Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder
Moderator: Kosiarz
-
Kruk

- Posty: 313
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
- Lokalizacja: Radomsko
Post
autor: Kruk » czw lis 27, 2008 2:57 pm
dziekuję za wyjaśnienie sprawy

a tak se dumam wymienić wszystkie świece na jednakowe z masa na gwincie, połączyć szyną i dołożyć automat świec np.z naszego zajebiaszczego Lublina tam jest czas grzania zależny od temperatury otoczenia.
Uprościmy układ ,zrezygnujemy z dogrzewania.
Wydaje mi się że powinno robić

ktoś już przerabiał to?
-
Lecho

- Posty: 312
- Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: Lecho » czw lis 27, 2008 6:10 pm
jj226 pisze:Kolego swiece nowe NGK , sterowani swiec OK. Wtryski mam do kitu dzisiaj sprawdzone i okazalo sie ze lejom i cisnienie 180 to troche za durzo. Wymienie końcówki jesli niepomoże to bede szukal dalej

No widzisz, ile rzeczy wpływa na dobrą pracę i zapalanie silnika. A jeszcze sprawdziłeś filtr paliwa, bo może w nim woda?
Ciśnienie wtrysku 132 - 140 bar, ciśnienie sprężania tłoków 24,5 - 30,4 dla Patrola z RD 28 TD.
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
-
jj226
- jestem tu nowy...

- Posty: 13
- Rejestracja: pn paź 08, 2007 6:08 pm
- Lokalizacja: LOBEZ
Post
autor: jj226 » sob lis 29, 2008 3:17 pm
Końcówki kupione jeszcze niezalozone. Jest gorzej

cisnienia nietrzyma 1-5;2-25;3-24;4-23;5-20;6-3 straszna rzecz od czego zacząc , od pierscieni czy od zaworów

Bloto leczy stres
-
Marcin-Kraków
-

- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin-Kraków » sob lis 29, 2008 4:25 pm
jj226 pisze:Końcówki kupione jeszcze niezalozone. Jest gorzej

cisnienia nietrzyma 1-5;2-25;3-24;4-23;5-20;6-3 straszna rzecz od czego zacząc , od pierscieni czy od zaworów

Generalnie dupa straszna. Masz przed soba remont silnika i ratowanie go samymi pierscieniami nie pomoze.
Cisnienie na poziomie 3-5 to juz mowi samo za siebie. Dziura w tloku, albo zawor ulamany. Jak zrzucisz glowice to sie dowiesz.
Wtryskow nie ruszaj bo to i tak nic nie da, trzeba szukac kompresji a najszybciej innego motoru.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71

- w trakcie motania
-
Kruk

- Posty: 313
- Rejestracja: pn wrz 29, 2003 10:00 pm
- Lokalizacja: Radomsko
Post
autor: Kruk » sob lis 29, 2008 7:38 pm
pomierz ciśnienie z wlanym olejem i będziesz wiedział czy głowica czy tłoczyska i tuleje
-
rabarbar_pn

- Posty: 336
- Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 10:02 pm
- Lokalizacja: wlkp
Post
autor: rabarbar_pn » pn gru 01, 2008 2:16 pm
3-5 to brak ciśnienia w zasadzie, ja stawiam na zawory, tak czy siak motor złom, po zdjęciu głowicy wszystkoo sie wyjaśni, daj tylko znać co było - nie przejmuj się to nie koniec świata

bo Patrol wysoki i szeroki musi być

-
miastek
-

- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: miastek » pn gru 08, 2008 2:31 pm
Marcin-Kraków pisze:Kruk pisze:a dlaczego nissan wpraowadził dwa rodzaje świec żarowych?
są 3 klasyczne z jedną elektrodą zasilającą i 3 z dwoma elektrodami?(+12V,masa)
nie prościej jednakowe?
różnią sie one wizualnie? tj. długość?
kolega ma Y60 i problemy się zaczeły z odpałką ma wszystkie jednakowe bo jest jedna szyna łącząca z jednym kablem ze sterownika +12V ,ja tego nie widziałem on mi tak mówił, silnik miał wymieniany..
ktoś tak przerobił czy takie były?
Dlaczego tak a nie inaczej zaprojektowano ta instalacje tego sie pewnie nigdy nie dowiemy. Fakt ze byl taki moment w histori kiedy to czesto w autach japonskich (choc nie tylko), dbano o poprawienie kultury pracy zimnego silnika. Dlatego wogole wymyslono dogrzewanie swiecami, jako dodatkowa faze grzania.
Swiece w GR Y60, nie roznia sie dlugoscia gwintu, ani jego rodzajem. Roznica dlugosci samej swiecy wynika jedynie z tego ze jedna ma 2 zaciski druga ma jeden. Z powodzeniem widzialem nie raz zalozone 6 takich samych, o jednym zacisku, wyzwalane z osobnego "hebla" i to robi. Jednak trzeba o tym pamietac i nie zapomniec wylaczyc

, pomija sie faze dogrzewania, co moze powodowac chwilowa nierowna prace motoru.
W pozniejszych wersjach Patroli, zrezygnowano juz z tego nie do konca udanego, skompikowanego systemu dogrzewania i swiece sa takie same na wszystkich garkach.
A tak BTW, to czasami sie smieje z ogladanych aut, ktore to niby serwisowane sa w szanujacych sie warsztatach, a wlasnie ow zamotany system grzania jest wedle mechanikow nie do naprawy

Zazwyczaj swiadczy to jak profesjonalnie zaklad zna sie na tym modelu i jak moga wygladac inne naprawiane przz nich podzespoly.
dogrzwanie na zimnym silniku mialo poprawic sklad spalin
w nowych dieslach bardzo czesto sie to tez stosuje i tylko ze wzgledow ekologii
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości