DIFF LOCK

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt kwie 10, 2007 11:13 am

JackY61 pisze:
N2O pisze:chciało im sie wymieniać w ASO ? :)21
chciec pewnie im sie nie chcialo, ale przynajmniej mudder kable ma nowe haha
oj się im nie chciało ale zmienili ale to dlatego że w Krakowie pojęcia o Lr-ach nie mają
@suziXL Kukułka zakłóca pracę gongu i stąd problem z liftingiem chyba :o
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » wt kwie 10, 2007 4:59 pm

koledzy nierobiac nowego tematu, kupuje wlasnie sprzegielka, powiedzcie czy sprzegielka od GR Y60 beda pasowaly do hiszpana
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: DIFF LOCK

Post autor: strzelmiś » sob cze 05, 2010 7:06 am

Aby nie tworzyć kolejnych wątków zapytam tutaj.
Któryś z Was na początku roku zaproponował w miejscu, którego nie mogę odnaleźć, aby wywalić niepewny elektrozaworek, wężyki wciągnąć do budy i tu przełączać to ręcznie. Pomysł mi się spodobał, byle nie wychodzić z auta i nie robić tego za każdym razem podnosząc maskę.
czego użyć w środku by wężyki przełączać? Czy wiecie o co w tym chodzi i ewentualnie jak to zrobić? Z tego co słabo pamiętam, to chodziło o jakiś rozdzielacz czy trójniczek (może nawet ze sklepu hydraulicznego czy innego). Może coś takiego z kranikiem przekierowującym powietrze raz na jeden raz na drugi wężyk...
U mnie blokada działa różnie i potrafi się załączyć sama jadąc nawet z napędem na sam tył. Dlatego oba wężyki są wypięte i aby je Diff Lock załączyć muszę nurkować pod maskę.
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re:

Post autor: redzik » sob cze 05, 2010 6:41 pm

Doktor200 pisze:koledzy nierobiac nowego tematu, kupuje wlasnie sprzegielka, powiedzcie czy sprzegielka od GR Y60 beda pasowaly do hiszpana
nie

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: DIFF LOCK

Post autor: krzys6505 » sob cze 05, 2010 8:40 pm

strzelmiś pisze:Aby nie tworzyć kolejnych wątków zapytam tutaj. rozdzielacz czy trójniczek ...coś takiego z kranikiem przekierowującym powietrze raz na jeden raz na drugi wężyk...
A może weź no sobie kup używki zaworów za 2 stówki i nie kombinuj jak koń pod górę bo mam wrażenie że fotografia lepiej Ci wychodzi jak mechanika. (Avatar)

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: DIFF LOCK

Post autor: strzelmiś » sob cze 05, 2010 9:34 pm

Tak chciałem zrobić, ale to właśnie na tym forum mi to odradzono twierdząc, że elektrozawory w Patrolu są wadliwie i załatwiły już nie jedną blokadę. A wtedy zapłacę nie dwie stówki, tylko 2200zł za naprawę całego mechanizmu. Nie mogę znaleźć tego pomysłu (tak jakby ktoś go wykasował), ale podsunął to ktoś, kto Nissany zna bardzo dobrze i nie jednego już rozebrał i złożył. Sam bym na taki pomysł nie wpadł. Stąd pytam czy wiecie o co chodzi?
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: DIFF LOCK

Post autor: krzys6505 » sob cze 05, 2010 9:43 pm

To może już go nie ma bo miał DOBRE pomysły?

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: DIFF LOCK

Post autor: strzelmiś » sob cze 05, 2010 9:57 pm

Oj szkoda, że to gdzieś zginęło i nie pamiętam jego nicka, ale miał postów 10 razy więcej niż Ty i 30 razy częściej pisał niż ja. Z tego co pamiętam, to bardzo rzeczowo. Zły jestem, że nie mogę tego znaleźć, bo zgodził byś się z jego pomysłem. Rozwiązanie czym prostsze, tym pewniejsze i taki był jego patent, który sam u siebie stosował. Coś kojarzę, że znał przypadki nie do końca wpinających elektrozaworów i dlatego je wywalił zastępując chyba ręcznym przekierowaniem podciśnienia do diff locka? Ale głowy nie dam. Kurcze, czytałem to gdzieś w lutym i szczegółów nie pamiętam.
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: DIFF LOCK

Post autor: iras01 » sob cze 05, 2010 9:59 pm

wystarczy ze dasz do kabiny pojedynczy wezyk z podcisnieniem i dwa bezposrednio od blokady...potem tylko zamiana i gotowe
Gr 850Nm mi sie marzy :)

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: DIFF LOCK

Post autor: krzys6505 » sob cze 05, 2010 10:09 pm

Strzdelmiś czy ty jajca sobie robisz czy posty nabijasz?
Nie rozumiem po co rzeźbić w gównie jak masz gotowe rozwiązanie made in nissan które pracowało 15 lat i było dobre a ty teraz będziesz poprawiał.
To o czym piszesz dobre jest do wózków typu MADA FAKA
A zrób sobie co chcesz! Wstaw sobie zawór kulowy!! Będzie na wieki!

Awatar użytkownika
wskodziana
Posty: 415
Rejestracja: sob kwie 04, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Legionowo

Re: DIFF LOCK

Post autor: wskodziana » sob cze 05, 2010 10:27 pm

krzys6505 pisze:Strzdelmiś czy ty jajca sobie robisz czy posty nabijasz?
Nie rozumiem po co rzeźbić w gównie jak masz gotowe rozwiązanie made in nissan które pracowało 15 lat i było dobre a ty teraz będziesz poprawiał.
To o czym piszesz dobre jest do wózków typu MADA FAKA
A zrób sobie co chcesz! Wstaw sobie zawór kulowy!! Będzie na wieki!

Co Ty taki elektryczny dzisiaj :wink: Więcej luzu i zrozumienia :)21

krzys6505
Posty: 449
Rejestracja: czw lis 15, 2007 8:20 pm

Re: DIFF LOCK

Post autor: krzys6505 » sob cze 05, 2010 10:37 pm

Ale zrozumienia czego?
Że zaworki za 200 są złe i trzeba kminić dwa tygodnie, wydać 120 i wypracować 30 godzin?
NIE tego nie rozumiem

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: DIFF LOCK

Post autor: KarolZG » sob cze 05, 2010 10:39 pm

wywal EGRa i wykorzystaj zaworki od niego bo są te same, nawet kostka prądowa pasuje idealnie
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: DIFF LOCK

Post autor: Marcin-Kraków » ndz cze 06, 2010 1:52 pm

KarolSawiak pisze:wywal EGRa i wykorzystaj zaworki od niego bo są te same, nawet kostka prądowa pasuje idealnie
Dokladnie :)2 :wink:
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: DIFF LOCK

Post autor: strzelmiś » ndz cze 06, 2010 8:52 pm

Co to jest ten EGR i skąd mam go wywalić? Muszę to powiedzieć mechanikowi, który większość rzeczy w Parchu mi porobił i świetnie sobie poradził, ale tu się wstrzymał, czekając na instrukcje, co robić dalej. Gdzie są te rzeczy, o których Karol mówisz: "wykorzystaj zaworki od niego bo są te same, nawet kostka prądowa pasuje idealnie"? Jak się do tego zabrać?
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: DIFF LOCK

Post autor: KarolZG » ndz cze 06, 2010 9:50 pm

jaki mechanik , sam se to zrobisz w 30 sekund , a zaworki od egra są chyba gdzieś na puszce filtra , a idą od bączka na kolektorze dolotowym, rzuć fotke swojego silnika to zaznaczę strzałką
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: DIFF LOCK

Post autor: strzelmiś » ndz cze 06, 2010 10:46 pm

Dzięki cyknę jutro, bo dziś pociemniało mi :D .
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: DIFF LOCK

Post autor: strzelmiś » śr cze 09, 2010 7:35 am

Karol, wrzucam zdjęcia, abyś mógł mi pokazać, gdzie są te EGR-y?

Obrazek

I kolejne ujęcie
Obrazek

I jeszcze jedno
Obrazek
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: DIFF LOCK

Post autor: KarolZG » śr cze 09, 2010 10:48 am

Dobre wieści to że masz EGRa . Na kolektorze dolotowym masz takowy bączek od egiera, od tego bączka idzie gumowa rurka i wchodzi gdzieś koło puszki filtra . Samego elektrozaworku od EGR nie widać na zdjęciu ale jest niemalże identyczny z tym z 3 zdjęcia od DiffLocka . Poszukaj zawór od EGR koło puszki filtra i podmień je . EGR wogóle zaślep koło bączka .


Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: DIFF LOCK

Post autor: Fiba » śr cze 09, 2010 10:59 am

Te zaworki masz na puszce filtra .Wypnij kostkę i masz gotowe do wpięcia .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Kefas31
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: wt lut 26, 2008 10:03 pm
Lokalizacja: Strzelin

Re: DIFF LOCK

Post autor: Kefas31 » śr cze 09, 2010 9:34 pm

Dobrze że jest tych zaworków trochę w aucie bo można je podmieniać ostatnio w Vitarze żeby zadziałało turbo na podmiankę poszedł zaworek z EGR i autko odzyskało moc a EGR dostał kulkę i siedzi cicho
MiTuWisi Parcheo 2.8 w Dislu na 31"butach

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: DIFF LOCK

Post autor: strzelmiś » śr cze 09, 2010 9:51 pm

Kefas, toż Ty jesteś z tego samego miasta co ja? Gdzie Cię można spotkać i kogo ze strzelińskich 4x4 znasz? Ja najczęściej pomykam niebieskim Land Cruiserem z dwoma małymi halogenami z przodu.
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
Rusek
 
 
Posty: 199
Rejestracja: pt lis 09, 2007 7:40 am
Lokalizacja: WWA

Re: DIFF LOCK

Post autor: Rusek » pt cze 11, 2010 4:53 pm

Kurde, a ja od kilku miesięcy smigam z mechanicznym przełącznikiem w postaci zaworka ze skelepu akwarystycznego :lol:

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: DIFF LOCK

Post autor: mik » pt cze 11, 2010 7:55 pm

KarolSawiak pisze:Dobre wieści to że masz EGRa .
Dobre to one może są, ale tylko w tym konkretnym przypadku.

EGR-a lepiej nie mieć niż mieć :)21

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: DIFF LOCK

Post autor: KarolZG » pt cze 11, 2010 8:04 pm

Lepiej mieć i zaślepić ,a zaworek za stopięćdziesiąt lub dwieście na aledrogo opylić . Kiedyś miałem Samuraia i jak go przerabiałem to tak go ogołociłem ze zbędnej szmeliny , co ją na aukcji opyliłem (fotele, katalizator , plandeka 4 osobowa , nadkola plastikowe , opony szosowe, zderzaki zbędne seryjne ), że pieniędzy na fajną wycieczkę starczyło .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości