świece żarowe

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: świece żarowe

Post autor: Loinek » pn lis 09, 2009 8:04 pm

sikor32 pisze:A co sądzicie o takich do terrano? Za tanie?http://www.allegro.pl/item795162222_swi ... i_2_7.html
Czy może lepiej takie? http://www.allegro.pl/item809863296_swi ... er_wr.html
Nie chcę kupować markowych po 65 pln lub więcej. Napiszcie, które z tych w/wym., czy też może jednak żadne z nich?

Ja mam od paru dni te Lucas-y działają dobrze jak na razie :)

EDIT: jeśli masz jeszcze oryginalne to uważaj bo można je ukręcić ...

sikor32
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt paź 03, 2008 8:36 pm
Lokalizacja: Chojnice

Re: świece żarowe

Post autor: sikor32 » pn lis 09, 2009 8:11 pm

EDIT: jeśli masz jeszcze oryginalne to uważaj bo można je ukręcić ...[/quote]
No właśnie-mój mechanior straszy mnie, że mogą być problemy, włącznie z rozwaleniem głowicy. Jest jakiś sposób, żeby się tego ustrzec i czy to jest bardzo realne?
sikor
maverick '98 2,7 tdi long
maverick '96 2,7 td króciak
maverick '95 2,4 lpg króciak

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: świece żarowe

Post autor: Patryk 160 » pn lis 09, 2009 8:38 pm

sikor32 pisze:EDIT: jeśli masz jeszcze oryginalne to uważaj bo można je ukręcić ...
No właśnie-mój mechanior straszy mnie, że mogą być problemy, włącznie z rozwaleniem głowicy. Jest jakiś sposób, żeby się tego ustrzec i czy to jest bardzo realne?[/quote]

ściąganie głowicy i tulejowanie gwintu rozwiercanie katowanie itd
jest bardzo realne,wystarczy że ukręcisz aby jedną ze świec i zima

w sprinterze rocznik 2004 se ukręciłem,bolesna sprawa
zaznaczam! rocznik 2004
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: świece żarowe

Post autor: Loinek » pn lis 09, 2009 8:50 pm

sikor32 pisze:
EDIT: jeśli masz jeszcze oryginalne to uważaj bo można je ukręcić ...
No właśnie-mój mechanior straszy mnie, że mogą być problemy, włącznie z rozwaleniem głowicy. Jest jakiś sposób, żeby się tego ustrzec i czy to jest bardzo realne?
przed zmiana tak z parę dobrych dni zalewaj je np: WD 40 lub innymi specyfikami do luzowania śrub nakrętek itp ... wykręcaj na lekko ciepłym silniku . Gdy je będziesz wykręcał to rób to powoli i z czuciem , gdy będziesz czuł duży opór to wkręć ją i znów wykręć nic na siłę .

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: świece żarowe

Post autor: Patryk 160 » pn lis 09, 2009 9:06 pm

zalewałem codziennie przez 20 dni i 2 z czterech się urwały

jak ma urwać to urwie
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: świece żarowe

Post autor: N2O » pn lis 09, 2009 9:29 pm

Jak jeszcze świece w silniku z żeliwną głowicą(jeśli chodzi o nissana) są oryginalne to jest niewielka szansa, że się pourywają, najlepiej odkręcać grzechotką na 1/4 cala, jeśli tak nie pójdzie to jest problem. I najlepiej odkręcać jak silnik jest lodowaty - mniejsze prawdopodobieństwo, że się metal ukręci. A w przypadku silników z aluminiową głowicą tylko na zimno.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

chavez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 10, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: świece żarowe

Post autor: chavez » pn lis 09, 2009 10:30 pm

Jeśli chodzi o świece do RD28T to na stronie http://www.kilometr.pl/patrol_swiece.htm jest wszystko dokładnie opisane i zgadza się to z prawdą. W tym aucie najważniejsze żeby wymieniać jaknajszybciej świece spaloną nawet tylko jedną bo system działa na zasadzie spadków napięć a jeśli go nie będzie z powodu uszkodzenia świecy to reszta dostaje bardziej po dupie i po kolei padną wszystkie. A świece NGK do tego silnika można łatwo dostać w praktycznie każdym dobrym sklepie motoryzacyjnym. Koszt dziś sprawdzałem ok 130zł sztuka. Oba rodzaje w cenie prawie identycznej.

Patryk 160
 
 
Posty: 7370
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
Lokalizacja: ściernisko

Re: świece żarowe

Post autor: Patryk 160 » pn lis 09, 2009 10:48 pm

N2O pisze:Jak jeszcze świece w silniku z żeliwną głowicą(jeśli chodzi o nissana) są oryginalne to jest niewielka szansa, że się pourywają, najlepiej odkręcać grzechotką na 1/4 cala, jeśli tak nie pójdzie to jest problem. I najlepiej odkręcać jak silnik jest lodowaty - mniejsze prawdopodobieństwo, że się metal ukręci. A w przypadku silników z aluminiową głowicą tylko na zimno.
:)21
tutaj kolega ma 100% rację,na żeliwnej głowicy jest inaczej na aluminiowej jest inaczej
w sprinterze aluminiowa , gówniana , nie było szans ,po oględzinach wiem to napewno
porażka totalna
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: martii » wt lis 10, 2009 1:47 am

swiece lepiej jes wykrecac na cieplym, najlepiej zaraz po zgaszeniu, tylko trzeba miec czucie
jak nie idzie podlac dokrecic i z powrotem
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: świece żarowe

Post autor: N2O » wt lis 10, 2009 1:50 am

W alu głowicy odkręcanie świec na gorącym silniku może spowodować wykręcenie świecy razem z kawałkiem gwintu głowicy. :lol:
Najlepsza na takie rzeczy jest metoda klucz + młotek jeśli jest odpowiedni dostęp.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

sikor32
 
 
Posty: 153
Rejestracja: pt paź 03, 2008 8:36 pm
Lokalizacja: Chojnice

Re: świece żarowe

Post autor: sikor32 » sob gru 05, 2009 5:01 pm

sikor32 pisze:EDIT: jeśli masz jeszcze oryginalne to uważaj bo można je ukręcić ...
No właśnie-mój mechanior straszy mnie, że mogą być problemy, włącznie z rozwaleniem głowicy. Jest jakiś sposób, żeby się tego ustrzec i czy to jest bardzo realne?[/quote]
Wymieniłem na te:http://www.allegro.pl/item795162222_swi ... i_2_7.html

Wymiana przeszła bezproblemowo... :)
sikor
maverick '98 2,7 tdi long
maverick '96 2,7 td króciak
maverick '95 2,4 lpg króciak

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: świece żarowe

Post autor: montero » sob gru 05, 2009 9:46 pm

N2O pisze:W alu głowicy odkręcanie świec na gorącym silniku może spowodować wykręcenie świecy razem z kawałkiem gwintu głowicy. :lol:
Najlepsza na takie rzeczy jest metoda klucz + młotek jeśli jest odpowiedni dostęp.
:)21
W y60 moment dokrecania świec 20nm , jak można urwać przy odkręcaniu? Chyba że ktoś wcześniej zakręciił "solidnie"
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

fotokora
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn cze 07, 2010 3:27 pm
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: fotokora » pt lis 25, 2011 4:33 pm

którą firme wybrać denso czy ngk ?
Nissan Terrano II 2,7TDI

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: świece żarowe

Post autor: N2O » pt lis 25, 2011 5:00 pm

ngk jest oryginalnie.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

fotokora
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn cze 07, 2010 3:27 pm
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: fotokora » pt lis 25, 2011 5:51 pm

N2O pisze:ngk jest oryginalnie.
w terrano też?
Nissan Terrano II 2,7TDI

vlad
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 7:53 pm
Lokalizacja: islandia,slowacjia

Re:

Post autor: vlad » pt lis 25, 2011 10:00 pm

Mike pisze:witam..
moze ktoś mnie oświeci o jakich swiecach rozmawiacie .. chodzi mi o firme NGK i o silnik rd28td... w zadnych katalogach nie moge znalezc oznaczen tych świec...

zobaczcie sami .. np. http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... N&m=Patrol

pozdrawiam..
jak to patrzysz? :lol:
http://www.ngk.cz/cz/produktfinder/prod ... UEHKERZEN/
klik na ,,vyrobce,, a wybierasz jaky samochod chcesz :wink:
pozdrawiam,Vladimir

Y60 RD28T - niezawodny kolega na drogach
Y60 TD42 - byly wol roboczy

Awatar użytkownika
Mike
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 5:35 pm
Lokalizacja: Toruń - Wielka Nieszawka

Re: Re:

Post autor: Mike » wt lut 28, 2012 3:01 pm

vlad pisze:
Mike pisze:witam..
moze ktoś mnie oświeci o jakich swiecach rozmawiacie .. chodzi mi o firme NGK i o silnik rd28td... w zadnych katalogach nie moge znalezc oznaczen tych świec...

zobaczcie sami .. np. http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... N&m=Patrol

pozdrawiam..
jak to patrzysz? :lol:
http://www.ngk.cz/cz/produktfinder/prod ... UEHKERZEN/
klik na ,,vyrobce,, a wybierasz jaky samochod chcesz :wink:
dzięki za odpowiaedz .. tylko że ja to pytanie zadałem 17 maja 2005 roku .. heheheh ... ot tego czasu zajeżdziłem już 3 patrole .. a świec wymieniłem 2 wiadra..
ale dzięki :D :D
MIKE
UAZ V6
GR 2,8TD + 4"
GR LONG
NP 300
KQ 750

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: Re:

Post autor: Sawa GR » śr lut 29, 2012 12:28 pm

Mike pisze: dzięki za odpowiaedz .. tylko że ja to pytanie zadałem 17 maja 2005 roku
Niezbadane są dzieje pytania na forumie, trybiki mielą powoli :)21 :)21
Mike pisze: .. heheheh ... ot tego czasu zajeżdziłem już 3 patrole .. a świec wymieniłem 2 wiadra..
ale dzięki :D :D
Coś masz talent do tych świec, u mnie w 15 letnim klapneła 1 (wszystkie oryginały, odkręciłem bez problemu), wymieniłem na oryginalną NGK (podwójna) i od 2 lat śmiga wszystko ok, nic się nie upala. Z tego widać że wytrzymują nawet kilkanaście lat a tobie palą się na wiadra... :)21
Czasem, raz na rok muszę tylko papierkiem duży stycznik przeszlifować bo dogrzewanie mryga...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Mike
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 01, 2004 5:35 pm
Lokalizacja: Toruń - Wielka Nieszawka

Re: Re:

Post autor: Mike » śr lut 29, 2012 7:34 pm

oko_demona pisze:
Mike pisze: dzięki za odpowiaedz .. tylko że ja to pytanie zadałem 17 maja 2005 roku
Niezbadane są dzieje pytania na forumie, trybiki mielą powoli :)21 :)21
Mike pisze: .. heheheh ... ot tego czasu zajeżdziłem już 3 patrole .. a świec wymieniłem 2 wiadra..
ale dzięki :D :D
Coś masz talent do tych świec, u mnie w 15 letnim klapneła 1 (wszystkie oryginały, odkręciłem bez problemu), wymieniłem na oryginalną NGK (podwójna) i od 2 lat śmiga wszystko ok, nic się nie upala. Z tego widać że wytrzymują nawet kilkanaście lat a tobie palą się na wiadra... :)21
Czasem, raz na rok muszę tylko papierkiem duży stycznik przeszlifować bo dogrzewanie mryga...
w każdnym z partoli jaki kupiłem świece nie działały.. nie znajomośc całego mechanizmu ich funkcjonowania zmuszała poprzednich właścicieli do wstawiania dziwnych śmiesznych układów i układzików... wiec nie pozostawało mi nic innego jak kupować cały komplet zaraz po zakupie parcha i reanimowanie układu ich sterowania.. ale wracjając do twojego posta - masz racje.. raz założone służą kilka dobrych lat, chyba że ktoś kilkukrotnie je podgrzewa wtedy łatwo je spalić...
MIKE
UAZ V6
GR 2,8TD + 4"
GR LONG
NP 300
KQ 750

fotokora
 
 
Posty: 233
Rejestracja: pn cze 07, 2010 3:27 pm
Lokalizacja: Człuchów
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: fotokora » śr lut 29, 2012 8:02 pm

do terrana założyłem i polecam ceramiczne NGK śmigają idealnie a w mrozy -30 palenie to bajka.
Nissan Terrano II 2,7TDI

Awatar użytkownika
mocwiatru
 
 
Posty: 119
Rejestracja: wt gru 28, 2010 11:49 pm
Lokalizacja: DSW

Re: świece żarowe

Post autor: mocwiatru » śr lut 29, 2012 10:45 pm

Polecam Ngk, mam takie nówki do oddania.

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: świece żarowe

Post autor: Raymund » śr gru 05, 2012 1:05 pm

Nie ma tu nic o zd30 wiec zapytam jakie swiece sa zalecane do tego slawetnego engina,bo fabryczne sie wypiely raczej :-?

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: świece żarowe

Post autor: Raymund » śr gru 05, 2012 2:59 pm

Ale jaja jeszcze nikt nie wymienial :)21 :)21 a potem pisza jaki to be kierownik byl bo nic nie dbal :wink:
damy NGK i bedzie :)2 :)21

jaszczur2
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: śr lis 16, 2011 5:06 pm

Re: świece żarowe

Post autor: jaszczur2 » wt mar 05, 2013 9:05 pm

Witam,

Dla potomnych z Y61 2.8 intercooler (RT28Ti) poprawcie jeżeli coś kręcę.
Zakupiłem takiego sprzęta z 1998 roku, odbierając go z warsztatu po uwaga "wymianie świec żarowych".
Auto na ciepło paliło od strzała, ale już następnego ranka nie dało się uruchomić. Zauważyłem, że jeden z wtrysków się moczy. pomyślałem, ze zapowietrza to pompę i stąd problemy z rozruchem. Rozebrałem wtryski wymieniłem podkładki (bodaj 11 zł sztuka miedziane w ASO). Po ogromnych trudach i z plakiem udało się rozruszać dziada. pomyślałem, że przegonie do trochę odpowietrzę pompę i będzie gitara. Na ciepło odpalał od strzała zadowolony poszedłem spać.
Następnego ranka nie udało mi się uruchomić silnika... Na ciepło pali, na zimno ni huhu.. Pomyślałem świece żarowe - ale są nowe, może sterownik? Zbadałem zasilanie jest w normie. Poczytałem tony stron forum i zadzwoniłem do tegoż warsztatu..

Dowiedziałem się, że zostały zamontowane dobre zamienniki - iskra i to 4 sztuki, 2 zostały oryginalne bo "dobrze grzały"

.... postanowiłem, że kupuje komplet oryginałów.
Zamówiłem w nissanie (162 zł sztuka).

Wykręciłem nowiutkie iskry i założyłem oryginały 6 sztuk wszystkie identyczne.
Samochód odpalił od pół obrotu! naprawdę dowiedziałem się, o przysłowiowym paleniu na dotyk.

Poniżej kilka zdjęć i uwidocznienie różnić pomiędzy oryginałem a niedziałającą iskrą:

Od lewej: nowy oryginał, 2 stare oraz 4 iskry
Obrazek

Obrazek

Iskra vs ASO:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podsumowując:

Patro Y61 RT28Ti (Wersja z intercoolerem) 1998-2000
świece żarowe: TYLKO ASO numer części: 11065-4P40A (dawniej 11065-4P400)

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: świece żarowe

Post autor: miastek » wt mar 05, 2013 9:38 pm

Ameryki nie odkryłeś i nie tylko ASO bo producentem tych świec jest NGK i można je dostać za 90 pln za szt.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości