...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: mayer » wt lut 02, 2010 6:52 pm

zenekcholka pisze:Gdzie uda sie kupic elementy skrzyni biegow ?
Moze ktos juz naprawial skrzynie i ma jakies rozeznanie ?
Wiekszośc elementów skrzyni biegów dostaniesz tylko i wyłącznie w oryginale.
Wiekszość łozysk też nie jest ogólnie dostepna. Najczęściej łozyska niby maja wymiar std ale różnia sie jakimś zatoczeniem, rowkiem otworkiem...
Zapomnij o remoncie skrzyni na podróbach. Albo ASO albo uzywki.
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » wt lut 02, 2010 7:11 pm

eeeee tam o skrzyniach w parchach tez tak pisali i sie grubo pomylili :)21 ,lozyska dostepne w dobrych sklepach :)2

Awatar użytkownika
pinczoff
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pt lut 13, 2009 7:39 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pinczoff » wt lut 02, 2010 7:43 pm

pinczoff pisze:Witam
No to można powiedzieć...."zaczęło się"...
Szanowni Forumowicze, mam problem do rozwiązania z ukladem chłodzenia...
Zauważyłem..."bąbelki" w zbiorniczku wyrównawczym...oznaki niepokojące.
Wskaźnik temperatury niczego niepokojącego nie pokazał, mocnego przekroczenia połowy wskaźnika nie zauważyłem.
Postanowiłem spr. termostat - wygląda na nowy, czysty, sprawny (wzrokowo, bo nie robiłem żadnych testów) - zalałem nowym płynem.
I-sze pytanie: W jaki sposób porządnie odpowietrzyć układ chłodzenia??
Rzecz jasna poczytałem forum, czarny scenariusz mi się rodzi ( uszczelka/głowica), ale:
- przewody nie są aż tak twarde jak niektórzy opisują (da się je ścisnąć...)
II-gie pytanie: Jakie ciśnienie robocze panuje w układzie chłodzenia??
- nie zauważyłem braku ogrzewania w kabinie...
- płyn czysty, nie zabrudzony (olejem, sadzą itp)
-stan oleju OK ( brak podwójnego stanu)
-cisnienie oleju OK
- dziś -23 stopnie - zapalił, problemów z tym raczej nie ma ( choć nie jestem pewien jakości paliwa), ciężko też ustalić, czy płyn ubywa, spala się, bo jak układ jest zapowietrzony (a jest) to ciężko zbadać
- przerzuca płyn chłodzący do zbiornka wyrównawczego ( nie wywala, ale przepływ jest zauważalny)
III-cie pytanie: Gdzie można w W-wie i okolicach wykonać test obecności spalin w układzie chłodzenia??

IV-te pytanie, najważniejsze: "Już zwalać głowice, nie łudzić się...???"

Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję..

Pozdr.

Pinczoff


Witam

Wszystkim, którzy obstawiali głowicę/uszczelkę należy wypłacić dywidendę... :)

Nadzieja umarła, myślałem że:
-zapowietrzony układ chłodzenia
- korek chłodnicy
- termostat
- etc.
...okazało się, że nie ma co się łudzić dalej, trzeba zejść na ziemię..

"Czapka w górę" - męska decyzja!!!
Pęknięta głowica na 6-tym cylindrze ( chyba najbardziej prawdopodobny punkt).
Pojechała sobie do spawania/regeneracji - gość (fachura) ocenił, że spokojnie do uratowania, nie jest źle... :)

Wszystko jest do przyjęcia...tylko czas, czas, czas...mnie wku.....a!!! W dniach liczony, ale to dla mnie za długo...bo reszta auta stoi bezczynnie...czeka na "czapkę"

Reasumując:
Kolejny forumowicz, który zauważy podobne objawy, niech na moim przykładzie zaoszczędzi sobie nadziei, przemyśleń, nowych pomysłów diagnozy itd - "czapka w górę"

Serdeczne podziękowania dla osób, które nie odbierając mi nadziei delikatnie sugerowały aby zrywać głowice... :)


P.S. W piątek będzie głowica, duuuuża szansa, że w piątek "Red-Wół" (nazwa własna mojego Patrola :)) będzie odpalony :)

Pozdr.

pinczoff

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » wt lut 02, 2010 8:46 pm

łączymy sie w bulu:)21
nie martw sie ja jestem na etapie szukania y60 i w cale ta usterka mnie nie przeraza :wink:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt lut 02, 2010 8:49 pm

Znaczy zamierzasz zdradzić jedyny słuszny wóz?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » wt lut 02, 2010 8:51 pm

:)21

wstyd mi :oops:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt lut 02, 2010 8:55 pm

Bij się w pierś.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » wt lut 02, 2010 8:58 pm

nie gadaj od tygodnia chodze przybity :)16
:)21

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » wt lut 02, 2010 9:04 pm

To po grzyba to robisz? Jak już zamieniac stara poczciwą 160kę na silnik 2,8 to tylko w budzie y61. tam ten motór juz tak nie wybucha ;) :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » wt lut 02, 2010 9:08 pm

ja juz to zrobilem :)21
patrz opis na dole :)21

a zrobilem to tylko dlatego ze wracam do opcji uzytkowania jednego auta ,a k160 mnie juz meczyl na codzien ot co :)21
ale kiedys jeszcze nabede,przynajmniej w to wierze,wazne ze chlopak z forum kupil i dba o niego jak ja :)2

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt lut 02, 2010 9:14 pm

Jak to cię męczył? Nie wygodny? :o
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40603
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » wt lut 02, 2010 9:15 pm

resor kontra podskok ewentualny
ciężki wybór
:)21

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » wt lut 02, 2010 9:15 pm

No to litre se... :)21 Na zdrowie.. :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » wt lut 02, 2010 9:17 pm

:)20 :)20 :)20 :)2
nie dramatyzowac mnie tutaj :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt lut 02, 2010 9:30 pm

Mój jest wygodniejszy niż seryjny trzepak Y60 i w koleinach nie tańcuje. I do tego bez problemu przekracza 130km/h.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40603
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Mroczny » wt lut 02, 2010 9:36 pm

N2O pisze:Mój jest wygodniejszy niż seryjny trzepak Y60 i w koleinach nie tańcuje. I do tego bez problemu przekracza 130km/h.
:)21
nic dziwnego - rendż - królewska marka
:)21

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » wt lut 02, 2010 9:37 pm

pogratulowac ale ta wymiana chodzila za mna juz od dawna :)21
aczkolwiek gang i gwizd turbo nie zapomniane chwile :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt lut 02, 2010 9:44 pm

Mroczny pisze:
N2O pisze:Mój jest wygodniejszy niż seryjny trzepak Y60 i w koleinach nie tańcuje. I do tego bez problemu przekracza 130km/h.
:)21
nic dziwnego - rendż - królewska marka
:)21
Ale ja nie o rendżu pisałem, tylko o 160-ce - po zmianie resorów na seryjne + dobre amorki samochód zmienił się nie do poznania. Nawet wykrzyż się pojawił.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » wt lut 02, 2010 10:30 pm

N2O pisze:
Mroczny pisze:
N2O pisze:Mój jest wygodniejszy niż seryjny trzepak Y60 i w koleinach nie tańcuje. I do tego bez problemu przekracza 130km/h.
:)21
nic dziwnego - rendż - królewska marka
:)21
Ale ja nie o rendżu pisałem, tylko o 160-ce - po zmianie resorów na seryjne + dobre amorki samochód zmienił się nie do poznania. Nawet wykrzyż się pojawił.
:)21
a tam w GR 130 też nie straszne :)21 przy 160 wskaźnik podskoku czapki stoi na połowie :)21 :)21 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt lut 02, 2010 10:33 pm

Na 4 biegowej skrzyni na 33 calach nie wiem jakbym się starał, ale więcej jak 150 nie da rady wycisnąć - to już 4 tyś obr/min, czyli koniec zakresu obrotów.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » wt lut 02, 2010 10:35 pm

N2O pisze:Na 4 biegowej skrzyni na 33 calach nie wiem jakbym się starał, ale więcej jak 150 nie da rady wycisnąć - to już 4 tyś obr/min, czyli koniec zakresu obrotów.
:)21
masz woniejsza skrzynie :)21 ja max 163 GPS (33x12,5 BFG MT) da się jeszcze rozmawiać :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt lut 02, 2010 10:38 pm

Mosty 4.11, 4 bieg to 1:1, reduktor też ma 1:1, więc 4,2 pewnie wyżej się kręci. Musisz mieć około 4200 obr/min.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12632
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: lbl78 » wt lut 02, 2010 10:48 pm

N2O pisze:Mosty 4.11, 4 bieg to 1:1, reduktor też ma 1:1, więc 4,2 pewnie wyżej się kręci. Musisz mieć około 4200 obr/min.
:)21
czili w teorii to samo :)21 :)21 ale kręci się jak "szalony" do końca skali :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt lut 02, 2010 11:03 pm

U mnie dynamika ściśle zależy od pogody - brak intercoolera - przy -15 to dopiero pokazuje pazury.
Fakt, że już nie jeden kierownik plaskacza się zdziwił jak go prawie 30 letni pomnik wyprzedza - najlepszy kop to tak gdzieś od 80 do 130km/h. Dalej już jakoś wolniej idzie jakby pompka wstępna słabo paliwo dawała - wtedy dymka już nie puszcza. Na 3 jak mu coś odbije to leci tak jak powinien wg wyliczeń 105km/h.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Peepuck! » wt lut 02, 2010 11:14 pm

Zawsze to mówiłem, że 160ki to meteopaci :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość