wisko na mrozie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: wisko na mrozie

Post autor: Whitie » wt gru 07, 2010 8:18 am

No tak tyle, że się dłużej nagrzewa i słabo ciepło w środku jest :)
No ale wiosna już nadchodzi wielkimi krokami.
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: wisko na mrozie

Post autor: Loinek » wt gru 07, 2010 11:48 am

Whitie pisze:No tak tyle, że się dłużej nagrzewa i słabo ciepło w środku jest :)
No ale wiosna już nadchodzi wielkimi krokami.
jak ci zimno w środku to bym szukał w termostacie przyczyny bo zimą to on mało się otwiera tak szczerze mówiąc :)


a i nie używał bym środkowych nawiewów
Ostatnio zmieniony wt gru 07, 2010 2:50 pm przez Loinek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: wisko na mrozie

Post autor: Whitie » wt gru 07, 2010 1:07 pm

Loinek pisze:
a i nie używam bym środkowych nawiewów
No właśnie zauważyłem, ze leci z nich zimne powietrze.....
Już chciałem rozbierać pół auta :)
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: wisko na mrozie

Post autor: LSD » wt gru 07, 2010 4:59 pm

Whitie pisze: ogrzewanie takie letnie było a wisko cały czas huczy.
Niektóre wersje Nissanów niezależnie czy Terrano czy Patrol były robione na europę południową (Hiszpania, Włoczy itp.) w tych autach w standardzie termostat jest na 76 st C. Na nasze warunki powienien być 82 st C.

Wymiana zaowocuje o wiele cieplejszym powietrzem z nawiewów. Niestety na wisko to nie ma wpływu ;)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: wisko na mrozie

Post autor: N2O » wt gru 07, 2010 5:03 pm

U nas można montować nawet 88st, tyle że taki ciężko zdobyć.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

warsztatowy beret
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: ndz gru 05, 2010 3:04 am

Re: wisko na mrozie

Post autor: warsztatowy beret » wt gru 07, 2010 5:34 pm

wstawiaj Pan do warsztatu, nie ma co rzezbic samemu bo to trudne i mozna zepsuc ;)
500 zl - okazja... i bedzie Pan zadowolony :)21
a co ja małpa że mi BANAna dali? :)

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: wisko na mrozie

Post autor: Whitie » wt gru 07, 2010 5:37 pm

Wstawiłem.... :)
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

Awatar użytkownika
Loinek
Posty: 490
Rejestracja: śr paź 07, 2009 2:40 pm

Re: wisko na mrozie

Post autor: Loinek » wt gru 07, 2010 6:18 pm

dziś + 2 stopnie i wisko działa prawidłowo :)

Awatar użytkownika
Whitie
 
 
Posty: 909
Rejestracja: śr lis 17, 2010 6:32 pm
Lokalizacja: WPR / WJ

Re: wisko na mrozie

Post autor: Whitie » wt gru 07, 2010 7:08 pm

Szczerze też miałem takie wrażenie.
...z zawodu jestem...człowiekiem.
Tel - 508087274; GG - 7664920; Maciej
K160 SD33

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: wisko na mrozie

Post autor: kornik21 » śr gru 08, 2010 9:13 am

u mnie też dodatnia temperatura na zewnątrz i po dłuższej jeździe wisko się odblokowało:)
czary mary:)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: wisko na mrozie

Post autor: kornik21 » ndz gru 19, 2010 9:57 am

witam
Znowu mrozik -20 i wisko zablokowane.
Ale patent jest - założyłem tekturę na chłodnicę z przodu i po nagrzaniu silnika i otwarciu się termostatu idzie ciepełko na wisko i działa;)
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: wisko na mrozie

Post autor: ernil » ndz gru 19, 2010 10:58 am

Niezbyt rozumiem czym się przejmować. Wisko na dużych mrozach też się u mnie czasem blokuje ale nie odczuwam z tego tytułu dyskomfortu w kabinie ani nie dostrzegam różnic we wskazaniach temperatury... Pali 18-20 niezależnie od tego czy coś mu zesztywniało czy nie... :)21
Mam nową, czystą chłodnicę; nowy, sprawny termostat i nową wiskozę z zamiennika.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: wisko na mrozie

Post autor: kornik21 » ndz gru 19, 2010 12:36 pm

Mi ze sprawną wiskozą pali 13l. Z zablokowana 19. To jest jednak różnica 6 l , czyli ok 28 zł na 100 km. I chyba jest to wystarczający argument aby zadbac o nieblokowanie się wiska?
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: wisko na mrozie

Post autor: ernil » ndz gru 19, 2010 12:46 pm

Może nie masz termostatu? :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: wisko na mrozie

Post autor: kuba500 » ndz gru 19, 2010 12:57 pm

mi też blokuje wisko przy mrozach, na spalanie nie patrze bo jak policzyć spalanie jak np. wczoraj przez sześć godzin zrobiliśmy 50 km nie gasząc silnika :) jednak na pewno jest dużo większe
temperaturę mam w normie , ogrzewanie bardzo dobre nawet jak chodzą dwie nagrzewnice naraz i jak dam na max to po paru minutach nie można wysiedzieć bez względu czy wisko jest spięte czy rozpięte, czasem jak się gdzieś zakopie i poapałuje trochę w miejscu to się rozepnie ale wystarczy jak pochodzi chwile na wolnych obrotach to znów spina, miałem nawet wymienić z tego powodu, ale jak widzę ze na nowych też takie problemy to sobie odpuszczę bo jak nie ma mrozu to mi działa prawidłowo , był też pomysł zamiany na elektryka ale po przemyśleniach też odpuściłem:roll:
pytanie czy jest ktoś kto ma sprawne wisko (znaczy ze w lecie jak się rozgrzeje to spina) a na mrozie jest cały czas rozpięte ??
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: wisko na mrozie

Post autor: kornik21 » ndz gru 19, 2010 3:03 pm

ernil pisze:Może nie masz termostatu? :)21
termostat napewno jest i raczej sprawny bo tempereturę optymaklną dośc szybko łapie.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: wisko na mrozie

Post autor: ernil » ndz gru 19, 2010 3:16 pm

No to wytłumacz mi w takim razie w czym tkwi sekret spalania, bo nie mogę pojąć :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40594
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: wisko na mrozie

Post autor: Mroczny » ndz gru 19, 2010 3:23 pm

czego nie rozumiesz młodzieńcze?

z zablokowana wiskozą parch musi palic więcej

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: wisko na mrozie

Post autor: ernil » ndz gru 19, 2010 3:25 pm

Aha :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

kornik21
 
 
Posty: 955
Rejestracja: śr paź 27, 2010 3:41 pm
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem

Re: wisko na mrozie

Post autor: kornik21 » ndz gru 19, 2010 3:29 pm

ernil pisze:No to wytłumacz mi w takim razie w czym tkwi sekret spalania, bo nie mogę pojąć :)21

zablokowana wiskoza daje znaczny opór dla silnika. Przypuszczam, że ubywa ok 20-30KM wyczuwalnych. Pozatym parch wolniej się wkręca na obroty.
Nie wspomnę już, że silnik non stop jest chłodzony bardzo mroźnym powietrzem. Szybko się studzi i może byc niedogrzany.
Y60 2.8 SWB lift 2"OME,285/75r16 SIMEX copy. Winch .Podcięty. Snorkel,Stal przód i tył, MBC

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: wisko na mrozie

Post autor: ernil » ndz gru 19, 2010 3:35 pm

30KM to 1/4 mocy tego silnika. To bardzo dużo. Nie chce mi się w to wierzyć. Podczas jazdy też jest chłodzony, w mniejszym stopniu, ale jest (EDIT: aczkolwiek podczas jazdy z większymi prędkościami to chyba jest większy przepływ powietrza niż na zablokowanym wisko na postoju). Poza tym silnik głównie jest chłodzony cieczą, nie powietrzem. Powierzchnia (może bardziej efektywność) oddawania ciepła przez silnik (blok, głowica itp) jest raczej o wiele mniejsza niż chłodnicy. Też używam parcha, też mam zblokowaną wiskozę i nie odczuwam tego, o czym piszecie... Może dlatego, że mam słabiej zblokowaną a o tym nie wiem. Na pewno nie pozostaje to bez wpływu na zużycie paliwa i osiągi, ale wielkości które podajecie nie pasują do moich obserwacji, stąd się mocno dziwię.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: wisko na mrozie

Post autor: N2O » ndz gru 19, 2010 7:48 pm

Popsute wisko zabiera jakieś 7-10KM i około 2-3l/100km, a w słabszych silnikach nawet więcej, bo trzeba je mocniej cisnąć aby wóz chciał jechać.
Hałas na dłuższą metę też jest denerwujący.
Przy sprawnym wisko silnik znacznie chętniej się wkręca, szczególnie z dołu i na obrotach powyżej 3tyś, w okolicach maksymalnego momentu nie ma aż tak dużej różnicy w dynamice.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
siegfried
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Kamienna Góra

Re: wisko na mrozie

Post autor: siegfried » ndz gru 19, 2010 9:34 pm

kilkanaście postów temu pisałem jak to działa i jak zaradzić problemowi. nikt nie zakumał?
Najważniejsze to się nie nudzić!!! :P
Terrano I 2.7 i jeszcze coś w teren (home made)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: wisko na mrozie

Post autor: ernil » ndz gru 19, 2010 9:39 pm

Wszyscy zakumali, chodzi teraz o nabijanie postów :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: wisko na mrozie

Post autor: kuba500 » pn gru 20, 2010 5:55 pm

siegfried pisze:kilkanaście postów temu pisałem jak to działa i jak zaradzić problemowi. nikt nie zakumał?
zasłanianie chłodnicy czy silnika od dołu to dla mnie nie rozwiązanie tylko półśrodek , wg mnie sprawne wisko powinno działać tak jak w lecie , może z tą różnicą że trochę dłużej będzie spięte od uruchomienia ale po osiągnięciu przez silnik temperatury nominalnej powinno być rozpięte a nie że jedziesz kilkadziesiąt km na spiętym , u mnie zarówno spadek dynamiki jak i wzrost spalania są odczuwalne
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość