silnik

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Post autor: Bogdan 4x4 » śr lip 09, 2008 7:41 pm

Marcin-Kraków pisze:W Krakowie jest juz ponoc taki Parch co napedza go 1,9 z VW
Chętnie bym takie coś obejrzał :D
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr lip 09, 2008 8:04 pm

Kolezka od 1,9 jest na forum to moze sie odezwie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » śr lip 09, 2008 8:20 pm

A propos szybkiej jazdy Patrolem,to kiedyś widziałem taki test Trooper sztywny most tył,bodajże Pajero z niezaleźnym zawiasem i Patrol 61Krótkie.Seryjne gumy.Wyszło źe i tak Patrol na sztywnych mostach najszybciej był w stanie pokonywać ostre zakrety .Czego tu się bać przy 150 na równej nawierzchni?Patrol idzie po asfalcie i zakrętach na pewno lepiej niź niejeden amerykański "sportowy" samocód na piórach.Co innego asfalt polski w stylu 4 w skali Beauforta-wtedy masy nieresorowane powodują że się zastanawiam czy ten samocód ma sztywne mosty,czy to może one mają jako akcesoria przykręcone budę z kierowca.

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » śr lip 09, 2008 11:20 pm

Trochę Cię montero nie rozumiem. Masz plaskacza a chcesz parchem, który nie jest królem przyczepności i komfortu prowadzenia jeździć 150/h. Ani to mądre, ani bezpieczne. A spalanie ? Myślę ze nawet silnik 1.2 z lupo spaliłby ponad 10l czym donosząc do wolfsburga wprawiłbyś w apopleksję konstruktorow silników ludowozów (VW). A tak na marginesie. GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » śr lip 09, 2008 11:31 pm

cornetto pisze:GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?
...że się wtrącę
chyba Cię lekko poniosło z tymi obliczeniami
:)20
nowa navara nie chce tyle palić przy podobnych prędkościach
:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » śr lip 09, 2008 11:34 pm

Ano słyszałem że ten 4.2 to przy takich prędkościach sobie spokojnie mruczy.Ogólnie to mi się rozchodzi o to że sprzydałby się silnik do Patrola typu kamanrail.Miałem okazję kiedyś jeździc Kijanką Sorento 2.5d 140hp w automacie i wąchała tylko paliwo przy predkościach 120-130,a nie był to najnowocześniejszy silnik.

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr lip 09, 2008 11:37 pm

Wiechu pisze:
cornetto pisze:GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?
...że się wtrącę
chyba Cię lekko poniosło z tymi obliczeniami
:)20
nowa navara nie chce tyle palić przy podobnych prędkościach
:)21
cornetto ma racje
ja posiadając skrzynie 4 na MT spalam koło 10-11 przy normalnej jeździe jak popitalam ze 130 to troche więcej tu masz silnik wolnossący nie żre paliwa jak 2.8 :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » śr lip 09, 2008 11:42 pm

montero pisze: Navara przy 150km/h to ile wciąga gnojówki?
z pewnością wielokrotność tych "9l" :)2 silnik navary zdecydowanie nie należy do oszczędnych, w automacie w mieście spalić 17-18 nie jest wyczynem :wink:

dziś w knajpie z kumplami z forum i nie tylko deliberowaliśmy na temat Twojego pomysłu i jak by nie patrzeć wychodził nam peep 4.0 z gazem, ale sumie ktoś powiedział nawet, że samuraiem 130km/h jechał do Częstochowy :)21
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » śr lip 09, 2008 11:46 pm

lbl78 pisze:
Wiechu pisze:
cornetto pisze:GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?
...że się wtrącę
chyba Cię lekko poniosło z tymi obliczeniami
:)20
nowa navara nie chce tyle palić przy podobnych prędkościach
:)21
cornetto ma racje
ja posiadając skrzynie 4 na MT spalam koło 10-11 przy normalnej jeździe jak popitalam ze 130 to troche więcej tu masz silnik wolnossący nie żre paliwa jak 2.8 :)2
nowy l200 na dotarciu, w nocy w mieście (czyli bez korków, ale ze światłami) przy prędkości rzędu 100 - 110km/h spala coś ok 8l, dodam, że obroty przy 100km/h ma tak ok 2, - 2,1tys , LC 120, 3.0d z automatem przy 100km/h ma 1,8 :)2
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12630
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr lip 09, 2008 11:51 pm

ja na najwyższym biegu przy 2000 ma jakieś 80km/h :)21 i to jest ekonomiczna prędkość :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » śr lip 09, 2008 11:57 pm

I o to chozi i o to chozi! na dotarciu czy nie mało wciągają bo moment zarąbisty i obroty małe.Niedociągnięcia typu niedopasowane przełożenia, mam zamiar korygować rozmiarem opon :)4
ile pali l-200 przy 130-140?
ile pali lc 3.0 przy 130-140?

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » czw lip 10, 2008 12:00 am

lbl78 pisze:
Wiechu pisze:
cornetto pisze:GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?
...że się wtrącę
chyba Cię lekko poniosło z tymi obliczeniami
:)20
nowa navara nie chce tyle palić przy podobnych prędkościach
:)21
cornetto ma racje
ja posiadając skrzynie 4 na MT spalam koło 10-11 przy normalnej jeździe jak popitalam ze 130 to troche więcej tu masz silnik wolnossący nie żre paliwa jak 2.8 :)2
proszę Cię...
przy aerodynamice kamienicy ?

11L. gdzieś przy 100km/h to jestem w stanie uwierzyć. Potem spalanie rośnie już dość gwałtownie. W każdym z kiosków, niezależnie od marki.

...ale oczywiście możecie sobie bajać, nie moja sprawa

:)21
łoś też człowiek

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw lip 10, 2008 12:07 am

pozaklejał wszystkie szpary super taśmą :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 12:08 am

montero pisze: ile pali l-200 przy 130-140?
powiem Ci jutro wieczorem bo l200 zaliczy swoją pierwszą trasę, wyjdzie tego tak z 700 km.
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw lip 10, 2008 12:13 am

montero pisze: ile pali l-200 przy 130-140?
ile pali lc 3.0 przy 130-140?
a może się zapytasz ile metrów potrzebują by wyhamować z nadświetlnej, zwłaszcza w wypadku pickupa z niedociążonym tyłem :roll:
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 12:14 am

Wąż pisze:
montero pisze: ile pali l-200 przy 130-140?
ile pali lc 3.0 przy 130-140?
a może się zapytasz ile metrów potrzebują by wyhamować z nadświetlnej, zwłaszcza w wypadku pickupa z niedociążonym tyłem :roll:
jutro tył będzie dociążony tak z 350kg będzie miał :)2
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » czw lip 10, 2008 7:49 am

Myśle że l-200 z nieobciążonym tyłem to idealny pojazd do driftu,po deszczu w centrum miasta :)2 8)

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Post autor: Grzywacki » czw lip 10, 2008 10:34 am

montero pisze:Myśle że l-200 z nieobciążonym tyłem to idealny pojazd do driftu,po deszczu w centrum miasta :)2 8)
Jakby jeszcze 100% blokade tylniego dyfra mial, to kazdy winkiel mozna by bokiem :)21 :)21
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 11:58 am

montero pisze:Myśle że l-200 z nieobciążonym tyłem to idealny pojazd do driftu,po deszczu w centrum miasta :)2 8)
:)20 dobre

ma stały 4x4 (super select) i do tego esp, tak więc jak chcecie sobie driftować to trzeba navarę ze 170KM turbo dieslem i 100% blokadą, zresztą widać co się dzieje z innymi pick-upami jak trochę popada i kierownik niedoświadczony.
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: montero » czw lip 10, 2008 12:22 pm

Ano faktycznie superselect.No to faktycznie furka mało pali i to jeszcze ze stałym napędem 4x4.To mnie przekonuje że Patrol z napędem na tył tylko, będzie mało palił jak by mu załoźyć jakiś nowszy silnik.Fajna jest ta orginalna rzędowa szóstka 2.8td ,mógłbym nawet pojechać z nią na zlot silników np. do anglii,siedzieć cały dzień i patrzec się jak się kręci,ładnie chodzi,ładny dźwięk,ale nie jest to motor na nasze czasy do napędu 2-tonówki.

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw lip 10, 2008 1:06 pm

Super select nie oznacza stalego napedu 4x4, a jedynie jego mozliwosc. Znaczy, ze przod mozna odlaczyc, oraz ze masz centralny dyfer, co przez wielu na tym forum, jest uwazane za super rozwiazanie, choc nie idealne z innych powodow technicznych.

Jazda z predkoscia 130 czy 150, autem o walorach aerodynamicznych wolno stojacego garazu, wymaga pewnej ilosci mocy. Czy jest to stary 2.8, czy tez nowiutenkie TDI, koni do napedu wykorzystuje tyle samo. Przy tych predkosciach masa pojazdu z takim ksztaltem, ma marginalne znaczenie.

Zuzycie paliwa zalezy od zapotrzebowania mocy razy sprawnosc silnika. Roznica w sprawnosci starego silnika i nowego jest rzedu kilku procent, co nie wrozy wielkich oszczednosci.

Slowem, praw fizyki nie da sie oszukac mocniejszym motorem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Adamo
 
 
Posty: 8253
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Adamo » czw lip 10, 2008 1:25 pm

Po przeczytaniu tego tematu zmieniłem zdanie na temat planów zwiekszenia mandatów do 2tys + zamontowania stada fotoradarów :roll:
Niestety część ludzi samodzielnie nie ogarnia możliwych skutków swojego działania :)3

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 1:34 pm

jak na razie to tylko jeden kolega ma zakusy na jazdę 150 patrolem, więc nie wiem co się czepiasz :)21 :wink:
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » czw lip 10, 2008 1:34 pm

Adamo pisze:Po przeczytaniu tego tematu zmieniłem zdanie na temat planów zwiekszenia mandatów do 2tys + zamontowania stada fotoradarów :roll:
Niestety część ludzi samodzielnie nie ogarnia możliwych skutków swojego działania :)3
:)2

Tych radarow i tak za malo bedzie, jak jezdze po naszym pieknym kraju, to 30% kierowcow wyprzedza w miejscach gdzie by mi nawet przez mysl nie przeszlo robic to samo co oni. A nie jestem aniolkiem za kierownica, moze nie bylem.

Jazda 70km/h przez wies to dla naszych kierowcow jest zamulanie i czasem nawet na mnie trabia, ze za wolno jade.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Paszczak
 
 
Posty: 2821
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 1:41 pm

Misiek Cypr pisze:
Adamo pisze:Po przeczytaniu tego tematu zmieniłem zdanie na temat planów zwiekszenia mandatów do 2tys + zamontowania stada fotoradarów :roll:
Niestety część ludzi samodzielnie nie ogarnia możliwych skutków swojego działania :)3
:)2

Tych radarow i tak za malo bedzie, jak jezdze po naszym pieknym kraju, to 30% kierowcow wyprzedza w miejscach gdzie by mi nawet przez mysl nie przeszlo robic to samo co oni. A nie jestem aniolkiem za kierownica, moze nie bylem.

Jazda 70km/h przez wies to dla naszych kierowcow jest zamulanie i czasem nawet na mnie trabia, ze za wolno jade.
dzisiaj na trasie siekierkowskiej jadąc patrolem prawym pasem ok 80-90km/h też byłem zawali drogą.

panowie zbaczamy z tematu :)21
spoko luzik
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości