...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » wt sty 26, 2010 8:54 am

czyli od trójeczki w górę
:)21

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: martii » wt sty 26, 2010 9:33 am

etam...
ja zmiescilem sie ponizej poltoraka :D
tyle ze wykonanie wlasne
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » wt sty 26, 2010 10:57 am

Panowie, panowie....spokojnie... od 3tys. w górę...??? Nie, nie, nie....nie...!

Dalej żyje nadzieją, która umiera ostatnia jak wiadomo...że nic poważnego się nie dzieje.
Dziś chyba zimniej niż wczoraj, ale grubo pow. -23 stopni ( W-wa) i auto zapaliło ( na niewiadomego pochodzenia paliwie...jeszcze z pół zbiornika zostało)
Podsumujmy moje spostrzeżenia:
-bąbelki w układzie chłodzenia.
-sprawdzenie organoleptyczne termostatu - czysty, wydaje się nowy ( nie gotowany)
- zalany nowym płynem, nie do końca porządnie odpowietrzony.
- temperatura na wskaśniku nie skacze, pozostaje w okolicach 1/3 ( 1-2mm poniżej połowy)
- nie tracę ogrzewania w środku
- stan oleju OK (brak podwójnego stanu)
- osadów na korku oleju, bagnecie - brak.
- twardość węży - można scisnąć (ale czy tylko stawiają opór 0.9bar ciśnienia roboczego w układzie - ręką nie zmierzę...)
- przepompowuje płyn do zbiorniczka (ok. 15km 45min. pracy silnika ok. 0.5L przepompował.


Dziś postaram się wymienić korek chłodnicy i kolejną próbę odpowietrzenia.
Pomiar ciśnienia sprężania coś jeszcze powinien powiedzieć, czy gdzies ucieka ciśnienie....wykonam, pewnie w piątek.

Wg. tych objawów, co myślicie - głowica?, uszczelka? inne rzeczy??

Pozdr.

pinczoff

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40604
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » wt sty 26, 2010 11:00 am

tak zrób
:)21

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Piotrek M » wt sty 26, 2010 11:29 am

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 2&start=25
okazało się że głowica na 3 i 4 cylindrze popekała.

Nadzieja to fajna sprawa, ale w przypadku RD28T to sama nadzieja nic nie zdziała
8)
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
satan1984
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: pt lis 27, 2009 8:48 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: satan1984 » wt sty 26, 2010 4:20 pm

A z tym pompowaniem wody do zbiorniczka, to po ostygnięciu opada poziom?? Bo jeśli tak to chyba w każdym tak jest.
PATROL HISZPAN WSZĘDOJEZDNY:)
BFG MT 35 "+kamaz+ SPOA + winch
DR650RSE

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » wt sty 26, 2010 6:25 pm

satan1984 pisze:A z tym pompowaniem wody do zbiorniczka, to po ostygnięciu opada poziom?? Bo jeśli tak to chyba w każdym tak jest.

Nie no, spokojnie, nie jest to raczej zwykła rozszerzalność cieplna cieczy...

Namierzyłem serwis, który posiada sprzęt do spr. CO2 w układzie chłodzenia, to coś więcej powie...

Pozdr.

Pinczoff

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » wt sty 26, 2010 7:00 pm

pinczoff pisze:
Namierzyłem serwis, który posiada sprzęt do spr. CO2 w układzie chłodzenia, to coś więcej powie...
:)2
Pamietaj o jednym. Test jesli pokaże zawratość CO2 w układzie to masz temat jasny. Jęli nic nie pokaże to wcale nie koniecznie koniec Twoich kłopotów.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt sty 26, 2010 7:03 pm

Najlepiej to sprawdzać czy jest przedmuch w turbodieslu jak silnik ma obciążenie, czyli kiedy turbo dmucha największe ciśnienie - często się zdarza że dopiero wtedy pojawiają się problemy z wypluwaniem wody itp.
Tylko jest pewien problem z wykonaniem takiego testu , chyba że na hamowni.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » wt sty 26, 2010 7:48 pm

Miałem dokładnie taki sam problem z peugeotem 2,1TD. wszystko ok dopóki nie zobaczył długiego stromego podjazdu tak 8-13%
Wskazówka wedrowała nieubłaganie na czerwone. A normalnie 3 tys km zrobił bez problemu.
Zwaliłem czapke zrobiłem wszystko na głowicy, nowy termostat czujniki, dodatkowy termometr, nówka chłodnica. Tylko cieszyć sie jazdą. aha... Jasne k.. jego mać... Było jeszcze gorzej!! 3tys rpm i czerwone pole. Okazało się że blok walniety.
Ale silnik do peugota kosztował 1200 zł z pełnym osprzętem pompy, turbina itp..
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt sty 26, 2010 8:00 pm

Najprostszym testem silnika w terenówce jest wjechanie w kopny piach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
satan1984
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: pt lis 27, 2009 8:48 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: satan1984 » wt sty 26, 2010 8:25 pm

N2O pisze:Najprostszym testem silnika w terenówce jest wjechanie w kopny piach.
:)21
O tej porze roku i w tych warunkach pogodowych to towar dość deficytowy :D
PATROL HISZPAN WSZĘDOJEZDNY:)
BFG MT 35 "+kamaz+ SPOA + winch
DR650RSE

expart
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 05, 2010 1:05 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: expart » wt sty 26, 2010 10:04 pm

Mam podejrzenia co do niedzialajacego podswietlenia w Y61 '99 - czy ktos z kompletem swiatelek bylby tak mily i wrzucil zdjecie (najchetniej w nocy, moze byc poruszone ;-) ) co powinno mi sie swiecic w srodku a co nie?
"Prawie" jak expert...
Land Cruiser FZJ 80
Feroza vel Ruda.

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » wt sty 26, 2010 10:21 pm

N2O pisze:Najprostszym testem silnika w terenówce jest wjechanie w kopny piach.
:)21

Testuje kopny piach, prawie 60%podłoża poligonu w Rembertów-Wesoła...
Ale teraz, piach (o dziwo nie zmarznięty) + ok.30cm śniegu, nie bardzo się da pojeździć...zakopiesz się od razu...a i wyciągający Cie ma problemy.. :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt sty 26, 2010 10:23 pm

Nie pisałbym tego publicznie na twoim miejscu, ale tamten piach w połączeniu ze śniegiem naprawdę wymaga mocnego silnika i szerokiej gumy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: ramzes » wt sty 26, 2010 10:36 pm

expart pisze:Mam podejrzenia co do niedzialajacego podswietlenia w Y61 '99 - czy ktos z kompletem swiatelek bylby tak mily i wrzucil zdjecie (najchetniej w nocy, moze byc poruszone ;-) ) co powinno mi sie swiecic w srodku a co nie?

sprawdz bezpieczniki :)21 ...
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » wt sty 26, 2010 10:40 pm

N2O pisze:Nie pisałbym tego publicznie na twoim miejscu, ale tamten piach w połączeniu ze śniegiem naprawdę wymaga mocnego silnika i szerokiej gumy.
:)21

Dokładnie...
:)

Awatar użytkownika
tomgl
 
 
Posty: 137
Rejestracja: pn maja 25, 2009 11:36 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomgl » śr sty 27, 2010 9:53 pm

Cześć,
Potrzebuję kupić klocki hamulcowe do Y60. Jakiego producenta możecie polecić?

p. Tomek

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » czw sty 28, 2010 11:11 am

Ferodo, Lucas, Valeo, nigdy nie moge zapamietas jak się nazywają te brązowe "japońskie" yatshusita czy jakos tak
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » czw sty 28, 2010 11:28 am

kashiyama :)
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: sebson » czw sty 28, 2010 11:45 am

Yamato lub Hiroshima Nagasaki :)21
Nissan Patrol

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » czw sty 28, 2010 12:18 pm

Szukaj tez Akebono. Idą na pierwszy montaż..
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
tomgl
 
 
Posty: 137
Rejestracja: pn maja 25, 2009 11:36 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomgl » czw sty 28, 2010 2:48 pm

Dziękuję za poradę. Coś wybiorę.


p. Tomek

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » pt sty 29, 2010 9:27 am

Peepuck! pisze:kashiyama :)
No wiedziałem ze jakos tak :)21 :)21 :)21
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

CORNEL
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr gru 31, 2008 1:17 pm
Lokalizacja: Gdynia/Kościerzyna

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: CORNEL » sob sty 30, 2010 4:26 pm

Witam,
Mam pytanie o blokady i napędy w Nissanie Navarze 2003-2005.
1. Czy stały napęd jest na jedną oś czy dwie?
2. Czy ma difflocka?
3. Czy ma blokadę mostu?
4. Czy były w tych rocznikach różne wersje napędów/blokad?

Pozdr
300tdi krótki ;-)

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości