Klub Wyznawców RD28T,RD28

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
chera
Posty: 1549
Rejestracja: sob wrz 09, 2006 7:42 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: chera » sob wrz 19, 2009 11:16 pm

Mroczny pisze:sekta jak sekta
musimy sobie co jakiś czas poudowadniac, że zrzut glowicy to raczej forma relaksu
:)21
Nie, no pewnie, że tak.... :)2
Zresztą czasami dobrze jest potrenować, żeby nie wyjść z wprawy...
Ewentualnie można by kiedyś oddzielną konkurencję zorganizować na jakiejś imprezie : wymiana uszczelki na czas....

:)21

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob wrz 19, 2009 11:21 pm

U mnie '95r też przekraczało czasem i nic. Aż do momentu że wydmuchało uszczelkę na ostatnim cylu . I jak tu zrobić żeby było jak w golfie III 1.9 d :)21 nie przekracza pionu niezależnie od okoliczności ...
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: ramzes » sob wrz 19, 2009 11:37 pm

chera pisze:
Mroczny pisze:sekta jak sekta
musimy sobie co jakiś czas poudowadniac, że zrzut glowicy to raczej forma relaksu
:)21
Nie, no pewnie, że tak.... :)2
Zresztą czasami dobrze jest potrenować, żeby nie wyjść z wprawy...
Ewentualnie można by kiedyś oddzielną konkurencję zorganizować na jakiejś imprezie : wymiana uszczelki na czas....

:)21

albo dobrać sie w teamy dwuosobowe i kto szybciej zrzuci skrzynie wymieni sprzęgło i złoży spowrotem :)21 ..
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: wojtek_kom » sob wrz 19, 2009 11:50 pm

ramzes pisze: albo dobrać sie w teamy dwuosobowe i kto szybciej zrzuci skrzynie wymieni sprzęgło i złoży spowrotem :)21 ..
Bez podnośnika, kanału, lewarka i innych popierdółek... :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: N2O » ndz wrz 20, 2009 12:01 am

I bez kluczy - odkręcanie śrub zębami.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » ndz wrz 20, 2009 12:23 am

Ja tu poważnie a wy takie jakieś ...
Gdzie jest moderator???
podnośnik,kanał,lewarek a gdzie lewarek i podnośnik ? :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: cornetto » ndz wrz 20, 2009 12:39 am

Włóż do GRa silnik 1,9 od VW. Bedziesz zadowolony...
(ponoc udało się to w grodzie Kraka. ze skutkiem pozytywnym)
six in line power

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » ndz wrz 20, 2009 12:58 am

A założe Wurstwagena tylko że 2.5tdi .Ale na razie nie mam podnośnika do lewarka i nie mogę tego wykonać :)21
Poza tym 2.5tdi niekoszerny jest.
Jak można zastąpić termostat w rd28t ?Czy jakieś inne podchodzą?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: gebels » ndz wrz 20, 2009 7:42 am

montero pisze:U mnie '95r też przekraczało czasem i nic. Aż do momentu że wydmuchało uszczelkę na ostatnim cylu . I jak tu zrobić żeby było jak w golfie III 1.9 d :)21 nie przekracza pionu niezależnie od okoliczności ...

Panie porządna chłodnica to klucz

wymień rdzeń na np. 3 rzędowy, nie ma szans aby wskazówka nawet drgnęła :)21
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Pokemon
 
 
Posty: 187
Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
Lokalizacja: Graudenz

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Pokemon » ndz wrz 20, 2009 12:39 pm

Może warto poczytać ten wątek http://foropatrol.com/foros/showthread.php?t=188
Jest tam wiele ciekawych zdjęć i modyfikacji.Niestety nie znam hiszpańskiego i nie wiem czy przynąszą one jakieś korzyści,czy może skutek odwrotny

Przykładowa modyfikacją głowicy:
Obrazek

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: wojtek_kom » ndz wrz 20, 2009 1:53 pm

Pokemon pisze:Niestety nie znam hiszpańskiego i nie wiem czy przynąszą one jakieś korzyści,czy może skutek odwrotny
Ja im nie ufam :)21 - już z zasady, wszelkie modyfikacje przez nich czynione obniżają tylko koszty produkcji...
Przykłady z mojego pojazdu, usuneli chłodnicę oleju, zamiast parwonika klimy jest wygięta rurka z napisem Nissan Iberia itp..

Wdług mnie:
- większa chłodnica,
- dodatkowa pompa elektryczna + elektrozawór - pompa pracująca po przekroczeniu określonej temperatury, zawór robiący bypass pompy elektrycznej gdy jest nie używana...
- sprawne wisko, użycie elektryka od klimy - temperatura.

I tak to olałem :)21 inne paliwo jest kluczem.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Peepuck! » ndz wrz 20, 2009 3:54 pm

Pokemon pisze:
Przykładowa modyfikacją głowicy:
Obrazek
Dodatkowy obieg wody. Wcale nie głupi i poniekąd znany patent.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Marcin-Kraków » ndz wrz 20, 2009 9:49 pm

Mroczny pisze: Marcin nie katował - zepsuł
A tam zepsul, zepsul. Tak jakos samo wyszlo :)21
Chodnica byla nowa, plyn byl, termostat i wiskoza ok. I coz. Podskoczylo.

Do swych histori z silnikami moge zaliczyc:
- pierwszy chodzil ladnie - dopoki nie zachcialo mi sie usprawniac ukladu grzania swiec, co w konsekwencji skoczylo sie zrzucaniem czapki i pozniejszymi niedomaganiami motoru, az rok po remoncie gory nie wyplul pierscieni przy przebiegu ok. 300 tys. ,
Silnik poszedl w rozbiorke, a do auta inny
- ten jezdzil fajnie, ale od zawsze grzal sie przy bucie. W terenie nigdy :o . Jak tylko dostawal wiecej ognia na asfalcie, mial wskazowke czesto wysoko ponad polowa. Jezdzil ok roku, moze poltora, az wreszcie wyplul uszczelke.
Silnik poszedl w rozbiorke, a do auta inny
- nastepny motor byl nieporozumieniem, bo jak sie okazalo w poprzednim to byla tylko uszczelka do zrobienie, nawet glowica nie popekala, ale juz nowy/stary byl w aucie wiec bylo niejako za pozno. Na poczatek walka z doprowadzeniem do stanu zblizonego do oryginalnego, wymiana termostatu, czesci uszczelnien, szklanek, pompy wody, swiec.
Syf jezdzi na tym zestawie do dzisiaj - ale juz u innego wlasciciela.

Nastepca dlugiego Y60 jest teraz krotkie Y61 z motorem - oczywiscie RD28ETi . Jak narazie jezdzi, nie grzeje sie (zbyt czesto :) ), a jedyne kiedy mi sie udaje go zgrzac to spory but w terenie z zalaczona klima, albo klima + korek. Wiec jak sadze tutaj jest glowny problem.
Narazie zreszta nic z tym autem nie robie, bo mam spore watpliwosci czy jest sens. Czy kombinowac nad zmiana mapy i zostawic ta elektroniczna pompe, czy zalozyc lezaca na polce mechaniczna i pozbyc sie tej calej elektroniki.
Obecnie syf mnie deko wkurza swoja waga i brakiem miejsca, do ktorego bylem przyzwyczajony przez kilka lat posiadania dlugiego Y60
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
sbielak
 
 
Posty: 858
Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: sbielak » pn wrz 21, 2009 3:44 am

:o

a nic nie napisze :)17
SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: martii » pn wrz 21, 2009 11:18 am

ja w swoim dorzucilem frontalnie IC i poza tym ze ladniej sie zbiera to nie kopci jak parowoz powyzej 3tys
druga sprawa to mycie po kazdym blocie - przynajmniej chlodnicy

jak do tej pory wskazowka stoi tam gdzie powinna, tylko raz trzymala mi sie pod polowa na autostradzie przy ponad 30' - ale tez wolno nie lecialem

mysle ze rd28t wcale taki fe nie jest - bo przeciez najpierw zrobil na zachodzie 400-600tkm, aby pozniej trafic do polski jako prawie nowy nieuzywany, jezdzony do kociola co druga niedziele z licznikiem 180tkm :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » pn wrz 21, 2009 11:51 am

Nikt nie mówi że jest całkiem zły :)21 ale to jest ciekawe że cześciej można go zagrzać na szosie niż w terenie.Przecież na szosie chłodzenie teoretycznie lepsze... może jakieś niekorzystny opływ aerodynamiczny na chłodnicy się robi i pod/nadciśnienie osłabia przepływ powietrza przez chłodnice? Przecież temperatura nie ma związku z pracą skrzyni biegów przy większej szybkości.Ostre pytowanie w terenie powinno teoretycznie bardziej go podgrzewać ,ale widocznie jak sprawne wisko to przepływ przez chłodnicę jest efektywny.Przy większej szybkości wisko zdaje się powinno być rozprzęgnięte , a najlepiej jakby tam wtedy nie było wogóle wentylatora , czy jestem w mylnym błędzie?
Ogólnie dlaczego w terenie się mniej grzeje niż na szosie ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » pn wrz 21, 2009 11:55 am

Ten dodatkowy obieg płynu to jest nie głupia sprawa chyba.Uszczelkę wydmuchało mi na załuku chłodzenia , tj na 6 garku . W którym miejscu najczęściej wydmuchuje uszczelke?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: DamnIt! » pn wrz 21, 2009 12:18 pm

montero pisze:Ten dodatkowy obieg płynu to jest nie głupia sprawa chyba.Uszczelkę wydmuchało mi na załuku chłodzenia , tj na 6 garku . W którym miejscu najczęściej wydmuchuje uszczelke?
tam gdzie kończy się blok, a zaczyna głowica :)21


...sorrrrry, nie mogłem się powstrzymać.... :)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: martii » pn wrz 21, 2009 1:21 pm

niby tak
przy upalaniu jest o wiele mniejszy przeplyw powietrza, bo trzeba liczyc tylko na wisko, a na trasie powinno byc o wiele lepiej
tylko jest jedno ale

na trasie cisniesz czasami po kilka godzin z ta sama predkoscia obrotowa, jak lecisz powyzej 120 to masz powyzej 3tys, a w terenie owszem tez faja ale tylko chwilowo, 90% czasu motor chodzi na jalowym, wiec ma czas na ostudzenie

a co do samej chlodnicy, to warto od czasu do czasu sciagnac atrape i dokladnie wymyc lamelki
o swoja dbam jak o czlonka rodziny :lol: myta cisnieniowo po kazdym blocku, ale i tak okazalo sie ze przez atrape nie idzie wymyc dokladnie prawego i lewego naroznika na dole a to zawsze jakies 30-50cm" na przeplywie powietrza
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: N2O » pn wrz 21, 2009 1:46 pm

Co de tego upalania w terenie - wystarczy spróbować pojeździć po kopnym piachu przez kilka minut i wydajność układu chłodzenia zostanie zweryfikowana.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40602
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Mroczny » pn wrz 21, 2009 1:59 pm

mój znacząco mniej sie grzeje po uwolnieniu wydechu..

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: selim » pn wrz 21, 2009 2:02 pm

W Lr... to przynajmniej silnik jest pewnym punktem
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Piotrek M
 
 
Posty: 3496
Rejestracja: śr lip 28, 2004 3:21 pm
Lokalizacja: szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Piotrek M » pn wrz 21, 2009 2:14 pm

selim pisze:W Lr... to przynajmniej silnik jest pewnym punktem
....który wybuchnie

:lol:
prezes ma racje
http://www.4x4.szczecin.pl
DR 800 S

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: martii » pn wrz 21, 2009 2:17 pm

Piotrek M pisze:
selim pisze:W Lr... to przynajmniej silnik jest pewnym punktem
....który wybuchnie

:lol:

podparcia :lol:
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40602
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Mroczny » pn wrz 21, 2009 2:25 pm

a gdzie niby ten LR ma przebieg zrobić?
teraz serwis na każdym rogu
:)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości