dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Cajman » wt mar 10, 2015 3:48 pm

dlatego czasami -dać jedną na kolektorze ale po zejściu do jednej rury

ale to co pisałem dotyczy 2,8

że jeżeli damy jak najbliżej cylindra to jest to temp ok 700-750
a w tym czasie zaraz za turbiną - jest 550 st
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

tekkenfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: sob lis 02, 2013 10:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: tekkenfan » wt mar 10, 2015 6:34 pm

Cajman pisze:no nie za bardzo tyle co w schowku - jadąc takim i dając mu w palnik miałem koło 500 st - tyle w schowku nie masz
jak się zacznie palić instalacja to może być hehe.

A tak poważnie to ja i tak twierdzę że pomiar za turbiną jest z dupala, bo turbina sama z siebie zbija temperaturę i tak na prawdę nie jesteś w stanie powiedzieć co masz przed nią. Oczywiście możesz sobie to sprawdzić montując termoparę przed i za i wtedy masz jakieś pojęcie o tym o ile stopni zbija turbo. Pytanie tylko czy w każdych warunkach turbina zbije EGT o tyle samo?? Tak czy siak wg. mnie nie jest to wróżenie z fusów ;)
tekkenfan pisze:Termopara na wszystkie ?? :o
Co w tym takiego dziwnego? Jak ludzie wrzucają miliony monet w silnik to wydatek kilkuset+ na termopary stanowi jedynie ułamek kwoty, a tylko takie rozwiązanie daje Ci jakieś sensowne pojęcie o tym co się dzieje.
Wszystkie termopary podłączasz pod układ który np. pokazuje Ci wartość najwyższą ale i zaalarmuje jak przekroczy zadany próg.

No ale nie oszukujmy się nikt nie wyda 1kpln+ na monitorowanie wszystkich garów w Patrolu, dlatego napisałem o wersji uproszczonej, gdzie montujesz jedną termoparę na najcieplejszym cylindrze.
Nie ogarniam aż tak bardzo RD ale wg. mnie najcieplejszym będzie 6 gar - ale to może niech potwierdzić ktoś kto siedzi w Patrolach.

a w R4 to jest chyba 3 gar.
Patrol Y60 2.8, TMIC, 4" SS Snorkel, 3" wydech, MBC
Burbo Astina 400KM+ :D

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Vesa » śr mar 11, 2015 3:55 pm

HI, Wydaje się, ze w ZD30 to właśnie 4ty jest cieplusi najbardziej...


ps. Dzięki Cajman za konkret.
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: grzes » czw mar 12, 2015 8:42 am

Vesa nie kombinuj tylko uzywaj auta.
Jak sie ma zepsuc, to mu zaden wskaznik nie pomoze.
Jezdze swoim i przestalem sie tym przejmowac, wymieniam co mu nalezne o czasie, naprawiam co tego wymaga i tyle.
Ciesz sie wyajzdami, a auto jakos da rade. Alternatywy niestety fabrycznej nie ma i juz raczej nie bedzie... :-(

Awatar użytkownika
Vesa
Posty: 353
Rejestracja: sob sty 02, 2010 10:46 am
Lokalizacja: Urodzony DW a teraz WN...

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Vesa » czw mar 12, 2015 2:25 pm

Panowie,
Dziękuję za troskę ale ja naprawdę nie potrzebuję recepty na życie :) Duży chłopak jestem dam sobie radę.
Generalnie traktuję te pomiary jako lekką fanaberię a nie podstawę DEAD / ALIVE determinującą używanie samochodu.
A forum to idealne miejsce aby z tych kilku tys. użytkowników znalazło się kilku, którzy będą wiedzieć jak zmierzyć temperaturę spalin oraz jakie parametry prawidłowe powinno mieć turbo :)
THX za zrozumienie :)
Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2015 10:30 am przez Vesa, łącznie zmieniany 1 raz.
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: ernil » czw mar 12, 2015 3:02 pm

No to musisz się uzbroić w kilka przydasiek i do dzieła.
Termopara za każdym garem, czujniki ciśnienia i temperatury płynów wszędzie, gdzie się da i jakoś to będzie :)21
grzes pisze:Alternatywy niestety fabrycznej nie ma i juz raczej nie bedzie...
A Merczodes 4x4 do kwadratu? :)21
http://www.drive.com.au/motor-news/merc ... 3m3y5.html
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: grzes » czw mar 12, 2015 3:09 pm

ernil pisze:
grzes pisze:Alternatywy niestety fabrycznej nie ma i juz raczej nie bedzie...
A Merczodes 4x4 do kwadratu? :)21
http://www.drive.com.au/motor-news/merc ... 3m3y5.html
On na razie jest (jeszcze) konceptem... ktory najpewniej wejdzie do produkcji...
jest tylko jeden malutki problem, ale o nim dzentelmeni nie rozmawiaja...


Ale jakbys mi kupil, to chetnie... :)21


PS. chodzilo mi o silnik

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: benek » pt mar 13, 2015 10:44 pm

Generalnie popieram projekt zamontowania instrumentow ale bardziej jestem ciekaw obserwacji jakie z tego wynikna. To moze byc ciekawa wskazowka na przyszlosc bo tych silnikow jest duzo a nie bardzo wiadomo jak do nich podchodzic.

Na dieslach sie tak nie znam ale duze silniki otto maja pomiary na kazdym cylindrze temperatury, czasem spalania stukowego tudziez napiecia na swiecach a nawet wzierniki do komor spalania. Z tego jest wyprowadzona diagnostyka. Ale zrobic to w samochodzie to bylby fajny eksperyment.

Jednakze jakbym sie bal a nie chcial wymieniac motoru na inny typ to chyba bym zweryfikowal wtryskiwacze i ew je wymienil a nie montowal ww instrumentow (szczegolnie do tak skomplikowanego motoru jak ZD30). Po prostu lubie oryginalne.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Jaco74
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt mar 06, 2015 8:16 pm
Lokalizacja: gdzieś w pomorskim

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Jaco74 » sob mar 14, 2015 12:13 am

Ogólnie to szkoda hajcu lepiej zbierać na nowy. Nawet jak dołożysz kilka wskaźników to i tak niewielkie szanse że zapobiegniesz destrukcji ZD 30 tak ma ,zresztą 2,5 z piksy też najczęściej kończył na 4 cylindrze.

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0

Post autor: Patryk 160 » sob mar 14, 2015 2:03 am

ernil pisze:No to musisz się uzbroić w kilka przydasiek i do dzieła.
Termopara za każdym garem, czujniki ciśnienia i temperatury płynów wszędzie, gdzie się da i jakoś to będzie :)21
grzes pisze:Alternatywy niestety fabrycznej nie ma i juz raczej nie bedzie...
A Merczodes 4x4 do kwadratu? :)21
http://www.drive.com.au/motor-news/merc ... 3m3y5.html

trzymaj fason kolego, co to za taczkę linkujesz w dziale nissana ?

:roll:

:)21

do listy zepsutych 3.0 kronikarz może dopisać dziś kolejny egzemplarz, niestety takie info do mnie dotarło dziś od kolejnego klienta
takie są objawy i wskazania po wstępnej diagnostyce
przypadek jakich wiele, osłabł a elektronik twierdzi, że wtrysk nie następuje we właściwym punkcie
co jak wiadomo grozi spłynięciem denka tłoka do miski olejowej
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości