Wyprawowy Nissan Y61 V8

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mephi
Posty: 1663
Rejestracja: czw mar 09, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: Mazowieckie, czasami Śląsk

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: mephi » ndz wrz 25, 2011 11:48 am

Mój jest... z serii "J", ale mam nadzieje, że nie pobiegniesz teraz do ekologów, żeby pikietowali mój dom ? ;)
Chevissan@33"(Y61) V8 Diesel
Disco2 TD5

Awatar użytkownika
CrOOchy
 
 
Posty: 8351
Rejestracja: śr lut 14, 2007 9:47 pm
Lokalizacja: Cyców

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: CrOOchy » ndz wrz 25, 2011 11:58 am

nie bój się, jestem daleki od ekooszołomów. Sam chce ten motor tylko w zupełnie innej budzie :)12
Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem, a szaleństwem

Jeep
Chevy Suburban

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: LANDEK » ndz wrz 25, 2011 12:29 pm

bigos pisze:
LANDEK pisze:Patrol już jest :lol: :lol: :lol:
Teraz czekam na silnik :)2
:)2
który w końcu silnik ??
mephi pisze:Hehehe po piatku, to on już nic nie wie :)21
Będzie 6,5 TD :P :P :P :P
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: LANDEK » wt wrz 27, 2011 8:17 am

Następne pytanie.
Będę robił lift 3 cale z regulowanymi panhardami i dropboxem.
Zastanawiam się tylko nad amorami.
Sprężyny będą Dobinsona - no chyba że mnie ktoś przekona do innych :lol:
A amory sam nie wiem...
Myślałem nad czymś lepszym niż standardowe.
Zastanawiałem się nad tymi z regulacją twardości np.
http://allegro.pl/rancho-rs9000xl-amort ... 32206.html
podobno u chłopaków w Dobinsonie też są jakieś z regulacją Basa czy coś takiego.
no i jeszcze takie SRC, tylko pioruńsko drogie :cry:
http://www.dobinsons.pl/?id=514
Czy może lepiej zamiast regulacji kupić coś z dodatkowym zasobnikiem gazu
http://allegro.pl/amortyzator-rancho-pr ... 40809.html
ten ma i regulację i zasobnik.
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: zagaj1 » wt wrz 27, 2011 9:25 am

Jak masz kasę, to brał bym SRC :)21 ale Igora wydumki (mam na myśli tego LS) z 4" liftu świetnie sobie dają rade na zwykłych amorach dobinsonsa :wink: a w Twoim przypadku w typowo wyprawowym charakterze auta zapewne też sobie poradzą bez kłopotu :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: Igor V8 » wt wrz 27, 2011 9:46 am

LANDEK pisze: podobno u chłopaków w Dobinsonie też są jakieś z regulacją Basa czy coś takiego.
Poczekaj chwilę ...
Za 2 tygodnie przyjdą moje regulowane z Dobinsonsa
Przetestujesz :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: Igor V8 » wt wrz 27, 2011 9:49 am

zagaj1 pisze:ale Igora wydumki (mam na myśli tego LS) z 4" liftu świetnie sobie dają rade na zwykłych amorach dobinsonsa :wink:
No ... przecie widziałeś oczami jakby nie było :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: zagaj1 » wt wrz 27, 2011 10:04 am

Dlatego też sugeruje koledze, że może wcale nie potrzebuje takich amorów z dodatkowymi zbiorniczkami i dziesiątkami regulacji których i tak potem nie będzie się wykorzystywać, bo nikomu nie będzie się chciało grzebać przy każdym amorze pokrytym warstwą błota :)
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: vivit » wt wrz 27, 2011 10:16 am

Tym bardziej w wyprawowym...ale wszak każdemu wolno... :)21 To jest tzw przerost formy nad treścią bo i wykorzystania zasadniczego ciężko się doszukać.....co prawda wyprawa wyprawie nierówna więc może i potrzeba jest...

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: 9mm » śr wrz 28, 2011 9:24 am

tu się nie zgodzę , zawias ważny jest (założyłem kinga - właśnie sobie mocowania przespawaliśmy po warsztacie 4x4 :)21 ) , jesteśmy naszym supersuper na Litwie , zrobiłem kolejne km i dobry zawias mi pasuje. Przy 3" lifcie bardzo ważne jest jak się auto przy 150 w zakrętach zachowuje :)21 Warto w aucie docelowym (jeśli ma być na kilka lat) zainwestować.

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: LANDEK » śr wrz 28, 2011 9:54 am

Co zakładałeś z KINGA ?
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: vivit » śr wrz 28, 2011 12:53 pm

9mm pisze:tu się nie zgodzę , zawias ważny jest (założyłem kinga - właśnie sobie mocowania przespawaliśmy po warsztacie 4x4 :)21 ) , jesteśmy naszym supersuper na Litwie , zrobiłem kolejne km i dobry zawias mi pasuje. Przy 3" lifcie bardzo ważne jest jak się auto przy 150 w zakrętach zachowuje :)21 Warto w aucie docelowym (jeśli ma być na kilka lat) zainwestować.
Kolega zdaje się nie zrozumiał mojej wypowiedzi....Ja nie twierdzę że kolega LANDEK ma oszczędzać na podzespołach. Jedynie nie widzę sensu dźwigania auta do góry do celów wyprawowych. Zaznaczam wyprawowych....czyli w większości przypadków pokonywania dystansu po czarnym. Jeżeli jednak zapadła już decyzja o konkretnym lifcie to oczywiście montować najlepsze.....

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: Wowos » śr wrz 28, 2011 1:55 pm

LANDEK pisze:Co zakładałeś z KINGA ?
myślę, że chodzi o amorki KINGa :wink:
y60 autobus, czerwony.

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: LANDEK » śr wrz 28, 2011 2:09 pm

A na to nie wpadłem :wink:
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: 9mm » czw wrz 29, 2011 1:25 am

amorki kinga właśnie , fajne przy takim traktorku , bo się nie kładzie na boki , właśnie wróciłem , parę nowych przemyśleń a pro po dopracowania auta mam.
vivit pisze:
9mm pisze:tu się nie zgodzę , zawias ważny jest (założyłem kinga - właśnie sobie mocowania przespawaliśmy po warsztacie 4x4 :)21 ) , jesteśmy naszym supersuper na Litwie , zrobiłem kolejne km i dobry zawias mi pasuje. Przy 3" lifcie bardzo ważne jest jak się auto przy 150 w zakrętach zachowuje :)21 Warto w aucie docelowym (jeśli ma być na kilka lat) zainwestować.
Kolega zdaje się nie zrozumiał mojej wypowiedzi....Ja nie twierdzę że kolega LANDEK ma oszczędzać na podzespołach. Jedynie nie widzę sensu dźwigania auta do góry do celów wyprawowych. Zaznaczam wyprawowych....czyli w większości przypadków pokonywania dystansu po czarnym. Jeżeli jednak zapadła już decyzja o konkretnym lifcie to oczywiście montować najlepsze.....
też się zgadzam że to podnoszenie jest przereklamowane , ja chciałem maks 2" , ale jakoś się tak sam podniósł przy montażu silnika i teraz mam co mam i muszę ogarniać :)21

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: Cajman » czw wrz 29, 2011 4:12 pm

LANDEK pisze:....
Zastanawiam się tylko pomiędzy 6,2 i 6,5 wolnossącymi. Nie chcę z turbo.
.......

ja na Twoim miejscy zastanowiłbym się na turbo

Mówię Ci to z doświadczenia

Chyba że zamierzasz jeździć do Rumuni i Chorwacji
A jeżeli marzy Ci się Azja itp góry to bez turbo nawet 6,5 może mieć problem pod górę na wysokości 4500 m.n.p.m. z marnym paliwem w zbiorniku


Nie wiem czego ludzie tak boją się turbiny ??



Lift - max - 2 cale
Opony jakieś AT
Jak najmniej ładuj na dach - opory dają niezłą zwyżkę spalania - a trzeba pamiętać że na wyprawy masz dolotówki rzędu 3-5 tyś km

opony - 33 to optymalne i w razie czego najbardziej popularne - w razie rozcięcia, gdy przyjdzie Ci np zakupić na miejscu jakąś używkę. Chociaż 35 będzie lepiej wybierać nierowności
Uważaj z utwardzaniem zawieszenia - niby fajnie brzmi np 150 przód, 300 tył ale ... czy tyle naprawdę będzie Ci potrzeba - a znacząco zmniejsza się komfort przy przewymiarowaniu. A nie ma nic gorszego jak cały dzień jedziesz po tarce i wydaje się że wszystko Ci się rozkręci w samochodzie. Nie mówiąc jak cierpi zawieszenie - elementy gumowe.
To nie jest samochód do jazdy po asfalcie - wyścigówka gdzie ma być twardo
Ostatnio zmieniony czw wrz 29, 2011 4:18 pm przez Cajman, łącznie zmieniany 1 raz.
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: brodafidela » czw wrz 29, 2011 4:16 pm

A jaki to bedzie miało zasięg na 1 baku ? :wink:
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

AdMan
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: pt lis 10, 2006 11:36 am
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: AdMan » czw wrz 29, 2011 5:00 pm

350-700 km ???
nic nie mam,nic nie posiadam... jestem szczęśliwy :)

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: Wowos » czw wrz 29, 2011 6:40 pm

To zależy od baku :)21
y60 autobus, czerwony.

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: LANDEK » czw wrz 29, 2011 9:37 pm

Dzięki Cajman :)2
Decyzja już zapadał, będzie 6.5 TD !! !! !!
Koła będą jednak 35 cali - Coopery STT na feldze 15.
Lift 3 cale.
Tak jak piszesz nie chcę zbyt twardych sprężyn, zastanawiam się jednak nad amorami...
Nie wiem czy brać Dobinsony z kpl. czy moż szukać czegoś innego...
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: Cajman » pt wrz 30, 2011 8:34 am

ale po diabła Ci 3 cale??
pamiętaj że robisz wyprawówkę - ma się to też stabilnie i w miarę komfortowo prowadzić p[o czarnym - tak gładkim jak i pokrzywionym jakim jest pełno np w rosji

poza tym z tego co wiem wiąże się to już z rzeźbą - w obniżanie skrzyni, i innymi przeróbkami
U Jacka wchodził 35 cali na 2 calowym lifcie - dokładał chyba jakąś podkładkę
to już prędzej pomyśl nad zwiększeniem zbiornika do 150 litrów - ale zrób dobrą osłonę. Często w tamtych warunkach zdarza się że szoruje hakiem przy przejazdach przez przepusty. Na szczęście hak chroni cały tył ;)

Zawieszenie ... hmm ja mam TJM z progresywnymi sprężynami - i nie narzekam. Mają ponad 100 tyś km - i to jazdy po Tadżykistanie, Afganistanie i Afryce - i nie widać za bardzo zużycia
A ciągam na dojazdówkach przyczepę
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: Cajman » pt wrz 30, 2011 8:38 am

Cajman pisze:ale po diabła Ci 3 cale??
pamiętaj że robisz wyprawówkę - ma się to też stabilnie i w miarę komfortowo prowadzić p[o czarnym - tak gładkim jak i pokrzywionym jakim jest pełno np w rosji

poza tym z tego co wiem wiąże się to już z rzeźbą - w obniżanie skrzyni, i innymi przeróbkami
U Jacka wchodził 35 cali na 2 calowym lifcie - dokładał chyba jakąś podkładkę
to już prędzej pomyśl nad zwiększeniem zbiornika do 150 litrów - ale zrób dobrą osłonę. Często w tamtych warunkach zdarza się że szoruje hakiem przy przejazdach przez przepusty. Na szczęście hak chroni cały tył ;)

Zawieszenie ... hmm ja mam TJM z progresywnymi sprężynami - i nie narzekam. Mają ponad 100 tyś km - i to jazdy po Tadżykistanie, Afganistanie i Afryce - i nie widać za bardzo zużycia
A ciągam na dojazdówkach przyczepę
Z tego co wiem Dobinsony dobre ale ...twarde

Ja po tych kilku latach wiem że dobre to nie zawsze znaczy twarde
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: vivit » pt wrz 30, 2011 10:10 am

Podzielam opinę kolegi powyżej....

Optymalny lift to 2 cale i koła 33.
Lepiej zainwestować w większy bak zamiast robić nadmierne przeróbki tak jak radzi kolega Cajman.
Wszak zasobność zbiornika istotna na wyprawach jest...

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: grzes » pt wrz 30, 2011 10:48 am

tez mialem takie rozterki - skonczylo sie na Terrain Tamer +2 cale progresywne przod +150kg tyl +300kg i jest :)2 :)2 :)2
na razie przejechane 15kkm i wszystko gra i trabi. Jest normalnie, niemiekko, ale tez nie twardo - myslalem ze bedzie gorzej.

33 cale wystarcza w zupelnosci, az sam bylem zdziwiony jak patrolek sobie radzi przy tej wielkosci kolkach, wyprawa to nie przeprawa, 2 cm przeswitu cie nie zbawia. Zawias +3 cale , po co ? zeby srodek ciezkosci byl wyzej. Wsadzisz bagaznik na nieg namiot czy szpeje i na trawersie bedzie mokro na fotelu, i tu zawias najsztywniejszy nie pomoze jak sie przegnie.

Chyba ze wychodzisz z zalozenia ze 35 i +3 bo tak mi sie podoba... zgodze sie auto wyglada fajnie, ale lepiej chyba nie jezdzi... tylko ego kierownika jest lepsze... ma co chcial/zamarzyl i jeszcze przyciaga uwage.. bo nie ma co ukrywac ze pomotany patrol (i nie tylko patrol) przyciaga uwage gawiedzi...

LANDEK
 
 
Posty: 843
Rejestracja: śr lut 07, 2007 6:09 pm
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA - TUREK

Re: Wyprawowy Nissan Y61 V8

Post autor: LANDEK » pt wrz 30, 2011 12:53 pm

Jeśli chodzi o koła 35 cali to mój wybór jest podyktowany koniecznością maksymalnego obniżenia obrotów przy silniku 6,5 TD.
Co do zawieszenia to się zgodzę, że im niżej tym lepiej, tylko czy koła 35 zmieszczą się do patrola na 2 calowym lifcie?
NISSAN PATROL Y 61, 6.5 TD V8 :)
GG10114884

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość