dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
Moderator: Kosiarz
Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
dlatego czasami -dać jedną na kolektorze ale po zejściu do jednej rury
ale to co pisałem dotyczy 2,8
że jeżeli damy jak najbliżej cylindra to jest to temp ok 700-750
a w tym czasie zaraz za turbiną - jest 550 st
ale to co pisałem dotyczy 2,8
że jeżeli damy jak najbliżej cylindra to jest to temp ok 700-750
a w tym czasie zaraz za turbiną - jest 550 st
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
jak się zacznie palić instalacja to może być hehe.Cajman pisze:no nie za bardzo tyle co w schowku - jadąc takim i dając mu w palnik miałem koło 500 st - tyle w schowku nie masz
A tak poważnie to ja i tak twierdzę że pomiar za turbiną jest z dupala, bo turbina sama z siebie zbija temperaturę i tak na prawdę nie jesteś w stanie powiedzieć co masz przed nią. Oczywiście możesz sobie to sprawdzić montując termoparę przed i za i wtedy masz jakieś pojęcie o tym o ile stopni zbija turbo. Pytanie tylko czy w każdych warunkach turbina zbije EGT o tyle samo?? Tak czy siak wg. mnie nie jest to wróżenie z fusów

Co w tym takiego dziwnego? Jak ludzie wrzucają miliony monet w silnik to wydatek kilkuset+ na termopary stanowi jedynie ułamek kwoty, a tylko takie rozwiązanie daje Ci jakieś sensowne pojęcie o tym co się dzieje.tekkenfan pisze:Termopara na wszystkie![]()
![]()
Wszystkie termopary podłączasz pod układ który np. pokazuje Ci wartość najwyższą ale i zaalarmuje jak przekroczy zadany próg.
No ale nie oszukujmy się nikt nie wyda 1kpln+ na monitorowanie wszystkich garów w Patrolu, dlatego napisałem o wersji uproszczonej, gdzie montujesz jedną termoparę na najcieplejszym cylindrze.
Nie ogarniam aż tak bardzo RD ale wg. mnie najcieplejszym będzie 6 gar - ale to może niech potwierdzić ktoś kto siedzi w Patrolach.
a w R4 to jest chyba 3 gar.
Patrol Y60 2.8, TMIC, 4" SS Snorkel, 3" wydech, MBC
Burbo Astina 400KM+
Burbo Astina 400KM+

Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
HI, Wydaje się, ze w ZD30 to właśnie 4ty jest cieplusi najbardziej...
ps. Dzięki Cajman za konkret.
ps. Dzięki Cajman za konkret.
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.
Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
Vesa nie kombinuj tylko uzywaj auta.
Jak sie ma zepsuc, to mu zaden wskaznik nie pomoze.
Jezdze swoim i przestalem sie tym przejmowac, wymieniam co mu nalezne o czasie, naprawiam co tego wymaga i tyle.
Ciesz sie wyajzdami, a auto jakos da rade. Alternatywy niestety fabrycznej nie ma i juz raczej nie bedzie...
Jak sie ma zepsuc, to mu zaden wskaznik nie pomoze.
Jezdze swoim i przestalem sie tym przejmowac, wymieniam co mu nalezne o czasie, naprawiam co tego wymaga i tyle.
Ciesz sie wyajzdami, a auto jakos da rade. Alternatywy niestety fabrycznej nie ma i juz raczej nie bedzie...

Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
Panowie,
Dziękuję za troskę ale ja naprawdę nie potrzebuję recepty na życie
Duży chłopak jestem dam sobie radę.
Generalnie traktuję te pomiary jako lekką fanaberię a nie podstawę DEAD / ALIVE determinującą używanie samochodu.
A forum to idealne miejsce aby z tych kilku tys. użytkowników znalazło się kilku, którzy będą wiedzieć jak zmierzyć temperaturę spalin oraz jakie parametry prawidłowe powinno mieć turbo
THX za zrozumienie
Dziękuję za troskę ale ja naprawdę nie potrzebuję recepty na życie

Generalnie traktuję te pomiary jako lekką fanaberię a nie podstawę DEAD / ALIVE determinującą używanie samochodu.
A forum to idealne miejsce aby z tych kilku tys. użytkowników znalazło się kilku, którzy będą wiedzieć jak zmierzyć temperaturę spalin oraz jakie parametry prawidłowe powinno mieć turbo

THX za zrozumienie

Ostatnio zmieniony pt mar 13, 2015 10:30 am przez Vesa, łącznie zmieniany 1 raz.
Vesa
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.
ex 2x Y60, teraz GU4 3.0 - turystyk.
Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
No to musisz się uzbroić w kilka przydasiek i do dzieła.
Termopara za każdym garem, czujniki ciśnienia i temperatury płynów wszędzie, gdzie się da i jakoś to będzie
http://www.drive.com.au/motor-news/merc ... 3m3y5.html
Termopara za każdym garem, czujniki ciśnienia i temperatury płynów wszędzie, gdzie się da i jakoś to będzie

A Merczodes 4x4 do kwadratu?grzes pisze:Alternatywy niestety fabrycznej nie ma i juz raczej nie bedzie...

http://www.drive.com.au/motor-news/merc ... 3m3y5.html
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
On na razie jest (jeszcze) konceptem... ktory najpewniej wejdzie do produkcji...ernil pisze:A Merczodes 4x4 do kwadratu?grzes pisze:Alternatywy niestety fabrycznej nie ma i juz raczej nie bedzie...![]()
http://www.drive.com.au/motor-news/merc ... 3m3y5.html
jest tylko jeden malutki problem, ale o nim dzentelmeni nie rozmawiaja...
Ale jakbys mi kupil, to chetnie...

PS. chodzilo mi o silnik
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
Generalnie popieram projekt zamontowania instrumentow ale bardziej jestem ciekaw obserwacji jakie z tego wynikna. To moze byc ciekawa wskazowka na przyszlosc bo tych silnikow jest duzo a nie bardzo wiadomo jak do nich podchodzic.
Na dieslach sie tak nie znam ale duze silniki otto maja pomiary na kazdym cylindrze temperatury, czasem spalania stukowego tudziez napiecia na swiecach a nawet wzierniki do komor spalania. Z tego jest wyprowadzona diagnostyka. Ale zrobic to w samochodzie to bylby fajny eksperyment.
Jednakze jakbym sie bal a nie chcial wymieniac motoru na inny typ to chyba bym zweryfikowal wtryskiwacze i ew je wymienil a nie montowal ww instrumentow (szczegolnie do tak skomplikowanego motoru jak ZD30). Po prostu lubie oryginalne.
Na dieslach sie tak nie znam ale duze silniki otto maja pomiary na kazdym cylindrze temperatury, czasem spalania stukowego tudziez napiecia na swiecach a nawet wzierniki do komor spalania. Z tego jest wyprowadzona diagnostyka. Ale zrobic to w samochodzie to bylby fajny eksperyment.
Jednakze jakbym sie bal a nie chcial wymieniac motoru na inny typ to chyba bym zweryfikowal wtryskiwacze i ew je wymienil a nie montowal ww instrumentow (szczegolnie do tak skomplikowanego motoru jak ZD30). Po prostu lubie oryginalne.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 5
- Rejestracja: pt mar 06, 2015 8:16 pm
- Lokalizacja: gdzieś w pomorskim
Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
Ogólnie to szkoda hajcu lepiej zbierać na nowy. Nawet jak dołożysz kilka wskaźników to i tak niewielkie szanse że zapobiegniesz destrukcji ZD 30 tak ma ,zresztą 2,5 z piksy też najczęściej kończył na 4 cylindrze.
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: dodatkowe wskaźniki tematperatur w Patrolu 3.0
ernil pisze:No to musisz się uzbroić w kilka przydasiek i do dzieła.
Termopara za każdym garem, czujniki ciśnienia i temperatury płynów wszędzie, gdzie się da i jakoś to będzie
A Merczodes 4x4 do kwadratu?grzes pisze:Alternatywy niestety fabrycznej nie ma i juz raczej nie bedzie...![]()
http://www.drive.com.au/motor-news/merc ... 3m3y5.html
trzymaj fason kolego, co to za taczkę linkujesz w dziale nissana ?


do listy zepsutych 3.0 kronikarz może dopisać dziś kolejny egzemplarz, niestety takie info do mnie dotarło dziś od kolejnego klienta
takie są objawy i wskazania po wstępnej diagnostyce
przypadek jakich wiele, osłabł a elektronik twierdzi, że wtrysk nie następuje we właściwym punkcie
co jak wiadomo grozi spłynięciem denka tłoka do miski olejowej
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości