Klub Wyznawców RD28T,RD28

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » śr gru 09, 2009 9:44 pm

Na obiad dzisiej se zagotowałem naraz 3 termostaty z termometrem .Jeden stary nissan i dwa nowe nippartsy.I powiem Wam dziatkowie mili , że ni chu chu każdy robi co innego :o .Tak że przepływ płynu w każdym z termostatów jest inny i oprócz wisko i zamulonej chłodnicy jest to kolejna zmienna układanki pt. rd28t ech...
Chyba kamere termowizyjną trzeba kupić ...
Zapytam jeszcze bez większej nadzieji na odpowiedź :
Czy kiedykolwiek ,ktokolwiek majstrował przy kalibrach otworków uszczelki pod głowica bo ja się nie odważyłem.Może przy następnym wybuchu ... :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: martii » czw gru 10, 2009 8:43 am

tylko ze zwiekszenie otworu np w przypadku uszczelki metalowej ajusa nic Ci nie da, otwory sa wieksze niz dziury w bloku i glowicy

a jak sie ma Twoja pompa wody?

mojemu sztruclowi jeszcze nie udalo sie wyjsc poza polowe, teraz po silnika dodatkowo potraktowalem chlodnice pod cisnieniem od srodka i efekt byl zupelnie inny niz wezem ogrodowym i jakimis srodkami do czyszczenia, wyleciala fontanna kamienia i innych syfow, a to raczej nie mozliwe zeby tyle tego nazbieralo sie od czerwca, bo wtedy tez czyscilem, tymbardziej ze przez ten okres do listopada parch stal na warsztacie i zrobil moze z 500km w trakcie przebudowy.
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » czw gru 10, 2009 1:45 pm

Pokaż mi foto takiej uszczelki która ma otwory chłodzace większe niż kanały blok/głowica .Coś to mi sie wydaje że jesteś mylnym błędzie. :roll:
Wyczytałem na jakichś forach v8 w USA że modyfikacje kalibrów otworków mogą mieć zgubne skutki.Pozornie zwiększa się chłodzenie a w rzeczywistosci zaburza się policzony przepływ i silnik się grzeje.
Co do płukania chłodnicy to ogólnie w moim układzie jakoś strasznie dużo syfu nie było.A pod ciśnieniem to niby jak płukałeś?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: martii » czw gru 10, 2009 3:20 pm

przy robieniu silnika wszelkie graty typu kolektory chlodnica zabralem na wycieczke do myjni i potraktowalem myjka

wnetrze chlodnicy poprzez otwory wodne, razem z proszkiem czy aktyna piana czy cokolwiek oni tam podaja, a pozniej jak juz przestalo leciec rude plukanie woda i koniec
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: kuba500 » wt lis 23, 2010 11:41 pm

odświeżę temat :wink:
moja rada dla tych co mają pierwsze objawy szczęzłej uszczelki lub głowicy coby nie czekać aż się problem zacznie powiększać tylko odrazu rzut czapki :wink:
w moim przypadku było tak że przez dwa lata było wszystko git z temperaturą nigdy nie było problemu , nigdy nie przekroczyła więcej niż kawałek za pół skali ale od pewnego momentu przy dużym obciążeniu zaczął przerzucać płyn do wyrównawczego i lekko bombelkować.Zacząłem od wymiany korka i termostatu co nic nie zmieniło w objawach, po czym szybka decyzja zrzut czapki i okazało się że głowica była dobra tylko uszczelka zaczęła przepuszczać
jak przez pięć lat czapka mi nie podskoczy znaczy że silnik git tylko trzeba dbać zawczasu a jak się powtórzy to zmieniam na benzin :)21
oczywiście sprawy podstawowe typu drożność chłodnicy , wisko itd pilnowane na bieżąco :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: AHB » pn lut 06, 2012 3:01 pm

Wydaje się to być odpowiednie miejsce. Niniejszym odświeżam. Lubię ten silnik. Niestety i w moim GRacie nastąpiło BUM. Troche uprzedzam fakty, bo głowica jeszcze nie zdjęta i nie zdiagnozowana. Ojawy jednak klasyczne - ubywające chłodziwo, niestabilna temperatura, zimny nawiew itd.
Chodzi mi po głowie założenie głowicy z Y61 - obiło mi się o uszy, że niby coś tam zostało poprawione. Tylko niby co? Może nic? Może to intercooler i elektronika w Y61 powoduje, że głowica mniej dostaje w dupę, bo przecież nie przeniesienie vacumpompy. Pytanie: zrobił tak ktoś z Was? Dużo zmian? Rozumiem, że właśnie vacumpompę trzeba dokupić z Y61,tak? I co wówczas ze starą? Ma to sens?
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość