ma sens taka regeneracja czy raczej szukać drugiego wałka (nowego bądź używki) - może ktoś z Kolegów ćwiczył ten temat

pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jak jest z awaryjnoscią Terrano II ? , slyszalem raczej niepochlebne opinie , co mnie troszke dziwilo ? Bardzo mi sie to auto podoba , ale jak mam wiecej lezec pod, niz jezdzic to podziekuje 

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Rysiek24 pisze:Jak jest z awaryjnoscią Terrano II ? , slyszalem raczej niepochlebne opinie , co mnie troszke dziwilo ? Bardzo mi sie to auto podoba , ale jak mam wiecej lezec pod, niz jezdzic to podziekuje
jak nie chcesz leżeć pod tyranem to zaprowadź do ASO

pod każdym autem trza leżeć chyba że masz kanał to nie musisz.
Nissan Terrano 3,0 2003
HONDA CRV III 2,0
MAVERICK long 31" 2,7 TD
MUSCEL M461 300D
HONDA CRV III 2,0
MAVERICK long 31" 2,7 TD
MUSCEL M461 300D
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
ASSSSOWojtek Bratford pisze: ...
Z góry dziękuję za pomoc.

te typy taka maja, zwlaszcza gdy probuje sie wcisnac rzeczona CD zanim toto sie tam wewnetrznie na zmiane przygotuje...
chyba mieli sporo reklamacji/uszkodzen skoro to byla jedyna rzecz o ktorej raczyli mnie poinstruowac przy odbiorze w sloonie

..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."
Sun Tzu
Sun Tzu
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Ma ktoś wiedzę na temat jakości , (twardości) zestawu polibuszy do y60 Superpro vs OME
.

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
wie ktos moze czy drazki reakcyjne od T2 sa takie same jak w T1 ?
TOITOI J95 D4D 2002
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
iskra69 pisze:Ma ktoś wiedzę na temat jakości , (twardości) zestawu polibuszy do y60 Superpro vs OME.
Na Superpro jeżdżę około 2 lat 30tys km (w tym sporo poza drogą - i lżej i całkiem grubo, także ściganie...) i nic złego się nie dzieje.




Niestety o OME nic nie wiem...

Pzdr!
Y60 long z bezwzględnym minimum... nie sprzętem to talentem!
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Dzięki . Ps może ktoś wypowie się o OMEdeja pisze:iskra69 pisze:Ma ktoś wiedzę na temat jakości , (twardości) zestawu polibuszy do y60 Superpro vs OME.
Na Superpro jeżdżę około 2 lat 30tys km (w tym sporo poza drogą - i lżej i całkiem grubo, także ściganie...) i nic złego się nie dzieje.![]()
![]()
![]()
![]()
Niestety o OME nic nie wiem...![]()
Pzdr!

GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam
Dziś robiłem mały przegląd przed zimą i odkryłem , że mam świece żarową w dolocie
Problem jest taki ,że nie nagrzewa się tak jak powinna podczas odpalania silnika.
Sprawdziłem ją tak bezpośrednio pod 24V nagrzewa się do czerwoności po 15s.
Co mogę sprawdzić aby przywrócić jej sprawność w orginalnej instalacji?
Czy lepiej zrobić sobie na osobny przycisk przez przekaźnik?
Jaki dać bezpiecznik w "nowej" instalacji której zastosowanie bardziej mi się widzi?
Świeca ma ok 1cm średnicy i z , bo ja wiem, 8 długości.


Dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam

Dziś robiłem mały przegląd przed zimą i odkryłem , że mam świece żarową w dolocie

Problem jest taki ,że nie nagrzewa się tak jak powinna podczas odpalania silnika.
Sprawdziłem ją tak bezpośrednio pod 24V nagrzewa się do czerwoności po 15s.
Co mogę sprawdzić aby przywrócić jej sprawność w orginalnej instalacji?
Czy lepiej zrobić sobie na osobny przycisk przez przekaźnik?
Jaki dać bezpiecznik w "nowej" instalacji której zastosowanie bardziej mi się widzi?
Świeca ma ok 1cm średnicy i z , bo ja wiem, 8 długości.


Dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam
W160 SD33T 1987 dobry rocznik
MT 33x12,5

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Podgrzewacz na filtrze paliwa też masz?
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
W160 SD33T 1987 dobry rocznik
MT 33x12,5

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Ja nie mam niestety oryginalnej instalacji elektrycznej więc nie wiem jak to podłączyć, ta świeca jak już to potrzebna tylko aby podgrzać powietrze przed rozruchem tak jak świece żarowe podgrzewają komory spalania. U mnie jest jeszcze jakiś podgrzewacz na filtrze paliwa ale też nie podłączony. Być może ta świeca pełni rolę opornika podczas procesu dogrzewania po rozruchu.


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jeśli tak by było to mogę spalić zwykłe świece jak będzie odpięta( a teraz jest
) ?
Zobaczę jak rano zapali bez niej.
http://nissan4u.com/parts/patrol_r/el_1 ... tration_1/
Edit:
Po odpięciu tej świecy zanika dogrzewanie świec "podstawowych".
Przez 5-6s świece dostają 24V , gdy gaśnie kontrolka ich grzania napięcia brak.
Normalnie po grzaniu napięcie spada do 12V na 30s lub dłużej gdy jest niższa temperatura.

Zobaczę jak rano zapali bez niej.
http://nissan4u.com/parts/patrol_r/el_1 ... tration_1/
Edit:
Po odpięciu tej świecy zanika dogrzewanie świec "podstawowych".
Przez 5-6s świece dostają 24V , gdy gaśnie kontrolka ich grzania napięcia brak.
Normalnie po grzaniu napięcie spada do 12V na 30s lub dłużej gdy jest niższa temperatura.
W160 SD33T 1987 dobry rocznik
MT 33x12,5

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Pany, była w Polandzie akcja serwisowa wymieniania Zd30?
Od kiedy wychodziły w stocku 8 - litrowe miski olejowe?
Od kiedy wychodziły w stocku 8 - litrowe miski olejowe?
tel: 600298546
- Don Corleone
- Posty: 491
- Rejestracja: wt lut 27, 2007 8:41 pm
- Lokalizacja: Gdzieś w górach
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Może jakiś kolega mi wklei fotke kolumny kierowniczej od GR z zaznaczeniem gdzie dać cisnienie z pompy a gdzie jest powrót do zbiorniczka???
Dziękuje
Dziękuje
Defender 110 

- krzysiek.g24
-
- Posty: 126
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
- Lokalizacja: Łochów
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam
Przeprowadziłem kompletny remont patrola w związku z czym cała instalacja była wyciągnięta. Teraz juz praktycznie wszystko jest poskładane i z całej elektryki zginęły mi kierunkowskazy tak jakby nie było + przy stacyjce, w bezpiecznikach wszystko ok. Czy ma ktoś może schemat instalacji? Lub przynajmniej podpowiedzcie mi gdzie znajdę przerywacz od kierunkowskazów.
pozdro
Przeprowadziłem kompletny remont patrola w związku z czym cała instalacja była wyciągnięta. Teraz juz praktycznie wszystko jest poskładane i z całej elektryki zginęły mi kierunkowskazy tak jakby nie było + przy stacyjce, w bezpiecznikach wszystko ok. Czy ma ktoś może schemat instalacji? Lub przynajmniej podpowiedzcie mi gdzie znajdę przerywacz od kierunkowskazów.
pozdro
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
sprawdź wtyczunie do awaryjnych czy jest spięta ( ta pod nawiewami ukryta) bardzo często ludzie po całym aucie kierunków szukają a ona rozpięta sobie dyndakrzysiek.g24 pisze:Witam
Przeprowadziłem kompletny remont patrola w związku z czym cała instalacja była wyciągnięta. Teraz juz praktycznie wszystko jest poskładane i z całej elektryki zginęły mi kierunkowskazy tak jakby nie było + przy stacyjce, w bezpiecznikach wszystko ok. Czy ma ktoś może schemat instalacji? Lub przynajmniej podpowiedzcie mi gdzie znajdę przerywacz od kierunkowskazów.
pozdro

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- krzysiek.g24
-
- Posty: 126
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
- Lokalizacja: Łochów
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
awaryjne są podłączone, obawiam się że przy wycinaniu 4 alarmów założonych przez poprzednich właścicieli nie zlutowałem jakiegoś przewodu albo źle zaizolowałem czy coś, tylko nie zbyt chce mi się znowu ściągać całą dechę
- krzysiek.g24
-
- Posty: 126
- Rejestracja: sob kwie 26, 2008 6:01 pm
- Lokalizacja: Łochów
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
problem rozwiązany, jeden przewód był przerwany
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Jak są podzielone sekscje w pompie hamulcowej w RD28T?
1. tylni prawy i przedni lewy
2. tylni lewy i przedni prawy
?
1. tylni prawy i przedni lewy
2. tylni lewy i przedni prawy

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości