
Wyprawowy Nissan Y61 V8
Moderator: Kosiarz
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Mój jest... z serii "J", ale mam nadzieje, że nie pobiegniesz teraz do ekologów, żeby pikietowali mój dom ? 

Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5
Disco2 TD5
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
nie bój się, jestem daleki od ekooszołomów. Sam chce ten motor tylko w zupełnie innej budzie 

Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem
Jeep
Chevy Suburban
Jeep
Chevy Suburban
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
bigos pisze:LANDEK pisze:Patrol już jest![]()
![]()
![]()
Teraz czekam na silnik![]()
który w końcu silnik
Będzie 6,5 TDmephi pisze:Hehehe po piatku, to on już nic nie wie




NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Następne pytanie.
Będę robił lift 3 cale z regulowanymi panhardami i dropboxem.
Zastanawiam się tylko nad amorami.
Sprężyny będą Dobinsona - no chyba że mnie ktoś przekona do innych
A amory sam nie wiem...
Myślałem nad czymś lepszym niż standardowe.
Zastanawiałem się nad tymi z regulacją twardości np.
http://allegro.pl/rancho-rs9000xl-amort ... 32206.html
podobno u chłopaków w Dobinsonie też są jakieś z regulacją Basa czy coś takiego.
no i jeszcze takie SRC, tylko pioruńsko drogie
http://www.dobinsons.pl/?id=514
Czy może lepiej zamiast regulacji kupić coś z dodatkowym zasobnikiem gazu
http://allegro.pl/amortyzator-rancho-pr ... 40809.html
ten ma i regulację i zasobnik.
Będę robił lift 3 cale z regulowanymi panhardami i dropboxem.
Zastanawiam się tylko nad amorami.
Sprężyny będą Dobinsona - no chyba że mnie ktoś przekona do innych

A amory sam nie wiem...
Myślałem nad czymś lepszym niż standardowe.
Zastanawiałem się nad tymi z regulacją twardości np.
http://allegro.pl/rancho-rs9000xl-amort ... 32206.html
podobno u chłopaków w Dobinsonie też są jakieś z regulacją Basa czy coś takiego.
no i jeszcze takie SRC, tylko pioruńsko drogie

http://www.dobinsons.pl/?id=514
Czy może lepiej zamiast regulacji kupić coś z dodatkowym zasobnikiem gazu
http://allegro.pl/amortyzator-rancho-pr ... 40809.html
ten ma i regulację i zasobnik.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Jak masz kasę, to brał bym SRC
ale Igora wydumki (mam na myśli tego LS) z 4" liftu świetnie sobie dają rade na zwykłych amorach dobinsonsa
a w Twoim przypadku w typowo wyprawowym charakterze auta zapewne też sobie poradzą bez kłopotu 



Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Poczekaj chwilę ...LANDEK pisze: podobno u chłopaków w Dobinsonie też są jakieś z regulacją Basa czy coś takiego.
Za 2 tygodnie przyjdą moje regulowane z Dobinsonsa
Przetestujesz

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

- Igor V8
-
- Posty: 9630
- Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
- Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
No ... przecie widziałeś oczami jakby nie byłozagaj1 pisze:ale Igora wydumki (mam na myśli tego LS) z 4" liftu świetnie sobie dają rade na zwykłych amorach dobinsonsa

Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... 

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Dlatego też sugeruje koledze, że może wcale nie potrzebuje takich amorów z dodatkowymi zbiorniczkami i dziesiątkami regulacji których i tak potem nie będzie się wykorzystywać, bo nikomu nie będzie się chciało grzebać przy każdym amorze pokrytym warstwą błota 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Tym bardziej w wyprawowym...ale wszak każdemu wolno...
To jest tzw przerost formy nad treścią bo i wykorzystania zasadniczego ciężko się doszukać.....co prawda wyprawa wyprawie nierówna więc może i potrzeba jest...

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
tu się nie zgodzę , zawias ważny jest (założyłem kinga - właśnie sobie mocowania przespawaliśmy po warsztacie 4x4
) , jesteśmy naszym supersuper na Litwie , zrobiłem kolejne km i dobry zawias mi pasuje. Przy 3" lifcie bardzo ważne jest jak się auto przy 150 w zakrętach zachowuje
Warto w aucie docelowym (jeśli ma być na kilka lat) zainwestować.


Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Kolega zdaje się nie zrozumiał mojej wypowiedzi....Ja nie twierdzę że kolega LANDEK ma oszczędzać na podzespołach. Jedynie nie widzę sensu dźwigania auta do góry do celów wyprawowych. Zaznaczam wyprawowych....czyli w większości przypadków pokonywania dystansu po czarnym. Jeżeli jednak zapadła już decyzja o konkretnym lifcie to oczywiście montować najlepsze.....9mm pisze:tu się nie zgodzę , zawias ważny jest (założyłem kinga - właśnie sobie mocowania przespawaliśmy po warsztacie 4x4) , jesteśmy naszym supersuper na Litwie , zrobiłem kolejne km i dobry zawias mi pasuje. Przy 3" lifcie bardzo ważne jest jak się auto przy 150 w zakrętach zachowuje
Warto w aucie docelowym (jeśli ma być na kilka lat) zainwestować.
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
myślę, że chodzi o amorki KINGaLANDEK pisze:Co zakładałeś z KINGA ?

y60 autobus, czerwony.
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
amorki kinga właśnie , fajne przy takim traktorku , bo się nie kładzie na boki , właśnie wróciłem , parę nowych przemyśleń a pro po dopracowania auta mam.

też się zgadzam że to podnoszenie jest przereklamowane , ja chciałem maks 2" , ale jakoś się tak sam podniósł przy montażu silnika i teraz mam co mam i muszę ogarniaćvivit pisze:Kolega zdaje się nie zrozumiał mojej wypowiedzi....Ja nie twierdzę że kolega LANDEK ma oszczędzać na podzespołach. Jedynie nie widzę sensu dźwigania auta do góry do celów wyprawowych. Zaznaczam wyprawowych....czyli w większości przypadków pokonywania dystansu po czarnym. Jeżeli jednak zapadła już decyzja o konkretnym lifcie to oczywiście montować najlepsze.....9mm pisze:tu się nie zgodzę , zawias ważny jest (założyłem kinga - właśnie sobie mocowania przespawaliśmy po warsztacie 4x4) , jesteśmy naszym supersuper na Litwie , zrobiłem kolejne km i dobry zawias mi pasuje. Przy 3" lifcie bardzo ważne jest jak się auto przy 150 w zakrętach zachowuje
Warto w aucie docelowym (jeśli ma być na kilka lat) zainwestować.

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
LANDEK pisze:....
Zastanawiam się tylko pomiędzy 6,2 i 6,5 wolnossącymi. Nie chcę z turbo.
.......
ja na Twoim miejscy zastanowiłbym się na turbo
Mówię Ci to z doświadczenia
Chyba że zamierzasz jeździć do Rumuni i Chorwacji
A jeżeli marzy Ci się Azja itp góry to bez turbo nawet 6,5 może mieć problem pod górę na wysokości 4500 m.n.p.m. z marnym paliwem w zbiorniku
Nie wiem czego ludzie tak boją się turbiny

Lift - max - 2 cale
Opony jakieś AT
Jak najmniej ładuj na dach - opory dają niezłą zwyżkę spalania - a trzeba pamiętać że na wyprawy masz dolotówki rzędu 3-5 tyś km
opony - 33 to optymalne i w razie czego najbardziej popularne - w razie rozcięcia, gdy przyjdzie Ci np zakupić na miejscu jakąś używkę. Chociaż 35 będzie lepiej wybierać nierowności
Uważaj z utwardzaniem zawieszenia - niby fajnie brzmi np 150 przód, 300 tył ale ... czy tyle naprawdę będzie Ci potrzeba - a znacząco zmniejsza się komfort przy przewymiarowaniu. A nie ma nic gorszego jak cały dzień jedziesz po tarce i wydaje się że wszystko Ci się rozkręci w samochodzie. Nie mówiąc jak cierpi zawieszenie - elementy gumowe.
To nie jest samochód do jazdy po asfalcie - wyścigówka gdzie ma być twardo
Ostatnio zmieniony czw wrz 29, 2011 4:18 pm przez Cajman, łącznie zmieniany 1 raz.
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
A jaki to bedzie miało zasięg na 1 baku ? 

II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Dzięki Cajman
Decyzja już zapadał, będzie 6.5 TD
Koła będą jednak 35 cali - Coopery STT na feldze 15.
Lift 3 cale.
Tak jak piszesz nie chcę zbyt twardych sprężyn, zastanawiam się jednak nad amorami...
Nie wiem czy brać Dobinsony z kpl. czy moż szukać czegoś innego...

Decyzja już zapadał, będzie 6.5 TD



Koła będą jednak 35 cali - Coopery STT na feldze 15.
Lift 3 cale.
Tak jak piszesz nie chcę zbyt twardych sprężyn, zastanawiam się jednak nad amorami...
Nie wiem czy brać Dobinsony z kpl. czy moż szukać czegoś innego...
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
ale po diabła Ci 3 cale??
pamiętaj że robisz wyprawówkę - ma się to też stabilnie i w miarę komfortowo prowadzić p[o czarnym - tak gładkim jak i pokrzywionym jakim jest pełno np w rosji
poza tym z tego co wiem wiąże się to już z rzeźbą - w obniżanie skrzyni, i innymi przeróbkami
U Jacka wchodził 35 cali na 2 calowym lifcie - dokładał chyba jakąś podkładkę
to już prędzej pomyśl nad zwiększeniem zbiornika do 150 litrów - ale zrób dobrą osłonę. Często w tamtych warunkach zdarza się że szoruje hakiem przy przejazdach przez przepusty. Na szczęście hak chroni cały tył
Zawieszenie ... hmm ja mam TJM z progresywnymi sprężynami - i nie narzekam. Mają ponad 100 tyś km - i to jazdy po Tadżykistanie, Afganistanie i Afryce - i nie widać za bardzo zużycia
A ciągam na dojazdówkach przyczepę
pamiętaj że robisz wyprawówkę - ma się to też stabilnie i w miarę komfortowo prowadzić p[o czarnym - tak gładkim jak i pokrzywionym jakim jest pełno np w rosji
poza tym z tego co wiem wiąże się to już z rzeźbą - w obniżanie skrzyni, i innymi przeróbkami
U Jacka wchodził 35 cali na 2 calowym lifcie - dokładał chyba jakąś podkładkę
to już prędzej pomyśl nad zwiększeniem zbiornika do 150 litrów - ale zrób dobrą osłonę. Często w tamtych warunkach zdarza się że szoruje hakiem przy przejazdach przez przepusty. Na szczęście hak chroni cały tył

Zawieszenie ... hmm ja mam TJM z progresywnymi sprężynami - i nie narzekam. Mają ponad 100 tyś km - i to jazdy po Tadżykistanie, Afganistanie i Afryce - i nie widać za bardzo zużycia
A ciągam na dojazdówkach przyczepę
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Z tego co wiem Dobinsony dobre ale ...twardeCajman pisze:ale po diabła Ci 3 cale??
pamiętaj że robisz wyprawówkę - ma się to też stabilnie i w miarę komfortowo prowadzić p[o czarnym - tak gładkim jak i pokrzywionym jakim jest pełno np w rosji
poza tym z tego co wiem wiąże się to już z rzeźbą - w obniżanie skrzyni, i innymi przeróbkami
U Jacka wchodził 35 cali na 2 calowym lifcie - dokładał chyba jakąś podkładkę
to już prędzej pomyśl nad zwiększeniem zbiornika do 150 litrów - ale zrób dobrą osłonę. Często w tamtych warunkach zdarza się że szoruje hakiem przy przejazdach przez przepusty. Na szczęście hak chroni cały tył
Zawieszenie ... hmm ja mam TJM z progresywnymi sprężynami - i nie narzekam. Mają ponad 100 tyś km - i to jazdy po Tadżykistanie, Afganistanie i Afryce - i nie widać za bardzo zużycia
A ciągam na dojazdówkach przyczepę
Ja po tych kilku latach wiem że dobre to nie zawsze znaczy twarde
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Podzielam opinę kolegi powyżej....
Optymalny lift to 2 cale i koła 33.
Lepiej zainwestować w większy bak zamiast robić nadmierne przeróbki tak jak radzi kolega Cajman.
Wszak zasobność zbiornika istotna na wyprawach jest...
Optymalny lift to 2 cale i koła 33.
Lepiej zainwestować w większy bak zamiast robić nadmierne przeróbki tak jak radzi kolega Cajman.
Wszak zasobność zbiornika istotna na wyprawach jest...
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
tez mialem takie rozterki - skonczylo sie na Terrain Tamer +2 cale progresywne przod +150kg tyl +300kg i jest
na razie przejechane 15kkm i wszystko gra i trabi. Jest normalnie, niemiekko, ale tez nie twardo - myslalem ze bedzie gorzej.
33 cale wystarcza w zupelnosci, az sam bylem zdziwiony jak patrolek sobie radzi przy tej wielkosci kolkach, wyprawa to nie przeprawa, 2 cm przeswitu cie nie zbawia. Zawias +3 cale , po co ? zeby srodek ciezkosci byl wyzej. Wsadzisz bagaznik na nieg namiot czy szpeje i na trawersie bedzie mokro na fotelu, i tu zawias najsztywniejszy nie pomoze jak sie przegnie.
Chyba ze wychodzisz z zalozenia ze 35 i +3 bo tak mi sie podoba... zgodze sie auto wyglada fajnie, ale lepiej chyba nie jezdzi... tylko ego kierownika jest lepsze... ma co chcial/zamarzyl i jeszcze przyciaga uwage.. bo nie ma co ukrywac ze pomotany patrol (i nie tylko patrol) przyciaga uwage gawiedzi...



na razie przejechane 15kkm i wszystko gra i trabi. Jest normalnie, niemiekko, ale tez nie twardo - myslalem ze bedzie gorzej.
33 cale wystarcza w zupelnosci, az sam bylem zdziwiony jak patrolek sobie radzi przy tej wielkosci kolkach, wyprawa to nie przeprawa, 2 cm przeswitu cie nie zbawia. Zawias +3 cale , po co ? zeby srodek ciezkosci byl wyzej. Wsadzisz bagaznik na nieg namiot czy szpeje i na trawersie bedzie mokro na fotelu, i tu zawias najsztywniejszy nie pomoze jak sie przegnie.
Chyba ze wychodzisz z zalozenia ze 35 i +3 bo tak mi sie podoba... zgodze sie auto wyglada fajnie, ale lepiej chyba nie jezdzi... tylko ego kierownika jest lepsze... ma co chcial/zamarzyl i jeszcze przyciaga uwage.. bo nie ma co ukrywac ze pomotany patrol (i nie tylko patrol) przyciaga uwage gawiedzi...
Y61 GU4
http://airman.org.pl
http://airman.org.pl
Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8
Jeśli chodzi o koła 35 cali to mój wybór jest podyktowany koniecznością maksymalnego obniżenia obrotów przy silniku 6,5 TD.
Co do zawieszenia to się zgodzę, że im niżej tym lepiej, tylko czy koła 35 zmieszczą się do patrola na 2 calowym lifcie?
Co do zawieszenia to się zgodzę, że im niżej tym lepiej, tylko czy koła 35 zmieszczą się do patrola na 2 calowym lifcie?
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8
GG10114884

GG10114884
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość