TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Moderator: Kosiarz
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Skrzynia-tego nie bylbym taki pewny. Ja wyszedlem z zalozenia ze wole lekka mloda skrzynia niz stara zeliwna z 4.2. No i nie trzeba bylo nic motac z walami etc.
Turbo dokladane w wyprawowce to chyba nie jest najlepsza opcja. Az tak duzo jazdy na wysokosci nie ma a na reszte starcza a jest trwaly.
Co innego jak by zalozyc oryginalnego turbo.
Turbo dokladane w wyprawowce to chyba nie jest najlepsza opcja. Az tak duzo jazdy na wysokosci nie ma a na reszte starcza a jest trwaly.
Co innego jak by zalozyc oryginalnego turbo.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Skrzynie silnik mam oryginał [i jeszcze skrzynia z PTO do wyciągarki to musi zostać :], koła 35 przełożenia od 2.8 to wychodzi oryginał.
Turbo nie chcę zakładać, to same problemy co by zrobić dobrze - kolektor, wydech, pompa ze sterowaniem dawki, poustawianie i zgranie tego lepiej niż 'na oko' [sam nie umiem, nie robiłem].
I koszty. Pewnie 5-10 trzeba liczyć... to już to lepiej sprzedać to co jest za drugie tyle, dołożyć trzecie, kupić fabryczne TD42T, i liczyć że nie będzie mina jak ten u Patryka
Ale nie chcę... za takie pieniądze wolę gdzieś daleko pojechać [na co się kroją plany], a nie mam tyle żeby mieć to i to na raz
Turbo nie chcę zakładać, to same problemy co by zrobić dobrze - kolektor, wydech, pompa ze sterowaniem dawki, poustawianie i zgranie tego lepiej niż 'na oko' [sam nie umiem, nie robiłem].
I koszty. Pewnie 5-10 trzeba liczyć... to już to lepiej sprzedać to co jest za drugie tyle, dołożyć trzecie, kupić fabryczne TD42T, i liczyć że nie będzie mina jak ten u Patryka

Ale nie chcę... za takie pieniądze wolę gdzieś daleko pojechać [na co się kroją plany], a nie mam tyle żeby mieć to i to na raz

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
4.2 turbo to zaczynają sie od 27tysi
uturbić to 3.5 jest gdzieś zestaw , reszta naprawde łatwa do opanowania
ja miałem jednocześnie td42 i td42t różnica w jeździe była kolosalna , jet z turbo jeździł przyjemniej i co ciekawe palił mniej
do następnego prokejtu kupiłem td42t z ogarniętą pompą ale jednak rozsądek przegrał i będzie m57
uturbić to 3.5 jest gdzieś zestaw , reszta naprawde łatwa do opanowania
ja miałem jednocześnie td42 i td42t różnica w jeździe była kolosalna , jet z turbo jeździł przyjemniej i co ciekawe palił mniej
do następnego prokejtu kupiłem td42t z ogarniętą pompą ale jednak rozsądek przegrał i będzie m57
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Z porządną turbiną, kolektorem, i pompą wtryskową która ogarnie sterowanie dawką w zależności od ciśnienia doładowania? Gdzie takie zestawy dają?scuaz pisze: uturbić to 3.5 jest gdzieś zestaw , reszta naprawde łatwa do opanowania

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Nie ma szans... nawet jak przykutwisz na porządnym kolektorze,wsadzisz chińskie turbo i zrobisz wydech, to już jest 3.5.. do tego zabawa z pompą ( w naszych realiach zakup rotacyjnej i motanie pod turbo), sensownych rozmiarów intercooler... ale fakt, że warto, bo dobrze uturbione 4.2 jest bardzo żwawym i bezproblemowym parchem.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Co?? Problem z odpalaniem na wysokości 1500m. To ładnymi śmietnikami jeździcie.jradek pisze:Jak jest z zimnym rozruchem na dużych wysokościach?
Ja i Marcin odpalaliśmy śmietniki na 1500 mnpm i już zabawnie nie było. Obawiam się, że 1000 metrów wyżej już by nie odpaliły, ale to tylko moje przypuszczenia.


Ja tam nigdy nie zanotowałem najmniejszych problemów z odpalaniem na wysokościach 1500-2000. Mało tego nie widziałem nigdy by towarzyszące mi inne auta miały jakieś problemy z odpalaniem po nocy na "wysokim" biwaku.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
zestaw na chińskim kolektorze po delikatnej modyfikcji chodzi
nawet bez ogarnięcia pompy wtryskowej jest szok po przesiadce
iii co najlepsze z turbm pali mniej
nawet bez ogarnięcia pompy wtryskowej jest szok po przesiadce
iii co najlepsze z turbm pali mniej
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
E, to nie, nie chcę żeby mi chiński kolektor strzelił kilka granic od domu
Pompa też ma być normalnie zrobiona a nie śrubką dawka skręcona na stałe... czyli robota i większe koszty. Może kiedyś...
Swojego słabo jadącego po wysokich górkach paliłem na ~2100 po nocy 4 stopnie, żadnych zupełnie problemów.
jardkowi może ze dwie świece żarowe nie grzeją, albo co, i stad te problemy?

Swojego słabo jadącego po wysokich górkach paliłem na ~2100 po nocy 4 stopnie, żadnych zupełnie problemów.
jardkowi może ze dwie świece żarowe nie grzeją, albo co, i stad te problemy?

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
każdy ma swoje , dla mnie ssaczek był za spokojny , najgorzej jak się tira dogoniło
a kolektor napewno się nie rozpada ,wystarczy dobrze zamontować i będzie służył
a kolektor napewno się nie rozpada ,wystarczy dobrze zamontować i będzie służył
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
nawet jak wszystkie nie grzeją a ma kompresje to nie jest problem do -5 stopni przynajmniej nie powinien byćTakayuki pisze: jardkowi może ze dwie świece żarowe nie grzeją, albo co

do 3000nmp też nie powinien mieć jakiś problemów z jazdą
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Tylko skąd ten kolektor wziąć?scuaz pisze: a kolektor napewno się nie rozpada ,wystarczy dobrze zamontować i będzie służył
Nigdzie poza australią ich nie ma, a stamtąd nie chcą ich wysyłać do pl.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
zacznij szukać nie po aucie tylko po silniku, w busach i małych ciężarówkach ten silnik uturbiony występował dość częstomiastek pisze:Tylko skąd ten kolektor wziąć?scuaz pisze: a kolektor napewno się nie rozpada ,wystarczy dobrze zamontować i będzie służył
Nigdzie poza australią ich nie ma, a stamtąd nie chcą ich wysyłać do pl.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
przez 2 tyg bylismy na 2500mnpm i zadnego problemu z rozruchem, moze czasem bylo i 3000. ale jakos bez roznicy (TD42). temperatura nie nizsza niz +5C. Generalnie ten silnik jak tylko swiece grzeja zapala bardzo latwo.
na dalekie wyjazdy warto miec drugi aku taki niepodlaczony. po prostu nalezy go zamienic z uzywanym co 2 tyg aby byl zawsze naladowany. nic nie motac w elektryce bo to tylko problemy. glowa nie boli jak sie zadlugo swiatlo pali, przetwornica chodzi i takie tam. W moim wypadku byl on mniejszy niz glowny chyba 60-70Ah i bez problemow odpalal.
na dalekie wyjazdy warto miec drugi aku taki niepodlaczony. po prostu nalezy go zamienic z uzywanym co 2 tyg aby byl zawsze naladowany. nic nie motac w elektryce bo to tylko problemy. glowa nie boli jak sie zadlugo swiatlo pali, przetwornica chodzi i takie tam. W moim wypadku byl on mniejszy niz glowny chyba 60-70Ah i bez problemow odpalal.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Szukam od dawna i nie ma nigdzielbl78 pisze:zacznij szukać nie po aucie tylko po silniku, w busach i małych ciężarówkach ten silnik uturbiony występował dość częstomiastek pisze:Tylko skąd ten kolektor wziąć?scuaz pisze: a kolektor napewno się nie rozpada ,wystarczy dobrze zamontować i będzie służył
Nigdzie poza australią ich nie ma, a stamtąd nie chcą ich wysyłać do pl.

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Ostatnio zmieniony wt lis 15, 2016 5:22 pm przez scuaz, łącznie zmieniany 1 raz.
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Bo ten zestaw w zasadzie jest wystarczający. A z jakością chińskiego kolektora i turbo, to jak się trafi będzie dobrze, albo źle - szczególnie turbo ( wyważenie, uszczelnienie itd.)scuaz pisze:zestaw na chińskim kolektorze po delikatnej modyfikcji chodzi
nawet bez ogarnięcia pompy wtryskowej jest szok po przesiadce
iii co najlepsze z turbm pali mniej
TD42 można uturbić na kilka sposób i nawet w najbardziej budżetowej wersji jeździ znacznie lepiej od serii i faktycznie pali mniej ( potwierdzone na przypadku popsutej turbaśki w spyconym parchu na wyprawie). Silnik ma bardzo duży potencjał i nawet w wersji wolnossącej znosi spore doładownie i dużo więcej paliwa.
W kwestii dymienia na dużej wysokości - ktoś z Was przeglądał instrukcję obsługi do swojego wozu ?


Gdzieś czytałem, że po 1989 roku wolnossące diesle wyposażane były w kompensator wysokości (HAC). Kiedyś przeglądając schematy pompy rzędowej do TD42 natknąłem się na zamontowane takie urządzenie - zapewne były wersje specjalne. Ogółem wielkiej filozofii nie ma z tym , dymienia do zera też nie ograniczy, a moc spaść musi - fizyki nie oszukasz.
Ostatnio zmieniony śr lis 16, 2016 8:48 am przez purti, łącznie zmieniany 1 raz.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Że co?

Scuaz co proponujesz w kwestii modyfikacji kolektora?
Mam taki jeden, ten nie ponacinany pomiędzy wylotami.
Naciąć go żeby się nie odkształcił?
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
wszystko wiesz co trzeba zrobić
masz prosty , trzeba ponacinać pomiędzy cylindrami i bedzię chodził
są takie co się odkształciły i były planowane nacinane i dalej chodzą bezproblemowo
masz prosty , trzeba ponacinać pomiędzy cylindrami i bedzię chodził
są takie co się odkształciły i były planowane nacinane i dalej chodzą bezproblemowo
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Scuaz słusznie pisze. Australia tak robi i jest ok.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Odchodzi się od czytania instrukcjipurti pisze: W kwestii dymienia na dużej wysokości - ktoś z Was przeglądał instrukcję obsługi do swojego wozu ?Rozdział 3-35

Link mi nie robi, było coś w manualach o regulatorze ciśnienia na pompie rzędowej [mam rotacyjną], było coś o różnych wtryskiwaczach [końcówkach]
Kolektor z Australii pewnie się zamówi, jest tego po różnych firmach, jakieś stare aukcje na ebayu. Ktoś wyśle po przelewie na konto, pytanie czy nie taniej będzie u nas wyspawać tak jak jakieś cuda do sportu spawają

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Ok, poprawie link.
Kolektor można wyspawać w naszym kraju. Ceny w Krakowie wahają się od 1500 do 3500 ,w zależności od firmy, za równoodległościowego rurowca z nierdzewki. Robiliśmy coś takiego w aucie kolegi. Jest
Kolektor można wyspawać w naszym kraju. Ceny w Krakowie wahają się od 1500 do 3500 ,w zależności od firmy, za równoodległościowego rurowca z nierdzewki. Robiliśmy coś takiego w aucie kolegi. Jest

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.
Dzięki chciałem tylko potwierdzeniascuaz pisze:wszystko wiesz co trzeba zrobić
masz prosty , trzeba ponacinać pomiędzy cylindrami i bedzię chodził
są takie co się odkształciły i były planowane nacinane i dalej chodzą bezproblemowo

Że można wyspawać to wiem i nawet sam mogę tylko mi się nie chce nie mam czasu zarobiony jestem

http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości