Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Ba
Posty: 1749
Rejestracja: czw sty 18, 2007 2:33 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Ba » czw sty 13, 2011 12:21 pm

ololabprot pisze:
Ba pisze: Ostatnio przypadkowo posiadam wolnossący td42 w długim y61 na mostach 4,6 i kołach 33. Ten wolnossak pali podobnie.

Na pytanie co bym wolał... nie wiem... ten wolnyssak bardzo ładnie odpycha się, lecz jest zasługa mostów i mniejszych kół.
Dokładnie takie zestawienie w tej chwili mam y61,4,625,33" i spalanie w takich samych widełkach ,a pytanie o sens zadałem dlatego ,że miałem mozliwość krótkiej przejażdżki takiego samego zestawienia ale w turbo na pompie rzędowej bez intercoolera z turbiną atego(oba samochody były wtedy na 35") i różnica w osiągach była naprawde niewielka,mógłbym powiedzieć prawie żadna.Sam nie wiem czy mój silnik jest niedobity czy tamten miał wiekszość żywota za sobą?
Bo turbine to trza trochę spycić, żeby było czuć wyraźnie różnicę. Po drugie jest to czuć później, tak jak LSD mówi. Po drugie biegi na tych mostach sie szybko kończą, więc niewiele to bedzie odczuwalne. Jakie masz te 35" Kumho?
Na Twoim miejscu olałbym temat, jak masz taką komplentację. Jak bedziesz w krk to mogę Cię przewieźć swoim, trochę bardziej spyconym.
tel: 600298546

Awatar użytkownika
ololabprot
 
 
Posty: 136
Rejestracja: ndz kwie 27, 2008 10:54 pm
Lokalizacja: Rybnik

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: ololabprot » czw sty 13, 2011 1:32 pm

Opony cooper stt 35 cali,a samochód głównie na wyprawy wiec chyba masz racje żeby olać sprawę,ale człowiek zawsze chciałby wiecej :D
Patrol y61 GU4 +3.0td Mercedes
KTM 400EXC
http://www.youtube.com/watch?v=_ojDwew9G5c

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: LSD » czw sty 13, 2011 3:11 pm

ololabprot pisze:Opony cooper stt 35 cali,a samochód głównie na wyprawy wiec chyba masz racje żeby olać sprawę,ale człowiek zawsze chciałby wiecej :D
Ja mam TD opony 33" i przełożenia 4,11. Na początku miałem 4,625 ale tak szybko biegi się kończyły, że nie nadążałem wajhować :) (skrzynia w 4,2 jest raczej dość toporna i trudno jest szybko zmieniać biegi).
Zastanawiałem się nawet nad przełożeniem 3,9, ale jak pomyśle ile to znowu roboty jest to sobie odpuściłem.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Wojtek_W » czw sty 13, 2011 3:32 pm

ololabprot pisze:Opony cooper stt 35 cali,a samochód głównie na wyprawy wiec chyba masz racje żeby olać sprawę,ale człowiek zawsze chciałby wiecej :D

No wlasnie... ja sie caly czas zbroje i ciegle mi malo. A jak czytam o tych Waszych hektolitrowych benzynach, tubrach , dieslach z koparek i calej reszcie to sie zastanawiam czy ten moj mizerny silniczek by Wam wystarczyl do napedzania wycieraczek.
Juz niedlugo od strony wszelkiego szpeju bedzie to co chce. :)21 I....
czas sie bedzie wziac za serducho, ale po tym co tu widze to walka z audio,zabudowa i cala reszta to pestka. Tylko wtedy juz mnie zona z domu wypier**li, ale na szczescie bede mial juz w Parchu lozko i webasto wiec zima nie straszna... :)21

Ot tyle kasztanienia z mojej strony.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Adziu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lip 28, 2009 9:58 pm

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Adziu » czw sty 13, 2011 10:38 pm

A jak już wszystko zrobicie ( inny silnik, turbo, przełożenia, blokada przód, itd.) to się zacznie
rozpadać. Jakość blach w Patrolach od 92 lub 93 - dramat. Ramy korodują na potęgę, reszta też.
Na koniec się okaże, że lepiej i taniej kupić HDJ 80 gdzie wszystko j.w. jest łącznie z oryginalnym
lakierem na ramie, pozostałe blachy też dużo lepszej jakości. A spalanie i dynamika w
porównaniu z Patrolem to bajka. Polonez offroadu, sportowa wersja T-34, U-boot, itd.
Wiem bo miałem a teraz mam HDJ80. :D
Rosjanie wiedzą co dobre i uwielbiają Cruziejki a Patrola nie.

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: mephi » czw sty 13, 2011 10:50 pm

A na prawdziwy koniec... Znów kupisz Patrola :)21
Tak jak m.in. @Franc z Adrenalinki
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Wojtek_W » czw sty 13, 2011 10:51 pm

Bedzi dym.... :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: lbl78 » czw sty 13, 2011 11:08 pm

LSD pisze:[
Wiadomym jest, że wolnossący 4,2 zamiera powyżej 3000 obr.
a to dziwne bo mój ciągnie równo do 4000 a dopiero później zaczyna trochę mulić
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: LSD » czw sty 13, 2011 11:17 pm

Bo zapewne masz rzędówkę...
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: lbl78 » czw sty 13, 2011 11:18 pm

no mam
ale takie z rotacyjną też się normalnie kręcą.. no chyba że coś jest zdupcone :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » czw sty 13, 2011 11:39 pm

Trochę inny typ regulatora jest w rzędówce - jak odcina paliwo to gwałtownie.
Pompy rotacyjne robią to delikatnie, z czym ci co tuningują VW 1,6TD sobie już poradzili - mocniej napinają pewną sprężynę w regulatorze, co by nie obcinało.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: lbl78 » czw sty 13, 2011 11:40 pm

tia ale odcięcie jest ponad 4500 więc co wy ten teges że nie ciągnie od 3000
cosi zdupcone macie :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » czw sty 13, 2011 11:42 pm

Znaczy takie silniki jeszcze przyśpieszają powyżej tych 3000 ale zdecydowanie wolniej, bo dawka jest stopniowo ograniczana.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: lbl78 » czw sty 13, 2011 11:50 pm

wiesz jeździłem kilkoma TD42 z różnymi pompami, w serii i motane ale tylko jeden się nei rozpędzał po 3000 ale palił jakieś 8-9 litrów na 100 :wink: i nie rozpędzał się też poniżej 3000 :)21
jak może sprawna dobrze wyregulowana pompa ograniczać paliwo w połowie zakresu obrotów.. no może nie w połowie ale prze 2/3 max?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » czw sty 13, 2011 11:54 pm

Taka pompa po 300tyś może być daleka od sprawności i dobrego wyregulowania.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: lbl78 » czw sty 13, 2011 11:56 pm

no nie wiem moja ma w pizdu więcej i żyje :)21 :)2
nikt jej nie reguluje :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » czw sty 13, 2011 11:58 pm

Bo jest jeszcze z tych porządnych.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12629
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: lbl78 » pt sty 14, 2011 12:04 am

twierdzisz że obalenie komunizmu było punktem tak przełomowym, że nawet pompy robione po tym wydarzeniu u japońców, są do dupy i spsiutane fabrycznie? :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: N2O » pt sty 14, 2011 1:36 am

No baa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Harley
 
 
Posty: 1394
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 8:53 pm
Lokalizacja: spod Poznania

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: Harley » pt sty 14, 2011 7:48 am

Adziu pisze:A jak już wszystko zrobicie ( inny silnik, turbo, przełożenia, blokada przód, itd.) to się zacznie
rozpadać. Jakość blach w Patrolach od 92 lub 93 - dramat. Ramy korodują na potęgę, reszta też.
Na koniec się okaże, że lepiej i taniej kupić HDJ 80 gdzie wszystko j.w. jest łącznie z oryginalnym
lakierem na ramie, pozostałe blachy też dużo lepszej jakości. A spalanie i dynamika w
porównaniu z Patrolem to bajka. Polonez offroadu, sportowa wersja T-34, U-boot, itd.
Wiem bo miałem a teraz mam HDJ80. :D
Rosjanie wiedzą co dobre i uwielbiają Cruziejki a Patrola nie.
Wszystko by było fajnie, ale zapas oferowanych na rynku wtórnym HDJ-otek w stanie wskazującym na cieszenie się jazdą a nie płakanie nad stanem faktycznym zadowoliłby co najwyżej bogatego wybrańca , a nie rzeszę ludzi szukających przyjemności z jazdy TD42T. NIestety dostęp do czegokolwiek związanego z Toyotą jest koszmarny począwszy od zakupu samej bazy po jej ubranie w części zapasowe. Dlatego Patrol póki co jest królem w tej sytuacji - życie Panie życie. A koledzy w Toyotach niech sobie mają poczucie wyjątkowości :)21
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: mike133 » sob sty 15, 2011 9:26 pm

Łosiu pisze:a do stworzenia repliki oryginalnego td42t nie podejda graty z td27t? ta rulka z napisem turbo itp. ?? :wink:
No właśnie, czy to kolanko 90' wychodzące z kolektora dolotowego będzie pasować? Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie???
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: mike133 » sob sty 15, 2011 9:29 pm

mike133 pisze:
Łosiu pisze:a do stworzenia repliki oryginalnego td42t nie podejda graty z td27t? ta rulka z napisem turbo itp. ?? :wink:
No właśnie, czy to kolanko 90' wychodzące z kolektora dolotowego będzie pasować? Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie???
Wyszło mi ze śledztwa na podstawie fotografii, że niestety nie :(
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: LSD » ndz sty 16, 2011 10:50 pm

Może lepsza fotka oryginału Ci pomoże...

Obrazek
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
mike133
 
 
Posty: 167
Rejestracja: sob lis 17, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: mike133 » pn sty 17, 2011 8:41 am

Czy ktoś ma doświadczenia z: http://allegro.pl/zestaw-turbo-nissan-p ... 40772.html ?
Tu kolejne miejsce, które warto by zaopiniować: http://allegro.pl/nissan-patrol-4-2-td- ... 34936.html .
GR 4,2d '97

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: Jak uturbić TD42 - 1001 sposobów

Post autor: mopar » pn sty 17, 2011 10:18 am

Te 190 koni to zapewne na 1,7 bara jest. Tam juz nie ma turbo dziury tylko jest turbo japa :)21 Tak sądzę.
Kolega uturbiał 4.2 i dodał jeszcze gaz. Teraz w afryce jest i jeszcze jedzie :)21 Z osiągów jest zadowolony ale wykonanie to masakra. Druciarstwo ot co :)3 I nie powiem wam kto to robił :o
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości