Silnik się przegrzewa...

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8968
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: montero » sob wrz 11, 2010 6:57 pm

RufiG pisze:
Marcin-Kraków pisze:No to moze ja sie wypowiem co nieco, bo poczowam sie niejako do zaistnialej sytuacji :)

caloksztalt:
- auto ladne, rama zdrowa, ogolnie wydaje sie dosc zadbane, to co znalezione przy zakupie moim zdaniem do wyprowadzenia w przyzwoitych pieniadzach, w duzej mierze eksploatacyjne rzeczy. Np. gumy na wahaczach tyl, hamulce tyl, lacznik stabilizatora. Z auta sie leje oleum, najprawdopodobniej od strony kolektorow albo z pod dekla, dosc upaciane wiec bez mycia ciezko jednoznacznie powiedziec skad. Zakladajac ze od kolektorow, tlumaczylo by to niejako nizsze od nominalnego cisnienie doladowania uzyskane przez turbine w dolocie. Pomiar na poziomie 0,75 uwazam za akceptowany, przy normie 0,9
Idac tym tropem nie dziwi, ze auto deko nie jedzie. Jest mocno zmulone w zakresie nizszym zakresie obrotow.
Zapala ladnie, rowno i bez szarpniec, nagrzewa sie szybko i do poprawnej temperatury. Faktycznie slaba ma wiskoze, ale to tez nie jest zaskoczeniem w 12 letnim aucie.

- co do grzania. Auto na trasie trzyma poprawna temp. , grzeje sie po wjechaniu do miasta. Oczywiscie mozna mowic ze "czapka podskoczyla", ale to tez mowa na wyrost, bo zanim sie ukladu chlodzenia nie doprowadzi do porzadku, straszyc babboocha wlasciciela bym nie straszyl. Faktycznie kupujac auto zauwazylem, ze plynu jest malo, i odrazu uzupelnilem. Ma dziwym trafem dwa korki cisnieniowe (chlodnica i zbiorniczek), a powinien miec jeden tylko na zbiorniczku. Zbiorniczek jest pekniety, i to bylo widac golym okiem, bo jest nieudolnie klejony poxylina czy czym w tym rodzaju, wiec tez uklad nie trzyma cisnienia, co moze powodowac wahliwosci temp. , oraz gubienie plynu.
Stan oleju poprawny i wody na bagniecie nie stwierdzilem. Po odkreceniu korka na deklu, delikatnie pompuje, ale sadze ze nie przesadnie, podobnie widzialem w niejednym parchu.

Podsumowujac. Cena zakupu w sumie dosc wysoka, ale nawet jesli przyjmiemy czarny scenariusz i potrzebe zrobienia glowicy, sadze ze auto jest do wyprostowania i bedzie dlugo cieszyc. Zwlaszcza ze kupujacy dosc rozsadny, i widac ze druciarsko do "syfa" podchodzic nie zamierza.
Marcin, nie gniewaj się, że temat konsultuje w szerszym gronie, ale chciałem poznać opinię innych. Liczyłem, że pozytywne wersje Forumowiczów złagodzą biegunkę, która mnie toczy od czwartku :lol:
Zmartwiło mnie info z ASO, że samochód był krojony - dla mnie cena była wysoka, ale za "100% bezwypadkowy" samochód byłem w stanie ją dać.
Ze sprzedawcą rozmawiałem, przyjął postawę "widzialy galy co brały", badaliście samochod trzy godziny, więc o co chodzi.
Samochód ląduje u Was w środę wieczorem (mam nadzieję, że to aktalne).
Pozdrawiam!
Moim zdaniem to auto to 200kG szpachli na kołach.Choinka od skrzyni zmielona, wentylator na podszybiu ruszany, ospolierowanie nieorginalne, chłodnice szlag trafił i się grzeje jak pies,koła to normalnie jajowate, rzeźby na bieżniku nie widac,lakier... jaki lakier sama szpachiel, felgi stalowe zabłocone,drzwi od innego auta,bagażnik od Żuka, koła Wołga, normalnie SYF... :)21 czyli SUPER YOUR F...........car :)21 :)21 :)21 PZDR
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: mephi » sob wrz 11, 2010 7:24 pm

tomek 79 pisze:3 godziny :o
nie podolalbym gdybym byl sprzedajacym :)21
bedzie dobrze nie lam sie :)2
Dokładnie, pierwszy zawsze idzie na straty :)21
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: RufiG » sob wrz 11, 2010 7:57 pm

Dzięki wszystim za słowa otuchy. Zacznam być dobrej myśli... :wink:
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Marcin-Kraków » ndz wrz 12, 2010 9:21 am

Stanowilem jak to nazwaliscie "cialo doradcze" :)21, a ze konsultujesz Macku w szerszym gronie to sie nie dziwie i bynajmniej pretensji o to nie mam :) . Pamietaj tylko jaki charakter i klimat ma forum :)21

Koles tez przesadza. Owszem sprawdzalismy auto dokladnie, ale tez nie 3 godz. W sumie moze z godzinke i to tez dlatego, ze nas ciagal na "swoja" zaprzyjazniona stacje diagnostyczna. Sprzedajacy to handlarz, nie kryl tego, i dla niego najlepiej zeby przyjsc, ogladnac jak pieknie wyczyscil tapicerke i kupic. Kilkakrotnie podkreslal jakie cudo auto pokazujac na lakier czy wnetrze. A to akurat dla mnie guzik jest warte, choc nie powiem lubie jak jest zadbany woz. Nie lubie za to pucerki pod sprzedaz.

Badz dobrej mysli. Sprawdzimy dokladnie czym trzeba sie zajac, dopiero bedziemy wyrokowac.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Loinek » ndz wrz 12, 2010 10:46 am

Z racji tego iż z handlarzami mam na co dzień do czynienia ... i w pewnym sensie pomagam im sprzedawać . To wiem jak potrafią sprytnie oszukać kupującego i omamić go wszystkim, jak potrafią zrobić przy aucie by wyglądało JAK NOWE. Niestety 90% ludzi nabija się na wystawiane na sprzedaż miny :/

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Peepuck! » ndz wrz 12, 2010 12:06 pm

Loinek pisze: jak potrafią sprytnie oszukać kupującego
I tak właśnie powinno być to traktowane.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Marcin-Kraków » ndz wrz 12, 2010 1:08 pm

286 &1 KK
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Mroczny » ndz wrz 12, 2010 1:50 pm

znając mentalność i moralność obywateli tego kraju - nie wolno (!) kupować od handlarzy

a co do auta - nawet jak czapka podskoczyła to też nie dramat. Naprawić da się wszystko i lepiej głowicę niż ramę :wink:

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: RufiG » pn wrz 13, 2010 7:16 pm

Pierwszy problem rozwiązany pozytywnie. Po opinii ASO, z której wynikało, że samochód był krojony i malowany, udałem się po opinie do rzeczoznawcy i równocześnie biegłego sądowego przy SO w Krakowie. Opinia biegłego miała być podstawą do sforumułowania rosczeń z tytułu rękojmi. Wynik: drobne korekty na prawym przednim blotniku, na pewno nie powstałe na skutek wypadku, lecz przytarcia (zgodne z tym co powiedział sprzedawca przy sprzedaży). Wg biegłego lakier oryginalny, i jak na 12 lat, w bardzo dobrym stanie :)21
Nie pozostało mi nic innego, tylko zadzwonić i przeprosić handlarza. Zapewnia, że sytuacja z przegrzewającym się silnikiem równie pozytywnie się zakończy.... Mam taką nadzieję.

Uff...

:)21 :)21 :)21
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » śr gru 17, 2014 9:13 pm

Podepnę się do tematu..
U mnie problem troszkę innej maści ale oscyluje wokół ogólnego zagadnienia.
Pacjent:
Y61 2,8TD 3D pompa mechaniczna opony 33x12 trochę stali z pełnym zbiornikiem 2600kg.
Auto nie grzeje się w mieście ani podczas męczenia w terenie (nie mylić z zakopanym po klamki Parchu 30 minutowej jazdy przód tył)
Mimo to mam dwa problemy:

1.Po jeździe przekraczającej 110 -120 km/h temperatura zaczyna drastycznie wzrastać pod 3/4 skali (powrót do 100 km/h ogrzewanie na full i spada)
Ustawiłem większą dawkę na pompie bostpin(jak to na mechanicznej) i turbinę rozkręciłem do 1bara. Pytnie czy silnik ma już dość (stosunek masy do mocy) czy temperatura spalania jest za wysoka i trzeba skorygować ustawienie pompy?

2. Zauważyłem ostatnio że visco paruje cały czas. Jak włączam auto jest zapięte i nie zwania go po chwili pracy. Pomimo że jadę wolno i temperatura jest na 2/5 skali jest ciągle zapięte i przy próbie zatrzymania wentylatora(w rękawicach spawalniczych :wink: ) kończy się fiaskiem :( Auto zaczęło słabiej przyspieszać i chodzi tak jakbym miał co najmniej 6 litrów pod maską - opory visco. Zawsze problem z jakim się borykałem z niedziałającym viskiem to wysoka temperatura - nigdy nie spotkałem się z tym że visco było ciągle zapięte.. :cry:

Czy może podpowie jak ugryźć któryś z problemów.
Z góry podziękował
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Wowos » śr gru 17, 2014 9:48 pm

1. Kopci coś ? Spróbuj trochę skręcić dawki, bo może być za bogato... Inna sprawa, że 120km/h i więcej przy dociążonym aucie może być już trochę męczące dla 2.8.
2. Mus wymienić.
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Peepuck! » śr gru 17, 2014 10:04 pm

Na zbyt bogatej grzać się nie powinien w przeciwieństwie do zbyt ubogiej.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » śr gru 17, 2014 10:10 pm

1. No przy pełnym bucie wiadomo :wink: jednak bez przesady. Pojawi się przy końcu obrotów delikatny dymek i nic po za tym .Jak ruszam na wysokim biegu przy małej prędkości(z drugiego biegu z startu) puści Batorego. Przy normalnym ruszaniu i użytkowaniu nie najmniejszego dymka.
Pali od strzała przekręcam kluczyk i od razu puszczam nie czekając jak silnik zaskoczył - zawsze zaskakuje :P
2. Tak myślałem.Czy warto eksperymentować z Lublinem. Widzę że jest śruba zamiast flaszy z 4 otworami.
Czy znacie jakieś sensowna firmę dedykowana do RD28 - ASINA będę rozważał w ostateczności :-)
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: ramzes » śr gru 17, 2014 10:14 pm

2.8 nigdy nie był motorem do zapierdzielania po autostradach :)21 .. do tego są inne auta .
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » śr gru 17, 2014 10:17 pm

Peepuck! pisze:Na zbyt bogatej grzać się nie powinien w przeciwieństwie do zbyt ubogiej.
HM...

Hm..
może coś w tym być bo problemu nie ma jak turbina dmucha około 0,5 bara
Jak przekraczam 100 km/h wchodzi na 1 bar.
Auto do 100km/h pali około 12-13l (lift 2 cale bagażnik na dachu opony 33)
Może zwiększyć dawkę paliwa tylko że przy pełnym bucie widać że nie przepala :roll:
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » śr gru 17, 2014 10:19 pm

ramzes pisze:2.8 nigdy nie był motorem do zapierdzielania po autostradach :)21 .. do tego są inne auta .
Zgadzam sie z Toba w 100%
Od zapier.. mam sieczkobrzeka :wink:
Pytam tylko czy to normalne i czy mam się czym martwić
Dla mnie 110 km tym klamotem to i tak nadto :)
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: kuba500 » śr gru 17, 2014 10:37 pm

siema OKU, zrób sobie test na obecność CO żeby spać spokojnie , wg mnie grzać się nie powinien, mój (były już) Y60 z podniesioną dawką nie grzał się w ogóle nawet przy trzymaniu na autobanie 130.
Nawet z Kedkową uazozmotą na lawecie pod górkę prawdy na 8 w kłodzku temperatura nie podskoczyła :)21
tyle że ja miałem ciśnienie doładowania ustawione na 0,8 bar :wink:
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » śr gru 17, 2014 10:48 pm

Szczałaka Kuba :)2
Zrobię test zobaczmy co będzie. Co do grzania sie naszych aut to może mieć tu wpływ masa :-)
Jest troszkę inna :wink:
Niby 0,8 seria ;1,0 bezpieczna dawka; kręcą do 1,2 i podobno lata..
W sumie od czegoś muszę zacząć.
Zacznę od Visco może robi za duży opór i stąd problemy -bynajmniej chciałbym żeby tu leżał problem :-?
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: kuba500 » śr gru 17, 2014 10:55 pm

no nie wiem :roll: u mnie jak visco się spinało to temperatura spadała nie rosła , ale trzymam kciuki żeby nie była to czapka :)2
a chłodnice ściągał i sprawdzał czy niezakamieniona i nie zamulona ?
jak nawieszał szpeju na zderzaku (halogeny, wyciągarka, tablica itd) to i przepływu powietrza może brakować
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

tekkenfan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: sob lis 02, 2013 10:28 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: tekkenfan » czw gru 18, 2014 12:03 am

Peepuck! pisze:Na zbyt bogatej grzać się nie powinien w przeciwieństwie do zbyt ubogiej.
yyyy no tak nie do końca, bo o ile w benzynie więcej paliwa powoduje spadek EGT, to w dieslu jest już na odwrót. Więc jak silnik jest za mocno podlany, złe kąty wtrysków i co tam się jeszcze ustawia to może to powodować wzrost EGT,a co za tym idzie ogólny wzrost temperatury wody/silnika.

OKU masz komin zamontowany? może za mała średnica i przy większych szybkościach normalnie zaczyna mu brakować powietrza, co powoduje że silnik robi się przelany -> rośnie EGT -> rośnie CLT...
Innym powodem może być np. turbina która też już nie jest nowa i najzwyczajniej powyżej pewnego zakresu nie jest w stanie nadmuchać wymaganej ilości powietrza.
Patrol Y60 2.8, TMIC, 4" SS Snorkel, 3" wydech, MBC
Burbo Astina 400KM+ :D

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Peepuck! » czw gru 18, 2014 5:46 am

Nie rozmawiamy o wartościach skrajnych. Gdyby miał przylany motor to doskonale by o tym wiedział. Lusterko prawdę Ci powie. :)21
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: Mroczny » czw gru 18, 2014 6:42 am

napraw wisko (wymien), przeczyść układ chłodzenia (ale tak konkretnie, z demontażem chłodnicy), usuń wszystko co przeszkadza chłodnicy pracować - i będzie git

OKU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 91
Rejestracja: czw lut 19, 2009 7:57 am
Lokalizacja: Konin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: OKU » czw gru 18, 2014 7:15 am

Od tego właśnie zacznę :wink:
Vitara -> Patrol Y60 4,2E -> Patrol Y61 2,8 TDI

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: miastek » czw gru 18, 2014 9:27 am

Zaklejona chłodnica daje takie właśnie objawy.
No i visko do wymiany.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Silnik się przegrzewa...

Post autor: N2O » wt gru 23, 2014 7:20 pm

Zdecydowanie chłodnica nie daje rady(brudna, zasłonięta lub zakamieniona). Wisko cały czas zapięte powoduje ogromny spadek mocy przy tak mikrej mocy tego silnika.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości