pomysły na poprawę ekonomiki

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » sob lis 03, 2007 11:25 pm

Teoria bledna a praktyka zweryfikuje! Kojarzysz cos takiego jak sklad mieszanki paliwowo powietrznej? To tez jedna z podstaw pracy kazdego silnika.
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
pavvel
Posty: 2342
Rejestracja: śr maja 05, 2004 10:18 pm
Lokalizacja: pod lasem
Kontaktowanie:

Post autor: pavvel » sob lis 03, 2007 11:34 pm

kolega denior ma chyba niskie fengszuji :)23

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » sob lis 03, 2007 11:43 pm

Jak, z blokadą turbo nie wyjdzie
to z niecierpliwoscią czekamy na następny topic

- czy jezdzicie na oleju z pierwszego tłoczenia 8)

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » sob lis 03, 2007 11:45 pm

selim pisze:Jak, z blokadą turbo nie wyjdzie
to z niecierpliwoscią czekamy na następny topic

- czy jezdzicie na oleju z pierwszego tłoczenia 8)
Niee....to za slabe, mysle ze wymysla cos lepszego ;)
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
daniels
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 9:37 pm
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: daniels » sob lis 03, 2007 11:56 pm

kup se lepiej golfa II turbo diesla mi pali ok 5 l / 100km a nie marudź
patrol ma brać po mieście ok 14l. według instrukcji :)21
patrol k-260 2.8td
są zasady... niema granic!

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » ndz lis 04, 2007 1:08 am

Marcin-Kraków pisze:... Jak glupi pomysl moze jeszcze komus wpasc do glowy.!! ....
a myslalem, ze sie juz przyzwyczailes 8)
nie raz bedziesz jeszcze ... :o... :roll: ... :evil: (lub jednoczesnie)
ten przynajmniej krzywdy sobie swoim pomyslem nie zrobi :)21
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Katun
 
 
Posty: 1355
Rejestracja: wt lip 03, 2007 1:34 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Katun » ndz lis 04, 2007 2:06 am

Z chęcią przyjmę od Ciebie turbinę w myśl twej ekonomi :roll: :lol:
Biały kuter Y60

tel: 502-358-221

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz lis 04, 2007 6:45 am

selim pisze:Jak, z blokadą turbo nie wyjdzie
to z niecierpliwoscią czekamy na następny topic
- np. - jak czasowo odciac paliwo, albo caly silnik :)

A podobno auto bez silnika duzo lzejsze jest, no i zdecydowanie mniej pali!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz lis 04, 2007 7:27 am

pezet pisze: A podobno auto bez silnika duzo lzejsze jest, no i zdecydowanie mniej pali!
No ba! Przetestowane już.
Eko -Parch:

Obrazek
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » ndz lis 04, 2007 7:32 am

W tym eko-patrolu łatwo podnieść moc dozując odpowiedni skład paliwa (piwo->wino->wódka-> itd) :wink: :D
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz lis 04, 2007 7:45 am

Peepuck! pisze:
pezet pisze: A podobno auto bez silnika duzo lzejsze jest, no i zdecydowanie mniej pali!
No ba! Przetestowane już.
Eko -Parch:
Istotnie - te 3 cylindry zdecydowanie mniej palą.

Ale czy wiecej nie pija?

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » ndz lis 04, 2007 8:48 am

Peepuck! pisze:
pezet pisze: A podobno auto bez silnika duzo lzejsze jest, no i zdecydowanie mniej pali!
No ba! Przetestowane już.
Eko -Parch:

Obrazek
ten pierwszy cylinder z lewej najbardziej ekonomiczny ... pozostałe dwa to już gorzej :D
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

Awatar użytkownika
Sill
Posty: 457
Rejestracja: wt gru 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Sill » ndz lis 04, 2007 9:41 am

A tak zupełnie z ciekawości - jak do tego doszedłeś, ze turbo doładowany silnik będzie więcej palił od nie doładowanego?
Sam cierpię na skutki wysokiego spalania. Niestety nie potrafie jeżdzić ekonomicznie bo mój temperament mi na to nie pozwala a moje zdrowie psychiczne jest wiecej warte niż te dwa litry które mógłbym zaoszczędzić na 100km.
Te rady które ci koledzy udzielają z zakupem plaskatego sa naprawde rozsądne i nie są złośliwe. Sam mam plaskatego opelka, który pali na mieście 9l gazu, wiec jak ma gdzieś dalej jechać to biorę opla i tyle. Wiesz mi na prawdę, że sumaryczne roczne koszty są niższe niż być zmuszonym wszędzie jechać samochodem, który kotłuje po mieście 18l.
terrano 2,4 gaz 89`
503-39-16-46

Awatar użytkownika
salskip
 
 
Posty: 261
Rejestracja: wt maja 30, 2006 7:50 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: salskip » ndz lis 04, 2007 10:13 am

denior pisze:Na co sobie odpowiedziałem???
przeczytaj poczatek tego tematu to może sobie przypomnisz o czym była mowa.
To jest dobry przykład na typową cechę tego forum ktoś o cos pyta a w odpowiedzi dostaje śmieci a potem już nikt nie wie o czym była rozmowa

i przypomne że pytałem o to czy ktoś mierzył różnice w spalaniu z podłączonym siłownikiem dawki turbo i bez - nic wiecej nic mniej
Denior
po prostu przez chwilę myślałem że coś do Ciebie dotarło...
życzę powodzenia.
shit happens...

Parch K160 3.3TD
Suzi DR650 DSport
Jag S-Type 3.0V6

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » ndz lis 04, 2007 10:43 am

Ty Salskip (K160 3.3TD, Maxima 3.0 V6), ja (K160 3.3TD, Mazda 2.5 V6) czy tez Inni nam podobni chyba nie powinnismy sie wypowiadac w temacie oszczedzania paliwa... :)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
rtrwoga
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pt lut 25, 2005 6:30 pm
Lokalizacja: ze skarpy

Post autor: rtrwoga » ndz lis 04, 2007 10:50 am

denior pisze:
Bo jak narazie niczego sie tutaj nie dowiedziałem czego bym sam nie wymyslił, ....



Denior

:o
bałwan bałwanowi wilkiem ..........życie to podróż ,a nie osiaganie celu ...PATOLGIA...

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » ndz lis 04, 2007 11:07 am

@denior

nie bede sie rozwodzil nad teoria :)21 bo o mieszance ktos juz wspomnial...
ale... praktyka 8)

jakis miesiac temu ziona zaraportowala, ze octavka jakos nie ma ochoty sie wkrecac na obroty... i mulowata bardzo sie stala,
nie mialem czasu tego sprawdzac, w koncu gdzies tam skodzina musialem pojechac i faktycznie, ani dolu ani gory... patrol to szczyt speedu byl w porownaniu do rzeczonej :lol:

turbina ani mru, mru...
srednie splanie wzroslo o ok 1-1.5l/100km (wg. pokladowego kompa) ... a jazda to istna mordega :(

w koncu sie wqwilem i zajrzalem pod maske okazalo sie, ze sprawa trywialna - spadl wezyk podcisnienia z zaworu sterujacego praca turbiny...

wniosek... sam wyciagnij...
albo zwyczajnie poeksperymentuj i nie zawracaj gitary ...
bo pomysl wybacz, ale mocno 'kontrowersyjny' (z przyzwoitosci nie napisze dosadniej) :)21
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

Awatar użytkownika
Fazi
Posty: 1578
Rejestracja: czw lut 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Rzeszów czyli N 50°05' E 21°55'

Post autor: Fazi » ndz lis 04, 2007 11:18 am

Jest jeszcze inny pomysł - zmień silnik na wolnossący 2,8D.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Adamur4,2
Posty: 311
Rejestracja: pn sty 22, 2007 8:59 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Adamur4,2 » ndz lis 04, 2007 11:22 am

4,2 w. s. nigdy mi nie wzioł wiecej niz 14 po miescie
Patrol 2,8 GR & HONDA CBR

Awatar użytkownika
salskip
 
 
Posty: 261
Rejestracja: wt maja 30, 2006 7:50 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: salskip » ndz lis 04, 2007 11:22 am

ernil pisze:Ty Salskip (K160 3.3TD, Maxima 3.0 V6), ja (K160 3.3TD, Mazda 2.5 V6) czy tez Inni nam podobni chyba nie powinnismy sie wypowiadac w temacie oszczedzania paliwa... :)20
chyba tak... :wink: :)2
shit happens...

Parch K160 3.3TD
Suzi DR650 DSport
Jag S-Type 3.0V6

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Post autor: Peepuck! » ndz lis 04, 2007 11:30 am

salskip pisze:
ernil pisze:Ty Salskip (K160 3.3TD, Maxima 3.0 V6), ja (K160 3.3TD, Mazda 2.5 V6) czy tez Inni nam podobni chyba nie powinnismy sie wypowiadac w temacie oszczedzania paliwa... :)20
chyba tak... :wink: :)2
No co Wy ?? Ja uważam, że mamy bardzo oszczędne motory. 6,5 litra na 50km to całkiem niezły wynik :)23
A tak całkiem poważnie to temat w stylu "oszczędzanie paliwa w samochodzie typu parch" uważam za totalną porażkę. :)3
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40596
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » ndz lis 04, 2007 11:35 am

parchy nie muszą mało palić, spalanie rekompensują cenami części zamiennych i częstotliwością ich wymiany - znaczy nadal są baaardzo ekonomiczne

:)21

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » ndz lis 04, 2007 1:04 pm

Ten temat ( ekonomiki jazdy) bardzo często jest wznawiany na formu jeep'a . Prawda Mroczny ? :D I tam już tylko na hasło "spalanie" piszący dostaje maxi zjebkę :)

Ciekawe , jak by się temat rozwinął gdyby denior założył: 2" liftu, 2" body liftu , MT 35x12,5x15 zderzaki i bagażnik dachowy :D:D - co wtedy by pisał o spalaniu i odłączaniu turbiny :D
Michał Bartosiak

Awatar użytkownika
Klamer
Posty: 1927
Rejestracja: śr mar 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: POWSIN

Post autor: Klamer » ndz lis 04, 2007 1:18 pm

Jakoś Wam te GRy mało palą ;)
U mnie jedna Kaszubia 45 litrów (przejechane 1/3 trasy), druga Kaszubia 55 litrów (przejechane 1/2 trasy), Zmota 45 litrów (przejechane 1/3 trasy)
;) ;) :) :) :)
Nadal ześwirowany...

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » ndz lis 04, 2007 1:45 pm

selim pisze:Jak, z blokadą turbo nie wyjdzie
to z niecierpliwoscią czekamy na następny topic

- czy jezdzicie na oleju z pierwszego tłoczenia 8)
a na smalcu probowaliscie ? :)23

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość