Duży remont sd33

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: cordoba_2004 » wt sie 31, 2010 9:07 pm

nom tylko kto dziś tak robi w erze silników traktowanych jak część zamienna chyba tylko Ci
co remontują ciągniki i oldtimery.

Ja bym tylko podpowiedział że ja bym tych pierścieni nie ściągał z australii.
Na forach typu oldtimery retrotraktor itd ....są podawane adresy zakładów które dorabiają panewki pierścienie do pojazdów z lat 60, tam się sprawdzają i służą dobrze, w pojazdach typu zetor k25 itd. Czy służyły by w tym silniku i jak długo tego nie wiem ale wydaje mi się że tak.
osobiście korzystałem z tej firmy
http://www.tomring.pl/
może to coś poddpowie , podobnych firm jest trochę w Polsce.
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » czw lis 11, 2010 11:45 am

Obrazek

No i udało się :). Nie do końca tak jak chciałem ale są. Po kilku miesiącach wysyłania zapytań w różne cześci świata ( między innymi przedstwaiciele firmy RIK w róznych państwach świata) firma RIK puściła krótką serię pierścieni, niestety nominał. Dobre i to. Do tego porządne tuleje i blok właśnie konczy się szlifować. jak poskładam to napisze co z tego wyszło. :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » czw lis 25, 2010 7:09 am

Tłoki liźnięte, korby wykątowane na nowych tulejach. Blok zatulejowany i po szlifie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
cordoba_2004
 
 
Posty: 3166
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
Lokalizacja: Radłów Tarnów

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: cordoba_2004 » czw lis 25, 2010 8:33 am

obrazek nie działa
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: tomek 79 » czw lis 25, 2010 8:55 am

wyobraz sobie :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: N2O » czw lis 25, 2010 11:27 am

Mam nadzieję, że nie zrównałeś tulei z blokiem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Marek » czw lis 25, 2010 2:47 pm

Wg manuala wysunięcie tulei nad blok: 0,02 - 0,09 mm z raczej małą tolerancją między cylindrami, robota prawie zegarmistrzowska :wink:

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » czw lis 25, 2010 8:13 pm

N2O pisze:Mam nadzieję, że nie zrównałeś tulei z blokiem.
:)21
Tuleje prasował spec nad spece. Jest taki pan u nas w Małopolsce co robi silniki do wielu rajdów płaskich, off-roadowaych itd. itp. Nie sądze by cos sfurał.. :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: janusz k160 » czw lis 25, 2010 8:36 pm

Czekam na opinie...szacun za wytrwalosc :)2
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: N2O » czw lis 25, 2010 9:09 pm

Peepuck! pisze:
N2O pisze:Mam nadzieję, że nie zrównałeś tulei z blokiem.
:)21
Tuleje prasował spec nad spece. Jest taki pan u nas w Małopolsce co robi silniki do wielu rajdów płaskich, off-roadowaych itd. itp. Nie sądze by cos sfurał.. :)21
Nie każdy wie, że tuleje muszą wystawać, bo inaczej uszczelka pod głowicę nie uszczelni.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe sd33

Post autor: Peepuck! » czw lis 25, 2010 9:32 pm

N2O pisze: Nie każdy wie, że tuleje muszą wystawać, bo inaczej uszczelka pod głowicę nie uszczelni.
:)21
Jak mówię, że spec nad spece to spec nad spece.. :)21 Normalnie mnie chłop zmusił po robocie bym się po garażu z suwmiarką plątał... :)11 :wink:
Ostatnio zmieniony czw lis 25, 2010 9:36 pm przez Peepuck!, łącznie zmieniany 1 raz.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: N2O » czw lis 25, 2010 9:35 pm

:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: CrOOchy » sob lis 27, 2010 6:22 am

to teraz składać i łucha żeby się dotarł do dynamicznej jazdy :)12

od razu wyjaśnię
są dwie szkoły, jedna mówi że silnik po remoncie to pedał gazu tylko muskać można żeby sie nie zatarł bla bla bla

druga mówi że po remoncie od razu łycha i wtedy motor nabiera niejako jadu, i to się sprawdza bynajmniej na przykładzie silników z bmw które remontują moi znajomi do driftowozów

no :)21
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: Peepuck! » sob lis 27, 2010 7:40 am

CrOOchy pisze:druga mówi że po remoncie od razu łycha i wtedy motor nabiera niejako jadu, i to się sprawdza bynajmniej na przykładzie silników z bmw które remontują moi znajomi do driftowozów

no :)21
Szkoła BMW tutaj się nie sparwdzi. To stare kowadło wolnoobrotowe a nie motór z jadem. Na postoju kilka godzin ze zmiennymi obratami. Ewntualny zrzut oleju. 5 tysi z leciutkim gazem i już na pewno zrzut oleju. Zalać olejem i podziwiać piekną pracę :)
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: CrOOchy » sob lis 27, 2010 9:01 am

fakt zapomniałem o że stary diesel :oops: :roll:

ale fajnie że ktoś walczy o takie auta :)2
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: N2O » sob lis 27, 2010 8:06 pm

Po prostu trzeba jeździć normalnie, na pewno nie docierać na wolnych obrotach.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: KarolZG » sob lis 27, 2010 8:18 pm

wysokoobrotowe silniki japońskich motocykli dociera się stosując co jakiś czas obroty zbliżone do maxymalnych - chodzi o wysokie ciśnienie na cylindrze które dociska pierścień do górnej czesci rowka ,a tym samym lepiej uszczelniając o ile dobrze zapamiętałem , kiedyś czytałem o tym dość obszerny artykuł , ale to inne technologie i zegarmistrzowskie spasowanie elementów przy pierwszym montażu
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » śr sty 12, 2011 8:32 pm

to i ja zadam pytanie, co sadzicie, jak diagnoza, załóżmy że jesteśmy w afryce i mamy tylko podstawowe narzędzia:) czyli wróżymy z fusów bez kontroli głowicy
historia:
- auto słabawe coraz gorzej pali.
-ma licznikowo 340 tys i to jest realne- sd33t
-napotkany na drodze znany w bielsku macher od diesli mierzy ciśnienie i wychodzi w kolejności w garkach
1-31 bar
2-28
3-22
4-26
5-31
6-27
informuje was, że na garze 2 po wyjęciu wtryskiwacza widzi skorodowany rozpylacz i "emulsje wodno cholera wie jaką" i ze silnik to padlina...
-zdejmujecie głowicę z myślą 3 na 4 może uszczelka walnięta 2 i 6 może porysowane tuleje- tak gdybacie
-po zdjęciu uszczelka malina, sladów przecieku niema, tuleje nawet delikatnego ząbka, ryski no po prostu śliczne, tłoki czyste minimalne ilości nagaru...
łotafak?
teraz dalej, (głowica jutro idzie na szczelność).
pytania:
1 gdzie się traci ciśnienie? na zaworach to możliwe?
2 jak sądzicie czy tuleje mogą być zowalizowane mimo widocznych braków zużycia na poziomie GMP?
3 jaki luz mogą mieć tłoki ( GMP i przesuwamy lewo prawo)? nie mam czym zmierzyć średnicy;/

to chyba tyle...
pozdro
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: N2O » śr sty 12, 2011 8:38 pm

Ciśnienie było mierzone na zimnym czy na ciepłym?
Prawidłowo mierzy się na rozgrzanym motorze.
Wody się czasem nie napił?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » śr sty 12, 2011 8:50 pm

ponoć rozgrzany do ok 70stC
wody nigdy nie napił- auto w zasadzie szosowe:)
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: N2O » śr sty 12, 2011 8:58 pm

Co do mocy to możliwe, że po prostu pompa pada.
Zaobserwowałeś jakieś zużycie oleju?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » śr sty 12, 2011 9:37 pm

może odrobinę turbina ale w zasadzie od wymiany do wymiany , do tego odma czyściutka z czego wnioskuję pierścienie czyste,
a dlaczego pompa miała by padać przy takim przebiegu?
a jeszcze pytanie, jak odkręcałem szpeje z głowicy to do kolektora dolotowego od strony grodzi dochodzi rurka, która potem wędruje w okolice pompy, ukręciła się pipa jedna, jakie ona ma zadanie?
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: N2O » śr sty 12, 2011 9:52 pm

Rurka służy do sterowania pompą wtryskową, tak aby zwiększała maksymalną dawkę gdy turbo ładuje. Bez tego będzie jechał jak wolnossący jeśli nie gorzej.
Pompa może paść przy różnym przebiegu, jak już tyle rozebrałeś to nie będzie problemem wykręcenie pompy i profilaktyczne sprawdzenie jej na stole probierczym.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: Qdłaty » śr sty 12, 2011 9:59 pm

acha a nie masz może takiej rurki zapasowej? inaczej będę musiał lutować kombinować.
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Pierścienie tłokowe - duży remont sd33

Post autor: N2O » śr sty 12, 2011 10:10 pm

Nie mam czegoś takiego, ale możesz sobie zrobić coś takiego z króćców i przewodu gumowego.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości