...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12633
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » sob sty 23, 2010 5:33 pm

oryginalne homologacje mają :)21 nie mają przeciwmgłowego, jest w osobnej lampie ;) u mnie na diagnostyce ten patent z ledem lub czerwoną żarówką nie przejdzie :)16
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jekke » sob sty 23, 2010 10:20 pm

Ja mam tak :)21

Obrazek

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: KarolZG » sob sty 23, 2010 10:38 pm

Jekke pisze:Ja mam tak :)21

Obrazek

to koło to lewituje 1cm nad glebą ?
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: decc » sob sty 23, 2010 10:50 pm

Jekke pisze:Ja mam tak :)21

Obrazek
Można spytać z czego masz zrobione poszerzenia nadkoli ??
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Jekke » sob sty 23, 2010 10:53 pm

@KarolSawiak- tak , moje auto ciągle lewituje :)21
@decc- uszczelnienie, fartuch z firanki w naczepie :D

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: jaasiu » ndz sty 24, 2010 10:21 pm

Pytanie: do czego w oryginale miało to służyć (ta blacha z drutem)?

Obrazek
Auto kupiłem z nieoryginalnymi siedzeniami więc nie mam pojęcia do czego to służyło i czy się jeszcze przyda (jak nie, to na złom).


i to - podejrzewam mocowanie gaśnicy??
Obrazek
Auto - patrol k-160
Mix K260/K160 z SD33T

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz sty 24, 2010 10:22 pm

To pierwsze chyba do oryginalnego śrubowego lewarka, drugie do gaśnicy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
jaasiu
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn mar 17, 2008 6:48 pm
Lokalizacja: okolice Bielska-Białej

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: jaasiu » ndz sty 24, 2010 10:41 pm

Podziękował, już wiem że to jedno bez obaw mogę usunąć :D
Mix K260/K160 z SD33T

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » pn sty 25, 2010 8:13 am

Witam
No to można powiedzieć...."zaczęło się"...
Szanowni Forumowicze, mam problem do rozwiązania z ukladem chłodzenia...
Zauważyłem..."bąbelki" w zbiorniczku wyrównawczym...oznaki niepokojące.
Wskaźnik temperatury niczego niepokojącego nie pokazał, mocnego przekroczenia połowy wskaźnika nie zauważyłem.
Postanowiłem spr. termostat - wygląda na nowy, czysty, sprawny (wzrokowo, bo nie robiłem żadnych testów) - zalałem nowym płynem.
I-sze pytanie: W jaki sposób porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia??
Rzecz jasna poczytałem forum, czarny scenariusz mi się rodzi ( uszczelka/głowica), ale:
- przewody nie są aż tak twarde jak niektórzy opisują (da się je ścisnąć...)
II-gie pytanie: Jakie ciśnienie robocze panuje w układzie chłodzenia??
- nie zauważyłem braku ogrzewania w kabinie...
- płyn czysty, nie zabrudzony (olejem, sadzą itp)
-stan oleju OK ( brak podwójnego stanu)
-cisnienie oleju OK
- dziś -23 stopnie - zapalił, problemów z tym raczej nie ma ( choć nie jestem pewien jakości paliwa), ciężko też ustalić, czy płyn ubywa, spala się, bo jak układ jest zapowietrzony (a jest) to ciężko zbadać
- przerzuca płyn chłodzący do zbiornka wyrównawczego ( nie wywala, ale przepływ jest zauważalny)
III-cie pytanie: Gdzie można w W-wie i okolicach wykonać test obecności spalin w układzie chłodzenia??

IV-te pytanie, najważniejsze: "Już zwalać głowice, nie łudzić się...???"

Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję..

Pozdr.

Pinczoff

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » pn sty 25, 2010 12:09 pm

pinczoff pisze:Witam
No to można powiedzieć...."zaczęło się"...
(...)
Pinczoff
Zdradzisz nam co to za auto?
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » pn sty 25, 2010 12:21 pm

sorrki...taki jestem...wku...y, że zapomniałem

Patrol Y60 2.8 92r.

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » pn sty 25, 2010 6:06 pm

ad1. Układ odpowietrzasz na górnym przewodzie układu chłodzenia - śruba na klucz 14
ad2. Ciśnienie robocze w układzie chłodzenia o ile mnie pamięć nie zawodzi to 0,8 bar (otwarcie korka chłodnicy)
ad3. Baldego nie mam, nie jestem z warszawy
ad.4 Raczej... Pęcherze powioetrza w układzie chłodzenia same się nie biorą. Notoryczna wędrówka płynu przez zbiornik wyrównawczy też za dobrze nie wrózy. Twarde węże do tego.... Nie wyglada najlepiej... Sprawdź czy nie masz walnietego korka chłodnicy. Nic nie kosztuje ale moze może.....
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » pn sty 25, 2010 6:51 pm

Korek - 0.8bar - oglądałem go też...jakiś zatarty nie jest, ale jakiś inny spróbuje zamontować...na może akurat :)
Czy węże twarde....hmmm, nie są ze stali, da się je ścisnąć po średnicy, że ścianki się dotykają...
Palce chyba są na tyle mocne, że ciśnienie robocze 0.8bar dadzą radę, nie wiem jakie panuje jak jednak jest przedmuch spalin do układu... :-?
Rozumiem, że spaliny nie zanieczyszczają płynu zmieniając jego kolor....pomimo, że "ropniok" ?

Przez przejazd ok. 15km, praca silnika ok. 45min ( korki) przepchało do zbiornika ok. 0.5L płynu, nie podoba mi się to.
Wskazówka temp. nic nie wskazuje niepokojącego, nie skacze, poniżej połowy...
Ale pewnie, jak układ zapowietrzony ( jeszcze jest) to czujnik nie bardzo co ma mierzyć...
Chyba trzeba raczej zrezygnować z jazdy, bo można "narobić bigosu"...
Ostatnia trasa, to chyba jeszcze do garażu (ale za zimno) do mechanika...

Jeszcze pewna nadzieja w korku....
Ma ktoś pomysł od czego pasuje, jaką popularniejszą, ogólnie dostępną markę zastosować można??

Pozdr.

pinczoff

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » pn sty 25, 2010 7:46 pm

Mnie sie wydaje, że0,9bar .
Korek kupisz w JC za 25zł
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » pn sty 25, 2010 8:00 pm

Peepuck! pisze:Mnie sie wydaje, że0,9bar .
Korek kupisz w JC za 25zł

A co powiesz na objawy, które opisałem (ze 2 posty wyżej i ten ostatni)??

Łudzić się jeszcze niesprawnym korkiem, czy głowice zwalać?? Co mi się oczywiście nie uśmiecha... :cry:

p-off

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » pn sty 25, 2010 8:09 pm

pinczoff pisze:
Peepuck! pisze:Mnie sie wydaje, że0,9bar .
Korek kupisz w JC za 25zł

A co powiesz na objawy, które opisałem (ze 2 posty wyżej i ten ostatni)??

Łudzić się jeszcze niesprawnym korkiem, czy głowice zwalać?? Co mi się oczywiście nie uśmiecha... :cry:

p-off
Głowice zawsze zdążysz zrzucić. Posprawdzaj wszystko. A przedewszystkim ODPOWIETRZ UKŁAD.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » pn sty 25, 2010 8:25 pm

Uwierz mi próbuje, próbuje już ze 2 dni odpowietrzyć układ...ale jakoś mi nie wychodzi...Pogoda też nie sprzyja, a warunki średnie lokalowe :)

Laik może ze mnie wychodzi, ale podpowiesz jaki proces zastosować??

Odkręcam korek odpowietrzenia (górny przewód układu z silnika do chłodnicy) zaczyna "sikać" i robić się fontanna.
Jeszcze wyższy punkt układu to chyba na przewodach (trójnikach) do nagrzewnicy, ale nie wiem, czy to nie jest do odpowietrzenia układu nagrzewnicy....

Tak czy owak, niepokój wewnętrzny mnie ogarnia, jak myślę o zwalaniu chłodnicy...a wcale w d... nie dostał...

pinczoff

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » pn sty 25, 2010 8:27 pm

Najpierw ten przy grodzi na układzie nagrzewnicy. Póżniej ten przy wężach od chłodnicy. Auto zadarte dziobem w góre. Oczywiście nagrzewnica otwarta.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » pn sty 25, 2010 8:51 pm

Dokładnie tak jak peepuck mówi.
Patrol odpoeietrza się stosunkowo bardzo łatwo. Mi to zazwyczaj zajmuje 1/2 h max...
Jesli wszystko jest sprawne pozostaje czapka z głów..
Spaliny nie zabarwiaja i nie zanieczyszczają układu chłodzenia. napompowane węże sa twarde i trudne do ściśnięcia ręka ale nie jest to niemozliwe ale sa ewidentnie twarde jakby spuchniete w skrajnych przypadkach.
To ze temperatura nie idzie w góre to przy obecnych temperaturach otoczenia raczej normalne.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
satan1984
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: pt lis 27, 2009 8:48 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: satan1984 » pn sty 25, 2010 9:23 pm

Poszukaj w motoryzacyjnych ja kiedyś kupiłem jakiś odczynnik w proszku do sprawdzania czy są spaliny w układzie chłodzenia. Po wsypaniu płyn zmienił kolor :)11 i głowica poszła do zdjęcia.
Niestety musisz uważać bo większość psełdo mechaników od razu zwala głowice a potem wielkie zdziwienie że dalej cos nie gra. Dopuki masz ogrzewanie ok to raczej będzie dobrze. Kiedyś tak miałem właśnie przez korek na chłodnicy (ale to było bmw)
PATROL HISZPAN WSZĘDOJEZDNY:)
BFG MT 35 "+kamaz+ SPOA + winch
DR650RSE

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » pn sty 25, 2010 9:24 pm

No to jeszcze 2 opcje...korek i porządne odpowietrzenie.
Może dowiem się o możliwość wykonania testu na obecność CO2 w układzie chłodzenia, może i wykonam...

Jak przy nowym korku i po odpowietrzeniu we wskazany przez Was sposób nie usprawni się, myślę nad "czapką".

pinczoff

Awatar użytkownika
satan1984
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: pt lis 27, 2009 8:48 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: satan1984 » pn sty 25, 2010 9:45 pm

Aaa przy zapowietrzonym układzie ja miałem niezłe skoki na wskaźniku, raz była duża temp a raz mała :)9
Dla porównania w hondzie civic kolegi kiedy poszła uszczelka po odpowietrzeniu i jeździe do 2,5 tys obrotów nie gotowała sie, a kiedy dało sie jej wiecej to odrazu sie zapowietrzał
PATROL HISZPAN WSZĘDOJEZDNY:)
BFG MT 35 "+kamaz+ SPOA + winch
DR650RSE

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: martii » pn sty 25, 2010 11:36 pm

wyczysc korek - dla siwtego spokoju
jezeli temp Ci nie rosnie tylko trzyma sie stalego poziomu ok 1/3 jest ok
odpowietrzyc najlepiej wykrecajac prawie calkowicie korek na wezu chlodnica-glowica, przy otwartch nagrzewnicach
jak Ci odpala na pukniecie kluczykiem przy -23 to raczej o uszczelke-brak kompresji-puszczanie baka do ukladu chlodzenia bym sie nie bal
jezdz ciesz sie ze zdrowego zloma

a jak juz chcesz w cos inwestowac - wywal chlodnice przemyj wnetrznosci i ciesz sie dalej
sprawdz cisnienie na garach - chociaz jak Ci odpala za 1wszym razem na takich mrozach to masz conajmniej niezla
lub zainwestuj w zone kochanke,...

co innego gdy olej robi za kawe z mlekiem, plyn tak samo, plynu nagle nie ma, temperatura wali bezsensownie w bieszczady, nie odpala, ni cholery nie odpala, za ...uja pana nie chce odpalic, wali na bialo jak parowoz,

podstawa to patrzenie na zegary i sprawdzanie ilosci oleju i plynu, i np rano po dluzszym przestoju masz miec w miare te same stany
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

jagódka
 
 
Posty: 180
Rejestracja: śr lut 13, 2008 7:53 pm
Lokalizacja: wawa

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: jagódka » wt sty 26, 2010 4:07 am

Z moich doświadczeń z wywaloną uszczelką wynika, że grzeje się z powodu niedoboru płynu. Pocieszające jest to, że opisane przez Ciebie objawy nie oznaczają pękniętej głowicy. Byc może skończy się tylko na uszczelce. Jeździłem ponad pół roku (jakieś 20kkm). Bąblowało spod korka ale poszła jedynie uszczelka, wiec koszt remontu zamknął się w pięciu stówach.

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: martii » wt sty 26, 2010 8:28 am

ale jak masz zamiar zwalac glowice
to warto wczesniej sprawdzic cisnienie na garach zimny/cieply, - jak juz pada mozna za jednym razem zmienic pierscionki - o ile gladzie sa OK
jak juz zwalasz glowice to warto ja zrobic - dotarcie zaworow/wymiana nowe uszczelniacze
odrazu zwalic miske i sprawdzic panewki

zrobic raz a porzadnie i miec na jakis czas problem z glowy
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości