Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » śr lut 18, 2009 2:51 pm

jak już jest w bilblii to pozwolę sobie zacytowac sam siebie :)21
do 33" wystarczy te 2" liftu
ale do tych 2" liftu fajnie jest sprawdzić kąt zwrotnicy (i ewentualnie skorygować np mimośrodem)

i fajnie jest obniżyć odrobinę skrzynię..
i lekko zmodyfikować wahacze, acz niekoniecznie - krzyżaki i wały tanie są

jak się zastosujesz to przywrócisz wszystko do oryginału i prowadził się będzie jak po sznurku.. ale możesz nic nie robić, wsadzić podkładki czy dłuższe springi.. i też będzie. Byle jak ale będzie
z tematu o lifcie krótkiego
źródło:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=64334

oraz fajny temat o liftowaniu ogólnie
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f=6&t=15139

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: seburaj » śr lut 18, 2009 3:01 pm

denior pisze:ja nie zrobisz wachaczami tylnymi regulacji katów na wale to przy uzytkowaniu auta na czarnym na 100% pojawia się wibracje i bedzie sie mordował wieloklin i krzyżaki
jako, ze topic jest o longu - to pozwolę sie nie zgodzić z powyższym
natomiast warto dla swietego spokoju zrobic małą korekte belki poprzecznej pod wałem - tak aby wał przy maks opadaniu zwieszenia nie doznawał z nią kolizji
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Feniks » śr lut 18, 2009 5:06 pm

denior pisze:konstrukcja Y61 jest bardzo podobna więc opis bedzie pasował
co do amortyzatora skrętu to wymiana jest konieczna jezeli jest uszkodzony, nie wiem czemu o nim napisałeś, może pomyliło ci sie z amortyzatorami zawieszenia o których była mowa.

pozdrawiam
denior
Napiszę Ci tak, nie zastanawiałem się nad przyczyną, po prostu słyszałem z kilku źródeł iż trzeba go wymienić (prawdę mówiąc doszedłem do wniosku że podniesienie auta wymaga przedłużenia amortyzatora).
mroczny pisze: oraz fajny temat o liftowaniu ogólnie
viewtopic.php?f=6&t=15139
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: denior » śr lut 18, 2009 6:45 pm

No może i masz rację jak tylko pogoda pozwoli to zobacze czy to prawda czy mit :D
pozdrawiam
Denior
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Feniks » śr lut 18, 2009 7:01 pm

denior pisze:No może i masz rację jak tylko pogoda pozwoli to zobacze czy to prawda czy mit :D
pozdrawiam
Denior
Niestety racje ewentualna nie będzie moja :wink: i do tego przykro mi, że pomyślałeś iż mogę pomylić amortyzator skrętu z amortyzatorem zawieszenia :)11.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: iras01 » śr lut 18, 2009 7:20 pm

Feniks pisze:(prawdę mówiąc doszedłem do wniosku że podniesienie auta wymaga przedłużenia amortyzatora).
to w starej wersii y 60 trzeba by bylo chyba zalozyc krotszy a w nowszej dluzszy :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » śr lut 18, 2009 9:32 pm

w starszych Y60 amor skrętu jest montowany do ramy więc wyniana na taki o dłuższym skoku może okazać sie potrzebna (albo przerobienie od razu na drążek-panhard)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: iras01 » śr lut 18, 2009 9:34 pm

oj wydaje mnie sie ze na krotszy :D
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Feniks » śr lut 18, 2009 9:40 pm

Panowie, temat do Biblii trafił, więc niech Wam się nie wydaje... kawa
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » śr lut 18, 2009 9:49 pm

iras01 pisze:oj wydaje mnie sie ze na krotszy :D
jak bede zmieniał to pomierze :)21 choć ten z OME to większy skok ma :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: iras01 » śr lut 18, 2009 10:21 pm

etam wyobraznia tu wystarczy :wink:
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: lbl78 » śr lut 18, 2009 10:27 pm

no to z wyobrazni potzrba o większym skoku :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Mroczny » śr lut 18, 2009 10:32 pm

lbl78 pisze:w starszych Y60 amor skrętu jest montowany do ramy więc wyniana na taki o dłuższym skoku może okazać sie potrzebna (albo przerobienie od razu na drążek-panhard)

nie jest potrzebna

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: iras01 » śr lut 18, 2009 11:46 pm

Mroczny pisze:
lbl78 pisze:w starszych Y60 amor skrętu jest montowany do ramy więc wyniana na taki o dłuższym skoku może okazać sie potrzebna (albo przerobienie od razu na drążek-panhard)

nie jest potrzebna


:)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Harley » pn kwie 06, 2009 3:50 pm

seburaj pisze: natomiast warto dla swietego spokoju zrobic małą korekte belki poprzecznej pod wałem - tak aby wał przy maks opadaniu zwieszenia nie doznawał z nią kolizji
A o jakiej korekcie konkretnie piszesz?? jakies wycięcia, wygięcia czy jak ? może jakieś fotki .... :lol:
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Harley » pn kwie 06, 2009 3:52 pm

Damian pisze:
gkozi pisze:łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć
stabilizator to się wywala :)21
mówimy o przednim czy o tylnym ??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: LSD » pn kwie 06, 2009 6:26 pm

Harley pisze:
Damian pisze:
gkozi pisze:łączniki stabilizatora przy 2" powinno się przedłużyć
stabilizator to się wywala :)21
mówimy o przednim czy o tylnym ??
O obu.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
seburaj
 
 
Posty: 4047
Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
Lokalizacja: Śląsk Górny

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: seburaj » wt kwie 07, 2009 10:46 am

Harlej
przedni stabilizator wywal, tylny zostaw (przedłuż tylko łączniki)

co do korekty belki - to program nieobowiązkowy, nie zostało empirycznie udowodnione, ze wał w długasie moze jej dotknąć przy maksymalnym zejsciu w dół tylnego zawieszenia :roll:
choc ja mam akurat długie amory (ome z dopiskiem "L") i taka mozliwosc była brana pod uwagę, stąd kosmetyka górnej powierzchni rury belki bezpośrednio pod wałem (wyciecie kawałka i wspawanie tegoż kawałka "odwrotnie"
robok rzępoli w harapuciu

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Harley » wt kwie 07, 2009 11:22 am

mam zestaw dobinsonsa na półce na razie, ale cały komplet + 2 cale. Na razie nawet nie wiem jak wygląda stabilizator przedni, bo go u mnie w ogóle nie ma ;-) , a tylny chcę przedłużyć. Przedniego pewnie nie będę wstawiać, bo większość osobników to odradza, a co do tylnego to się zastanawiam czy nie jest on przypadkiem za lichy do auta dociążonego kilkaset kilogramów na wyprawę??

na pewno wstawię dropboxy pod przednie wahacze, tak aby nie stosować mimośrodów. Mocowania tylnych whaczy też bym najchętniej obniżył, fajnie by byłojakby ktoś zapodał fotki tego rozwiązania.
Nie wiem jak rozwiązać sprawę panhardów, czy robić jakieś zmiany na śrubę rzymską, bo jak już mam rozebrane auto to jak najwięcej chciałbym aby było wykonane.

Mam od razu pytanko, czy są jakieś długie odbojniki , dłuższe od orginałów , które pasują do liftu 2 cale,
Poza tym zgubiły się chyba ze dwie poduszki pod budę , czy ktoś stosował jakieś konkretne zamienniki ?
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

cienki bolek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 11, 2009 10:15 pm

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: cienki bolek » wt kwie 07, 2009 2:02 pm

http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1


kup " bycze jaja" na przód i tył , na przodzie montaż banalnie prosty, na tyle musisz zerwać oryginalną gume, przewiercić oryginalny wspornik i na środku przykręcić bycze jajo . Do liftu + 2 cale pasują w sam raz, tylko juz nie pamiętam czy te większe czy mniejsze . Ja brałem te 8 cm średnicy .

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Harley » wt kwie 07, 2009 9:11 pm

oki, dzięki za info, postaram się jakoś z jajami "powalczyć" ;-)

a co do wahaczy - to mam pytanie.
W tym samym topiku wcześniej jest opisane jak przedłużyć wahacze.
Czy w longu warto jest tę operację robić przy 2 calach liftu ?? Nie ważne ,że krzyżaki są tanie - choć do 4,2 "grubego" raczej niekoniecznie łatwe do dostania, ale chciałbym jak najbardziej zbliżyć się do oryginału z ustawieniem wałów.
Czy może ktoś zapodać fotkę jak ma przedłużone te wahacze ??
Najsensowniej myślę wszystko przerobić na śruby rzymskie - mówię o 4 wahaczach tylnych i obu panhardach - przednim i tylnym. Z początku myślałem , aby obniżyć mocowania , ale jakoś mi to nie wydaje się sensowne . Orginalne mocowania długich wahaczy tylnych są w środku ramy, więc obniżenie musiałoby być dospawaniem pod ramą .
Inna sprawa to może ktoś ma fotki jak przedłużyć mocowania panharda o długość liftu - tak aby ewentualnie nie robić śrub rzymskich - czyli nie ciąć drążka.
Liczę ,że w końcu ktoś wrzuci fotki.
Dzięki z góry
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: N2O » wt kwie 07, 2009 9:14 pm

W longu nie przedłużaj bo będziesz miał takie problemy jak miał seburaj :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Harley » wt kwie 07, 2009 9:20 pm

czyly??
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: N2O » wt kwie 07, 2009 9:21 pm

RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Jak wykonac poprawny lift zawieszenia w Gr ?

Post autor: Harley » wt kwie 07, 2009 9:43 pm

denior pisze:ja nie zrobisz wachaczami tylnymi regulacji katów na wale to przy uzytkowaniu auta na czarnym na 100% pojawia się wibracje i bedzie sie mordował wieloklin i krzyżaki

trzeba przeciąc wachacze górne dokupić 2 długie śruby M18 z twardością 10-12 i 4 nakretki obcinasz łeb i do jednego kawałka wachacza spawasz nakrętkę (dla osiowości nakrętke nakręcamy na srubę i wsuwamy razem ze srubą) a do drugiego wsuwasz srube i obspawujesz, wazne żeby zmierzyc długosc oryginału i przy spawaniu tak to poustawiac żeby była długośc oryginału +/- regulacja na srubie, najwieksza wytrzymałość jest gdy spawy są na 1/3 długosci. Potem ustawiasz tylny most tak żeby katy na krzyżakach były jednakowe i ustawiasz odpowiednią długość wachaczy, można robić regulację odpinając na zmiane jeden i drugi, troszke skrócić wsadzić srubę i następny, w takim przypadku można to ustawić w aucie na kołach, przy podnoszeniu auta wachacze trzeba skracać, nakrętki kątrujesz, mozna w jednym miejscu spawnąć żeby sie nie odkręcały albo zasmarować biteksem i gotowe

do dokładnego ustawienia kątów dobrze jest zdjąć wał i do końcówek przy moście i skrzyni przyklęcić cos co bedzie miało prostopadły pręt, regulujesz aż pręty beda równoległe

koszt śrub to około 20zł + spawanie

pozdrawiam
Denior
próbuję to zrozumieć i trzy razy czytam , ale ...
czy nie należałoby dospawać tych nakrętek z prętem pomiędzy nimi przed przecięciem wahacza?
bo rozumiem,że do ustawienia potrzeba jest przyspawania ich na boku wahaczy ??
Chyba ,że coś pokopałem w pierwotnym założeniu??
Poprawcie mnie please :)9
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości