TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: benek » ndz lis 13, 2016 10:58 am

Skrzynia-tego nie bylbym taki pewny. Ja wyszedlem z zalozenia ze wole lekka mloda skrzynia niz stara zeliwna z 4.2. No i nie trzeba bylo nic motac z walami etc.
Turbo dokladane w wyprawowce to chyba nie jest najlepsza opcja. Az tak duzo jazdy na wysokosci nie ma a na reszte starcza a jest trwaly.
Co innego jak by zalozyc oryginalnego turbo.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Takayuki » ndz lis 13, 2016 6:26 pm

Skrzynie silnik mam oryginał [i jeszcze skrzynia z PTO do wyciągarki to musi zostać :], koła 35 przełożenia od 2.8 to wychodzi oryginał.
Turbo nie chcę zakładać, to same problemy co by zrobić dobrze - kolektor, wydech, pompa ze sterowaniem dawki, poustawianie i zgranie tego lepiej niż 'na oko' [sam nie umiem, nie robiłem].
I koszty. Pewnie 5-10 trzeba liczyć... to już to lepiej sprzedać to co jest za drugie tyle, dołożyć trzecie, kupić fabryczne TD42T, i liczyć że nie będzie mina jak ten u Patryka :)21
Ale nie chcę... za takie pieniądze wolę gdzieś daleko pojechać [na co się kroją plany], a nie mam tyle żeby mieć to i to na raz :)21

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: scuaz » ndz lis 13, 2016 7:36 pm

4.2 turbo to zaczynają sie od 27tysi
uturbić to 3.5 jest gdzieś zestaw , reszta naprawde łatwa do opanowania
ja miałem jednocześnie td42 i td42t różnica w jeździe była kolosalna , jet z turbo jeździł przyjemniej i co ciekawe palił mniej
do następnego prokejtu kupiłem td42t z ogarniętą pompą ale jednak rozsądek przegrał i będzie m57
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Takayuki » pn lis 14, 2016 6:52 pm

scuaz pisze: uturbić to 3.5 jest gdzieś zestaw , reszta naprawde łatwa do opanowania
Z porządną turbiną, kolektorem, i pompą wtryskową która ogarnie sterowanie dawką w zależności od ciśnienia doładowania? Gdzie takie zestawy dają? :D

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: purti » pn lis 14, 2016 9:35 pm

Nie ma szans... nawet jak przykutwisz na porządnym kolektorze,wsadzisz chińskie turbo i zrobisz wydech, to już jest 3.5.. do tego zabawa z pompą ( w naszych realiach zakup rotacyjnej i motanie pod turbo), sensownych rozmiarów intercooler... ale fakt, że warto, bo dobrze uturbione 4.2 jest bardzo żwawym i bezproblemowym parchem.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: RudeBoy » pn lis 14, 2016 9:53 pm

jradek pisze:Jak jest z zimnym rozruchem na dużych wysokościach?
Ja i Marcin odpalaliśmy śmietniki na 1500 mnpm i już zabawnie nie było. Obawiam się, że 1000 metrów wyżej już by nie odpaliły, ale to tylko moje przypuszczenia.
Co?? Problem z odpalaniem na wysokości 1500m. To ładnymi śmietnikami jeździcie. :o :)21
Ja tam nigdy nie zanotowałem najmniejszych problemów z odpalaniem na wysokościach 1500-2000. Mało tego nie widziałem nigdy by towarzyszące mi inne auta miały jakieś problemy z odpalaniem po nocy na "wysokim" biwaku.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: scuaz » wt lis 15, 2016 12:10 am

zestaw na chińskim kolektorze po delikatnej modyfikcji chodzi
nawet bez ogarnięcia pompy wtryskowej jest szok po przesiadce
iii co najlepsze z turbm pali mniej
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Takayuki » wt lis 15, 2016 3:48 am

E, to nie, nie chcę żeby mi chiński kolektor strzelił kilka granic od domu :)21 Pompa też ma być normalnie zrobiona a nie śrubką dawka skręcona na stałe... czyli robota i większe koszty. Może kiedyś...
Swojego słabo jadącego po wysokich górkach paliłem na ~2100 po nocy 4 stopnie, żadnych zupełnie problemów.
jardkowi może ze dwie świece żarowe nie grzeją, albo co, i stad te problemy? ;)

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: scuaz » wt lis 15, 2016 7:02 am

każdy ma swoje , dla mnie ssaczek był za spokojny , najgorzej jak się tira dogoniło
a kolektor napewno się nie rozpada ,wystarczy dobrze zamontować i będzie służył
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: lbl78 » wt lis 15, 2016 7:23 am

Takayuki pisze: jardkowi może ze dwie świece żarowe nie grzeją, albo co
nawet jak wszystkie nie grzeją a ma kompresje to nie jest problem do -5 stopni przynajmniej nie powinien być :)21
do 3000nmp też nie powinien mieć jakiś problemów z jazdą
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: miastek » wt lis 15, 2016 10:44 am

scuaz pisze: a kolektor napewno się nie rozpada ,wystarczy dobrze zamontować i będzie służył
Tylko skąd ten kolektor wziąć?
Nigdzie poza australią ich nie ma, a stamtąd nie chcą ich wysyłać do pl.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: lbl78 » wt lis 15, 2016 10:49 am

miastek pisze:
scuaz pisze: a kolektor napewno się nie rozpada ,wystarczy dobrze zamontować i będzie służył
Tylko skąd ten kolektor wziąć?
Nigdzie poza australią ich nie ma, a stamtąd nie chcą ich wysyłać do pl.
zacznij szukać nie po aucie tylko po silniku, w busach i małych ciężarówkach ten silnik uturbiony występował dość często :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
benek
Posty: 637
Rejestracja: pn wrz 22, 2003 8:01 pm
Lokalizacja: Komorów

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: benek » wt lis 15, 2016 10:56 am

przez 2 tyg bylismy na 2500mnpm i zadnego problemu z rozruchem, moze czasem bylo i 3000. ale jakos bez roznicy (TD42). temperatura nie nizsza niz +5C. Generalnie ten silnik jak tylko swiece grzeja zapala bardzo latwo.
na dalekie wyjazdy warto miec drugi aku taki niepodlaczony. po prostu nalezy go zamienic z uzywanym co 2 tyg aby byl zawsze naladowany. nic nie motac w elektryce bo to tylko problemy. glowa nie boli jak sie zadlugo swiatlo pali, przetwornica chodzi i takie tam. W moim wypadku byl on mniejszy niz glowny chyba 60-70Ah i bez problemow odpalal.
Rocsta>W460>WK>GU4+LC76

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: miastek » wt lis 15, 2016 11:18 am

lbl78 pisze:
miastek pisze:
scuaz pisze: a kolektor napewno się nie rozpada ,wystarczy dobrze zamontować i będzie służył
Tylko skąd ten kolektor wziąć?
Nigdzie poza australią ich nie ma, a stamtąd nie chcą ich wysyłać do pl.
zacznij szukać nie po aucie tylko po silniku, w busach i małych ciężarówkach ten silnik uturbiony występował dość często :)2
Szukam od dawna i nie ma nigdzie :)11
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: scuaz » wt lis 15, 2016 2:20 pm

opowiadacie że ciężko
Obrazek
Ostatnio zmieniony wt lis 15, 2016 5:22 pm przez scuaz, łącznie zmieniany 1 raz.
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: purti » wt lis 15, 2016 3:34 pm

scuaz pisze:zestaw na chińskim kolektorze po delikatnej modyfikcji chodzi
nawet bez ogarnięcia pompy wtryskowej jest szok po przesiadce
iii co najlepsze z turbm pali mniej
Bo ten zestaw w zasadzie jest wystarczający. A z jakością chińskiego kolektora i turbo, to jak się trafi będzie dobrze, albo źle - szczególnie turbo ( wyważenie, uszczelnienie itd.)
TD42 można uturbić na kilka sposób i nawet w najbardziej budżetowej wersji jeździ znacznie lepiej od serii i faktycznie pali mniej ( potwierdzone na przypadku popsutej turbaśki w spyconym parchu na wyprawie). Silnik ma bardzo duży potencjał i nawet w wersji wolnossącej znosi spore doładownie i dużo więcej paliwa.

W kwestii dymienia na dużej wysokości - ktoś z Was przeglądał instrukcję obsługi do swojego wozu ? 8) Rozdział 3-35
Obrazek

Gdzieś czytałem, że po 1989 roku wolnossące diesle wyposażane były w kompensator wysokości (HAC). Kiedyś przeglądając schematy pompy rzędowej do TD42 natknąłem się na zamontowane takie urządzenie - zapewne były wersje specjalne. Ogółem wielkiej filozofii nie ma z tym , dymienia do zera też nie ograniczy, a moc spaść musi - fizyki nie oszukasz.
Ostatnio zmieniony śr lis 16, 2016 8:48 am przez purti, łącznie zmieniany 1 raz.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: miastek » wt lis 15, 2016 3:55 pm

scuaz pisze:opowiadacie że ciężko
[url=http://ifotos.pl/z/axsawnp/][img]http://s2.ifotos.pl/min
Że co?
:)21

Scuaz co proponujesz w kwestii modyfikacji kolektora?
Mam taki jeden, ten nie ponacinany pomiędzy wylotami.
Naciąć go żeby się nie odkształcił?
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: scuaz » wt lis 15, 2016 5:11 pm

wszystko wiesz co trzeba zrobić
masz prosty , trzeba ponacinać pomiędzy cylindrami i bedzię chodził
są takie co się odkształciły i były planowane nacinane i dalej chodzą bezproblemowo
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: purti » wt lis 15, 2016 8:45 pm

Scuaz słusznie pisze. Australia tak robi i jest ok.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: Takayuki » wt lis 15, 2016 11:47 pm

purti pisze: W kwestii dymienia na dużej wysokości - ktoś z Was przeglądał instrukcję obsługi do swojego wozu ? 8) Rozdział 3-35
Odchodzi się od czytania instrukcji :)21
Link mi nie robi, było coś w manualach o regulatorze ciśnienia na pompie rzędowej [mam rotacyjną], było coś o różnych wtryskiwaczach [końcówkach]

Kolektor z Australii pewnie się zamówi, jest tego po różnych firmach, jakieś stare aukcje na ebayu. Ktoś wyśle po przelewie na konto, pytanie czy nie taniej będzie u nas wyspawać tak jak jakieś cuda do sportu spawają ;)

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: purti » śr lis 16, 2016 8:27 am

Ok, poprawie link.

Kolektor można wyspawać w naszym kraju. Ceny w Krakowie wahają się od 1500 do 3500 ,w zależności od firmy, za równoodległościowego rurowca z nierdzewki. Robiliśmy coś takiego w aucie kolegi. Jest :)2
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TD42 na wysokości 4000+ mnpm.

Post autor: miastek » śr lis 16, 2016 10:18 am

scuaz pisze:wszystko wiesz co trzeba zrobić
masz prosty , trzeba ponacinać pomiędzy cylindrami i bedzię chodził
są takie co się odkształciły i były planowane nacinane i dalej chodzą bezproblemowo
Dzięki chciałem tylko potwierdzenia :)2

Że można wyspawać to wiem i nawet sam mogę tylko mi się nie chce nie mam czasu zarobiony jestem :)21
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości