LPG dla Nissan Patrol GR Y61

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pyntront » sob sty 12, 2008 11:26 pm

Ale te 25% to maksymalny osiągnięty wynik - być może osiągniesz go, ale czy na pewno? A co do momentu - w sumie ładnie podsumowali - ponieważ fajniej chodzi, to go bardziej ciśniesz i w rezultacie szybsze zużycie mechaniczne (a w domyśle - spalanie też :D)

Tym niemniej z zainteresowaniem obserwuję temat i czekam na wynik eksperymentu.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » ndz sty 13, 2008 12:16 pm

wojtek_kom pisze:
cox pisze:i jak tam testy ??

bo ja graty mam skompletowane 8)

pozdrawiam
Do Wadowic mam nie daleko :) jak już odpalę proponuję wymianę know-how ;)
witam

a zapraszam serdecznie na pogawedki o parchach przy piance.

u mnie koszt instalacji nie przekroczy 300 pln wiec moim zdaniem warto

potestowac
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » ndz sty 13, 2008 12:47 pm

cox pisze: a zapraszam serdecznie na pogawedki o parchach przy piance.
u mnie koszt instalacji nie przekroczy 300 pln wiec moim zdaniem warto
potestowac
Odezwę się na priva jak już będzie działać.
Wojtek
Nissan-y

Awatar użytkownika
cox
 
 
Posty: 230
Rejestracja: wt sty 24, 2006 4:16 pm
Lokalizacja: WADOWICE
Kontaktowanie:

Post autor: cox » śr sty 16, 2008 1:08 am

wojtek_kom pisze:
cox pisze: a zapraszam serdecznie na pogawedki o parchach przy piance.
u mnie koszt instalacji nie przekroczy 300 pln wiec moim zdaniem warto
potestowac
Odezwę się na priva jak już będzie działać.
Wojtek
oki czekam bo niewiem czy motac :lol:
OFFROADOWCY to nie świry, OFFROADOWCY to PASJONACI :)
www.flashtronik.pl

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: slaweek » śr sty 16, 2008 11:12 am

wojtek_kom pisze: Odezwę się na priva jak już będzie działać.
Wojtek
Wojtku_komie!
Odezwij się na forum, bo śledzących ten temat i zainteresowanych zwiększeniem momentu i mocy jest z pewnością wielu!

Pozdrawiam i czekam niecierpliwie na wynik doświadczenia.

Awatar użytkownika
bonzo74
Posty: 706
Rejestracja: wt mar 20, 2007 4:01 pm
Lokalizacja: Blisko Poligonu :) PATROL y61
Kontaktowanie:

Post autor: bonzo74 » śr sty 16, 2008 12:02 pm

slaweek pisze: Wojtku_komie!
Odezwij się
gaz chyba nie zrobił bum ?? co?? :roll:

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Post autor: redzik » śr sty 16, 2008 12:43 pm

bonzo74 pisze:
slaweek pisze: Wojtku_komie!
Odezwij się
gaz chyba nie zrobił bum ?? co?? :roll:
oby nie bylo tak, jak elektryk mi przerabial instalacje z 6V na 12V w trabancie. Ubrany w nowke kurteczke (nie przebral sie do roboty) podlaczyl akumulator, regler i w tym momencie wybuchla cewka zaplonowa 6V, kurteczka do wywalenia, dobrze, ze wzroku nie stracil.

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: slaweek » śr sty 16, 2008 3:35 pm

bonzo74 pisze:
slaweek pisze: Wojtku_komie!
Odezwij się
gaz chyba nie zrobił bum ?? co?? :roll:
To jak? Było bum, czy nie?

A tak na poważnie, to w tej konfiguracji "bum" nie powinno być.
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » śr sty 16, 2008 6:10 pm

slaweek pisze:
bonzo74 pisze:
slaweek pisze: Wojtku_komie!
Odezwij się
gaz chyba nie zrobił bum ?? co?? :roll:
To jak? Było bum, czy nie?

A tak na poważnie, to w tej konfiguracji "bum" nie powinno być.
Pozdrawiam!
Nie było bum... może już nawet jeździ, jutro będę w serwisie to zobaczę.
Brak czasu...
Nissan-y

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: slaweek » śr sty 16, 2008 7:27 pm

Ciekawe, jak wrażenia...

Awatar użytkownika
trawers
 
 
Posty: 1371
Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: trawers » śr sty 16, 2008 7:47 pm

No ja też czekam na jakieś konkrety :)
Uaz and GR Y61

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt sty 18, 2008 2:38 pm

Działa LPG w Patrolu :)
GR Y61 2.8TDI żyje i ma się dobrze.

Ogólnie samochód lepiej przyśpiesza i mniej spala. Przejechał dopiero 50-60 km - spalił 3,7 litra ON, ilość LPG nie znana. Przy takim spalaniu - zbyt duża ilość LPG - słychać czasami wtryski - zależnie od obrotów/obciążenia. Obecnie ilość LPG została zredukowana - niestety metodą prób i błędów trzeba dobrać ilość podawanego LPG.

Jazda na LPG nie spowodowała wzrostu temperatury silnika - wskaźnik z deski rozdzielczej.
Nissan-y

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: slaweek » pt sty 18, 2008 11:07 pm

Czy faktycznie odczuwasz przyrost parametrów (mocy i momentu) w granicach 20-30% ?
Jeśli tak, to kupuję graty i montuję u siebie, mając, za pozwoleniem, dobre rady Guru LPG w turbodieslu, czyli Wojtka_koma!
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
trawers
 
 
Posty: 1371
Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: trawers » sob sty 19, 2008 10:05 am

wojtek_kom pisze:Działa LPG w Patrolu :)
GR Przejechał dopiero 50-60 km - spalił 3,7 litra ON,
Czy to możliwe żeby aż taka oszczędność była ??
Uaz and GR Y61

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob sty 19, 2008 11:50 am

Napisałem jak wyszło - samochód zatankowany przed próbą pod sam korek.
Po powrocie tak samo. Było dużo LPG :) - wcześniejszy zapłon. Jak dla mnie bardzo optymistyczny, wręcz fantastyczny rezultat. Dłuższe testy powinny dać jakąś bardziej realną odpowiedź.

Instalacje zakładał jeden warsztat, drugi później robił na nowo :(
Prawdopodobnie parownik wymienię - zgodnie z sugestią warsztatu na taki sterowany ciśnieniowo. Teraz posiadam wersję 100HP :lol:

Pytanie do ludzi którzy montują LPG - wprowadzić LPG przed przepływomierzem czy za? Obecnie jest za... kombinuję czy pomoże to w przypadku przedwczesnego zapłonu.

A tak to wygląda:
Obrazek.

Widać że projekt GR-a obejmował instalację LPG 8):
Obrazek .
slaweek pisze:Czy faktycznie odczuwasz przyrost parametrów (mocy i momentu) w granicach 20-30% ?
Trudno ocenić czy to 20%-30%, ale fajnie jeździ. Trzeba pamiętać jednak o potencjalnych wadach wieku dziecięcego.
slaweek pisze: Jeśli tak, to kupuję graty i montuję u siebie, mając, za pozwoleniem, dobre rady Guru LPG w turbodieslu, czyli Wojtka_koma!
Pozdrawiam.
Guru, to jest z warsztatu który to zgodził się założyć.
Nissan-y

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: slaweek » sob sty 19, 2008 5:41 pm

wojtek_kom pisze: zbyt duża ilość LPG - słychać czasami wtryski - zależnie od obrotów/obciążenia.
Myślę, że w przypadku zbyt dużej dawki LPG słyszysz dźwięk samozapłonu mieszanki powietrze-LPG podczas sprężania, jeszcze przed wtryskiem ON. I chyba to nazywasz przedwczesnym zapłonem(myślę, że słychać to mocniej przy większym obciążeniu). Jest to objaw, który powinieneś eliminować zmniejszając ilość LPG poniżej granicy zapalności mieszanki.

Wg mnie 100HP wystarczy po pachy! Gaz w tym układzie nie może pełnić roli wiodącej.

Pozdrawiam i czekam na wyniki regulacji i testów!

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob sty 19, 2008 7:40 pm

slaweek pisze:
Myślę, że w przypadku zbyt dużej dawki LPG słyszysz dźwięk samozapłonu mieszanki powietrze-LPG podczas sprężania, jeszcze przed wtryskiem ON. I chyba to nazywasz przedwczesnym zapłonem(myślę, że słychać to mocniej przy większym obciążeniu). Jest to objaw, który powinieneś eliminować zmniejszając ilość LPG poniżej granicy zapalności mieszanki.
Dokładnie... zostało to już wyeliminowane - do 800-2500 RPM ON+LPG, powyżej tylko ON - na dziś wystarczy. Prawdopodobnie dołożę drugi zawór+elektrozawór dla LPG. Jeden z nich będzie się wyłączał powyżej 2500 RPM.
Nissan-y

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » sob sty 19, 2008 9:12 pm

wojtek_kom pisze:...
Wojtku czy ty masz może coś wspólnego z bielskim ATH ?
Bo jak uczęszczałem na zajęcia do Zawiślaka(?) to się ów habilitować mial właśnie na silniku ON-CNG, ale zbyt wielu szczegółów to nam nie zdradził, bo wiadomo. Mialo to być tak że miała być niby dawka pilotażowa ONu a reszta gaz czy jakoś tak. Byćmoże @tieri jak się pokaże na forum to cuś więcej opowie, bo On tam więcej czasu spędził :D
A co do silników wysokoprężnych (temat poruszony wcześniej)to była swego czasu tendencja do przerabiania na gaz, bo to taniość była i ekologia. Bralo się taki silnik, zwłaszcza z wózka widłowego i odprężało, a kolektory itp. były już gotowe z Krakowa, do tego tylko parownik LPG lub CNG i wozidlo hulało więcej godzin niż na ON.
Fajnie by ło jakby ci to hulalo, powodzenia życzę.
Ps, Można by na PW dane tego co się podjął założyć? Zawsze to dobrze takich znać :wink:
Pozdrawiam
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob sty 19, 2008 9:28 pm

papas pisze: Wojtku czy ty masz może coś wspólnego z bielskim ATH ?
Bo jak uczęszczałem na zajęcia do Zawiślaka(?) to się ów habilitować mial właśnie na silniku ON-CNG, ale zbyt wielu szczegółów to nam nie zdradził, bo wiadomo. Mialo to być tak że miała być niby dawka pilotażowa ONu a reszta gaz czy jakoś tak. Byćmoże @tieri jak się pokaże na forum to cuś więcej opowie, bo On tam więcej czasu spędził :D
A co do silników wysokoprężnych (temat poruszony wcześniej)to była swego czasu tendencja do przerabiania na gaz, bo to taniość była i ekologia. Bralo się taki silnik, zwłaszcza z wózka widłowego i odprężało, a kolektory itp. były już gotowe z Krakowa, do tego tylko parownik LPG lub CNG i wozidlo hulało więcej godzin niż na ON.
Fajnie by ło jakby ci to hulalo, powodzenia życzę.
Ps, Można by na PW dane tego co się podjął założyć? Zawsze to dobrze takich znać :wink:
Pozdrawiam
Z ATH mam tyle wspólnego że jestem z BB :). Nic nie wiem na temat prac w ATH, słyszałem że 15-lat temu robili coś takiego na Politechnice w Gliwicach. Jestem programistą :oops: :lol:

Ja tylko zostałem zainspirowany zużyciem paliwa w GR. Idea został wprowadzona w czyn. Wyższe uczelnie w Polsce kojarzą się mi tylko z gierkami personalnymi, brakiem współpracy z przemysłem itp. - ale to już inny temat.
Nissan-y

Awatar użytkownika
papas
 
 
Posty: 915
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 9:19 am
Lokalizacja: okolice Mikołowa

Post autor: papas » sob sty 19, 2008 9:53 pm

wojtek_kom pisze:... Idea został wprowadzona w czyn...
Próbować zawsze można, tylko naprawdę ostrożnie, bo sposób rozchodzenia się płomienia jest inny przy ON i LPG, niewiadomo jakie mogą z tego wyniknąć korzyści a jakie straty. Powodzenia
Pozdrawiam
Jeśli coś jest grzechu warte, to i grzech nie spróbować...

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » sob sty 19, 2008 11:35 pm

papas pisze: Próbować zawsze można, tylko naprawdę ostrożnie, bo sposób rozchodzenia się płomienia jest inny przy ON i LPG, niewiadomo jakie mogą z tego wyniknąć korzyści a jakie straty.
Systemy takie działają w Australii, UK, USA... myślę ze będzie dobrze, zgadzam sie że trzeba ostrożnie. W sumie przejechałem 200 km na ON+LPG, niewiele - ale obecnie jestem bardzo zadowolony:
- wskazówka ON opada bardzo powoli,
- LPG brak zmiany we wskazaniu,
- LPG podawany tylko w zakresie obrotów o którym wcześniej wspomniałem,
- wydaje mi się że jest cichszy podczas zasilania mieszanką paliw,
- ogólnie to inny samochód do jazdy po czarnym... minusem masa + hamulce, ale nie do tego kupuje się 4x4.

Myślałem jeszcze o układzie, potrzebna jest jeszcze jedną możliwość - odłączanie LPG podczas jazdy w terenie, chodzi mi o hamowanie silnikiem.
Ponieważ układ ma być maksymalnie "odizolowany" samochodu - chyba użyję jakiegoś optycznego czujnika wykrywającego obecność "nogi" na pedale gazu.

Dzięki za wszelkie uwagi!
Pozdrawiam
Wojtek
Nissan-y

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: wojtek_kom » pt sty 25, 2008 11:49 am

R.I.P 2.8 TDI z Y61 - nie wiem na ile dopomogło mu LPG :(
Nissan-y

Awatar użytkownika
Ironcruz
 
 
Posty: 1460
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:29 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: Ironcruz » pt sty 25, 2008 12:23 pm

przykro, że padło.
A właściwie co padło?
IMHO: pewnie jednak wyższa temperatura spalania i głowica klękła. (wiem że stronę wcześniej AU twierdzili, że niby temp ma być niższa).
Tytus

Awatar użytkownika
Alpigo
Posty: 524
Rejestracja: sob mar 18, 2006 3:09 pm
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontaktowanie:

Post autor: Alpigo » pt sty 25, 2008 1:51 pm

szkoda fajny pomysł ... był :-?

Awatar użytkownika
trawers
 
 
Posty: 1371
Rejestracja: śr lut 15, 2006 8:03 am
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: trawers » pt sty 25, 2008 1:53 pm

A były nadzieje :(
Uaz and GR Y61

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość