Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
Bogdan 4x4
-

- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Post
autor: Bogdan 4x4 » śr lip 09, 2008 7:41 pm
Marcin-Kraków pisze:W Krakowie jest juz ponoc taki Parch co napedza go 1,9 z VW
Chętnie bym takie coś obejrzał

Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » śr lip 09, 2008 8:04 pm
Kolezka od 1,9 jest na forum to moze sie odezwie.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » śr lip 09, 2008 8:20 pm
A propos szybkiej jazdy Patrolem,to kiedyś widziałem taki test Trooper sztywny most tył,bodajże Pajero z niezaleźnym zawiasem i Patrol 61Krótkie.Seryjne gumy.Wyszło źe i tak Patrol na sztywnych mostach najszybciej był w stanie pokonywać ostre zakrety .Czego tu się bać przy 150 na równej nawierzchni?Patrol idzie po asfalcie i zakrętach na pewno lepiej niź niejeden amerykański "sportowy" samocód na piórach.Co innego asfalt polski w stylu 4 w skali Beauforta-wtedy masy nieresorowane powodują że się zastanawiam czy ten samocód ma sztywne mosty,czy to może one mają jako akcesoria przykręcone budę z kierowca.
-
cornetto

- Posty: 417
- Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: cornetto » śr lip 09, 2008 11:20 pm
Trochę Cię montero nie rozumiem. Masz plaskacza a chcesz parchem, który nie jest królem przyczepności i komfortu prowadzenia jeździć 150/h. Ani to mądre, ani bezpieczne. A spalanie ? Myślę ze nawet silnik 1.2 z lupo spaliłby ponad 10l czym donosząc do wolfsburga wprawiłbyś w apopleksję konstruktorow silników ludowozów (VW). A tak na marginesie. GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?
-
Wiechu
-

- Posty: 4980
- Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Wiechu » śr lip 09, 2008 11:31 pm
cornetto pisze:GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?
...że się wtrącę
chyba Cię lekko poniosło z tymi obliczeniami
nowa navara nie chce tyle palić przy podobnych prędkościach

łoś też człowiek
-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » śr lip 09, 2008 11:34 pm
Ano słyszałem że ten 4.2 to przy takich prędkościach sobie spokojnie mruczy.Ogólnie to mi się rozchodzi o to że sprzydałby się silnik do Patrola typu kamanrail.Miałem okazję kiedyś jeździc Kijanką Sorento 2.5d 140hp w automacie i wąchała tylko paliwo przy predkościach 120-130,a nie był to najnowocześniejszy silnik.
-
lbl78
-

- Posty: 12630
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » śr lip 09, 2008 11:37 pm
Wiechu pisze:cornetto pisze:GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?
...że się wtrącę
chyba Cię lekko poniosło z tymi obliczeniami
nowa navara nie chce tyle palić przy podobnych prędkościach

cornetto ma racje
ja posiadając skrzynie 4 na MT spalam koło 10-11 przy normalnej jeździe jak popitalam ze 130 to troche więcej tu masz silnik wolnossący nie żre paliwa jak 2.8

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » śr lip 09, 2008 11:42 pm
montero pisze:
Navara przy 150km/h to ile wciąga gnojówki?
z pewnością wielokrotność tych "9l"

silnik navary zdecydowanie nie należy do oszczędnych, w automacie w mieście spalić 17-18 nie jest wyczynem
dziś w knajpie z kumplami z forum i nie tylko deliberowaliśmy na temat Twojego pomysłu i jak by nie patrzeć wychodził nam peep 4.0 z gazem, ale sumie ktoś powiedział nawet, że samuraiem 130km/h jechał do Częstochowy

-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » śr lip 09, 2008 11:46 pm
lbl78 pisze:Wiechu pisze:cornetto pisze:GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?
...że się wtrącę
chyba Cię lekko poniosło z tymi obliczeniami
nowa navara nie chce tyle palić przy podobnych prędkościach

cornetto ma racje
ja posiadając skrzynie 4 na MT spalam koło 10-11 przy normalnej jeździe jak popitalam ze 130 to troche więcej tu masz silnik wolnossący nie żre paliwa jak 2.8

nowy l200 na dotarciu, w nocy w mieście (czyli bez korków, ale ze światłami) przy prędkości rzędu 100 - 110km/h spala coś ok 8l, dodam, że obroty przy 100km/h ma tak ok 2, - 2,1tys , LC 120, 3.0d z automatem przy 100km/h ma 1,8

-
lbl78
-

- Posty: 12630
- Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
- Lokalizacja: Jordanów/N.Targ
Post
autor: lbl78 » śr lip 09, 2008 11:51 pm
ja na najwyższym biegu przy 2000 ma jakieś 80km/h

i to jest ekonomiczna prędkość

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » śr lip 09, 2008 11:57 pm
I o to chozi i o to chozi! na dotarciu czy nie mało wciągają bo moment zarąbisty i obroty małe.Niedociągnięcia typu niedopasowane przełożenia, mam zamiar korygować rozmiarem opon
ile pali l-200 przy 130-140?
ile pali lc 3.0 przy 130-140?
-
Wiechu
-

- Posty: 4980
- Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
- Lokalizacja: Zielonka
Post
autor: Wiechu » czw lip 10, 2008 12:00 am
lbl78 pisze:Wiechu pisze:cornetto pisze:GR z motorkiem 4.2 na trasie po autobanie z prędkością marszową 135-140 pali niecałe 11. Chyba nieźle?
...że się wtrącę
chyba Cię lekko poniosło z tymi obliczeniami
nowa navara nie chce tyle palić przy podobnych prędkościach

cornetto ma racje
ja posiadając skrzynie 4 na MT spalam koło 10-11 przy normalnej jeździe jak popitalam ze 130 to troche więcej tu masz silnik wolnossący nie żre paliwa jak 2.8

proszę Cię...
przy aerodynamice kamienicy ?
11L. gdzieś przy 100km/h to jestem w stanie uwierzyć. Potem spalanie rośnie już dość gwałtownie. W każdym z kiosków, niezależnie od marki.
...ale oczywiście możecie sobie bajać, nie moja sprawa

łoś też człowiek
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw lip 10, 2008 12:07 am
pozaklejał wszystkie szpary super taśmą

-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 12:08 am
montero pisze:
ile pali l-200 przy 130-140?
powiem Ci jutro wieczorem bo l200 zaliczy swoją pierwszą trasę, wyjdzie tego tak z 700 km.
-
Wąż
-

- Posty: 4688
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
- Lokalizacja: plama oleju
Post
autor: Wąż » czw lip 10, 2008 12:13 am
montero pisze:
ile pali l-200 przy 130-140?
ile pali lc 3.0 przy 130-140?
a może się zapytasz ile metrów potrzebują by wyhamować z nadświetlnej, zwłaszcza w wypadku pickupa z niedociążonym tyłem

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos

always look on the bright side of life

-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 12:14 am
Wąż pisze:montero pisze:
ile pali l-200 przy 130-140?
ile pali lc 3.0 przy 130-140?
a może się zapytasz ile metrów potrzebują by wyhamować z nadświetlnej, zwłaszcza w wypadku pickupa z niedociążonym tyłem

jutro tył będzie dociążony tak z 350kg będzie miał

-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » czw lip 10, 2008 7:49 am
Myśle że l-200 z nieobciążonym tyłem to idealny pojazd do driftu,po deszczu w centrum miasta

-
Grzywacki

- Posty: 448
- Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
- Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice
Post
autor: Grzywacki » czw lip 10, 2008 10:34 am
Patrol Y60 V8 long 1990r.
-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 11:58 am
montero pisze:Myśle że l-200 z nieobciążonym tyłem to idealny pojazd do driftu,po deszczu w centrum miasta


dobre
ma stały 4x4 (super select) i do tego esp, tak więc jak chcecie sobie driftować to trzeba navarę ze 170KM turbo dieslem i 100% blokadą, zresztą widać co się dzieje z innymi pick-upami jak trochę popada i kierownik niedoświadczony.
-
montero
-

- Posty: 8968
- Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
- Lokalizacja: Wawa
Post
autor: montero » czw lip 10, 2008 12:22 pm
Ano faktycznie superselect.No to faktycznie furka mało pali i to jeszcze ze stałym napędem 4x4.To mnie przekonuje że Patrol z napędem na tył tylko, będzie mało palił jak by mu załoźyć jakiś nowszy silnik.Fajna jest ta orginalna rzędowa szóstka 2.8td ,mógłbym nawet pojechać z nią na zlot silników np. do anglii,siedzieć cały dzień i patrzec się jak się kręci,ładnie chodzi,ładny dźwięk,ale nie jest to motor na nasze czasy do napędu 2-tonówki.
-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » czw lip 10, 2008 1:06 pm
Super select nie oznacza stalego napedu 4x4, a jedynie jego mozliwosc. Znaczy, ze przod mozna odlaczyc, oraz ze masz centralny dyfer, co przez wielu na tym forum, jest uwazane za super rozwiazanie, choc nie idealne z innych powodow technicznych.
Jazda z predkoscia 130 czy 150, autem o walorach aerodynamicznych wolno stojacego garazu, wymaga pewnej ilosci mocy. Czy jest to stary 2.8, czy tez nowiutenkie TDI, koni do napedu wykorzystuje tyle samo. Przy tych predkosciach masa pojazdu z takim ksztaltem, ma marginalne znaczenie.
Zuzycie paliwa zalezy od zapotrzebowania mocy razy sprawnosc silnika. Roznica w sprawnosci starego silnika i nowego jest rzedu kilku procent, co nie wrozy wielkich oszczednosci.
Slowem, praw fizyki nie da sie oszukac mocniejszym motorem.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
Adamo
-

- Posty: 8253
- Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: Adamo » czw lip 10, 2008 1:25 pm
Po przeczytaniu tego tematu zmieniłem zdanie na temat planów zwiekszenia mandatów do 2tys + zamontowania stada fotoradarów
Niestety część ludzi samodzielnie nie ogarnia możliwych skutków swojego działania

-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 1:34 pm
jak na razie to tylko jeden kolega ma zakusy na jazdę 150 patrolem, więc nie wiem co się czepiasz

-
Misiek Cypr
-

- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: Misiek Cypr » czw lip 10, 2008 1:34 pm
Adamo pisze:Po przeczytaniu tego tematu zmieniłem zdanie na temat planów zwiekszenia mandatów do 2tys + zamontowania stada fotoradarów
Niestety część ludzi samodzielnie nie ogarnia możliwych skutków swojego działania

Tych radarow i tak za malo bedzie, jak jezdze po naszym pieknym kraju, to 30% kierowcow wyprzedza w miejscach gdzie by mi nawet przez mysl nie przeszlo robic to samo co oni. A nie jestem aniolkiem za kierownica, moze nie bylem.
Jazda 70km/h przez wies to dla naszych kierowcow jest zamulanie i czasem nawet na mnie trabia, ze za wolno jade.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
-
Paszczak
-

- Posty: 2821
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 12:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Paszczak » czw lip 10, 2008 1:41 pm
Misiek Cypr pisze:Adamo pisze:Po przeczytaniu tego tematu zmieniłem zdanie na temat planów zwiekszenia mandatów do 2tys + zamontowania stada fotoradarów
Niestety część ludzi samodzielnie nie ogarnia możliwych skutków swojego działania

Tych radarow i tak za malo bedzie, jak jezdze po naszym pieknym kraju, to 30% kierowcow wyprzedza w miejscach gdzie by mi nawet przez mysl nie przeszlo robic to samo co oni. A nie jestem aniolkiem za kierownica, moze nie bylem.
Jazda 70km/h przez wies to dla naszych kierowcow jest zamulanie i czasem nawet na mnie trabia, ze za wolno jade.
dzisiaj na trasie siekierkowskiej jadąc patrolem prawym pasem ok 80-90km/h też byłem zawali drogą.
panowie zbaczamy z tematu

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości