TERRANO II - jazda w zimie po różnej nawierzchni.

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn paź 30, 2006 12:18 pm

dzemik pisze:Potrenuj kolego wychodzenie z poslizu jak wpadasz z właczonym napędem na 4 kapcie. Bardzo ciekawe zjawisko :D
ja? trenowałem w błocie 8) teraz czekam na śnieg :)21

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn paź 30, 2006 12:26 pm

sintra pisze:Dzięki Dagu za odpowiedż;

powiedz mi jeszcze czy w t2 mogę rano jadąc w trasę(nawierzchnia czarne na zmianę z lodem lub śniegiem) włączyć 4H i np parkować lub ostro skręcać na czarnym? Czy oprócz ścierania opon nic nie uszkodzę?

W suzie mam centralny mech róznicowy i mam komfort bo w zimie włączam 4H i suza może tak parkować a w trasie cały czas przy trudnych warunkach jest 4x4.

W suzie też przy przełączaniu napedów robię to poniżej 40km/h przy sprzęgle, ale T2 ma automat i tu nie jestem pewien więc na razie zatrzymuję auto.

???
zalecam dogłębną i wnikliwą analizę tegoż forum oraz strony http://daniels.lumena.com/suzuki/ - co powinno rozwiać Twoje wątpliwości i zmniejszyć zapędy w głoszeniu herezji

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » pn paź 30, 2006 8:14 pm

Dzięki Koziou, Gebels i Mroczny za fajny link. Teraz rozumiem zachwyty kumpla po jezdzie próbnej nowym L200, że ma permanentny napęd, nowy LandCruiser też chyba lepiej wypada do jazdy w zmiennych warunkach (pomijając generację aut).
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40599
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn paź 30, 2006 8:21 pm

wiesz, może i celntralny dyfer jest fajny - ale większość użytkowników tego forum smiga w ciężkim terenie a walory asfaltowe mają dla nich/nas nikłe znaczenie

niemniej, do roli wozidła "na codzień" wybieram te co po czarnym mogą

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn paź 30, 2006 8:42 pm

Mroczny pisze: zalecam dogłębną i wnikliwą analizę tegoż forum oraz strony http://daniels.lumena.com/suzuki/ - co powinno rozwiać Twoje wątpliwości i zmniejszyć zapędy w głoszeniu herezji
i oczywiście http://suzuki.info.pl/

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » śr lis 01, 2006 7:31 pm

Mroczny pisze:wiesz, może i celntralny dyfer jest fajny - ale większość użytkowników tego forum smiga w ciężkim terenie a walory asfaltowe mają dla nich/nas nikłe znaczenie

niemniej, do roli wozidła "na codzień" wybieram te co po czarnym mogą
Masz rację, z terrano na szosie na śliskim dam sobie radę, tylko miałem nadzieję że żona z dzieciakami w suzie bedzie mogła sobie w zimie spokojnie 4x4 śmigać - a tu rozczarowanie (już bym wolał żeby jeżdziła z przednim napędem)
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » śr lis 01, 2006 8:21 pm

wiesz, może i celntralny dyfer jest fajny - ale większość użytkowników tego forum smiga w ciężkim terenie a walory asfaltowe mają dla nich/nas nikłe znaczenie
z reguły istnieje coś takiego jak blokada centralnego dyfra...Defender czy Honker jakoś mało asfaltowe są a centralny dyfer mają :)2

hensel
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 5:34 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: hensel » śr lis 01, 2006 8:35 pm

A ja chciałem sie podpiąć i zapytać czy przód w terrano zapinany jest za pomocą sprzegiełek mechanicznych czy na podcisnienie?

Piotrek

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » śr lis 01, 2006 8:42 pm

hensel pisze:A ja chciałem sie podpiąć i zapytać czy przód w terrano zapinany jest za pomocą sprzegiełek mechanicznych czy na podcisnienie?

Piotrek
Podciśnień brak napęd dopinasz w reduktorze a sprzęgiełka mają za zadanie odpinanie piasty od półosiek i mostu,

zauważ że w terrano jak napęd jest na tył a sprzęgiełka /automaty lub manuale/są rozłączone to ani przedni wał ani półośki się nie kręcą
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » czw lis 02, 2006 9:59 am

gebels pisze:
hensel pisze:A ja chciałem sie podpiąć i zapytać czy przód w terrano zapinany jest za pomocą sprzegiełek mechanicznych czy na podcisnienie?

Piotrek
Podciśnień brak napęd dopinasz w reduktorze a sprzęgiełka mają za zadanie odpinanie piasty od półosiek i mostu,

zauważ że w terrano jak napęd jest na tył a sprzęgiełka /automaty lub manuale/są rozłączone to ani przedni wał ani półośki się nie kręcą
Gebelsie - czy w terrano jak przedni napęd jest odłączony to przedni wał się nie kręci?
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » czw lis 02, 2006 10:20 am

ani półośki ani wał,

jak masz sprzegiełka manuale i ich nie rozlaczysz to sie kreci

malo tego w 2,4 w T1 jest ten sam silnik co w nissanie Vanette, jest ta sama chłodnica tylko do Vanette jest tańsza, albo zawszemozna wymienic sam rdzen w chodnicy na 2 rzedowy jest wieksza wydajnosc i taki rdzen podchodzi od mazdy i kosztuje jak do osobowki
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
pug maxi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 5:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pug maxi » pn sty 22, 2007 10:42 am

Jaki macie pomysł na altenatywę dla Terrano II longa diesel. Autko ma być pakowne, holowne i większość życia spędzi na czarnych dziurawych drogach.
Bardziej licze na bezpieczeństwo na mokrym i śliskim, przydał by się stały napędna 4 koła. Teren okazjonalnie, przynajmniej narazie.
Pajero II ?? Discovery ?
Flota off-road IC 2x RR Classic 3.9 V8+Touareg Dakar V10 TDI. Kupiłem SUV, www.suv.org.pl/forum/

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn sty 22, 2007 11:01 am

W podobnej grupie cenowej to tylko:
pajero superselect
disco
i baaardzo dobre opony szosowe.

I już możesz czuć się ( na mokrej szosie ) prawie tak bezpiecznie jak w osobówce.
:)21

...to mit, że terenówki są bezpieczniejsze na szosie ( czyt. stabilniejsze, łatwiejsze w prowadzeniu) niż "zwykłe" auta :wink:
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
pug maxi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 5:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pug maxi » pn sty 22, 2007 11:57 am

Zgadzam się, ale czy Audi A6 Quattro nadaje się do holowania na motylu?
Czy można nim przwieść 7 osób?
Czy jest tak pakowne jak long?
Chyba nie :)
Co do bezpieczeństwa, to wychowałem się na 205 GTI, myślicie że to bezpieczny samochód :D ?
Flota off-road IC 2x RR Classic 3.9 V8+Touareg Dakar V10 TDI. Kupiłem SUV, www.suv.org.pl/forum/

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pn sty 22, 2007 12:05 pm

pug maxi pisze:Zgadzam się, ale czy Audi A6 Quattro nadaje się do holowaniu na motylu?
Czy można nim przwieść 7 osób?
Czy jest tak pakowne jak long?
Chyba nie :)
Co do bezpieczeństwa, to wychowałem się na 205 GTI, myślicie że to bezpieczny samochód :D ?[/i]
Mylisz się, doskonale wiem co to 205. To ZAJEBIŚCIE przyczepny samochód w porównaniu do byle terenówki.

Nikt tu do niczego Cię nie będzie namawiał i przekonywał. Piszesz, że bardziej zależy Ci na bezpieczeństwie na mokrym i śliskim, więc Ci odpowiadam: nie, nie będzie tak bezpiecznie i pewnie jak w osobowym.
Trzeba się po prostu przyzwyczaić.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
pug maxi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 5:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pug maxi » pn sty 22, 2007 12:16 pm

No to czeka mnie niezła jazda bez trzymanki :D, mam nadzieje że ogarnę sprzęta. Czasy szaleństw mam już za sobą, szukam auta do pracy.

Małym szybkim czasem trudno jest trafić w czarne, nie spodziewam się po off-roadze na ramie prowadzenia takiego jak w subaraku czy audi. Chce auto które wyjedzie z małej zaspy, pociągnie przyczpę, drifting longiem raczej nie jest z kręgu moich zainteresowań.
Flota off-road IC 2x RR Classic 3.9 V8+Touareg Dakar V10 TDI. Kupiłem SUV, www.suv.org.pl/forum/

boryś
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 24
Rejestracja: śr gru 20, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: boryś » pn sty 22, 2007 10:37 pm

PUG MAXI: Jak szukasz czegoś dużego (7 osób) i wygodnego to polecam Toyote HDJ80.
Natomiast dla SINTRA odnośnie T2:
Zejdz kiedys do parteru i sprawdz czy na tylnym moście (bo przedniego przeciez nie masz :c) ) nie ma jakiejkolwiek naklejki - a jak jest i nawet nie potrafisz jej odczytac to prawie na pewno masz blokade tylnego mostu i wówczas na śliskim zawsze będzie Ci tyłkiem zarzucać.

Awatar użytkownika
mazurkas007
 
 
Posty: 2828
Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: mazurkas007 » pn sty 22, 2007 11:10 pm

tak bajdełej o jeździe w zimie 4x4 bez centralnego dyfra. Od kilku dni mam okazję jeździć Frotką w naprawdę zimowych warunkach, nawet w centrum miasta jest głęboki, kopny śnieg. Na prostej auto startuja prawie jak na asfalcie ( z hamowaniem wiadomo ), ale na zakrętach tor jazdy ( zwłaszcza ciasne łuki np na światłach ) jest, że tak powiem dośc przypadkowy. Jest to właśnie jak się domyślam wina bralu centralnego dyfra, przez co w ostrych łukach, któreś koła muszą się ślizgać. Po kilku zakrętach nauczyłem się panować nad sytuacją - ale jak ktoś ma pierwsze 4x4 bez dyfra to na slizkim radzę ostroznie, jadąc za szybko można znaleźć się na cudzym pasie szybciej, niż z odpiętym przodem w tych samych warunkach. To tak przy okazji jazdy z 4x4 bez dyfra po mieście.
Jest 4x4 - rusza wyścig zbrojeń
im większa zmota - tym dalej trzeba iść po traktor

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » wt sty 23, 2007 10:46 am

Wiechu pisze:
pug maxi pisze:Zgadzam się, ale czy Audi A6 Quattro nadaje się do holowaniu na motylu?
Czy można nim przwieść 7 osób?
Czy jest tak pakowne jak long?
Chyba nie :)
Co do bezpieczeństwa, to wychowałem się na 205 GTI, myślicie że to bezpieczny samochód :D ?[/i]
Mylisz się, doskonale wiem co to 205. To ZAJEBIŚCIE przyczepny samochód w porównaniu do byle terenówki.

Nikt tu do niczego Cię nie będzie namawiał i przekonywał. Piszesz, że bardziej zależy Ci na bezpieczeństwie na mokrym i śliskim, więc Ci odpowiadam: nie, nie będzie tak bezpiecznie i pewnie jak w osobowym.
Trzeba się po prostu przyzwyczaić.
Tak jak Wiechu napisał: kilka dni temu ruszałem spod świateł w deszczu pod lekką górkę. Dałem trochę za dużo gazu i Terrano stanął bokiem, a ma dobre opony. Przy jezdzie w koleinach z quadem na przyczepie trzeba być przygotowanym na niespodziewane zmiany toru jazdy po kilkadziesiąt centymetrów na boki. Mój nissan podczas jazdy na gruntowych drogach z dziurami i v 40-50km/h potrfi przesuwać sie na boki w niekontrolowany sposób. Porównanie jazdy 205ka z terenówką jest...zaskakujace. Uważam że albo się jezdzi komfortowo albo terenówką. A pod auto wejde, ale wiem że mam w tylnym moście LSD.
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
pug maxi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 5:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pug maxi » wt sty 23, 2007 11:49 am

Nie starałem się tego porównywać, off-roadem jeździ się raczej wolno. 205 przy zmianie obciążenia tylnej osi natychmiast zamiata tyłem, czasem nie jest to fajne. Wczoraj zrobiłem kółeczki Misiem L200 z 94r, bardzo przyjemnie. Mam pytanie, ocena jest bardzo subiektywna, jaki hamulce ma Terrano II? Czy ich praca jest bardziej podobna do dostwczka czy do osobówki?
Jeździałem Terrano II dwa dni po wawie 5 lat temu i za boga nie pamiętam. Miał rozklekotane zawieszenie z przodu, to pamiętam. Na rondach z torami tramwajowymi sam decydowałe gdzie chce jechać, nawet przy małych prędkościach.
Ile według Waszym zdaniem będzie kosztował pakiet startowy do używanego Terrano II (pierwszy przegląd po kupnie, oleje, płyny, paski, opony, sprzęgiełka)?
Flota off-road IC 2x RR Classic 3.9 V8+Touareg Dakar V10 TDI. Kupiłem SUV, www.suv.org.pl/forum/

Awatar użytkownika
wojas
 
 
Posty: 1128
Rejestracja: czw wrz 07, 2006 8:15 pm

Post autor: wojas » wt sty 23, 2007 12:27 pm

pug maxi pisze: Ile według Waszym zdaniem będzie kosztował pakiet startowy do używanego Terrano II (pierwszy przegląd po kupnie, oleje, płyny, paski, opony, sprzęgiełka)?
to zalezy czy wybierzesz wersje ekonomiczna czy tez nie bedziesz sie szczypac tzn np czy opony bedziesz chcial nowe czy bedziesz cos kombinowac itp itd. na same laczki mozna ladne tysiace zl wydac. mysle ze w wersji ekonomicznej jesli nic w wozie nie jest "rypniete" to w 2-3 tysiacach sie zmiesciasz. ja sie nie szczypalem zrobilem rzeczy ktore trzeba bylo zrobic + niektore tylko dla estetyki i moj pakiet startowy kosztowal znacznie powyzej 5tys... :-?
http://honkerteam.pl - strona o autach Honker

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » wt sty 23, 2007 12:36 pm

Hamulce jak są sprawne, działają bez problemu. Ja nie odczuwam specjalnej różnicy po przesiadce do osobówki. Oczywiście są klocki i "klocki". To też trzeba brać pod uwagę.

Pakiet startowy zależy od stanu auta przy zakupie albo "okazyjnej" ceny.
Czasem wystarczy kilka stów na duży przegląd, czasem i 3 tysi zabraknie, jak skrzynia się po 3 miesiącach wysypie.
Zwróciłbym uwagę na pompę wody i wspomagania ( czy były wymieniane ) bo to musi się skończyć przy +/- 200tyś km.
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » śr sty 24, 2007 9:37 am

Z hamulcami jak Wiechu napisał. U mnie działa super ABS Z ESP czy jakimś blizniaczym systemem.
Ja robiłem ograniczniki skrętu - 200 zł, przepływomierz powietrza 2000 zł.
Najwazniejsze było jednak żeby można tym autem gdzieś ruszyć webasto :D - , podłokietnik I relingi. Przy kupnie używanego na pewno będziesz robił geometrię.
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
sintra
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 9:13 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sintra » śr sty 24, 2007 8:31 pm

Nie wiem czy to kogoś zainteresuje ale jest na temat.
Dzis rano odpaliłem ogrzanego webastem Terrano i majac opony BFG TA (szosowe) oraz napęd na tył zacząłem w kazdym zakrEcie na osiedlu kręcic bokami, to samo przy lekkich pojazdach. Włączenie 4H trochę uspokoiło auto ale za to uslizg jaki nastapił był ostrzejszy. Hamowanie z 30,40km/h włączało ABS I musiałem uważać. Po południu zmieniłem koła na stalowe felgi i BFG Winter Slalom. Jazda zmieniła sie znowu w przyjemność: samochód prowadzi się świetnie, czuć bardziej miekkie gumy (wygladaja przy ciśnieniu 2,3 na niedopompowane (w suzie tak samo)), hamowanie i ruszanie przebiega normalnie. Zabawa zrobiła sie jak włączyłem 4H, samochód szedł jak po szynach, wyprzedzanie, koleiny śniegowe, trawniki, krawężniki wszystko bez problemu. Póżniej zastanowiłem sie czy w trybie 4H mogę jeżdzić bez ograniczeń w prędkości?

Dzwoniłem dzis do Nissana i powiedzieli że maksymalna predkosc to 50km/h, ale u mnie w aucie na nalepce jest takie ograniczenie na tryb 4L. Dzis jezdiłem 4H 80km/h i nic złego chyba się nie działo, a jutro rano ciagne quada na wypad i lepiej bym sie czuł na czterech łapach.

Jak ktoś zna odpowiedż to proszę dajcie znać.

pozdrawiam - Sintra
Suza Long V6 2.0*** Terrano II 3.0 ***ATV Bombardier 800 XT

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » śr sty 24, 2007 8:35 pm

już Ci napisałem...
:wink:
łoś też człowiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości