Duży remont sd33
Moderator: Kosiarz
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Pierścienie tłokowe sd33
nom tylko kto dziś tak robi w erze silników traktowanych jak część zamienna chyba tylko Ci
co remontują ciągniki i oldtimery.
Ja bym tylko podpowiedział że ja bym tych pierścieni nie ściągał z australii.
Na forach typu oldtimery retrotraktor itd ....są podawane adresy zakładów które dorabiają panewki pierścienie do pojazdów z lat 60, tam się sprawdzają i służą dobrze, w pojazdach typu zetor k25 itd. Czy służyły by w tym silniku i jak długo tego nie wiem ale wydaje mi się że tak.
osobiście korzystałem z tej firmy
http://www.tomring.pl/
może to coś poddpowie , podobnych firm jest trochę w Polsce.
co remontują ciągniki i oldtimery.
Ja bym tylko podpowiedział że ja bym tych pierścieni nie ściągał z australii.
Na forach typu oldtimery retrotraktor itd ....są podawane adresy zakładów które dorabiają panewki pierścienie do pojazdów z lat 60, tam się sprawdzają i służą dobrze, w pojazdach typu zetor k25 itd. Czy służyły by w tym silniku i jak długo tego nie wiem ale wydaje mi się że tak.
osobiście korzystałem z tej firmy
http://www.tomring.pl/
może to coś poddpowie , podobnych firm jest trochę w Polsce.
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Pierścienie tłokowe sd33

No i udało się


Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Pierścienie tłokowe sd33
Tłoki liźnięte, korby wykątowane na nowych tulejach. Blok zatulejowany i po szlifie:






Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Pierścienie tłokowe sd33
obrazek nie działa
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Pierścienie tłokowe sd33
wyobraz sobie 

Re: Pierścienie tłokowe sd33
Mam nadzieję, że nie zrównałeś tulei z blokiem.


Re: Pierścienie tłokowe sd33
Wg manuala wysunięcie tulei nad blok: 0,02 - 0,09 mm z raczej małą tolerancją między cylindrami, robota prawie zegarmistrzowska
pzdr.

pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Pierścienie tłokowe sd33
Tuleje prasował spec nad spece. Jest taki pan u nas w Małopolsce co robi silniki do wielu rajdów płaskich, off-roadowaych itd. itp. Nie sądze by cos sfurał..N2O pisze:Mam nadzieję, że nie zrównałeś tulei z blokiem.

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
- janusz k160
-
- Posty: 5567
- Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
- Lokalizacja: rzeszów
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
Czekam na opinie...szacun za wytrwalosc 

Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci
Re: Pierścienie tłokowe sd33
Nie każdy wie, że tuleje muszą wystawać, bo inaczej uszczelka pod głowicę nie uszczelni.Peepuck! pisze:Tuleje prasował spec nad spece. Jest taki pan u nas w Małopolsce co robi silniki do wielu rajdów płaskich, off-roadowaych itd. itp. Nie sądze by cos sfurał..N2O pisze:Mam nadzieję, że nie zrównałeś tulei z blokiem.

- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Pierścienie tłokowe sd33
Jak mówię, że spec nad spece to spec nad spece..N2O pisze: Nie każdy wie, że tuleje muszą wystawać, bo inaczej uszczelka pod głowicę nie uszczelni.



Ostatnio zmieniony czw lis 25, 2010 9:36 pm przez Peepuck!, łącznie zmieniany 1 raz.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
to teraz składać i łucha żeby się dotarł do dynamicznej jazdy
od razu wyjaśnię
są dwie szkoły, jedna mówi że silnik po remoncie to pedał gazu tylko muskać można żeby sie nie zatarł bla bla bla
druga mówi że po remoncie od razu łycha i wtedy motor nabiera niejako jadu, i to się sprawdza bynajmniej na przykładzie silników z bmw które remontują moi znajomi do driftowozów
no

od razu wyjaśnię
są dwie szkoły, jedna mówi że silnik po remoncie to pedał gazu tylko muskać można żeby sie nie zatarł bla bla bla
druga mówi że po remoncie od razu łycha i wtedy motor nabiera niejako jadu, i to się sprawdza bynajmniej na przykładzie silników z bmw które remontują moi znajomi do driftowozów
no

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
- Peepuck!
-
- Posty: 5421
- Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
- Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
- Kontaktowanie:
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
Szkoła BMW tutaj się nie sparwdzi. To stare kowadło wolnoobrotowe a nie motór z jadem. Na postoju kilka godzin ze zmiennymi obratami. Ewntualny zrzut oleju. 5 tysi z leciutkim gazem i już na pewno zrzut oleju. Zalać olejem i podziwiać piekną pracęCrOOchy pisze:druga mówi że po remoncie od razu łycha i wtedy motor nabiera niejako jadu, i to się sprawdza bynajmniej na przykładzie silników z bmw które remontują moi znajomi do driftowozów
no

Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
fakt zapomniałem o że stary diesel
ale fajnie że ktoś walczy o takie auta


ale fajnie że ktoś walczy o takie auta

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
Po prostu trzeba jeździć normalnie, na pewno nie docierać na wolnych obrotach.


Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
wysokoobrotowe silniki japońskich motocykli dociera się stosując co jakiś czas obroty zbliżone do maxymalnych - chodzi o wysokie ciśnienie na cylindrze które dociska pierścień do górnej czesci rowka ,a tym samym lepiej uszczelniając o ile dobrze zapamiętałem , kiedyś czytałem o tym dość obszerny artykuł , ale to inne technologie i zegarmistrzowskie spasowanie elementów przy pierwszym montażu
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
to i ja zadam pytanie, co sadzicie, jak diagnoza, załóżmy że jesteśmy w afryce i mamy tylko podstawowe narzędzia:) czyli wróżymy z fusów bez kontroli głowicy
historia:
- auto słabawe coraz gorzej pali.
-ma licznikowo 340 tys i to jest realne- sd33t
-napotkany na drodze znany w bielsku macher od diesli mierzy ciśnienie i wychodzi w kolejności w garkach
1-31 bar
2-28
3-22
4-26
5-31
6-27
informuje was, że na garze 2 po wyjęciu wtryskiwacza widzi skorodowany rozpylacz i "emulsje wodno cholera wie jaką" i ze silnik to padlina...
-zdejmujecie głowicę z myślą 3 na 4 może uszczelka walnięta 2 i 6 może porysowane tuleje- tak gdybacie
-po zdjęciu uszczelka malina, sladów przecieku niema, tuleje nawet delikatnego ząbka, ryski no po prostu śliczne, tłoki czyste minimalne ilości nagaru...
łotafak?
teraz dalej, (głowica jutro idzie na szczelność).
pytania:
1 gdzie się traci ciśnienie? na zaworach to możliwe?
2 jak sądzicie czy tuleje mogą być zowalizowane mimo widocznych braków zużycia na poziomie GMP?
3 jaki luz mogą mieć tłoki ( GMP i przesuwamy lewo prawo)? nie mam czym zmierzyć średnicy;/
to chyba tyle...
pozdro
historia:
- auto słabawe coraz gorzej pali.
-ma licznikowo 340 tys i to jest realne- sd33t
-napotkany na drodze znany w bielsku macher od diesli mierzy ciśnienie i wychodzi w kolejności w garkach
1-31 bar
2-28
3-22
4-26
5-31
6-27
informuje was, że na garze 2 po wyjęciu wtryskiwacza widzi skorodowany rozpylacz i "emulsje wodno cholera wie jaką" i ze silnik to padlina...
-zdejmujecie głowicę z myślą 3 na 4 może uszczelka walnięta 2 i 6 może porysowane tuleje- tak gdybacie
-po zdjęciu uszczelka malina, sladów przecieku niema, tuleje nawet delikatnego ząbka, ryski no po prostu śliczne, tłoki czyste minimalne ilości nagaru...
łotafak?
teraz dalej, (głowica jutro idzie na szczelność).
pytania:
1 gdzie się traci ciśnienie? na zaworach to możliwe?
2 jak sądzicie czy tuleje mogą być zowalizowane mimo widocznych braków zużycia na poziomie GMP?
3 jaki luz mogą mieć tłoki ( GMP i przesuwamy lewo prawo)? nie mam czym zmierzyć średnicy;/
to chyba tyle...
pozdro
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
Ciśnienie było mierzone na zimnym czy na ciepłym?
Prawidłowo mierzy się na rozgrzanym motorze.
Wody się czasem nie napił?
Prawidłowo mierzy się na rozgrzanym motorze.
Wody się czasem nie napił?
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
ponoć rozgrzany do ok 70stC
wody nigdy nie napił- auto w zasadzie szosowe:)
wody nigdy nie napił- auto w zasadzie szosowe:)
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
Co do mocy to możliwe, że po prostu pompa pada.
Zaobserwowałeś jakieś zużycie oleju?
Zaobserwowałeś jakieś zużycie oleju?
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
może odrobinę turbina ale w zasadzie od wymiany do wymiany , do tego odma czyściutka z czego wnioskuję pierścienie czyste,
a dlaczego pompa miała by padać przy takim przebiegu?
a jeszcze pytanie, jak odkręcałem szpeje z głowicy to do kolektora dolotowego od strony grodzi dochodzi rurka, która potem wędruje w okolice pompy, ukręciła się pipa jedna, jakie ona ma zadanie?
a dlaczego pompa miała by padać przy takim przebiegu?
a jeszcze pytanie, jak odkręcałem szpeje z głowicy to do kolektora dolotowego od strony grodzi dochodzi rurka, która potem wędruje w okolice pompy, ukręciła się pipa jedna, jakie ona ma zadanie?
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
Rurka służy do sterowania pompą wtryskową, tak aby zwiększała maksymalną dawkę gdy turbo ładuje. Bez tego będzie jechał jak wolnossący jeśli nie gorzej.
Pompa może paść przy różnym przebiegu, jak już tyle rozebrałeś to nie będzie problemem wykręcenie pompy i profilaktyczne sprawdzenie jej na stole probierczym.
Pompa może paść przy różnym przebiegu, jak już tyle rozebrałeś to nie będzie problemem wykręcenie pompy i profilaktyczne sprawdzenie jej na stole probierczym.
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
acha a nie masz może takiej rurki zapasowej? inaczej będę musiał lutować kombinować.
Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33
Nie mam czegoś takiego, ale możesz sobie zrobić coś takiego z króćców i przewodu gumowego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości