
...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Moderator: Kosiarz
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
czyli od trójeczki w górę


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
etam...
ja zmiescilem sie ponizej poltoraka
tyle ze wykonanie wlasne
ja zmiescilem sie ponizej poltoraka

tyle ze wykonanie wlasne
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Panowie, panowie....spokojnie... od 3tys. w górę...
? Nie, nie, nie....nie...!
Dalej żyje nadzieją, która umiera ostatnia jak wiadomo...że nic poważnego się nie dzieje.
Dziś chyba zimniej niż wczoraj, ale grubo pow. -23 stopni ( W-wa) i auto zapaliło ( na niewiadomego pochodzenia paliwie...jeszcze z pół zbiornika zostało)
Podsumujmy moje spostrzeżenia:
-bąbelki w układzie chłodzenia.
-sprawdzenie organoleptyczne termostatu - czysty, wydaje się nowy ( nie gotowany)
- zalany nowym płynem, nie do końca porządnie odpowietrzony.
- temperatura na wskaśniku nie skacze, pozostaje w okolicach 1/3 ( 1-2mm poniżej połowy)
- nie tracę ogrzewania w środku
- stan oleju OK (brak podwójnego stanu)
- osadów na korku oleju, bagnecie - brak.
- twardość węży - można scisnąć (ale czy tylko stawiają opór 0.9bar ciśnienia roboczego w układzie - ręką nie zmierzę...)
- przepompowuje płyn do zbiorniczka (ok. 15km 45min. pracy silnika ok. 0.5L przepompował.
Dziś postaram się wymienić korek chłodnicy i kolejną próbę odpowietrzenia.
Pomiar ciśnienia sprężania coś jeszcze powinien powiedzieć, czy gdzies ucieka ciśnienie....wykonam, pewnie w piątek.
Wg. tych objawów, co myślicie - głowica?, uszczelka? inne rzeczy??
Pozdr.
pinczoff

Dalej żyje nadzieją, która umiera ostatnia jak wiadomo...że nic poważnego się nie dzieje.
Dziś chyba zimniej niż wczoraj, ale grubo pow. -23 stopni ( W-wa) i auto zapaliło ( na niewiadomego pochodzenia paliwie...jeszcze z pół zbiornika zostało)
Podsumujmy moje spostrzeżenia:
-bąbelki w układzie chłodzenia.
-sprawdzenie organoleptyczne termostatu - czysty, wydaje się nowy ( nie gotowany)
- zalany nowym płynem, nie do końca porządnie odpowietrzony.
- temperatura na wskaśniku nie skacze, pozostaje w okolicach 1/3 ( 1-2mm poniżej połowy)
- nie tracę ogrzewania w środku
- stan oleju OK (brak podwójnego stanu)
- osadów na korku oleju, bagnecie - brak.
- twardość węży - można scisnąć (ale czy tylko stawiają opór 0.9bar ciśnienia roboczego w układzie - ręką nie zmierzę...)
- przepompowuje płyn do zbiorniczka (ok. 15km 45min. pracy silnika ok. 0.5L przepompował.
Dziś postaram się wymienić korek chłodnicy i kolejną próbę odpowietrzenia.
Pomiar ciśnienia sprężania coś jeszcze powinien powiedzieć, czy gdzies ucieka ciśnienie....wykonam, pewnie w piątek.
Wg. tych objawów, co myślicie - głowica?, uszczelka? inne rzeczy??
Pozdr.
pinczoff
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 2&start=25
okazało się że głowica na 3 i 4 cylindrze popekała.
Nadzieja to fajna sprawa, ale w przypadku RD28T to sama nadzieja nic nie zdziała

okazało się że głowica na 3 i 4 cylindrze popekała.
Nadzieja to fajna sprawa, ale w przypadku RD28T to sama nadzieja nic nie zdziała

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
A z tym pompowaniem wody do zbiorniczka, to po ostygnięciu opada poziom?? Bo jeśli tak to chyba w każdym tak jest.
PATROL HISZPAN WSZĘDOJEZDNY:)
BFG MT 35 "+kamaz+ SPOA + winch
DR650RSE
BFG MT 35 "+kamaz+ SPOA + winch
DR650RSE
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
satan1984 pisze:A z tym pompowaniem wody do zbiorniczka, to po ostygnięciu opada poziom?? Bo jeśli tak to chyba w każdym tak jest.
Nie no, spokojnie, nie jest to raczej zwykła rozszerzalność cieplna cieczy...
Namierzyłem serwis, który posiada sprzęt do spr. CO2 w układzie chłodzenia, to coś więcej powie...
Pozdr.
Pinczoff
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
pinczoff pisze:
Namierzyłem serwis, który posiada sprzęt do spr. CO2 w układzie chłodzenia, to coś więcej powie...

Pamietaj o jednym. Test jesli pokaże zawratość CO2 w układzie to masz temat jasny. Jęli nic nie pokaże to wcale nie koniecznie koniec Twoich kłopotów.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Najlepiej to sprawdzać czy jest przedmuch w turbodieslu jak silnik ma obciążenie, czyli kiedy turbo dmucha największe ciśnienie - często się zdarza że dopiero wtedy pojawiają się problemy z wypluwaniem wody itp.
Tylko jest pewien problem z wykonaniem takiego testu , chyba że na hamowni.

Tylko jest pewien problem z wykonaniem takiego testu , chyba że na hamowni.

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Miałem dokładnie taki sam problem z peugeotem 2,1TD. wszystko ok dopóki nie zobaczył długiego stromego podjazdu tak 8-13%
Wskazówka wedrowała nieubłaganie na czerwone. A normalnie 3 tys km zrobił bez problemu.
Zwaliłem czapke zrobiłem wszystko na głowicy, nowy termostat czujniki, dodatkowy termometr, nówka chłodnica. Tylko cieszyć sie jazdą. aha... Jasne k.. jego mać... Było jeszcze gorzej!! 3tys rpm i czerwone pole. Okazało się że blok walniety.
Ale silnik do peugota kosztował 1200 zł z pełnym osprzętem pompy, turbina itp..
Wskazówka wedrowała nieubłaganie na czerwone. A normalnie 3 tys km zrobił bez problemu.
Zwaliłem czapke zrobiłem wszystko na głowicy, nowy termostat czujniki, dodatkowy termometr, nówka chłodnica. Tylko cieszyć sie jazdą. aha... Jasne k.. jego mać... Było jeszcze gorzej!! 3tys rpm i czerwone pole. Okazało się że blok walniety.
Ale silnik do peugota kosztował 1200 zł z pełnym osprzętem pompy, turbina itp..
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Najprostszym testem silnika w terenówce jest wjechanie w kopny piach.


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
O tej porze roku i w tych warunkach pogodowych to towar dość deficytowyN2O pisze:Najprostszym testem silnika w terenówce jest wjechanie w kopny piach.

PATROL HISZPAN WSZĘDOJEZDNY:)
BFG MT 35 "+kamaz+ SPOA + winch
DR650RSE
BFG MT 35 "+kamaz+ SPOA + winch
DR650RSE
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: wt sty 05, 2010 1:05 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Mam podejrzenia co do niedzialajacego podswietlenia w Y61 '99 - czy ktos z kompletem swiatelek bylby tak mily i wrzucil zdjecie (najchetniej w nocy, moze byc poruszone
) co powinno mi sie swiecic w srodku a co nie?

"Prawie" jak expert...
Land Cruiser FZJ 80
Feroza vel Ruda.
Land Cruiser FZJ 80
Feroza vel Ruda.
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
N2O pisze:Najprostszym testem silnika w terenówce jest wjechanie w kopny piach.
Testuje kopny piach, prawie 60%podłoża poligonu w Rembertów-Wesoła...
Ale teraz, piach (o dziwo nie zmarznięty) + ok.30cm śniegu, nie bardzo się da pojeździć...zakopiesz się od razu...a i wyciągający Cie ma problemy..

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Nie pisałbym tego publicznie na twoim miejscu, ale tamten piach w połączeniu ze śniegiem naprawdę wymaga mocnego silnika i szerokiej gumy.


Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
expart pisze:Mam podejrzenia co do niedzialajacego podswietlenia w Y61 '99 - czy ktos z kompletem swiatelek bylby tak mily i wrzucil zdjecie (najchetniej w nocy, moze byc poruszone) co powinno mi sie swiecic w srodku a co nie?
sprawdz bezpieczniki

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
N2O pisze:Nie pisałbym tego publicznie na twoim miejscu, ale tamten piach w połączeniu ze śniegiem naprawdę wymaga mocnego silnika i szerokiej gumy.
Dokładnie...

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Cześć,
Potrzebuję kupić klocki hamulcowe do Y60. Jakiego producenta możecie polecić?
p. Tomek
Potrzebuję kupić klocki hamulcowe do Y60. Jakiego producenta możecie polecić?
p. Tomek
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Ferodo, Lucas, Valeo, nigdy nie moge zapamietas jak się nazywają te brązowe "japońskie" yatshusita czy jakos tak
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
kashiyama 

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Szukaj tez Akebono. Idą na pierwszy montaż..
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Dziękuję za poradę. Coś wybiorę.
p. Tomek
p. Tomek
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
No wiedziałem ze jakos takPeepuck! pisze:kashiyama



Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...
Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU
Witam,
Mam pytanie o blokady i napędy w Nissanie Navarze 2003-2005.
1. Czy stały napęd jest na jedną oś czy dwie?
2. Czy ma difflocka?
3. Czy ma blokadę mostu?
4. Czy były w tych rocznikach różne wersje napędów/blokad?
Pozdr
Mam pytanie o blokady i napędy w Nissanie Navarze 2003-2005.
1. Czy stały napęd jest na jedną oś czy dwie?
2. Czy ma difflocka?
3. Czy ma blokadę mostu?
4. Czy były w tych rocznikach różne wersje napędów/blokad?
Pozdr
300tdi krótki 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości