...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: Myke » śr sty 04, 2012 12:51 pm

Wojtek_W pisze:Ze mnie zaden ekspert, ale wydaje mi sie,ze jak bedzie dmuchal wiecej powietrza przy tej samej dawce to temperatura bedzie wypalac gniazda zaworow.
tego sie własnie boję... wrócę na razie do starych ustawień. A co do hamulców to mam już dosyć wracania z każdego rajdu bez tylnych hamulców... i do tego koszt remontu( tłoczki, bębny, samoregulatory, szczęki i tarcza kotwiczna) 750zl gdzie tylne zawieszenie w bdb stanie od audi a6 250 zl (sprzedane później bez zacisków za 450zł :)21 ) tarcze nowe 200zł i ok 150zł wyciecie laserem mocowań zacisków - razem 150 zł :)21 :)21 a ew wymiana klocków na trasie 30 min (piwo wliczone)
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: rus_one » śr sty 04, 2012 12:53 pm

SlonPl pisze:Więc obruciłem cały smok w stronę błotnika ile stykło kabli, wywaliłem te taśmy i całą zwężkę, a kurek odkręciłem prawie na full (gazem czuć z pod maski ale to wina kurka raczej bo ma spory luz na gwincie i chyba przepuszcza - postaram się go na rurkę zamienić i tyle) obroty mam około 1000 po zdjęciu dekla z filtra lecą na jakieś 600 ale nie gaśnie. Jeśli to coś zmienia to filtr za nowy nie jest ale już wydmuchałem kompresorem sporo syfu z niego. A z mocą nie miałem gdzie sprawdzić bo robiłem tylko rundkę do biedronki i z powrotem ale standardowe skrzyżowania w małych uliczka (skręt 90 stopni) pokonuje na 3 i wychodzi bez żadnych objawów zamulania - nie jest to jakieś przyspieszenie ale płaski by mi już szarpał przy takim czymś...


Jeśli nie zalewa przy rozkręconej i nie przeraża cię ewentualne większe spalanie (a raczej niedopalanie nadmiaru) To możesz zdjąć to ustrojstwo. Regulacje i tak musisz zrobić. Trochę za dużo spadają ci obroty na zdjętym filtrze. W moich obu nie spadają więcej niż o 100 rpm.

Co do piwka- przyjedź na Woodstock to napijemy się niejednego :)21

Wojtek_W pisze:Ze mnie zaden ekspert, ale wydaje mi sie,ze jak bedzie dmuchal wiecej powietrza przy tej samej dawce to temperatura bedzie wypalac gniazda zaworow.


O ile mi wiadomo to w dieslu nie ma tego problemu.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
SlonPl
Posty: 660
Rejestracja: pn mar 29, 2010 1:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: SlonPl » śr sty 04, 2012 12:59 pm

rus_one pisze:
SlonPl pisze:Więc obruciłem cały smok w stronę błotnika ile stykło kabli, wywaliłem te taśmy i całą zwężkę, a kurek odkręciłem prawie na full (gazem czuć z pod maski ale to wina kurka raczej bo ma spory luz na gwincie i chyba przepuszcza - postaram się go na rurkę zamienić i tyle) obroty mam około 1000 po zdjęciu dekla z filtra lecą na jakieś 600 ale nie gaśnie. Jeśli to coś zmienia to filtr za nowy nie jest ale już wydmuchałem kompresorem sporo syfu z niego. A z mocą nie miałem gdzie sprawdzić bo robiłem tylko rundkę do biedronki i z powrotem ale standardowe skrzyżowania w małych uliczka (skręt 90 stopni) pokonuje na 3 i wychodzi bez żadnych objawów zamulania - nie jest to jakieś przyspieszenie ale płaski by mi już szarpał przy takim czymś...


Jeśli nie zalewa przy rozkręconej i nie przeraża cię ewentualne większe spalanie (a raczej niedopalanie nadmiaru) To możesz zdjąć to ustrojstwo. Regulacje i tak musisz zrobić. Trochę za dużo spadają ci obroty na zdjętym filtrze. W moich obu nie spadają więcej niż o 100 rpm.

Co do piwka- przyjedź na Woodstock to napijemy się niejednego :)21

Ale to chyba wtedy się tą dawkę wyreguluje u fachowca na mikserze i nie powinno być spalania nie wiadomo jakiego ?
A spalanie do 20l w mieście jakoś przeżyje
Był Isuzu Trooper 2.3 TDI
Jest:
Nissan Patrol W-160 2.8 + LPG
Facebook

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: Myke » śr sty 04, 2012 1:00 pm

właśnie, dobre pytanie... w płaskim jak mi przykrecili za mocno gaz to aż połamało dwigienki zaworów tak je wypaliło (ale paliła 6litrów gazu :)21 ) niestety remont głowicy straszzzzzznie dogi był
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

Awatar użytkownika
SlonPl
Posty: 660
Rejestracja: pn mar 29, 2010 1:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: SlonPl » śr sty 04, 2012 1:05 pm

Ale mi się wniosek nasuwa że skoro u Ciebie obroty spadają o 100 po zdjęciu filtra a u mnie 400 to mi daje za mało gazu...
Bo skoro przytykam filtr a obroty rosną (wiecej gazu w mieszance)
Był Isuzu Trooper 2.3 TDI
Jest:
Nissan Patrol W-160 2.8 + LPG
Facebook

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: rus_one » śr sty 04, 2012 1:09 pm

Ale diesel MOŻE chodzić na ubogiej mieszance, a benzyna NIE!


Ale to chyba wtedy się tą dawkę wyreguluje u fachowca na mikserze i nie powinno być spalania nie wiadomo jakiego ?
A spalanie do 20l w mieście jakoś przeżyje
Tak oczywiście :)21 Mówiłem- jeśli nie zalewa to można wywalić. Mi tyraczkę bez tego tak zalewało że nie dało się jeździć.
Niech regulują miernikiem spalin. Będzie wiadomo czy nie wywala połowy gazu tłumikiem :)21

20l powiadasz? Tyraczką spalałem ok 22 w mieście, vaniastym miśkiem 1,8 automatem też tyle spalam. Bym chciał taki r6 2,8l palący 20 lpg :)21


Za mało gazu albo zły mikser. Zatykając dolot robisz sztuczne podciśnienie wysysające gaz z reduktora.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
SlonPl
Posty: 660
Rejestracja: pn mar 29, 2010 1:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: SlonPl » śr sty 04, 2012 1:13 pm

Dobra... lece do roboty i spróbuje sobie jakiegoś rurka wytoczyć rozumiem że czym większe fi otworu tym lepiej?
Był Isuzu Trooper 2.3 TDI
Jest:
Nissan Patrol W-160 2.8 + LPG
Facebook

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: pawel abramczyk » śr sty 04, 2012 1:24 pm

SlonPl pisze:Dobra... lece do roboty i spróbuje sobie jakiegoś rurka wytoczyć rozumiem że czym większe fi otworu tym lepiej?

ale jesteś uparty , ktoś Ci głupot nagadał , nie da się regulować dawki na parowniku - reduktorze ( mikser to jest to co masz na gaźniku ) ta śruba ma być jeśli masz starą instalacje , w nowszych odpowiada za to silniczek krokowy zamontowany na tym węzyku ,

to że obroty tak drastycznie spadają to znaczy że masz coś źle wyregulowane , po pierwsze filtr kup nowy ja mam z poldka za 12 zł, troszkę mniejszy ale pasuje

sprawdź ten parownik , jakiej firmy to masz i jakiej wydajności może tu tkwi problem ,
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: rus_one » śr sty 04, 2012 1:29 pm

Do tego pewnie membrany jak z drewna...

Jeszcze co do obrotów- ja się babrałem z instalacjami do wtrysku. Być może w gaźnikowych jest taki spadek.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: pawel abramczyk » śr sty 04, 2012 1:45 pm

no co ty nie ma prawa tak spadać wahania są ale nie takie , a we wtryskowych masz właśnie ten silniczek krokowy co robi za tą śrubkę , choć ja wywaliłem go z kijanki i teraz jeździ i nie strzela , nie znikły problemy z różnym spalaniem , teraz stałe 13-14 zależy od tem na zewnątrz
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: rus_one » śr sty 04, 2012 1:57 pm

Ten silniczek to taki pic na wodę. Niby ma utrzymywać stały skład mieszanki, ale ma za dużą bezwładność. W tyraczce testowałem z krokowcem, bez niego i bez niczego. Wpływ w sumie żaden zauważalny poza tym że bez niczego zalewało mi silnik- za dużo było gazu. Znowu w miśku z rurką zamiast krokowego było tak samo jak z krokowcem.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: tomek 79 » śr sty 04, 2012 2:06 pm

co do obrotomierza, to skala czarna jest do 6 tys,pozniej juz czerwone pole :wink:

Awatar użytkownika
SlonPl
Posty: 660
Rejestracja: pn mar 29, 2010 1:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: SlonPl » śr sty 04, 2012 3:49 pm

Jak mi sie uda z telefonu wgrac to zaraz filmi wsadze z obrotomierzem na cieplym silniku.
Był Isuzu Trooper 2.3 TDI
Jest:
Nissan Patrol W-160 2.8 + LPG
Facebook

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: N2O » śr sty 04, 2012 3:54 pm

Wojtek_W pisze:A za duzo jak zaszkodzi? Poza mizernymi osiagami i duzym spalaniem.
Popękane głowice, tłoki z dziurami, wypalone ścianki cylindrów i kosmiczna wręcz temperatura spalania. Do tego dochodzi znacznie przyśpieszona degradacja oleju.
Diesel chodzi cały czas na ubogiej mieszance(pedałem gazu sterujesz dawką paliwa), a stechiometryczna(coś około 15:1) to już ogromna ilość czarnego dymu(przekroczenie granicy dymienia które jest przy AFR około 18:1), bezdymnie jest przy powyżej 20:1.

:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: Wojtek_W » śr sty 04, 2012 4:06 pm

Dzieki za odpowiedz! :)2
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: N2O » śr sty 04, 2012 4:13 pm

Wydaje mi się, że poprzedni silnik załatwiłem jak zatkał mi się filtr powietrza błotem(napił się też trochę wody) przez dziurawy snorkel(a nie byłem tego świadom), temperatura poszła w górę i palił jakieś 30l/100km. A że był lekko dłubnięty na pompie i turbo, to też mu nie pomogło.
Niby nic mu nie było, jedynie trochę głośniejszy i słabszy się zrobił(choć nadal rozpędzał się do 140km/h), ale po pół roku zaczęło dmuchać w układ chłodzenia i po zdjęciu głowicy ujrzałem jakby wypalone 2 tuleje i popękaną głowicę w kilku miejscach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: Takayuki » śr sty 04, 2012 4:41 pm

Heja.
Zdechł mi obrotomierz w Y60, działał w kratkę, aż dzisiaj skoczył na koniec skali i tak został. Instalację mam 24V - po kupieniu zegarów od 12V i przełożeniu samego obrotomierza będzie działać, czy się czymś różnią? :roll:

Awatar użytkownika
SlonPl
Posty: 660
Rejestracja: pn mar 29, 2010 1:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: SlonPl » śr sty 04, 2012 4:44 pm

http://www.youtube.com/watch?v=X82omrFE_qE&sns
jak whodzi na obroty to ja go gazem potraktowalem delikatnie
Był Isuzu Trooper 2.3 TDI
Jest:
Nissan Patrol W-160 2.8 + LPG
Facebook

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: rus_one » śr sty 04, 2012 4:51 pm

Stabilnie trzyma obroty. A co się dzieje jak depniesz do deski i puścisz?
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: pawel abramczyk » śr sty 04, 2012 5:05 pm

czy wiecie że amortyzatory z k 260 i gu4 są takie same jeśli chodzi o długości , różnica to znacznie mocniejsze mocowania
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
SlonPl
Posty: 660
Rejestracja: pn mar 29, 2010 1:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: SlonPl » śr sty 04, 2012 5:11 pm

Pedal sie zacina :-p
Jak idzie na obrotach to idzie idealnie ani drgnie
Był Isuzu Trooper 2.3 TDI
Jest:
Nissan Patrol W-160 2.8 + LPG
Facebook

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: pawel abramczyk » śr sty 04, 2012 5:35 pm

ja powiem tak , jako że coraz więcej osób ma L28 więc może czas założyć ''klub wyznawców L28'' a tak poważnie to trzeba założyć osobny wątek z problemami naszych wozów , kto jest za
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
Myke
Posty: 351
Rejestracja: sob paź 25, 2008 4:56 pm
Lokalizacja: Warszawa Bielany

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: Myke » śr sty 04, 2012 5:49 pm

N2O pisze:
Wojtek_W pisze:A za duzo jak zaszkodzi? Poza mizernymi osiagami i duzym spalaniem.
Popękane głowice, tłoki z dziurami, wypalone ścianki cylindrów i kosmiczna wręcz temperatura spalania. Do tego dochodzi znacznie przyśpieszona degradacja oleju.
Diesel chodzi cały czas na ubogiej mieszance(pedałem gazu sterujesz dawką paliwa), a stechiometryczna(coś około 15:1) to już ogromna ilość czarnego dymu(przekroczenie granicy dymienia które jest przy AFR około 18:1), bezdymnie jest przy powyżej 20:1.

:)21
Znaczy się można zostawić doładowanie do 1.1 ? bo mu sie fajnie elastyczność poprawiła i dymi mniej przy ostrym przyspieszaniu a mocy wydaje mi sie ze ma w sam raz jeszcze muszę sprawdzić na jakimś dłuższym piaszczystym podjeździe
Bo bez blota to nie robota :)
Terrano 2.7TD 1990...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: N2O » śr sty 04, 2012 6:01 pm

Ile jest fabrycznie? 0,5?
Przy 1,1 to załóż jakiś IC(kiedyś widziałem na jakim niemieckim forum jak ktoś dopasował do terrano I duży FMIC od VW/Seat/Skoda - moc miał w okolicach 140KM) - ja bym ustawił bez IC na jakieś 0,8-0,9 tak aby było bezpiecznie.
Z IC możesz jeździć na mniejszym doładowaniu i osiągnąć większą moc niż na większym bez IC.
Dodatkowo może być bardziej ekonomiczny.
Ale dopiero jak zrobisz pompę, to będziesz wiedział na czym stoisz.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
SlonPl
Posty: 660
Rejestracja: pn mar 29, 2010 1:03 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU vol. 2

Post autor: SlonPl » śr sty 04, 2012 6:02 pm

pawel abramczyk pisze:ja powiem tak , jako że coraz więcej osób ma L28 więc może czas założyć ''klub wyznawców L28'' a tak poważnie to trzeba założyć osobny wątek z problemami naszych wozów , kto jest za
Popieram.
Bo tak cos znalezc to jest problem zawsze... A ja niedlugo sie biore za produkcje zderzakow kurnika i lift to bedzie gdzie pytac i odrazu rysunki wstawie swoich projektow do w-160
Był Isuzu Trooper 2.3 TDI
Jest:
Nissan Patrol W-160 2.8 + LPG
Facebook

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość