Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
Wojtek

- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Post
autor: Wojtek » śr sie 19, 2015 9:30 am
Ja pie...lę
A ten głuchy stukot - to jakiś olej tam jest ?
Na poważnie - szukaj Waćpan mostu, a co najmniej całej główki. Tylko zwróć uwagę na przełożenia, żeby się mosty nie rozjechały
@Ernil
Nie przypuszczałem, że metody z czasów zamierzchłych jeszcze ktoś zna ! Szacun za historyczna wiedzę

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
-
Patryk 160
-

- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Post
autor: Patryk 160 » śr sie 19, 2015 9:44 am
Wojtek pisze:....
@Ernil
Nie przypuszczałem, że metody z czasów zamierzchłych jeszcze ktoś zna ! Szacun za historyczna wiedzę

co to za wiedza, wszak to co pokazał to za gruby urobek i do tego celu sie nie nadaje

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
-
Wojtek

- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Post
autor: Wojtek » śr sie 19, 2015 9:58 am
Ale wie co... sosna na krótką metę, na wyjechanie za bramę, a dębina jak klient chce z 50km przejechać

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
-
kubanos
-

- Posty: 124
- Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm
Post
autor: kubanos » śr sie 19, 2015 10:05 am
Wojtek pisze:Ja pie...lę
A ten głuchy stukot - to jakiś olej tam jest ?
Na poważnie - szukaj Waćpan mostu, a co najmniej całej główki. Tylko zwróć uwagę na przełożenia, żeby się mosty nie rozjechały
@Ernil
Nie przypuszczałem, że metody z czasów zamierzchłych jeszcze ktoś zna ! Szacun za historyczna wiedzę

Ty

no debilem nie jestem

Olej jest. Most nie huczy i nic się nie dzieje takiego. Tylko stuk. Przy mocniejszym ruszeniu słychać..
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » śr sie 19, 2015 11:44 am
Pomimo raptem 31 lat udało mi się jakoś skorzystać z wiedzy przodków...
Do dzisiaj poczytuję sobie za największy komplement pewną obelgę wypowiedzianą przez idiotę - "ty byłeś przez wilki wychowany"

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
OlekGR

- Posty: 373
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 8:09 am
Post
autor: OlekGR » czw sie 20, 2015 7:26 am
kubanos pisze: Tylko stuk. Przy mocniejszym ruszeniu słychać..
A sprawdzales luzy na krzyzakach?
-
kubanos
-

- Posty: 124
- Rejestracja: ndz sty 29, 2012 6:53 pm
Post
autor: kubanos » czw sie 20, 2015 8:20 am
Tak.. właśnie wczoraj wyrwałem chwasta i założyłem nowy ten przy główce. Stary miał luz i to dość spory. Dziś tylko wał założę
-
iwan935
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: śr kwie 08, 2015 8:17 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: iwan935 » czw sie 20, 2015 11:58 am
siemka

pacjent to bomba zd30 z 2005,sprawny z nalatanymi 282 kkm

slepic egr ? czy zostawic w spokoju niech se pyrka, by sie nie obrazil na mnie i zdetonowal

pozdr
-
sicko82
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: wt kwie 24, 2012 1:09 pm
Post
autor: sicko82 » sob sie 22, 2015 5:55 pm
Szybkie pytanie do tych, co testowali: y60 długi 2.8 td nie dłubnięty. Mam zamiar zmienić opony: albo Maxxis Mudzilla 33/13.5/15, albo Maxxis Trepador Bias
35/12.5/15. Uciągnie wtedy ten motor całe auto, czy już na asfalcie trza będzie z reduktorem ruszać? No i w błocie będzie miał siłę obrócić kołami?
Pilnie wysłucham rad od tych, co przeżyli takie coś. Z góry dzięki za informacje.
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » sob sie 22, 2015 8:53 pm
Sprawy krótki Y60 rd28t radzi sobie przyzwoicie na Fedimie 37". Ale sprawny.
Niesprawny (czytaj zużyty) długi Y61 z 2.8 nie radzi sobie zbytnio nawet z 33x12,5

XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » sob sie 22, 2015 9:17 pm
Z fabrycznym rozmiarem też sobie nie radzi.

-
sicko82
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: wt kwie 24, 2012 1:09 pm
Post
autor: sicko82 » ndz sie 23, 2015 9:40 am
Silnik sprawny. Tylko zastanawiam się, czy w błocie jak będzie głębiej to da radę mielić kołami? No i po asfalcie jako tako żeby też się dało jeździć. Nie mówię, że po 140km, ale tych najwolniejszych żeby wyprzedzić.
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz sie 23, 2015 10:42 am
Ja się normalnie do 90 rozpędzałem, w ruchu miejskim poruszałem się bez problemów. Na trasie musisz trzymać obroty, żeby go górki nie pokonały (piąty bieg wtedy, kiedy jedziesz te 90 i jest płasko). Da się, ale trzeba znać ograniczenia. No i mi na tych oponach nie spalał mniej jak 20l. Średnia z wyjazdu do Rumunii to jakieś 18.5, ale w trasie taśtasiem jechane, a i tam bez katowania w błocie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
sicko82
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: wt kwie 24, 2012 1:09 pm
Post
autor: sicko82 » ndz sie 23, 2015 12:44 pm
O! Wielkie dzięki. czyli jechało to będzie

A co wydaje się lepsze lepsze: 33/13.5 czy 35/12.5?
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz sie 23, 2015 1:10 pm
Zależy do czego.
Pamiętaj, że szeroka guma uwydatni absolutnie każde niedociągnięcie w zawieszeniu, każde.
Dla mnie Patrol na mniejszym kole niż 35" nie ma sensu. To auto z tym silnikiem jedzie w terenie sensownie dopiero na dużym, agresywnym kole. W terenie typu UA, Bieszczady, mokry śnieg - Fedima 35x10,5x16 (czyli realne 37") to było optymalne rozwiązanie. Na wszystkim innym albo się wieszał, albo trzeba było pałować motor, albo nie mógł się dokopać do twardego. A tak to taśtasiem się jechało.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
sicko82
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: wt kwie 24, 2012 1:09 pm
Post
autor: sicko82 » ndz sie 23, 2015 1:47 pm
Trochę asfaltu i reszta błoto. Zawieszenie i Polibusze będą nowe. Ale ok, skuszę się jednak na te maxxis trepador biass 35/12.5. Wielkie dzięki za pomoc.
-
ernil
-

- Posty: 13146
- Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm
Post
autor: ernil » ndz sie 23, 2015 2:17 pm
Nie zakładaj polibuszy, to zrób jak należy i kup oryginalne tulejki.
A zamiast robić kosmiczny lift, to zrób 2-3 cale i tnij ile wlezie i tak zgnite na wylot nadkola.
Do tego nie zapomnij o tym, że lift wiąże się z regulowanymi wahaczami/panhardami, obniżeniem skrzyni itp itd.
I wtedy to ma szanse działać i jeździć bezpiecznie i komfortowo.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
-
sicko82
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: wt kwie 24, 2012 1:09 pm
Post
autor: sicko82 » pn sie 24, 2015 4:19 pm
Lift będzie 2 cale na dobinsonsie. Może do tego dojdą jakieś małe podkładki między budę a ramę. A temat jak zrobić poprawny lift przestudiowałem już kilka razy i będę robił tak, jak tam opisane. Kosmiczny lift mnie nie interesuje, bo to ma być auto i po bułki, i w błoto. Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi, każda rada cenna.
-
Takayuki
-

- Posty: 9210
- Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
- Lokalizacja: Nowa Sól
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Takayuki » pn sie 24, 2015 7:58 pm
Słuchaj ernila, mądrze gada o polibuszach. W Albanii był z nami ładny Patrol w tym roku, koła, V8, fajnie zabudowany cuda wianki, a jechał się dwa razy spawać bo twarde polibusze na wykrzyżu rozwaliły mocowanie. Ori tulejka gumowa jest specjalnie zrobiona, i mocne gięcie bez problemów wytrzymuje - u mnie już 140kkm z tego ~1/5 teren.
Problem jedyny, tylko trzeba dać ~200 za jedną... spokój - bezcenny

-
sicko82
- jestem tu nowy...

- Posty: 18
- Rejestracja: wt kwie 24, 2012 1:09 pm
Post
autor: sicko82 » śr sie 26, 2015 7:11 pm
Wszystkie zalecenia będę brał pod uwagę. Dzięki za odzew. Martwiłem się, czy motor uciągnie takie koła, a tu takie niespodzianki wychodzą

Ale dobrze wiedzieć, dzięki.
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » wt wrz 01, 2015 8:42 am
Pany pomóżcie jakie wymiary ma odpowietrznik zacisku hamulcowego w Y60? Ewentualnie z czego podejdzie?? Bo auto w górze, a się jeden wziął i upie..lił

Z góry dzięki

!
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
Wojtek

- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Post
autor: Wojtek » wt wrz 01, 2015 9:35 am
O ile pamiętam, to gwint taki jak w wężyku - M10x1.0 . Idę do garażu, pomierzę ale wrócę około 16.00.
Tu masz :
http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/225/108 ... M10x1.html
W dużym zestawie naprawczym FRENKIT'a są zapasowe, leżą na półce...
Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » wt wrz 01, 2015 10:36 am
oki wielkie dzięki, do 16-tej poczekam, bo potem biorę się za dziada

GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
-
Wojtek

- Posty: 2115
- Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E
Post
autor: Wojtek » wt wrz 01, 2015 4:25 pm
Właśnie wróciłem... zeszło dłużej - wstawiam LSD z przodu.
Pamiętałem dobrze, M10 x 1.0

Generalnie: NISSAN
..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..
-
boban22

- Posty: 734
- Rejestracja: pt wrz 11, 2009 9:46 pm
- Lokalizacja: Śląsk / Bieszczady :)
Post
autor: boban22 » wt wrz 01, 2015 7:41 pm
dzięki, właśnie skończyłem walczyć z zaciskami, tłoczkami, reperaturkami itd. mam dosyć, jeszcze raz dzięki
GR Y60 2.8 '95, IC , ExtremeTrekker II ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość