
K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
Moderator: Kosiarz
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
3,3 z patrola waży 305kg.


Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
Prościej jest ogarnąć M60B40, jest starszy, nie ma tego cud wodą chłodzonego alternatora ,vanosa i żadnych wbudowanych immobiliserów.mlodzian_etd pisze: będzie BMW 740 M62TUB44 z 6 biegową skrzynia manualną.
Jednakże z pewnością jest do ogarnięcia. Jednostka z dawcy będzie z pewnością młodsza i w miarę w dobrym stanie.
Jeżeli Kolega ogarnie elektrykę liczę na to że się pochwali

W przyszłości też myślę o wymianie jak zamorduję swoje M60 - co nie jest tak proste w przypadku RD28T

Pozdrawiam
Andrzej
Patrol Y60 V8 long 1990r.
- mlodzian_etd
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: sob gru 22, 2007 11:42 pm
- Lokalizacja: Łomża
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
3,3 z patrola waży 305kg.
N2O to są książkowe dane??czy może miałeś wyciągnięty silnik i go ważyłeś???

K 160 na mostach GR na sprężynie 2 blokady dwu bębnowy STAR Opona Mudzilla 35x13,5R15 z beadlockem
- mlodzian_etd
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: sob gru 22, 2007 11:42 pm
- Lokalizacja: Łomża
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
Ludzie ludzi robią,lataja na księżyc motają jakieś dziwne mosty z ciężarówek
do samochodów terenowych,a ty robisz problem z elektryką w BEMCE??


K 160 na mostach GR na sprężynie 2 blokady dwu bębnowy STAR Opona Mudzilla 35x13,5R15 z beadlockem
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
Problemu z elektrycznością nikt nie robi ( wrzucisz motor, wiązkę, ECU + EWS i wszystko będzie działać nawet powinno obyć się bez trybu awaryjnego przy M62B44TU, dopóki tego nie utopisz) ale im mniej elektryczności w błocie tym lepiej. 

PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
- mlodzian_etd
- jestem tu nowy...
- Posty: 22
- Rejestracja: sob gru 22, 2007 11:42 pm
- Lokalizacja: Łomża
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
no zgadza się ale skoro ludzie na tym jeżdżą ,to znaczy ze ten silnik jest do ogarnięcia
K 160 na mostach GR na sprężynie 2 blokady dwu bębnowy STAR Opona Mudzilla 35x13,5R15 z beadlockem
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
wiesz co do wagi silnika , to ostatnio przywozili mi silnik z 2,8 benzyny ze skrzynią i taki zestaw ważył ok 400 kg , a co do silnika z bmw , no niestety silnik ten bardzo nie lubi wody i wilgoci , natomiast jest z bmw 4,2 V8 z pierwszych modeli co po zastosowaniu gaznika z webera jest dość sprawny i odporny na warunki terenowe,
a co do reduktora z czego planujesz wsadzić , z patrola czy czegoś innego
a co do reduktora z czego planujesz wsadzić , z patrola czy czegoś innego
Super parchatek Super y60 

Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
Z BMW 4,2 a z jakiego to modelu, bo z tego co wiem to nigdy nie było 4,2 w BMW, były
4,0 M60B40 286KM-400Nm
4,4 M60B44 286KM-420Nm
4,4 M60B44TU 286KM-440Nm
Do motania w Parchu wybrał bym ten pierwszy, jest bez Vanosa, alternatora chłodzonego cieczą, będzie pracował z wywalonym EGR-em i takie tam, z ostatnim najwięcej problemów-najbardziej elektryczny.
4,0 M60B40 286KM-400Nm
4,4 M60B44 286KM-420Nm
4,4 M60B44TU 286KM-440Nm
Do motania w Parchu wybrał bym ten pierwszy, jest bez Vanosa, alternatora chłodzonego cieczą, będzie pracował z wywalonym EGR-em i takie tam, z ostatnim najwięcej problemów-najbardziej elektryczny.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
Jeśli chodzi o niezawodność to ludzie chwalą 4,4 ale nie wiem w której wersji.
- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
być może to 4,4 ale wiem że koleś coś takiego próbował motać na gazniku z jaguara , zero elektryki , zasilany lpg , ale i tak więcej bede wiedział jak wróci z Irlandii , sam coś takiego chce w przyszłości robić , choc ceny tych zestawów z bmw zaczynają być w cenie poczciwego 4,2 z patrola oczywiście w benzynie , i to zaczyna przemawiac nad tym drugim pomysłem tyle że będzie ciężki
Super parchatek Super y60 

Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
Założenie gaźnika to jak kastracja



Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
Pewnie w tej pierwszej odmianie bez Vanosa, bo mniej skomplikowany, był produkowany od grudnia 94 roku do sierpnia 98 roku. Generalnie bardzo dobry i bezproblemowy silnik, tylko trzeba zrzucić miskę oleju i przykręcić nakrętki od pompy oleju na jakiś klej bo się odkręcają, a co dalej to wiadomo, bumN2O pisze:Jeśli chodzi o niezawodność to ludzie chwalą 4,4 ale nie wiem w której wersji.

PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
też mnie temat ciekawi bo miałem i mam już któryś z kolei 4.0 ale jeep ma swoje wady i też rozmyślam nad Parchem k160 z czymś mocniejszym... ale chyba wolał bym ramę K160 z kompletnym silnikiem 4.0 z automatem aw4 reduktorem np 231, konwersja na sprężyny i klatka, buda na złom 

- pawel abramczyk
-
- Posty: 3441
- Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
- Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
- Kontaktowanie:
Re: K160 3.3sd i piecyk z XJ 4.0
jeżeli masz lawete na podwórku to jak najbardziej , jak nie to każdy wyjazd w teren to dodatkowy koszt , a i w ogóle z lawetą problem , nie zawsze się wyjeżdża w tym samym miejscu gdzie się wjechało
po co kombinować za te same pieniądze ma się zestaw 4,2 TB co graty z jeepa , i tez można mieć wersje w automacie
zamiast zmieniać silniki zastanówcie się nad zmianą przełożeń w mostach , wyjdzie na to samo za o wiele mniejsze pieniądze
po co kombinować za te same pieniądze ma się zestaw 4,2 TB co graty z jeepa , i tez można mieć wersje w automacie
zamiast zmieniać silniki zastanówcie się nad zmianą przełożeń w mostach , wyjdzie na to samo za o wiele mniejsze pieniądze
Super parchatek Super y60 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości