...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » pt gru 11, 2009 2:56 pm

Witam Wszystkich.

Coś mi się wydaje, że jaja się skończyły....Do wymiany łożyska ataku...przód :(
:)11. ( też mi prezent na święta...)
Może któryś z doświadczonych użytkowników Y60 przybliżyć mi utrudnienia związane z tą operacją???
Prosiłbym, jeżeli to możliwe jeszcze o podanie części, którę powinienem przygotować przed wymianą, abym nie został zaskoczony jakąś niespodzianką.
Jeżeli ktoś pamięta, proszę o podanie nr. katalogowych łożysk i niezbędnych uszczelniaczy...
Zima idzie, trzeba napędy mieć sprawne...w 100% ( tylko czasu brak na robotę...)

Za wszelkie porady, które pomogą mi przebnąć tą przeszkodę z góry dzięki!!!

/pinczoff/

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » sob gru 12, 2009 1:43 am

Witam.Mam pytanie do szanownego grona forumowego,a mianowicie;Patrol GU4 3.0 , wybieram sie do domciu z rodzinka ,jakies 1800km i pytanko;jakie sa "bezpieczne" predkosci i obroty dla tego silnika?gdzies o tym juz czytalem ale nie moge znalezc,tepy jestem :oops:

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ramzes » sob gru 12, 2009 1:55 am

zeby czapka nie podskoczyła to ok. 90/h ..
a tak realnie toi 140 da rade hulać przez dłuższy czas :)21
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » sob gru 12, 2009 2:17 am

Realnie to i 160km :o ,cos mi swita o 110km,Jgor tak pisal(chyba)a jak obroty?bo nie wiem-to moj pierwszy diesel :wink:

Paszcza
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: czw lip 23, 2009 5:24 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Paszcza » pn gru 14, 2009 5:31 pm

witam,mam Y61 3.0 TDi 2002,
mam przepływomierz powietrza do wymiany, czy jest zamiennik i gdzie go można kupić ?
z góry dziękuję za porady,
pozdrawiam,

Awatar użytkownika
matison
Posty: 539
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:58 am
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: matison » pn gru 14, 2009 6:50 pm

dobra, muszę zapytać bo mnie zżera niepewność..
za 2 dni odbieram longa Y61 3.0 2004 automat.

do tej pory używałem suv,ów, więc regulacja napędów ograniczała się do ustawienia AUTO-4WD :)21 i było ok.

a w vitarze głównie reduktor i już :)2

a jak sprawa wygląda w patrolu ?
na jakiej nawierzchni można zapiąć przód ?
a kiedy nie ? (sprzęgieła automatyczne)

jak się je rozłącza (w suzukach trzeba cofnąć czy coś - mam manuale :D ) ?

nie bijcie, ale nie wiem..
Pozdrawiam
mateusz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... e94cb.html
vitara
superpatrolsuper

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40602
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » pn gru 14, 2009 7:05 pm

tak jak w vitarze

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jekke » pn gru 14, 2009 7:16 pm

matison pisze:nie bijcie, ale nie wiem..
Leszczu :)21 a nie mogłeś mnie zapytać :)21 tylko tak publicznie :)21

Awatar użytkownika
matison
Posty: 539
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:58 am
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: matison » pn gru 14, 2009 9:50 pm

Mroczny pisze:tak jak w vitarze
w życiu vitarą po czarnym nie jechałem :)21 :)11
stworzona do czego innego została :)2

ale dzięki, już się trochę chociaż domyślam ..
Pozdrawiam
mateusz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... e94cb.html
vitara
superpatrolsuper

Awatar użytkownika
matison
Posty: 539
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:58 am
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: matison » pn gru 14, 2009 9:52 pm

Jekke pisze:
matison pisze:nie bijcie, ale nie wiem..
Leszczu :)21 a nie mogłeś mnie zapytać :)21 tylko tak publicznie :)21
myślałem, że twój wynalazek ma napęd tylko na przód :)21 :)21

no dobra, nie wpadłem na taki pomysł :wink:


np. śnieżyca, biało, trasa, długa jazda - można 4x4 ?
Pozdrawiam
mateusz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... e94cb.html
vitara
superpatrolsuper

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Ba » pn gru 14, 2009 10:13 pm

Nawet sie powinno, może Cie wtedy dupa nie wyprzedzi. Dziś w Kraku był taki dramat, ze cza było absy odłączyć i do 1.5 bara zejść. A służby tak pokombinowały że był kilometr mokrego i kilometr szklanki naprzemiennie więc wachlowanie napedami:)
tel: 600298546

Awatar użytkownika
matison
Posty: 539
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:58 am
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: matison » pn gru 14, 2009 10:57 pm

Ba pisze: naprzemiennie więc wachlowanie napedami:)
a na mokrym trzeba przód odłączyć ?? zakładając taką sytuację, jaką opisałeś?
a gdybym nie odłączył?
Pozdrawiam
mateusz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... e94cb.html
vitara
superpatrolsuper

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jekke » pn gru 14, 2009 11:10 pm

Mateusz- ogólnie jak jest nie teges na drodze, mokro, ślisko, śnieg w przypadku automatycznych sprzęgiełek masz bajkę- lewar na 4H i jedziesz, pamiętaj o przestawieniu sprzęgiełek w tym wypadku na "lock". Jak dasz na "auto" to będziesz musiał cofać po kilka metrów, podjeżdżać do przodu- taka tam zabawa żeby się pozapinała albo porozpinało.
Na "lock" poprostu lewar na 4H.
PS nie włączaj diff locka bo będziesz miał emocje na zakrętach na śliskim :)21

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » wt gru 15, 2009 1:18 am

Ba pisze:Nawet sie powinno, może Cie wtedy dupa nie wyprzedzi. Dziś w Kraku był taki dramat, ze cza było absy odłączyć i do 1.5 bara zejść. A służby tak pokombinowały że był kilometr mokrego i kilometr szklanki naprzemiennie więc wachlowanie napedami:)
:o :o że niby gdzie tak było :)21 jeździłem od 18 do 24 po krk i tragedi nie bylo :)21 zakopianka też spokojna :wink: :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

bigi
Posty: 365
Rejestracja: śr lip 30, 2008 12:07 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: bigi » śr gru 16, 2009 9:14 am

Jekke pisze:Jak dasz na "auto" to będziesz musiał cofać po kilka metrów, podjeżdżać do przodu- taka tam zabawa żeby się pozapinała albo porozpinało.
Na "lock" poprostu lewar na 4H.
czekaj no w automacie tez da tylko na 4h i pojedzie pozniej na 2 h i juz jedzie na dwa jak nie cofnie nic sie nie stanie, tylko przod bedzie zapiety ale nie dolaczony.
TOITOI J95 D4D 2002

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40602
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » śr gru 16, 2009 9:32 am

i na tym polega właśnie ułomność automatów. Rozepniesz w skrzyni rozdzielczej ale sprzęgiełka będa trzymać. Na wyboju czy odpuszczeniu gazu rozłączy się jedno ze sprzęgiełek i zafundujesz mechanizmowi różnicowemu trzecią obrotową prędkośc kosmiczną z obciążeniem udarowym

manuale zapinasz na lock jesienią, zwalniasz wiosną i w razie potrzeby zmieniasz napęd dźwignią - w ruchu, bez cofania i stresu. Dodatkowo cieszysz się trwałością łożysk igiełkowych w krzyżakach i wieloklinu na wale - które to niespecjalnie znoszą podskakiwanie w jednej pozycji a są stworzone do ruchu obrotowego..

glupsze od automatów sa tylko systemy oparte na podcisnieniowym dopinaniu sprzęgiełek bądź półosi (vitaery, pipy i pahera niektóre itepe)

Awatar użytkownika
azorek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 2:25 pm
Lokalizacja: okolice Wolsztyna

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: azorek » śr gru 16, 2009 11:34 am

Witam.
Mam w patrolu Y60 2.8 Przerobiony układ grzania świec, przed odpaleniem wciskam przycisk i grzeje przez np.12 sek.
Wie ktoś od czego wkręcić świece, teraz mam HKT CP-70 i w żadnym sklepie nie moge znaleźć nic takiego. Nie wiem od czego poprzedni właściciel założył świece. Bardzo proszę o pomoc. I nie piszcie proszę żebym przywrócił układ do oryginalnego, kiedyś to zrobię.
Patrol Y60 LONG
Nissan 720 pick-up w rozsypce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » śr gru 16, 2009 11:49 am

Zdaje się, że od Y61 2.8 powinny pasować.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ramzes » śr gru 16, 2009 2:02 pm

Jekke pisze:Mateusz- ogólnie jak jest nie teges na drodze, mokro, ślisko, śnieg w przypadku automatycznych sprzęgiełek masz bajkę- lewar na 4H i jedziesz, pamiętaj o przestawieniu sprzęgiełek w tym wypadku na "lock". Jak dasz na "auto" to będziesz musiał cofać po kilka metrów, podjeżdżać do przodu- taka tam zabawa żeby się pozapinała albo porozpinało.
Na "lock" poprostu lewar na 4H.
PS nie włączaj diff locka bo będziesz miał emocje na zakrętach na śliskim :)21


Ciii .. diff lock zimą fajna sprawa ..
tylko trzeba używać z głową :)21 .
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Piotrek M » śr gru 16, 2009 2:21 pm

azorek pisze:Witam.
Mam w patrolu Y60 2.8 Przerobiony układ grzania świec, przed odpaleniem wciskam przycisk i grzeje przez np.12 sek.
Wie ktoś od czego wkręcić świece, teraz mam HKT CP-70 i w żadnym sklepie nie moge znaleźć nic takiego. Nie wiem od czego poprzedni właściciel założył świece. Bardzo proszę o pomoc. I nie piszcie proszę żebym przywrócił układ do oryginalnego, kiedyś to zrobię.
12 sekund to raczej zdecydowanie za długo [pojedyńcza świeca rozgrzewa się w ciągu 4-5 s.]
Powinieneś znaleźć w zamiennikach tych świec. Ja kiedyś znalazłem.
Lub przeszukaj dokładnie forum, gdzieś ktos pisał o tym.
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
azorek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 2:25 pm
Lokalizacja: okolice Wolsztyna

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: azorek » śr gru 16, 2009 2:40 pm

Już znalazłem, z zamienników są denso, hkt i iskra. U mnie z tą różnicą że na wszystkie cylindry kupuje te tańsze.
Zamówiłem Denso po 71 zł szt.
Dzięki za pomoc.
Patrol Y60 LONG
Nissan 720 pick-up w rozsypce.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » śr gru 16, 2009 3:01 pm

Witam.W piatek wyjezdzam z wysp do domciu a pogoda...sami wiecie :-?Radzicie zapiac sprzegielka na wszelki wypadek czy zaczekac az rzeczywiscie bedzie bialo na czarnym? :D

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: sebson » śr gru 16, 2009 4:58 pm

Raymund pisze:Witam.W piatek wyjezdzam z wysp do domciu a pogoda...sami wiecie :-?Radzicie zapiac sprzegielka na wszelki wypadek czy zaczekac az rzeczywiscie bedzie bialo na czarnym? :D
Jak masz automaty, to same się zapną, jeśli manuale to zapinasz ty.
Oczywiście przy załączonym przodzie i pod warunkiem białej nawierzchni, dotyczy Patrola :wink:
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » śr gru 16, 2009 9:57 pm

Dzieki :D Tak,dotyczy Patrola.Manuale.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Raymund » śr gru 16, 2009 10:16 pm

Kto mi powie;,czy ustawienie zbieznosci w patrolu to wyzsza szkola jazdy?Dzis pojechalem na sprawdzenie tejze(zmienilem ostatnio opony i szkoda by bylo :wink: )bo na starych kapciach byly slady zuzycia barkow. W warsztacie powiedzieli ze wszystko jest ok,niby fajnie bo nic nie zaplacilem ,ale obserwujac ich to wygladalo jakby wiedzieli tyle co ja :)3 Jestem w kropce,jechac do konkurencji?

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość