Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: RufiG » wt lis 30, 2010 6:18 pm

Był podpinany pod komputer dwa razy i wspomniane przez Ciebie problemy nie zostały zdiagnozowane. :cry:
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: Fiba » wt lis 30, 2010 6:47 pm

Pozostała metoda prób i błędów chyba najgorsza z metod naprawy.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

chavez
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: sob lis 10, 2007 6:28 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: chavez » wt lis 30, 2010 9:14 pm

Jeśli nadal masz problem to tak jak koledzy napisali. Zostaje odpięcie czujnika prędkości (na skrzyni) oraz czujników ABS i pompy ABS i jazda próbna. Odpalanie zapewne niezwiązane z falowaniem obrotów ale również do zdiagnozowania. Jeśli będziesz w okolicy Wałbrzycha zapraszam. Zasadnicze pytanie: Czy świece w ogóle są wysterowane? Grzeją rano? Jak długo?

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: RufiG » wt lis 30, 2010 10:12 pm

chavez pisze:Jeśli nadal masz problem to tak jak koledzy napisali. Zostaje odpięcie czujnika prędkości (na skrzyni) oraz czujników ABS i pompy ABS i jazda próbna. Odpalanie zapewne niezwiązane z falowaniem obrotów ale również do zdiagnozowania. Jeśli będziesz w okolicy Wałbrzycha zapraszam. Zasadnicze pytanie: Czy świece w ogóle są wysterowane? Grzeją rano? Jak długo?
Hej, co uda się ustalić poprzez odpięcie czujnika prędkości oraz czujników ABS i pompy ABS? Faktycznie kontrolka ABS sama z siebie zaświeciła się kilka razy na dodatek w momencie, w którym nie używałem hamulca.

Nie bardzo orientuje się, co znaczy wysterowanie świec, ale zapytam. Świece chyba zawsze grzeją tyle samo (bez względu na aurę) czyli ok. 3 sekund. Ja czekam do zgaśnięcia kontrolki Air baga.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: wojtek_kom » śr gru 01, 2010 11:34 pm

krzychooxxx pisze:
RufiG pisze: Nie bardzo orientuje się, co znaczy wysterowanie świec, ale zapytam. Świece chyba zawsze grzeją tyle samo (bez względu na aurę) czyli ok. 3 sekund. Ja czekam do zgaśnięcia kontrolki Air baga.
i tu sie mylisz... bo 3 sekundy to za malo i u mnie tez pojawia sie ten problem, ktorego nie bylo rok temu... wtedy niezaleznie od warunkow grzal od 5-8 sekund i odpalal bez problemu... teraz gdy jest cieplejszy to potrafi wylaczyc swiece po sekuncie albo dwoch mimo iz nie jest jeszcze dosc dogrzane i kreci kilka sekund zanim odpali, jak widac swiece przesterowuja sie z nieznanych mi przyczyn
Wkrótce powstanie nowa mitologia :)21
Grzanie świec, działa tylko wtedy gdy świeci kontrolka grzania - nie. Na podstawie temperatury płynu chłodzącego, sterownik decyduje o czasie grzania świec i dalszego "dogrzewania". Sprawny parch zapala za dotknięciem kluczyka, bez względu na temperaturę - musi mieć paliwo i akumulator :)21
Nissan-y

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: RufiG » czw gru 02, 2010 6:03 pm

wojtek_kom pisze:
krzychooxxx pisze:
RufiG pisze: Nie bardzo orientuje się, co znaczy wysterowanie świec, ale zapytam. Świece chyba zawsze grzeją tyle samo (bez względu na aurę) czyli ok. 3 sekund. Ja czekam do zgaśnięcia kontrolki Air baga.
i tu sie mylisz... bo 3 sekundy to za malo i u mnie tez pojawia sie ten problem, ktorego nie bylo rok temu... wtedy niezaleznie od warunkow grzal od 5-8 sekund i odpalal bez problemu... teraz gdy jest cieplejszy to potrafi wylaczyc swiece po sekuncie albo dwoch mimo iz nie jest jeszcze dosc dogrzane i kreci kilka sekund zanim odpali, jak widac swiece przesterowuja sie z nieznanych mi przyczyn
Wkrótce powstanie nowa mitologia :)21
Grzanie świec, działa tylko wtedy gdy świeci kontrolka grzania - nie. Na podstawie temperatury płynu chłodzącego, sterownik decyduje o czasie grzania świec i dalszego "dogrzewania". Sprawny parch zapala za dotknięciem kluczyka, bez względu na temperaturę - musi mieć paliwo i akumulator :)21
Źle się wyraziłem - to kontrolka świeci ok. 3-4 sekund (bez względu na temperaturę silnika), natomiast świece (w moim parchu) grzeją do 20 sekund.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: RufiG » czw gru 02, 2010 7:29 pm

Zgodnie z Waszymi radami odłączone zostały wszystkie czujniki ze skrzyni. Różnica w stosunku do stanu sprzed odłączenia sprowadza się do tego, że obroty co prawda falowały, ale nie tak intensywnie i nie zawieszały się do momentu zatrzymania kół, tylko szybko wracały do poprawnej wartości.

W kiepskim stanie znajdował się czujnik prędkości pojazdu, więc przyczyna problemów może leżeć po jego stronie.

Nim zainwestuje w ten czujnik, mam wątpliwości, czy aby na pewno może mieć on wpływ na pracę pompy/silnika. Wydaje się (na chłopski rozum), że nie ma żadnego, a z drugiej strony, znalazłem w sieci artykuł, w którym napisano, że do „czujnika mierzącego warunki pracy silnika należy m.in. czujnik prędkości pojazdu” (źródło: http://www.sciaga.pl/tekst/35446-36-ukl ... amochodach).

Czy mam przez to rozumieć, że ten czujnik może wpływać na prace pompy? Jeżeli tak, to czy na wadliwą prace pompy/silnika ma wpływ tylko wadliwie działający czujnik, czy także jego odłączenie (co tłumaczyłoby, dlaczego obroty falowały pomimo jego odłączenia)?

Problemy z zapalaniem na zimno pozostały bez zmian.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: LSD » czw gru 02, 2010 9:58 pm

Świece w Parchu grzeją od 1 do ok 15 sekund !!
Wszystko zależy od temperatury silnika.
Przy -25 st sprawny układ grzeje świece kilkanaście sekund. Co innego kontrolka, ona gaśnie trochę wcześniej, ponieważ z odpalaniem nie trzeba czekać do zakończenia grzania.

Jak komuś świece grzeją 3 sekundy zawsze to proponuję pomierzyć oporność czujnika temperatury odpowiedzialnego za sterowanie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: iskra69 » czw gru 02, 2010 10:10 pm

LSD pisze:Świece w Parchu grzeją od 1 do ok 15 sekund !!
Wszystko zależy od temperatury silnika.
Przy -25 st sprawny układ grzeje świece kilkanaście sekund. Co innego kontrolka, ona gaśnie trochę wcześniej, ponieważ z odpalaniem nie trzeba czekać do zakończenia grzania.

Jak komuś świece grzeją 3 sekundy zawsze to proponuję pomierzyć oporność czujnika temperatury odpowiedzialnego za sterowanie.

.....aaa czy sprawny układ grzania to też taki w , którym nie ma wstępnego podgrzewania świec ( z powodu panującej mody -takiej- kiedyś w naszym kraju) świece dopasowane odpowiednio , ale trzepie nim po odpaleniu jak "starą k...." ?? .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: RufiG » pt gru 03, 2010 12:16 pm

Czy ktoś się orientuje, co może być przyczyną opóźnione reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu (gdy samochód jest na luzie)? Bo to też ma miejsce.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: slaweek » pt gru 03, 2010 12:31 pm

Takie masz oprogramowanie komputera. Miałem tak samo.
Teraz nie mam, nie mam też problemów z czujnikami, odpalaniem ciepłego, muleniem, i innymi ele - pierdułami, a jedynie smaruję linkę gazu.
Zmienisz pompę na mechaniczną i będziesz się cieszył Patrolem.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: RufiG » pt gru 03, 2010 1:18 pm

To jest jakiś pomysł, ale nie po wyłożeniu ciężkich pieniędzy na całkowitą regenerację obecnej pompy ... :(
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: denior » pt gru 03, 2010 9:52 pm

RufiG pisze:Czy ktoś się orientuje, co może być przyczyną opóźnione reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu (gdy samochód jest na luzie)? Bo to też ma miejsce.
W VW taki jest objaw jak nie działa albo jest odpięty czujnik pedału hamulca, silnik nie reaguje na 1 dodanie gazu po odpaleniu
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Adziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 28, 2009 9:58 pm

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: Adziu » pt gru 03, 2010 10:23 pm

Wymianę pompy w Y61 na mechaniczną z Y60 zrobiłem 3 miesiące temu.
Pompę mechaniczną w dobrym stanie dostałem za 500 zł. Wszystko pasuje.
Dorobiłem linkę i pedał gazu. Skończyły się wszystkie niedomagania elektroniki bo jej nie ma.
Takie rozwiązanie gorąco polecam.

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: RufiG » sob gru 04, 2010 4:48 pm

Adziu pisze:Wymianę pompy w Y61 na mechaniczną z Y60 zrobiłem 3 miesiące temu.
Pompę mechaniczną w dobrym stanie dostałem za 500 zł. Wszystko pasuje.
Dorobiłem linkę i pedał gazu. Skończyły się wszystkie niedomagania elektroniki bo jej nie ma.
Takie rozwiązanie gorąco polecam.
Powalczę z pompą którą mam jeszcze trochę, i potem chyba tak zrobię.
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: RufiG » sob gru 04, 2010 4:55 pm

Byłem dzisiaj na MUTT Gliwice, i kolejny problem (a może kontynuacja poprzedniego ?? ).

Mianowicie, ok. 15 minut po przejechaniu małej rzeczki /rozlewiska - sz. ok. 3,5 metra, gł. ok. 35 cm, zaniemógł pedał gazu. Odpalam samochód, wciskam pedał gazu i nic. Odpalam któryś raz z rzędu lub jeżdżę na pierwszym biegu (bez gazu) i pedał na nowo działa. Aha, jak już nie działa, to po jego wciśnięciu czuje mniejszy opór, niż jak działał. Do tego światła mijania nie włączają się z chwilą uruchomienia silnika, tylko muszę je włączyć przełącznikiem. Przycisk Heat raz działa raz nie. Jasna d.pa :)11
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: iskra69 » ndz gru 05, 2010 9:52 pm

jak to czytam to dziękuje bogu , że nie kupiłem y61 tylko y60 - tylko komfortu mi żal :cry: .
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: Fiba » ndz gru 05, 2010 10:00 pm

Chyba warto poświecić odrobinę komfortu i mieć spokój z pedałem gazu przyciskiem heat i innymi wynalazkami.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: wojtek_kom » pn gru 06, 2010 8:40 am

Jak Wy to wszystko robicie?? :)21

Samochód z takimi problemami jest anglikiem lub brał udział w zamieszkach :)21, w najlepszym przypadku spotkał się z tirem.

Trzeb sprawdzić i naprawić pewnie całą wiązkę i parę innych rzeczy. Czujników się nie odpina trzeba je sprawdzić, są wszystkie przebiegi w serwisówce, wartości - woltomierz, omomierz i oscyloskop jest potrzebny.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: Marcin-Kraków » wt gru 07, 2010 7:06 pm

wojtek_kom pisze:Trzeb sprawdzić i naprawić pewnie całą wiązkę i parę innych rzeczy. Czujników się nie odpina trzeba je sprawdzić, są wszystkie przebiegi w serwisówce, wartości - woltomierz, omomierz i oscyloskop jest potrzebny.
Zeby sprawdzic cala wiazka, to trzeba by ja praktycznie cala przedzwonic od punkt do punktu. Czujniki sa posprawdzane i z tego co mi wiadomo jedynie do czujnika predkosci mozna by sie delikatnie przyczepic.
Ze wszystkich symptomow wynika ze sa problemy z pompa, ale wedlug dostepnych informacji pompa jest praktycznie nowa i ustawiona.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
RufiG
 
 
Posty: 163
Rejestracja: ndz sie 22, 2010 1:32 am
Lokalizacja: Krakow

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: RufiG » wt gru 07, 2010 7:21 pm

A wymiana potencjonometru nic nie pomogła :)21
Y61 Long, 2.8 1998 r., pompa mechaniczna, kilka mierników :)21

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: wojtek_kom » wt gru 07, 2010 8:22 pm

Marcin-Kraków pisze:
wojtek_kom pisze:Trzeb sprawdzić i naprawić pewnie całą wiązkę i parę innych rzeczy. Czujników się nie odpina trzeba je sprawdzić, są wszystkie przebiegi w serwisówce, wartości - woltomierz, omomierz i oscyloskop jest potrzebny.
Zeby sprawdzic cala wiazka, to trzeba by ja praktycznie cala przedzwonic od punkt do punktu. Czujniki sa posprawdzane i z tego co mi wiadomo jedynie do czujnika predkosci mozna by sie delikatnie przyczepic.
Ze wszystkich symptomow wynika ze sa problemy z pompa, ale wedlug dostepnych informacji pompa jest praktycznie nowa i ustawiona.
Takie przypadki są upierdliwe... :)21
Ja sprawdziłbym wiązkę wypinając komp i wpinał się na piny, z czujnikami - przynajmniej wszystko w jednym miejscu.

Jak coś mam jakiś czujnik prędkości, może będzie pasił - mogę pożyczyć.
Komp był oglądany?
Nissan-y

Awatar użytkownika
wojtek_kom
 
 
Posty: 3678
Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: wojtek_kom » wt gru 07, 2010 8:31 pm

RufiG pisze:A wymiana potencjonometru nic nie pomogła :)21
Tam jeszcze jest krańcówka - według opisu wyżej, takie zachowanie wskazuje na problem regulacji pedału.

Temat ćwiczony po wymianie pedału, z wersji Bosch - całość z tworzywa, na taki z potencjometrem zewnętrzym, w sumie z Patrola y61 - całość motana w Terrano. Musiała być zachowana kolejność - krańcówka ma zadziałać wcześniej niż potencjometr, jeżeli odwrotnie to obroty z nieba, czasem check engine. W czasie jazdy, na dużych dziurach też się potrafiło kaszanić.
Nissan-y

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: Marcin-Kraków » wt gru 07, 2010 8:43 pm

wojtek_kom pisze:krańcówka ma zadziałać wcześniej niż potencjometr, jeżeli odwrotnie to obroty z nieba, czasem check engine. W czasie jazdy, na dużych dziurach też się potrafiło kaszanić.
Owszem jest. I dziala ok.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: Problem z Y61 2.8 - TYLKO DLA ORŁÓW;)

Post autor: decc » śr gru 08, 2010 12:33 am

Pozostają jeszcze dwie kwestie:

- zjebany komputer,
- brak masy/złe napięcie.

W Y61 nie ma zdaje mi się wskaźnika ładowania. Sprawdź jakie masz napięcie w instalacji i czy nie ma przerw na masie.
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości