Porazka patrola czy to jakis walek??

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mayer
 
 
Posty: 1391
Rejestracja: pt sty 19, 2007 10:06 am
Lokalizacja: Skrzynki pod Kórnikiem :)

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: mayer » czw sty 14, 2010 9:24 am

Audi jedzie jak malina.
Pozostali kierowcy zachowują sie jak poj...ani..
Gościu z volvo na sniegu ma gaz w systemie zero-jedynkowym...
Patrol w końcu zahamował żeby zaryć w śniegu...
Powiedz jaki ma być wynik a zrobie ci testy, przetarg,sondaż, ... co chcesz. :)21
Bierz życie tak by na Twoim pogrzebie nawet grabarz płakał...

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » czw sty 14, 2010 10:16 am

Wiadomo Audi najlepsze :wink: Kierownik ma tu duże znaczenie.
Oczywiście kierowca Patrola nie wiedział gdzie jest w tym aucie dźwignia reduktora . Po co tu moc potrzebna :o ?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » czw sty 14, 2010 10:25 am

Quaczus pisze:To zobaczcie koledzy filmik który już bardzo dawno jest na tubie. Jak to zobaczyłem to najpierw lałem ze śmiechu jak dziecko ale po przemyśleniu stwierdziłem że auta powiedzmy terenowe typu SUV są czasem całkiem OK. I głównie problem leży w łączniku pomiędzy pedałami i kierownicą zwanym szoferem :)21
Takie filmiki uczą pokory :)21

http://www.youtube.com/watch?v=O-VQqtR04Go
Jeździłem trochę Sorento 2.5d i to w automacie.Przecież to jest terenówka na ramie z reduktorem.Przód niezależny zawias tył sztywny most.Wywodzi się to z Mitsubishi Pajero (chyba) i nie nazwałbym tego autka SUV. 180km/h na autobanie a na reduktorze wspinała mi się posłusznie na zajebiste stromizny. :)2
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » czw sty 14, 2010 10:49 am

Jednym słowem Audi bez reduktora lepiej się wspina pod górkę niż Patrol na reduktorze z blokada tynego mostu :wink: .
Warunki testu : nachylenie stoku,nawierzchnia zostały ustawione pod kątem szybkiej jazdy bez reduktora na seryjnych oponach i rzeczywiście w przy takim kącie nachylenia i dłuugim podjeździe wygrywa auto które ma lepszy stosunek mocy do masy.Jednocześnie kat nachylenia stoku jest tak mały że na reduktorze to betka.Ale pojawia się kwestia trakcji która na seryjnych oponach jest słaba i wygrywa ten który ma zapas energii kinetycznej czyli liczy się tylko dynamiczny podjazd.Gdyby Patrol był benzynka , 4.2td(może :)21 ) , 6.5td wyjechałby bez reduktora .
Myślę że pod odpowiednim kierownikiem, na odpowiednich oponach ,na reduktorze,testowany Patrol spokojnie by się wyrobił :)2
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
wolf_87
 
 
Posty: 1074
Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:27 pm
Lokalizacja: Zakopane/Ząb/Kraków

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: wolf_87 » czw sty 14, 2010 10:52 am

test sie nie liczy brakuje fiata 126p z Polaczkiem za kierownicą :)12
http://www.uwilkow.pl
Nocleg Zakopane Gubałówka
Terrano tel 602 669 119

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: apede » czw sty 14, 2010 11:14 am

Wlasnie. I Wartburga na wstecznym. Wtedy pewnie by wygral bo niemiecki...
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: cordoba_2004 » czw sty 14, 2010 1:17 pm

mówcie co chcecie ale system quatro czy 4 motion koncernu vw jest bardzo dobrym systemem widać to na filmach nawet na youtubie.
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Darek...
Posty: 2018
Rejestracja: wt sie 30, 2005 1:56 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Darek... » czw sty 14, 2010 1:40 pm

cordoba_2004 pisze:mówcie co chcecie ale system quatro czy 4 motion koncernu vw jest bardzo dobrym systemem widać to na filmach nawet na youtubie.
quattro np w A6 to naprawdę bajka i w tych warunkach nie trzeba było nic ustawiać ,bo było wiadomo kto wygra :)21
parkuję w takich miejscach ,że mało kto daje radę ,a ubaw jest jak ktoś się wbija na miejsce po mnie :wink: :lol:
Polonez Quattro GG 1715477
http://www.4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: decc » czw sty 14, 2010 2:20 pm

Ej, ale widać, że ten test to lipa. Audi jak startuje to rzuca dupą na boki - widać że ciśnie ile wlezie. Natomiast inne auta jadą jakby nie mogły. No jeszcze BMW trochę ciśnie chyba dlatego, że patriotycznie też jest z Niemiec. Natomiast Patrol to żenada. Na końcu widać jak zwalnia i w końcu kierowca dosyć gwałtownie hamuje. Założę się że dlatego, że jechał na za wysokim biegu i zaczynało brakować już obrotów i musiał gwałtownie wdepnąć sprzęgło. Przy okazji odruchowo wbił hamulec. Koła ani razu nie zabuksowały, a nawet najmniejszy silnik parcha nie jest na tyle słaby, żeby w takich warunkach nie zerwać trakcji. To, że nie jechał na reduktorze, to też kwestia dyskusyjna - to, że inne auta nie miały reduktora, to nie oznacza, że auto które go posiada nie miało prawa z niego skorzystać. W końcu to seryjne wyposażenie Patrola, tak samo jak różne haldeksy czy inne systemy w Audi. :)3
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » czw sty 14, 2010 3:27 pm

cordoba_2004 pisze:mówcie co chcecie ale system quatro czy 4 motion koncernu vw jest bardzo dobrym systemem widać to na filmach nawet na youtubie.
jeszcze zależy który.. bo quattro i 4motion to tylko 'znaki towarowe'..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
busz
Posty: 737
Rejestracja: śr sie 02, 2006 2:52 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: busz » czw sty 14, 2010 5:42 pm

w takich warunkach to torsen robi robotę, benzynowa toyota 120 na zimówkach pewnie by zmieniła wyniki tego testu
GG 2626465

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » czw sty 14, 2010 6:20 pm

busz pisze:w takich warunkach to torsen robi robotę, benzynowa toyota 120 na zimówkach pewnie by zmieniła wyniki tego testu
A jaka jest przewaga Torsena w takich warunkach nad sztywno spiętym napędem?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » czw sty 14, 2010 6:34 pm

montero pisze:
busz pisze:w takich warunkach to torsen robi robotę, benzynowa toyota 120 na zimówkach pewnie by zmieniła wyniki tego testu
A jaka jest przewaga Torsena w takich warunkach nad sztywno spiętym napędem?
Trakcyjnie żadna.. w sensie sztywny lepszą ma trakcję..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Borgir
Posty: 346
Rejestracja: pn cze 01, 2009 5:55 pm
Lokalizacja: 49° 40' 56 '' N || 21° 45' 57 '' E || Parva Cracovia

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Borgir » czw sty 14, 2010 7:34 pm

wolf_87 pisze:test sie nie liczy brakuje fiata 126p z Polaczkiem za kierownicą :)12
Odkitraj się od Malacza Terraniarzu jeden :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 Malcem po tę górkę to by nawet 3'ki nie zdążył zapiąć a jeszcze jakby sobie dla rozgrzewki przed testem ćwiarteczkę rozpracować to już w ogóle miodzio wspinaczka :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

Ktoś zauważył, że to ubity stok narciarski a parch z dupnymi gumami wjeżdżał ? Ja gwarantuję, że jakby zrobić ten test w kopnym śniegu to tylko parch i maluch by się przebiły :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 :)21 byleby maluch jechał pierwej coby w koleinie nie utknął :)21
They call him Machete...
- Yes bro..., I mean...Padre

Coming Soon

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: pezet » pt sty 15, 2010 9:18 am

LSD pisze:W tym wypadku znaczenie mają tylko dwie rzeczy:
- opony
- moc
A dupa tam...

80% sukcesu w tych warunkach to opony,
20 % - to MOMENT obrotowy.
Moc nie ma tu nic do rzeczy.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: LSD » pt sty 15, 2010 9:37 am

Skrót myślowy ;)
Poza tym jedno z drugim idzie w parze.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: TomaszRT » pt sty 15, 2010 10:07 am

pezet pisze:
LSD pisze:W tym wypadku znaczenie mają tylko dwie rzeczy:
- opony
- moc
A dupa tam...

80% sukcesu w tych warunkach to opony,
20 % - to MOMENT obrotowy.
Moc nie ma tu nic do rzeczy.
Ma do rzeczy i to bardzo dużo..
Z resztą moc = (moment obr. x obroty) / jakaśtam stała
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40589
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Mroczny » pt sty 15, 2010 10:31 am

dokładnie.. tu trzeba mieć moc, rozkręcić machinę i na dobrej oponie ogień z pedałem w podłodze... Jak będzie (jak w audi) ze 3 skróty trzyliterowe to nie zakopie przy starcie. Voyager awd bije tu patrola na łeb :)21 albo alfa crosswagen
:)21

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: apede » pt sty 15, 2010 10:37 am

Znaczenie ma przebieg momentu w funkcji obrotow. Samochod z silnikiem ktory ma max moment przy 4500 obr (np. G13BB :)21 ) powinien miec inaczej dobrane przelozenia niz do silnika z momentem przy 2500 obr.

Przy dlugich podjazdach dobrze jest trzymac obroty powyzej max momentu - na charakterystyce zstepujacej. Wtedy zwalniajac zwieksza sie moment napedowy. Przy obrotach ponizej max momentu, zwalnianie powoduje spadek sily napedowej i zatrzymanie. Szczegolnie wazne w ciezkim transporcie. :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8963
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: montero » pt sty 15, 2010 12:51 pm

Mroczny pisze: dokładnie Voyager awd bije tu patrola na łeb :)21
:)21
Taaa ? :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: decc » pt sty 15, 2010 1:21 pm

apede pisze:Znaczenie ma przebieg momentu w funkcji obrotow. Samochod z silnikiem ktory ma max moment przy 4500 obr (np. G13BB :)21 ) powinien miec inaczej dobrane przelozenia niz do silnika z momentem przy 2500 obr.

Przy dlugich podjazdach dobrze jest trzymac obroty powyzej max momentu - na charakterystyce zstepujacej. Wtedy zwalniajac zwieksza sie moment napedowy. Przy obrotach ponizej max momentu, zwalnianie powoduje spadek sily napedowej i zatrzymanie. Szczegolnie wazne w ciezkim transporcie. :)21
W praktyce jednak wbija się but w podłogę w większości przypadków wedle maksymy: "but! but! napierdalaj!" :)21
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: apede » pt sty 15, 2010 1:47 pm

Ano. Ale jak zaczyna sie dusic to rozne silniki roznie sie zachowuja...
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Quaczus
 
 
Posty: 129
Rejestracja: czw paź 02, 2008 1:59 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Quaczus » pt sty 15, 2010 5:10 pm

montero pisze:Jeździłem trochę Sorento 2.5d i to w automacie.Przecież to jest terenówka na ramie z reduktorem.Przód niezależny zawias tył sztywny most.Wywodzi się to z Mitsubishi Pajero (chyba) i nie nazwałbym tego autka SUV. 180km/h na autobanie a na reduktorze wspinała mi się posłusznie na zajebiste stromizny. :)2
Ja ten filmik umieściłem po to żeby było widać że szofer szoferowi nie równy i jak komuś kazesz odjąć troche buta tu i tam lub jak widać na filmie startować na pełnej faji lub nawet czego nie widać jechać troche w prawo lub lewo bo tam jest np głębszy śnieg zmienia się wyniki testu do woli i foruje się to co się chce. Nas najbardziej boli że Patrol nie dał rady bo wszyscy wiemy że odpowiedni szofer z forum dał by rade ziewając z nudów. :)21

A co do Sorento. Nazywając tego SUVa terenówką tylko dlatego że ma rame, reduktor i most z tyłu idziesz na całość. Jeep Cherokee, Nissan Patrol, Mitsubischi Pajero to też SUVy. A auta z nazwy terenowe to z obecnie produkowanych jedynie LR Defender i Jeep Wrangler. Pozostałe wychodki trzeba sobie na terenówke udłubać. :)
:)

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: Marek » pt sty 15, 2010 5:17 pm

Quaczus pisze: Jeep Cherokee, Nissan Patrol, Mitsubischi Pajero to też SUVy. A auta z nazwy terenowe to z obecnie produkowanych jedynie LR Defender i Jeep Wrangler. Pozostałe wychodki trzeba sobie na terenówke udłubać. :)
Nooo... toś Kolego przesadził lekuchno :o . Paatrol na dwóch sztywnych mostach to nie terenówka ?? Grzeszysz waćpan :)11
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
matison
Posty: 539
Rejestracja: pn wrz 22, 2008 11:58 am
Lokalizacja: Warszawa Wilanów
Kontaktowanie:

Re: Porazka patrola czy to jakis walek??

Post autor: matison » pt sty 15, 2010 5:43 pm

krzychooxxx pisze:waszym zdaniem na MT-kach wyszedlby pod ta gorke?
porównywaliśmy starego MT i AT od BFG na patrolach, 33 '.
ATek dużo lepiej się zachowywał na twardym, ubitym śniegu.

coś mi mówi, że mój superpatrolsuper na bfgAT wjechałby ciiutkę dalej.. na szczyt :)21
Pozdrawiam
mateusz
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/390 ... e94cb.html
vitara
superpatrolsuper

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości