Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: gebels » ndz paź 04, 2009 8:32 am

mik pisze:Panowie, czy TB42 występował w krótkiej wersji nadwozia ??
Oczywiście chodzi mi o fabryczne konstrukcje.

@lbl78 ma takiego z fabrycznym mechanikiem
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Marcin-Kraków » ndz paź 04, 2009 10:53 am

gebels pisze:
mik pisze:Panowie, czy TB42 występował w krótkiej wersji nadwozia ??
Oczywiście chodzi mi o fabryczne konstrukcje.

@lbl78 ma takiego z fabrycznym mechanikiem
Nie nie. lbl ma TD42 a nie TB42 :)
raz widzialem ogloszenie na mobile.de, gdzie bylo auto ze szwajcari w kompletacji TB42 + automat i do tego SWB
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12631
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: lbl78 » ndz paź 04, 2009 10:14 pm

Nie nie. lbl ma TD42 a nie TB42 :)
raz widzialem ogloszenie na mobile.de, gdzie bylo auto ze szwajcari w kompletacji TB42 + automat i do tego SWB[/quote]
łi ja mam dizelka
ale krótkich też trochę było, nawet takich z mechanikiem :)21 jak kupowałem swojego to kilka stało kusiło mnie nawet co by benzynkę wziąść ale cena przytłoczyła :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » pn paź 05, 2009 9:31 pm

mik pisze:Panowie, czy TB42 występował w krótkiej wersji nadwozia ??
Oczywiście chodzi mi o fabryczne konstrukcje.
Występował, ale bardzo rzadko. Widziałem 1 oryginała w UK.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

AXM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 9:19 am
Lokalizacja: konin

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: AXM » sob paź 17, 2009 4:28 pm

Witam!

Chciałem troche odswierzyc temacik. Co wiecie na temat silnika RB30? Szukam ewentualnych pomysłow na zamiennika bo moj 2,8td dosłownie pęka. Co w przypadku tych silników nie jest niczym nowym. Po wielu rozwazaniach na polu bitwy zostaly tylko dwa silniki. Inny, chodzacy 2,8 TD xD ( o ktorego chce dbac tak zeby nie wybuch. amen. xD) lub RB30. Tylko pytanie do czego ten drugi tak naprawde sie nadaje? I co o nim wiadomo?

Podobno silniki te były wstawiane do k260 i gr sprzedawanych w kraju kangurów ale spodarycznie dostepne takze są w uk. Silnik ten był cześciej uzywany w sportowym skyline. Ma podobno 140 koni, podobno jest fajny i podobno tani. Ile z tego prawdy?

Wie ktos jaka skrzynie mialy te patrole z tym motorem? Jakie przelozenia mialy w mostach? Jak jest z dostepem czesci do tego silnika na naszym rynku. Na ile jest to solidna jednostka? Ma ktos moze foty? Nada sie on do ciezkiej przeprawy? da sie go ładnie zabezpieczyc przed wodą? jak jest ze smarowaniem tego motoru? nie padnie na trawersach? ile prawdy jest w tym że silniki te pasuja do skrzyni od 2,8td i pasuja nawet do łap po tamtym silniku?
Pozdrawiam!
HISZPAN 2.8TD

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: mik » sob paź 17, 2009 5:52 pm

AXM pisze: ..........Co wiecie na temat silnika RB30? ...........Jakie przelozenia mialy w mostach? .............

4.11:1 ze skrzynia manualną

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: pyntront » sob paź 17, 2009 9:16 pm

U kanguraków jest parę jeżdżących GR-ów z przeszczepionym RB30 i sobie chwalą. Niektórzy cośtam uturbiali czy jakoś tak.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » pn paź 19, 2009 8:04 am

pyntront pisze:U kanguraków jest parę jeżdżących GR-ów z przeszczepionym RB30 i sobie chwalą. Niektórzy cośtam uturbiali czy jakoś tak.
One nie są przeszczepiane, tylko po prostu wychodziła taka wersja.
Podobne jak k260 - w UK większość "hiszpanów" jeździ z tym silnikiem.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: pyntront » pn paź 19, 2009 8:15 am

Może seryjnie też były, tym nie mniej są też przeszczepy np. z RD28ETi i chwalą sobie.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: mik » pn paź 19, 2009 9:23 am

pyntront pisze:Może seryjnie też były, .....
Nie może, tylko napewno. :wink:

U kangurów w GQ te motory występowały przedewszystkim jako seria.

Awatar użytkownika
pyntront
 
 
Posty: 1073
Rejestracja: wt mar 29, 2005 7:43 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: pyntront » pn paź 19, 2009 9:28 am

Mnie bardziej interesuje GU obecnie i siłą rzeczy moje komentarze dotyczą głównie GU. Co nie powinno zmienić stanu rzeczy, że łatwo przeszczepić.
Familijny niedzielny turysta.
Ciepły sik i ziew na drogę.

AXM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 9:19 am
Lokalizacja: konin

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: AXM » pn paź 19, 2009 1:35 pm

dostałem ostatnio newsa, że niestety silniki te nie wyrabiają na przechyłach... słabe smarowanie... ?!

:)3
HISZPAN 2.8TD

Adamo
 
 
Posty: 8254
Rejestracja: śr kwie 09, 2003 8:59 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Adamo » pn paź 19, 2009 1:59 pm

AXM pisze:dostałem ostatnio newsa, że niestety silniki te nie wyrabiają na przechyłach... słabe smarowanie... ?!

:)3
To nie jest poważny problem. Wystarczy przerobić miskę olejową ze smokiem. Sporo silników wkładanych do zmot musi przejść taką zmianę i robią już po tym dobrze :)21

AXM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 9:19 am
Lokalizacja: konin

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: AXM » pn paź 19, 2009 3:28 pm

Adamo, a jak takiego smoka stworzyć? i o co w tym chodzi? :D :)21
HISZPAN 2.8TD

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » pn paź 19, 2009 7:18 pm

AXM pisze:Adamo, a jak takiego smoka stworzyć? i o co w tym chodzi? :D :)21
Spójrz na swoją miskę (od 2,8TD). Jest tak skonstruowana, że olej zawsze spłynie w miejsce gdzie smok go zasysa.
Miska po prostu musi mieć jedno mocno obniżone miejsce, żeby tam zawsze (nawet podczas przechyłu) zbierał się olej.

Patrząc na miskę od 2,8 TD lub też 4,2D najgorsze jest długotrwałe stanie dziobem w dół (min 45st) na włączonym silniku.
Sam widziałem efekt ponad półgodzinnej walki w tej pozycji - zatarta panewka korbowa.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

AXM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 9:19 am
Lokalizacja: konin

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: AXM » pn paź 19, 2009 8:55 pm

bardzo ciekawie prawisz! :)21 ale jak taki problem rozwiązać mając konkretyn silnik nie przystosowany do takich przechyłów?
miski można wymienić !?!?! :)9
czy się może udoskonala fabryke?
"spawać każdy może troche lepiej lub troche gorzej!"
:)21 :)21 :)21 :)21 :)21
HISZPAN 2.8TD

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » pt paź 23, 2009 9:00 pm

AXM pisze:Adamo, a jak takiego smoka stworzyć? i o co w tym chodzi? :D :)21
Masz tu RB30 na Ebayu. http://cgi.ebay.co.uk/1991-NISSAN-PATRO ... 4ceb9be82e
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
AndGaz
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr maja 19, 2004 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: AndGaz » pt paź 23, 2009 9:54 pm

Witam - jakoś ten temat wcześniej nie rzucił mi się w oczy...

ale i ja się pochwalę:
1. k160 2,8 - teraz na wtrysku mechanicznym k-jetronic -to w teren
2. SGX 4,2E LWB - na drogę /fajny jest ten motor //a spalanie mam w .... gdzieś :)21
Gaziorek i K160
SERWIS SAMOCHODÓW TERENOWYCH
=>4G4 Gamerc 4G4<=
http://gamerc.pl/

AXM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 9:19 am
Lokalizacja: konin

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: AXM » sob paź 24, 2009 8:06 am

LSD pisze:
AXM pisze:Adamo, a jak takiego smoka stworzyć? i o co w tym chodzi? :D :)21
Masz tu RB30 na Ebayu. http://cgi.ebay.co.uk/1991-NISSAN-PATRO ... 4ceb9be82e

No czyli jednak takie cuda są. Po przejrzeniu jednak innych tematów, stwierdzam, że motanie rb30 mija sie z celem. Chyba faktycznie lepiej zainteresować sie tematem związanym z maximą. Zachodu prawie tyle samo a silnik dużo mocniejszy i łatwiej dostępny. Co nie zmienia faktu, że samo występowanie tego silnika (rb) w patrolu jest interesujace.

Powtarzam pytanie:
Kto potrafi powiedzieć jak udoskonalić samarowanie w silnikach, żeby szły pieknie po trawersach?
HISZPAN 2.8TD

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Grzywacki » sob paź 24, 2009 10:56 am

AXM pisze:
Powtarzam pytanie:
Kto potrafi powiedzieć jak udoskonalić samarowanie w silnikach, żeby szły pieknie po trawersach?

Dorobić miske olejową i zmodyfikowac smok pompy olejowej.

Pozdr.
A.
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » sob paź 24, 2009 12:27 pm

AXM pisze:
Powtarzam pytanie:
Kto potrafi powiedzieć jak udoskonalić samarowanie w silnikach, żeby szły pieknie po trawersach?

Posiadać migomam, arkusz blachy i trochę umiejętności ;)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Harley » sob lis 21, 2009 7:02 pm

No to i ja odświeżę temacik.

Może ktoś robił przekładkę silnika i wiązki z prawej strony na lewą i może podzielić się uwagami. Wrzucam do kasty europejskiej więc roboty mniej niż przy klasycznej przekładce.

Chcę wybrać najlepszą opcję ,żeby pochować te wszystkie komputery i sterowniki.
Ponadto chcę go wrzucić z longa do króciaka.
Mile widziane wszelkie sugestie.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » pn lis 23, 2009 9:38 am

A co konkretnie chcesz wiedzieć?
Najlepiej to mieć kompletne auto-dawcę, bo jest bardzo wiele drobnych elementów elektrycznych, które są inne niż w dieslu.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: Harley » pn lis 23, 2009 10:13 am

kompletne auto dawcę już mam.
Teraz rozebrałem wszystko , deskę, kanały powietrzne i dostałem się do elektryki. Zastanawiam się jakie patenty zastosować najłatwiej, by nie zrobić galimatiasu. Wstępny pomysł, to przenieść elektrycznie jedynie stanowisko kierowcy, znaczy przedłużyć kable do stacyjki i licznika z włącznikami obok licznika.
Reszta w planie pozostawić jak jest. Kasta do której przeszczepiam silnik to króciak z kierą po właściwej stronie, więc nie będzie to klasyczna przekładka z robieniem nowych dziur w grodzi.
Zostaje kwestia linki gazu , pedałów i ... no właśnie - na co zwrócić uwagę jeszcze?

Komputer od skrzyni nie jest problemem, bo ma długi kabel , a przenoszę wszystko z longa do króciaka.
Pozostaje kwestia kompa od silnika, który pewnie jakoś hermetycznie zamknę w komorze silnika. Taki patent trenowałem już w Samuraiu z kompem od Vitary. Nie chciałbym ruszać kabelków od kompa, bo może mieć znaczenie jakaś oporność kabla, czy też jego długość - nie wiem, nie znam się więc sobie odpuszczę.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub wyznawców TB42, TB45, TB48, P40, RB30, L28

Post autor: LSD » pn lis 23, 2009 11:45 pm

Oprócz "stanowiska kierowcy" elektrycznie trzeba przerobić również sterowanie szybami. Oczywiście można to pominąć, ale dla mnie to "druciarstwo" jeżeli po stronie pasażera pozostają wszystkie przyciski. Ta część przekładki zajmuje najwięcje miejsca, bo trzeba używać dość grubych kabli. Co do kompa to ten od skrzyni (jeżeli to automat) to może zostać na miejscu, nie będzie przeszkadzał. Problem może być tylko jeżeli zamierzasz topić auto po dach, bo jest umieszczony dość nisko. Co do kopa od silnika, to trzeba go przenieść bo wypadnie dokładnie pod pedałami. Przewody możesz spokojnie przedłużyć, tylko profesjonalnie (lutowanie + rurki termo).
Kolejna rzecz przy 4,2EFI to licznik, albo zostawisz w milach ,albo trzeba przyzwyczaić się do tego, że będzie przekłamywał. Raczej nie dostaniesz Patrolowego licznika wyskalowanego w km do 220 km/h.

...a na koniec będziesz miał zajefajne auto. Każdy kto przejedzie się 4,2EFI w Parchu będzie wiedział o co chodzi. Gdyby tylko to spalanie było mniejsze :-? 100/100 nie jest problemem na 36" Simexach w terenie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości